(01-12-2013, 03:02 AM)ns_ Έγραψε: Τα χειμερινά δρομολόγια "των λεωφορείων των διαφόρων γραμμών Αθηνών και Πειραιώς" ήταν τα παρακάτω (έτος 1954-55, ώρες ενάρξεως και λήξεως):
* Αχαρνών, Ερυθρού, Βεΐκου και Φιλοπάππου: 6-1
* Σεπολίων, Αμπελοκήπων, Πατησίων, Παγκρατίου και Κυψέλης: 5:30-1
* Ιπποκράτους-Βοτανικού, Ομονοίας-Βοτανικού, Θων-Θησείου καί Καστέλλας: 6-0:30
* Ρουφ, Ιπποκράτους-Κολοκυνθού, Άνω Πετραλώνων, Αγίου Βασιλείου-Παλαμηδίου και Φαλήρου: 5:30-0:30
* Μαρασλείου: 6:30-0:30
* Κάτω Κηφισίας [sic]: 5:30-10:30
* Φιλοθέης: 6:30-12
* Αμαρουσίου: 7-10
* Άνω Μαγκουφάνας: 6:30-9
* Χαλανδρίου 5-0:30
* Νέας Κηφισιάς: 6:15-10:45
* Μπογιατίου: 6-10
* Νέας Φιλαδελφείας: 5:30-1
* Δροσιάς: 5:45-12
* Ψυχικού: 7-11
* Κεφαλαρίου: 6-0:30
* Κηφισιάς: 6-0:30
* Πειραιώς-Δροσιάς: 5:45-10
* Μπαφίου: 6-9:15
* Κάτω Πετραλώνων: 5:30-0:10
* Ελληνορώσων: 6-11:10
* Χολαργού: 6:50-9
* Καισαριανής: 5:15-0:10
* Αγίας Παρασκευής (Αγ. Ιωάννης): 6-12
* Αγίας Παρασκευής: 5:15-0:30
* Περιστερίου: 5:15-1
* Αναλήψεως: 5:45-11:30
* Λόφου Αξιωματικών: 5-12
* Κορωπίου: 5:20-11
* Γουδί: 5:30-11:30
* Παιανίας: 6-10
* Κουπονίων [???]: 5:30-11:30
* Ζωγράφου: 5:30-0:30
* Σπάτων: 5:30-11
* Πεντέλης: 5:30-10:30
* Αθηνών-Περάματος 5:30-10:40
* Νέων Σφαγείων: 5:30-12
* Γκύζη: 5:45-0:30
* Ακαδημίας Πλάτωνος: 5:30-12
* Φραγκοκλησιάς: 6:30-11:20
* Αιγάλεω: 4:30-0:30 [άγνωστο γιατί ειδικά και μόνο του Αιγάλεω ξεκινούσε τόσο νωρίς...]
* Δαφνί: 5:30-11:30
* Μοναστηράκι - Βύρωνος: 5:30-11
* Νέας Ελβετίας: 5:15-11:30
* Αθηνών-Άνω Νικαίας: 5:15-11
* Αθηνών-Ελευσίνος: 5:15-11:30
* Αθηνών-Νικαίας: 5-1
* Πολυγώνου: 5:45-2 [άγνωστο γιατί ειδικά και μόνο του Πολυγώνου ξεκινούσε τόσο αργά...]
* Μελισσίων: 6-11
* Γαλατσίου: 5:30-12
* Καλογρέζης: 5:40-11
* Ηλιουπόλεως: 5:40-11
* Νέου Ηρακλείου: 6-11:30
* Αμφιθέας: 6-11:40
* Γλυφάδας, Άνω Βούλας: 6-12
* Βουλιαγμένης: 6:15-12
* Μπραχαμίου: 5:40-1:40 [κι αυτό πολύ αργά, όπως του Πολυγώνου...]
* Μαγκουφάνας: 5:45-11
* Ανδριανουπόλεως [sic]: 5:45-11
* Λόφου Σκουζέ: 5:50-12
* Περισσού: 5:40-12
* Νέας Ιωνίας: 5:30-1
* Υμηττού-Χαραυγής: 5:40-12
* Άνω Δάφνη: 5:40-11
* Κυνοσάργους: 5:45-12
* Νέων Λιοσίων: 5:45-11
* Πετρουπόλεως: 6-11
* Αγίου Ιωάννου (Δάφνης): 5:30-0:10
* Αγίου Γεωργίου (Κυνοσάργους): 5:45-11:20
* Μενιδίου: 5-12
* Αγίου Αρτεμίου: 5:45-12
* Γέφυρες: 5-12 [όχι ακόμα "Τρεις Γέφυρες"]
* Αγίων Αναργύρων: 5:45-12
* Άνω Νέας Σμύρνης: 5:30-12
* Αθηνών-Καλλιθέας-Πειραιώς: 5-12
* Αθηνών-Παλαιού Φαλήρου: 6-0:30
* Ελληνικού: 6:25-10:10
* Σουρμένων: 6:15-10:20
* Αθηνών-Καλλιθέας-Τζιτζιφιών: 5:30-1
* Νέας Σμύρνης: 5:45-1
* Άνω Γλυφάδας: 6-11
* Βαρκίζης: 6:15-10
(Πηγή: "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ", 28/10/1954, σελ. 380 - "ΗΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ" - επί τη βάσει σχετικής αποφάσεως του τότε υφυπουργού Συγκοινωνιών)
Απίστευτο ντοκουμέντο!!! Εκτός των άλλων, μαθαίνουμε ακριβώς πόσες (και ποιες) γραμμές λειτουργούσαν το 1954 στην Αθήνα! Ελπίζω βέβαια τα δημοσιεύματα του τότε για τις συγκοινωνίες να ήταν πιο έγκυρα από τα αντίστοιχα του σήμερα! Τέσσερα πράγματα έχω να πω:
1) Μα που πας και τα βρίσκεις;;;
2) Τα "Κουπόνια" ήταν τα Άνω Ιλίσια
3) Τα λεωφορεία του Αιγάλεω ξεκινούσαν τόσο νωρίς γιατί εξυπηρετούσαν τους εργάτες του "Πυριτιδοποιίου" (κοινώς Μπαρουτάδικο) εκεί που είναι σήμερα το ομώνυμο άλσος.
4) Ένα μεγάλο μπράβο που τα ανεβάζεις εδώ και τα μοιράζεσαι μαζί μας! Οι περισσότεροι που έχουν στα χέρια τους τέτοια ντοκουμέντα, τα φυλάνε καλά κρυμμένα στα "μπαούλα" τους...