15-12-2013, 07:01 PM
(15-12-2013, 05:32 AM)ns_ Έγραψε: Σχετικά με την ερώτησή σου:
Το 1933 υπήρξε σύμβαση με την Πάουερ, η οποία προέβλεπε κατάργηση ορισμένων γραμμών, όπως του Γηροκομείου και των Ταμπουρίων. Η σύμβαση αυτή και η προοπτική εφαρμογής της προκάλεσε και εκτατεμένες απεργιακές κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών των ιδιωτικών λεωφορείων. Το 1936, υπήρξε νέα διαπραγμάτευση της Ελλάδας με την Πάουερ και τροποποίηση της σύμβασης και δημιουργήθηκαν νέες γραμμές.
Χαρακτηριστικώς, την 13.8.1934 η Ανωτάτη Συνομοσπονδία Αυτοκινητιστών είχε εκδώσει ανακοινωθέν στο οποίο, μεταξύ άλλων, ανέφερε τα ακόλουθα:
"Η ανωτάτη συνομοσπονδία αυτοκινητιστών της Ελλάδος κατόπιν της καταργήσεως ωρισμένων λεωφορειακών γραμμών, και δη των Γηροκομείου, Βύρωνος κ.λπ. [...] ως και της αρξαμένης εφαρμογής των συμφωνιών του Λονδίνου [Σ.Σ. της Ελλάδος με την Πάουερ] [...]
Διαμαρτύρεται με τον πλέον έντονον τρόπον [...] και ζητεί την μη κατάργησιν οιασδήποτε λεωφορειακής γραμμής, [...] την τροποποίησιν των Συμφωνίων του Λονδίνου [...] κ.λπ."
Πάντως, τον Ιούνιο του 1935, η γραμμή της Γούβας σίγουρα υπήρχε (και άγνωστο είναι εάν κατηργήθη και ποτέ το 1933-1934)
Αυτό που λες δίνει λίγο φως στην υπόθεση. Η αλήθεια είναι ότι οι γραμμές Βύρωνος και Γηροκομείου όντως καταργήθηκαν, αφού στον κατάλογο με τις "νέες αριθμήσεις" του 1939 δεν αναφέρονται καν. Το ίδιο πρέπει να έγινε και με τις γραμμές της Λ.Συγγρού, αφού από το 1927 η ΗΕΜ είχε δρομολογήσει λεωφορεία στις γραμμές Αθήνα-Παλ.Φάληρο και Αθήνα-Ν.Σμύρνη. Αλλά η γραμμή των Ταμπουρίων δε νομίζω ότι κόπηκε (άλλωστε και στο δημοσίευμα του 1935 που παραθέτεις αναφέρεται κανονικά) αφού ήδη ακολουθούσε διαδρομή διαφορετική απ' αυτήν των τραμ της ΗΕΜ και των ΕΗΣ. (διερχόταν από Αγ.Διονυσίου, Λακωνίας, Κριεζώτου, Παλαμηδίου, Αιτωλικού και Αγχιάλου) Κι επίσης οι γραμμές της Λ.Βουλιαγμένης γιατί να επιρρεαστούν; Ούτε τραμ της ΗΕΜ περνούσε απο 'κει ούτε λεωφορείο της!
(15-12-2013, 05:32 AM)ns_ Έγραψε: Η μόνη λογική εξήγηση που βρίσκω είναι εαν η γραμμή Αθηνών-Βουλιαγμένης, η οποία το 1936 διχοτομήθηκε σε δύο κλάδους, ήταν όντως γραμμή Βουλιαγμένης, και όχι απλά Λ. Βουλιαγμένης, οπότε η διάσπασή της σε δύο κλάδους θα εξυπηρετούσε τους κατοίκους της Γούβας που θα ήθελαν να πάνε προς Βουλιαγμένη να μην περπατάνε πολύ για να φτάσουν στη στάση...).
Δε νομίζω να "παίζει" αυτό. Για να φτάσει κανείς από Λ.Βουλιαγμένης στη Βουλιαγμένη τότε, θα 'πρεπε να μπει από Λ.Κύπρου, Αργυρούπολη, Γούναρη και Πριγκ.Πέτρου, όπου εκτός από κύκλος φαντάζομαι θα ήταν και εντελώς επαρχιακοί δρόμοι, με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Από Συγγρού/Παραλιακή που ήταν και ασφαλτοστρωμένη και "ταχείας κυκλοφορίας" θα έφταναν απείρως γρηγορότερα και δε θα ταλαιπωρούσαν και τους επιβάτες στα "κατσάβραχα" (κάτι σημαντικό για τις μακροσκελείς γραμμές της εποχής, αφού και τα οχήματα τότε δεν ήταν και πολύ άνετα για τόσο μεγάλες διαδρομές). Άλλωστε είναι ευρέως γνωστό ότι τα λεωφορεία της Γλυφάδας άρχισαν να δρομολογούνται από Λ.Βουλιαγμένης τη δεκαετία του '50. (προφανώς με τη διάνοιξη του τμήματος Λ.Κύπρου-Γρηγ.Λαμπράκη) Αν από το '30 πήγαιναν τα λεωφορεία της Βουλιαγμένης απο Λ.Βουλιαγμένης, γιατί δεν τα "ακολούθησαν" και τα λεωφορεία της Γλυφάδας που είχαν και μικρότερη διαδρομή;
(15-12-2013, 05:32 AM)ns_ Έγραψε: Από δημοσίευμα των Αθηναϊκών Νέων της 23.6.1935 για "Τα θερινά δρομολόγια των λεωφορείων των διαφόρων προαστειακών γραμμών" (όχι όπως όλων, διότι "[δ]ιά τας υπολοίπους λεωφορειακάς γραμμάς της περιφερείας Αθηνών, Πειραιώς, Φαλήρων δεν εκανονίσθησαν ακόμη τα θερινά δρομολόγια") προκύπτει ότι υπήρχαν το καλοκαίρι του 1935 τουλάχιστον οι παρακάτω γραμμές:
* Πειραιώς - Περάματος
Αυτό πάλι τι είναι;; Οι ΕΗΣ πήραν τα "πράσινα" τη δεκαετία του '50, αποκλείεται να είχαν δρομολογήσει από τότε λεωφορεία στη γραμμή! Και ιδιωτική γραμμή πάλι δε νομίζω να είναι, λόγω "συμβατικών δεσμεύσεων!" Μήπως αναφέρεται απλά στο "τρενάκι" των ΕΗΣ;;