12-12-2013, 02:54 PM
(07-12-2013, 05:49 AM)ns_ Έγραψε: 1) Τω καιρώ εκείνω, η αφετηρία του λεωφορείου Ζωγράφου ήταν ... το Δημοτικό Θέατρο (!)
To Δημοτικό Θέατρο ήταν η αφετηρία για Ζωγράφου, Άνω Ιλίσια, Γηροκομείο και Ελληνορώσων. Όταν λέμε φυσικά "Δημοτικό Θέατρο" εννοούμε το κομψοτέχνημα που υπήρχε εκεί που σήμερα είναι η Πλατ.Κοτζιά, εφάμιλλο (αν όχι ομορφότερο) μ' αυτό του Πειραιά. Το Δημοτικό Θέατρο Αθηνών το γκρέμισε ο δήμαρχος Κοτζιάς, για να φτιάξει... πλατεία με τ' όνομά του!!
(07-12-2013, 05:49 AM)ns_ Έγραψε: 2) Η γραμμή για Γουδή και Ζωγράφου ήταν ... ενιαία (!) μέχρι το 1936
Μάλλον ήταν μια, μόνο αυτή του Ζωγράφου, απλά περνόντας από Παπαδιαμαντοπούλου εξυπηρετούσε και το Γουδή. Προφανώς το 1936 δημιουργήθηκε η "παραλλαγή" προς Γουδή, με τον ίδιο αριθμό φυσικά στην αρχή. (μιλάμε για τα σημερινά 622/815)
(07-12-2013, 05:49 AM)ns_ Έγραψε: 3) "Πανεπιστημιούπολη" εδώ, τι εννοείται; Ασφαλώς όχι η τωρινή, καθώς αυτή ξεκίνησε να δημιουργείται τη δεκαετία του 1970... Μήπως η Ιατρική Σχολή στο Γουδί;
Προφανώς ναι. Είναι και η Οδοντιατρική Σχολή απέναντι, άρα μάλλον για τα δεδομένα της εποχής, αυτό αποτελούσε... Πανεπιστημιούπολη!
(07-12-2013, 05:49 AM)ns_ Έγραψε: 4) Όταν λέει ότι διχοτομείται η γραμμή Αθηνών - Βουλιαγμένης, εννοεί ότι είχαν φτιάξει μια γραμμή που να περνάει από Αγ. Ιωάννη και μία που να περνάει από Αγ. Αρτέμιο, αλλά αμφότερες να καταλήγουν στη Βουλιαγμένη (όπως είναι π.χ. τώρα τα 136/137 που έχουν κοινή αφετηρία και τέρμα, αλλά παραλλάσσουν τη διαδρομή τους - Μπακανά vs Αιγαίου; ) Λεωφόρος Βουλιαγμένης δεν υπήρχε τότε... Ή μήπως υπήρχε αλλά έφτανε μόνο π.χ. ως Καλογήρους; Αυτό είναι πιο λογικό. Και συνεπώς το 227 και το παλιό 228 (η ιστορική συνέχεια του λεωφ. του Αγ. Ιωάννη) είναι "αδελφάκια" και ίσως αυτό να εξηγεί και τη συναπτή τους αριθμοδοσία το 1981... [Μήπως θα έπρεπε μάλιστα (καθώς έχω φαγωθεί να "ανασυστήσω" το 228 ), να κοπεί το 227 στον Αγ. Ιωάννη που έχει μετρό, και να γίνει μια γραμμή 227 ΑΓ. ΑΡΤΕΜΙΟΣ - ΣΤ. ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ - ΑΝΩ ΔΑΦΝΗ...]
Ως γραμμή Αθηνών-Βουλιαγμένης εννοεί φυσικά τη γραμμή Αθηνών-Λ.Βουλιαγμένης, όπως παρακάτω αναφέρεται στη γραμμή Αθηνών-Λ.Συγγρού. Τελικά μετά από σύντομη έρευνα που έκανα τελευταία, κατέληξα ότι η Βουλιαγμένης δε διανοίχτηκε τελικά τη δεκαετία του '50, όπως είχα πει σε άλλο post, αλλά τη δεκαετία του '30! Βέβαια και πάλι δεν έφτανε Γλυφάδα όπως σήμερα, μετά τον Άλιμο ακολουθούσε τη χάραξη της σημερινής Λ.Κύπρου μέσα στην Αργυρούπολη και μετά μέσω Γούναρη και Πριγκ.Πέτρου κατέληγε στην Παραλία. (αν και λεγόταν Βουλιαγμένης παρ' όλα αυτά!) Πιθανώς το 1936 η διάνοιξή της να είχε φτάσει μέχρι τον Αγ.Ιωάννη και η μία γραμμή που είχε τότε να "χωρίστηκε στα δύο" για να εξυπηρετήσει και την περιοχή της Γούβας. (αν και σε χάρτη του '33 που έχω δείχνει και τις δύο γραμμές/αλλά και τη γραμμή της Ηλιούπολης να διέρχονται από Ηλιουπόλεως... Ουφ! Μπέρδεμα!) Υπάρχει βέβαια και η άλλη πιθανότητα: Πριν τη διάνοιξη της σημερινής Βουλιαγμένης, να ονομαζόταν "Βουλιαγμένης" η Ηλιουπόλεως... (αν και πάλι δεν "ταιριάζουν" οι χρονολογίες...)
(07-12-2013, 05:49 AM)ns_ Έγραψε: Βλέπουμε τη γέννηση του λεωφορείου της Νέας Σμύρνης (31) όπως το προλάβαμε ως τρόλλεϋ 10, και πλέον σαν τράμ! (η αντιστροφή της τυπικής ακολουθίας από τραμ σε λεωφορείο που επισήμανε ο pvuccino!). Αγ. Παρασκευή είναι φυσικά η γνωστή εκκλησία επί της Ελ. Βενιζέλου. Η επέκταση της γραμμής προς Αχιλλέως έγινε αρκετά αργότερα.... Όσον αφορά την ύπαρξη ξεχωριστών γραμμών Αγ. Σώστη και Χαροκόπου (που απέχουν μεταξύ τους μόλις 2 τετράγωνα) εξηγείται μόνον εάν η γραμμή της Χαροκόπου έμπαινε μέσα στην Καλλιθέα και ανέβαινε τη Χαροκόπου, οπότε ήταν μια πρωτόλεια μορφή του αντίστοιχου κομματιού του 040 σήμερα (που μπαίνει από Συγγρού, Ατθιδών - Δοϊράνης και ανεβαίνει τη Χαροκόπου μέχρι Θησέως. Το δε λεωφορείο του Αγ. Σώστη, μπορεί να θεωρηθεί ως ο πρόδρομος των λεωφορείου της Άνω Ν. Σμύρνης... Από το δημοσίευμα δεν προκύπτει εάν υπήρχε ήδη γραμμή Μπακνανά τότε, πάντως του 136 είναι σίγουρα πρόγονος (λεωφορείο στην Αιγαίου πήγε γύρω στα μέσα της δεκαετίας του 1950 εάν δεν απατώμαι...)
Και πάλι έχουμε μπέρδεμα με τις χρονολογίες. Στο χάρτη του '33 που έχω, δείχνει ξεκάθαρα την 17: Ακαδημία-Ν.Σμύρνη (το τέρμα δεν το δείχνει, άρα μπορεί να 'ναι και στην Αγ.Παρασκευή) καθώς και τις "τοπικές" 27: Ακαδημία-Δουργούτη (Ν.Κόσμος) με τέρμα στο ύψος της σημερινής Γέφυρας με την Καλλιρρόης και 27: Ακαδημία-Χαροκόπου με τέρμα στο ύψος της ομώνυμης οδού. (αν και δεν καταλαβαίνω το νόημα των "τοπικών" αυτών γραμμών, αφού ήδη από τη Λ.Συγγρού περνούσαν τα λεωφορεία της ΗΕΜ, κάτι που θα απέτρεπε την επιβίβαση/αποβίβαση των γραμμών των ιδιωτών επί της Λεωφόρου) Επίσης υπάρχουν οι γραμμές 21: Ακαδημία-Γλυφάδα-Βούλα, 55: Ακαδημία-Βουρλοπόταμος (η σημερινή Αμφιθέα/πρόγονος του 126) 64: Ακαδημία-Ελληνικό και 66: Ακαδημία-Λ.Συγγρού (μέχρι ποιο ύψος άραγε;; ) Από την άλλη έχω και μια φωτογραφία ενός λεωφορείου του 1936, με προμετωπίδα 17: Ακαδημία-Λ.Συγγρού και κολλημένο στο παρμπρίτζ ταμπελάκι που λέει 27: Ν.Σμύρνη!