(14-12-2013, 02:22 AM)garvanitis Έγραψε: Είναι προφανές ότι η επιστολή έχει συναχθεί αρκετές ημέρες πριν... Ήδη από την παραμονή της δημοσίευσής της είχαν επιταχθεί τα λεωφορεία της γραμμής αυτής μαζί με το σύνολο των υπολοίπων της χώρας για την μεταφορά των εφέδρων τα πεδία της μάχης του Ελληνοϊταλικού Πολέμου όπου και παρείχαν τις υπηρεσίες τους στη συνέχεια ως ασθενοφόρα για την μεταφορά των τραυματιών. Ελάχιστα από αυτά επέστρεψαν με τη συνθηκολόγηση της Ελλάδας το 1941 και τη γερμανική κατοχή και πολλά από αυτά καταστράφηκαν εσκεμμένα από τους ιδιοκτήτες τους προκειμένου να μην πέσουν στα χέρια του κατακτητή. Όσα τελικώς επιβίωσαν πρόσφεραν ελάχιστα στις συγκοινωνίες της περιόδου λόγω του μικρού αριθμού τους και της μεγάλης ανάγκης μεταφοράς ενώ η έλλειψη καυσίμων οδήγησε στην μετατροπή τους σε γκαζοζέν χρησιμοποιώντας ως καύσιμο το ξυλόπνευμα. Οι σταδιακές απώλειες λόγω σοβαρών βλαβών επέτειναν το πρόβλημα.
Τα ΚΤΕΛ ιδρύθηκαν το 1952, πριν από αυτά λειτουργούσαν τα ΚΤΕ και οι ΑΚΔ. Μιας και επεκτείνεται η ιστορική έρευνα ίσως θα ήταν σκόπιμο είτε να αλλαχθεί ο τίτλος του θέματος, είτε να ανοιχθεί ένα άλλο για την προ ΚΤΕΛ εποχή.
Ναι, εννοείται! Η ειρωνεία της τύχης είναι ότι η επιστολή δημοσιεύθηκε την επομένη της κηρύξεως του πολέμου που πλέον δεν είχε νόημα... ("εδώ καράβια χάνονται, βαρκούλες αρμενίζουν...")
Θα μπορούσε το θέμα να μετονομασθεί σε "Λεωφορειακές Γραμμές ΚΤΕΛ και παλαιότερες (ΚΤΕ, ΑΚΔ κ.λπ.)". Δεν ξέρω όμως εάν μπορώ να το κάνω εγώ αυτό (που άνοιξα το θέμα), και εάν ναι, πώς, ή εάν πρέπει να το κάνει admin...
Στο ίδιο αυτό φύλλο της 14/8/1931 του Ελευθέρου Βήματος, υπάρχει το εξής ανακοινωθέν του Υπουργείου Συγκοινωνίας της εποχής, που μας δίνει σημαντικές πληροφορίες για τις λειτουργούσες τότε λεωφορειακές γραμμές ("πλην Κηφισιάς και Γλυφάδος") και την δυναμικότητα εκάστης αυτών σε οχήματα:
"ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ
Κατ' απόφασιν του Υπουργού της Συγκοινωνίας υπ' αριθ. 68610 ε.ε. [Σ.Σ.: σημαίνει "ενεστώτος έτους"] η εις ιδιωτικά λεωφορεία νέου τύπου δύναμις η ορισθείσα υπό του Τ. Π. Ι. Λ. [???] αυξάνεται καθοριζομένου του ολικού αριθμού, εν εκάστη των κάτωθι λεωφορειακών γραμμών, ως εξής:
1) της Γραμμής Αθηνών Κοκκινιάς εν συνόλω 18
2) >> >> >> Ζωγράφου >> 7
3) >> >> >> Αγ. Παρασκευής >> 13
4) >> >> >> Κυνοσάργους >> 10
5) >> >> >> Δουργούτη >> 10
6) >> >> >> Γηροκομείου >> 8
7) >> >> >> Αγ. Σάββα >> 10
8) >> >> >> Σφαγείων >> 15
9) >> >> >> Αγ. Ιωάννου >> 10
10) >> >> >> Γεφύρας Λιοσίων >> 13
11) >> >> >> Ν. Ιωνίας >> 30
12) >> >> >> Καισαριανής >> 10
13) >> >> >> Αδριανουπόλεως >> 5
14) >> >> >> Υμηττού >> 6
15) >> >> >> Σχολ. Χωροφυλακής >> 3
16) >> >> >> Κουπονίων >> 3
17) >> >> >> Περιστερίου >> 22
[...]
Διά τας λοιπάς γραμμές πλην των γραμμών Κηφισιάς και Γλυφάδος ορίζεται ως όριον δυνάμεως λεωφορείων το εξής:
1) της Γραμμής Αθηνών Ν. Σμύρνης εν συνόλω 15
2) >> >> >> Ηλιουπόλεως >> 6
3) >> >> >> Γούβας >> 9
4) >> >> >> Πολυγώνου >> 10
5) >> >> >> Γ' Σεπτεμβρίου >> 15
6) >> >> >> Κ. Πετραλώνων >> 3
7) >> >> >> Μενιδίου >> 4
8) >> >> >> Ν. Φιλαδελφείας >> 20
9) >> >> Πειραιώς Ν. Κοκκινιάς >> 30
10) >> >> >> Ταμπουρίων >> 28
11) >> >> >> Αγ. Διονυσίου >> 21
12) >> >> >> Καλλιπόλεως >> 4
13) >> >> >> Π. Κοκκινιάς >> 5
[...]"