28-08-2014, 08:52 AM
(28-08-2014, 07:49 AM)pvuccino Έγραψε: Λογικά ναι, αν και δεν είμαι βέβαιος ότι η διαδρομή του συνέπιπτε ακριβώς με τη σημερινή του Β5.
Αρχικά, η διαδρομή του Β5 συνέπιπτε πλήρως με αυτή του παλιού 417, καθώς το Β5 ξεκίνησε ως 405 κατόπιν συγχώνευσης των γραμμών 405 ΣΤ. ΛΑΡΙΣΗΣ-ΥΠ. ΕΘΝ. ΑΜΥΝΗΣ και 417 ΣΤ. ΕΘΝ. ΑΜΥΝΑΣ-ΤΣΑΚΟΣ-ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ. Η διαδρομή εντός Αγίας Παρασκευής ήταν δηλαδή από Μεσογείων δεξιά Ηπείρου, δεξιά Ελ. Βενιζέλου, αριστερά Πατρ. Γρηγορίου, συνέχεια Πελοποννήσου, δεξιά Ειρήνης αριστερά Ελβετίας, αριστερά Αγίου Ιωάννου και στην εκκλησία Αγίας Παρασκευής αριστερά Μεσογείων και πάλι αριστερά μέσα στην πλατεία, όπου έκανε τέρμα στην Ηρώων Πολυτεχνείου, πίσω από την πλατειά. Στην επιστροφή προς Αθήνα ανέβαινε πάλι από Αγίου Ιωάννου, δεξιά Τασσοπούλου και συνέχεια την αντίστροφη της πορείας που ανέφερα πριν (Ειρήνης κλπ). Κυκλοφοριακές αλλαγές εντός Αγίας Παρασκευής όπως η μονοδρόμηση της Αγίου Ιωάννου με κατεύθυνση προς Υμηττό οδήγησαν σε τροποποίηση του δρομολογίου, έτσι ώστε τώρα το Β5 με κατεύθυνση την πλατεία μετά την Πελοποννήσου να κατεβαίνει την Ειρήνης, να στρίβει δεξιά στη Μεσογείων και ξανά δεξιά στην πλατεία.
Κατ αυτόν τον περιπετειώδη τρόπο το Β5 καλύπτει ένα μέρος της διαδρομής του παλιού 406 ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, το οποίο έκανε το μικρό κύκλο εντός Αγίας Παρασκευής και έκανε κι αυτό τέρμα μαζί με τα 417 και 324 επί της οδού Ηρ. Πολυτεχνείου. Το 406 στην κατεύθυνση προς Αγία έμπαινε δεξιά από Μεσογείων στην Ηπείρου, έστριβε αριστερά στη Μακεδονίας και πάλι αριστερά στην Ειρήνης, εν συνεχεία δεξιά στη Μεσογείων και πάλι δεξιά στην πλατεία, όπου και το τέρμα. Η διαδρομής της επιστροφής προς Αθήνα ήταν από πλατεία δεξιά Αγίου Ιωάννου, δεξιά Αχιλλέως (λόγω στενότητας δρόμου και αντικανονικά παρκαρισμένων ΙΧ μόνιμος πονοκέφαλος των οδηγών των Ikarus και Ο405Ν), αριστερά Αιγαίου Πελάγους (τότε ακόμα Βασ. Σοφίας), δεξιά Έαρος, αριστερά Μακεδονίας, δεξιά Ηπείρου και αριστερά Μεσογείων. Όλ' αυτά μέχρι το 1995, μετά ήρθαν τα τοπικά και η διαδρομή του 406 άλλαξε τουλάχιστον πέντε φορές.