Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Λεωφορειακές Γραμμές ΚΤΕΛ
#32
Ψάχνοντας για το "40: Ζωγράφου (Καμπά) --> ?" βρήκα το παρακάτω ενδιαφέρον δημοσίευμα. Είναι του ... 1936 (7/11/1936 - Δικτατορία Μεταξά) από το "Ελεύθερον Βήμα", και το παραθέτω αυτούσιο (όσον αφορά τις διχοτομήσεις):

"ΔΙΧΟΤΟΜΗΣΙΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ

Εκ του υπουργείου των σιδηροδρόμων και αυτοκινήτων ανεκοινώθη ότι προς αρτιωτέραν εξυπηρέτησιν του κοινού, απεφασίσθη η διχοτόμησις και διαρρύθμισις των κάτωθι λεωφορειακών γραμμών:

* Η γραμμή Δημοτικού Θεάτρου - Ζωγράφου διχοτομείται εις γραμμήν Δημοτικού Θεάτρου - Γουδί - Πανεπιστημιουπόλεως και Δ. Θεάτρου - Ζωγράφου. Εις την ούτω διχοτομουμένην γραμμήν προστίθενται δύο λεωφορεία.

* Η γραμμή Αθηνών - Βουλιαγμένης διχοτομείται εις γραμμήν Αθηνών - Αγίου Ιωάννου και Αθηνών - Αγίου Αρτεμίου.

* Η γραμμή της Λεωφόρου Συγγρού τριχοτομείται εις γραμμήν Ακαδημίας - Αγίου Σώστη, Ακαδημίας - Χαροκόπου και Ακαδημίας - Νέας Σμύρνης - Αγίας Παρασκευής. Εις τα ούτω δημιουργουμένας τρεις γραμμάς προστίθενται επτά λεωφορεία.

[...]"



Συνεπώς:

1) Τω καιρώ εκείνω, η αφετηρία του λεωφορείου Ζωγράφου ήταν ... το Δημοτικό Θέατρο (!)

2) Η γραμμή για Γουδή και Ζωγράφου ήταν ... ενιαία (!) μέχρι το 1936

3) "Πανεπιστημιούπολη" εδώ, τι εννοείται; Ασφαλώς όχι η τωρινή, καθώς αυτή ξεκίνησε να δημιουργείται τη δεκαετία του 1970... Μήπως η Ιατρική Σχολή στο Γουδί;

4) Όταν λέει ότι διχοτομείται η γραμμή Αθηνών - Βουλιαγμένης, εννοεί ότι είχαν φτιάξει μια γραμμή που να περνάει από Αγ. Ιωάννη και μία που να περνάει από Αγ. Αρτέμιο, αλλά αμφότερες να καταλήγουν στη Βουλιαγμένη (όπως είναι π.χ. τώρα τα 136/137 που έχουν κοινή αφετηρία και τέρμα, αλλά παραλλάσσουν τη διαδρομή τους - Μπακανά vs Αιγαίου; ) Λεωφόρος Βουλιαγμένης δεν υπήρχε τότε... Ή μήπως υπήρχε αλλά έφτανε μόνο π.χ. ως Καλογήρους; Αυτό είναι πιο λογικό. Και συνεπώς το 227 και το παλιό 228 (η ιστορική συνέχεια του λεωφ. του Αγ. Ιωάννη) είναι "αδελφάκια" και ίσως αυτό να εξηγεί και τη συναπτή τους αριθμοδοσία το 1981... [Μήπως θα έπρεπε μάλιστα (καθώς έχω φαγωθεί να "ανασυστήσω" το 228 Big Grin ), να κοπεί το 227 στον Αγ. Ιωάννη που έχει μετρό, και να γίνει μια γραμμή 227 ΑΓ. ΑΡΤΕΜΙΟΣ - ΣΤ. ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ - ΑΝΩ ΔΑΦΝΗ...]

5) Βλέπουμε τη γέννηση του λεωφορείου της Νέας Σμύρνης (31) όπως το προλάβαμε ως τρόλλεϋ 10, και πλέον σαν τράμ! (η αντιστροφή της τυπικής ακολουθίας από τραμ σε λεωφορείο που επισήμανε ο pvuccino!). Αγ. Παρασκευή είναι φυσικά η γνωστή εκκλησία επί της Ελ. Βενιζέλου. Η επέκταση της γραμμής προς Αχιλλέως έγινε αρκετά αργότερα.... Όσον αφορά την ύπαρξη ξεχωριστών γραμμών Αγ. Σώστη και Χαροκόπου (που απέχουν μεταξύ τους μόλις 2 τετράγωνα) εξηγείται μόνον εάν η γραμμή της Χαροκόπου έμπαινε μέσα στην Καλλιθέα και ανέβαινε τη Χαροκόπου, οπότε ήταν μια πρωτόλεια μορφή του αντίστοιχου κομματιού του 040 σήμερα (που μπαίνει από Συγγρού, Ατθιδών - Δοϊράνης και ανεβαίνει τη Χαροκόπου μέχρι Θησέως. Το δε λεωφορείο του Αγ. Σώστη, μπορεί να θεωρηθεί ως ο πρόδρομος των λεωφορείου της Άνω Ν. Σμύρνης... Από το δημοσίευμα δεν προκύπτει εάν υπήρχε ήδη γραμμή Μπακνανά τότε, πάντως του 136 είναι σίγουρα πρόγονος (λεωφορείο στην Αιγαίου πήγε γύρω στα μέσα της δεκαετίας του 1950 εάν δεν απατώμαι...)
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Λεωφορειακές Γραμμές ΚΤΕΛ - από ns_ - 07-12-2013, 05:49 AM

Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Παλιές λεωφορειακές γραμμές - Διαδρομές, συχνότητες κλπ magirus deutz 243 222.797 07-02-2025, 10:15 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Vasilikh
  Λεωφορειακές Γραμμές ανα ΣΕΠ aliance 4 14.690 01-06-2017, 05:34 PM
Τελευταία Δημοσίευση: pvuccino
  Λεωφορειακές γραμμές Ηλιούπολης marios.ilioupoli 2 7.939 02-07-2013, 01:48 PM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)