Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Iστορική εξέλιξη γραμμών τρόλεϊ Αττικής
#14
(29-11-2013, 02:03 PM)pvuccino Έγραψε: Πάντως είναι πολύ πιθανό παρ' όλο που το τρόλεϊ 6 έκανε από την ίδρυσή του τέρμα στη Ν.Φιλαδέλφεια, να υπήρχε στα Κάτω Πατήσια κάποια "εναέριος εκτάκτου ανάγκης", ώστε να δίνεται στα τρόλεϊ ευκαιρία να αναστρέφουν εκεί αν υπήρχε κάποια διακοπή της κυκλοφορίας ή αν απλά για λόγους κυκλοφορίας υπήρχε ανάγκη να δρομολογήσουν κάποια τρόλεϊ ως "τοπικά μέχρι Κάτω Πατήσια." (τέτοιες εναέριοι υπήρχαν σε πολλά σημεία του δικτύου, όπως πχ στον κύκλο της Πλ.Μαβίλη, στην οδό Σίνα, στη Χαρ.Τρικούπη κτλ) Αν και σε μια τέτοια περίπτωση απορώ για το πως θα ανέστρεφε το τρόλεϊ, αφού οι δρόμοι τριγύρω είναι μάλλον στενοί.

Οι εναέριοι αυτοί είχαν λόγο ύπαρξης (και συντηρούντο) όσο κυκλοφορούσαν μη αυτοδύναμα τρόλλεϋ (δηλ. μέχρι και τα Ziu). Θυμάμαι μέχρι και στις αρχές του 2000 να υπάρχουν και τα εξής σημεία:
- Κουκάκι, από Δημητρακοπούλου για αναστροφή προς Καλλιθέα, στο πρώτο στενό ερχόμενος από τη στάση "Παιδική Χαρά"
- Καλλιθέα στο Πάρκο Αγ. Ελεούσας (αν και αυτή είχε ξεμείνει από τακτική γραμμή)
- Στον Πειραιά, με το που μπαίνεις Γούναρη, το πρώτο στενό αριστερά, κάθετα την Εθν. Αντιστάσεως, γύρω το τετράγωνο για να ξαναβγεί μέσω Καραολή/Δημητρίου στην Εθνικής Αντιστάσεως.
- Στο Παγκράτι γύρω από την Πλ. Παγκρατίου
- Από Αμαλίας αναστροφή προς Φιλελλήνων

Βέβαια, σήμερα που τα τρόλλεϋ έχουν βοηθητικό ντιζελοκινητήρα, η διατήρηρση τέτοιου εναερίου δικτύου προφανώς και δεν συμφέρει, καθώς σε περίπτωση ανάγκης το τρόλλεύ κατεβάζει κεραίες και αναστρέφει σε όποιο σημείο υπάρχει επαρκής χώρος. Κλασικό παράδειγμα η Πλ. Πλαστήρα στο Παγκράτι, που χρησιμοποιείται κατά κόρον όταν εχουν μπλέξει τα δρομολόγια λόγω πορείας στο κέντρο.
Επίσης, σήμερα διοχετεύονται τα τρόλλεϋ από οδούς χωρίς δίκτυο (Σόλωνος, Χαρ. Τρικούπη) όταν κλείνει το κέντρο.
Όσο δούλευαν τα Ziu, σε κάθε πορεία τα έβλεπες κατά δεκάδες να στέκονται παραμερισμένα στη δεξιά λωρίδα της Βασ. Σοφίας ή της Πατησίων και να μην μπορούν να κουνηθούν ούτε βήμα.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Iστορική εξέλιξη γραμμών τρόλεϊ Αττικής - από Citaro - 29-11-2013, 03:30 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)