Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Παλιές Αφετηρίες / Τέρματα
#52
Βρήκα στην εφημερίδα "Τα Νέα", φύλλο της Τετάρτης 18/6/1969, πρωτοσέλιδο θέμα με τίτλο "Νέες Αφετηρίες - ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ 11 ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑΣ", όπου μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής:

"Οι δημιουργούμενες γραμμές συνεχείας διά της ενοποιήσεως υφισταμένων γραμμών είναι αι επόμεναι:

α) Ν. Σμύρνης - Ν. Φιλαδελφείας,
β) Άνω Ν. Σμύρνης - Γαλατσίου, [Σ.Σ.: καλά το θυμόμουν!]
γ) Φιλοθέης - Πανιωνίου - Αγίας Βαρβάρας Παλαιού Φαλήρου,
δ) Ν. Ψυχικού - Ν. Φαλήρου,
ε) Παπάγου - Περισσού,
στ) Πολυγώνου - Καισαριανής, [Σ.Σ.: παραμένει έκτοτε]
ζ) Γκύζη - Άνω Ιλισίων,
η) Κόκκινου Μύλου - Αγ. Ιωάννου Καρέα,
θ) Τριών Γεφυρών - Κυνοσάργους, [Σ.Σ.: άντεξε 35 και πλέον χρόνια - το μετέπειτα 024]
ι) Λαμπρινής - Ρούφ - Ταύρου,
ια) Προύσης - Θησείου - Θων - Νοσοκομείου Παίδων. [Σ.Σ.: το Αβέρωφ-Προύσης;]

Διά της ιδίας αποφάσεως μεταφέρονται εις νέας θέσεις αι κάτωθι αφετηρίαι:

[α)] Των γραμμών Δάφνης - Άνω Δάφνης και Υμηττού Χαραυγής, εκ της οδού Ρήγα Φερραίου εις την οδόν Σίνα και εις τας θέσεις των αφετ[η]ριών των γραμμών Νέας Ελβετίας και Μεταμορφώσεως με είσοδον εις τας νέας θέσεις των αφετ[η]ριών διἀ των οδών Πανεπιστημίου - Σίνα και έξοδον Σίνα - Ακαδημίας,

[Σ.Σ.: Τρομερά ενδιαφέρον! ώστε αρχικά οι αφετηρίες Δάφνης ήταν στη Ρήγα Φεραίου, 25/6/1969 πήγαν Σίνα, κάποια στιγμή τη δεκατία '70 Κοραή, και με την πεζοδρόμηση της Κοραή περί το 1985 Σταδίου στην Ομόνοια όπου έμειναν για 25 χρόνια μέχρι το 2010 που (αποφράδα ημέρα!) καταργήθηκε η γραμμή...

Επίσης εδώ προκύπτει ότι η γραμμή της Άνω Δάφνης έγινε το 1981 το 228 - "Αθήνα - Δάφνη Α" και η γραμμή της Δάφνης έγινε το 229 - "Αθήνα - Δάφνη Β". Συνεπώς, εάν και όποτε - που νομοτελειακά θα γίνει - επαναδημιουργηθεί γραμμή a la 228 / 057 που να διατρέχει την Εθνάρχου Μακαρίου έως το τέρμα της, θα πρέπει να φέρει το όνομα "Άνω Δάφνη", πόσω μάλλον με τη φόρτιση που έχει δώσει στον απλό όρο "Δάφνη" ο εκεί Σταθμός του Μετρό]

β) των γραμμών Νέας Ελβετίας και Μεταμορφώσεως εκ της οδού Σίνα εις την οδόν Μασσαλίας [!] και εις το τμήμα ταύτης το περιλαμβανόμενον μεταξύ των οδών Ακαδημίας και Σόλωνος με είσοδον εις τας νέας θέσεις των αφετηριών διά των οδών Βασιλ. Σοφίας - Σέκερη - Σόλωνος - Μασσαλίας και έξοδον διά των οδών Μασσαλίας - Ακαδημίας - Βασ. Σοφίας,

γ) της γραμμής Αγ. Γεωργίου Κυνοσάργους εκ της οδού Ρήγα Φερραίου εις την οδόν Κοραή εις την σημερινήν θέσιν της αφετηρίας γραμμής Αθηνών - Ν. Φαλήρου με είσοδον εις την νέαν αφετηρίαν διά των οδών Πανεπιστημίου - Κοραή και έξοδον Κοραή - Σταδίου κλπ.,

δ) των δύο Κλάδων γραμμής Ζωγράφου εκ των σημερινών των θέσεων εις τας θέσεις των αφετηριών Παπάγου και Καισαριανής,

ε) της γραμμής Γουδί εκ της σημερινής της θέσεως επί της οδού Ακαδημίας εις τον εσωτερικόν Κλάδον τον περιλαμβανόμενον μεταξύ των οδών Ρήγα Φ[ε]ρραίου και Γρηγορίου Ε' με είσοδον εις την νέαν θέσιν της αφετηρίας διά των οδών Βασ. Σοφίας - Σέκερη - Σόλωνος - Ιπποκράτους - Ακαδημίας,

στ) της γραμμής Αθηνών - Ν. Φιλοθέης εκ της σημερινής της θέσεως εις τον εσωτερικόν Κλάδον οδού Ακαδημίας τον περιλαμβανόμενον μεταξύ των οδών Ρήγα Φερραίου και Γρηγορίου Ε' με είσοδον και έξοδον ως και σήμερον,

ζ) της γραμμής Κυψέλης 2Γ (Κλάδος οδού Κερκύρας) εκ της πλατείας Λαυρίου εις την οδόν Βερανζέρου αριθ. 14 (ένθα υφίσταται Στοά)."

Μαθαίνουμε εδώ, συν τοις (πολλοίς) άλλοις ότι τα Α, Β, Γ, ... των γραμμών λέγονταν "Κλάδοι".

Ημερομηνία έναρξης εφαρμογής των μέτρων ήταν η Τετάρτη 25 Ιουνίου 1969 ("θα αρχίσουν να εφαρμόζωνται από της προσεχούς Τετάρτης 25 Ιουλίου").

Πέραν της θεσπίσεως, διά της μεθόδους της ενοποιήσεως αντίθετων ακτινικών γραμμών, νέων "γραμμών συνεχείας" και της μεταφοράς όλων των αφετηριών πέριξ της Ακαδημίας, προβλεπόταν και τα παρακάτω δύο 'μικρά', αλλά ενδιαφέροντα:

"Μετατίθεται η στάσις των γραμμών Θων - Θησείου [Σ.Σ.: τη θυμάμαι αυτή την γραμμή] και Ιπποκράτους - Βοτανικού εκ της οδού Ακαδημίας (έναντι Δημοτικού Νοσοκομείου) εις τον εσωτερικόν κλάδον αυτής μεταξύ των οδών Ρήγα Φερραίου και Γρηγορίου Ε'."

"Τροποποιείται η γραμμή των λεωφορείων της γραμμής Βοτανικού - Ιπποκράτους. Τα λεωφορεία της γραμμής αυτής κατά την προς το τέρμα Ιπποκράτους πορείαν των θα ακολουθούν την διαδρομήν Πανεπιστημίου - Αμερικής - Σόλωνος - Ασκληπιού. Στάσεις θα πραγματοποιούν επί της λεωφόρου Πανεπιστημίου προ της οδού Αμερικής, επί της οδού Αμερικής προ της οδού Σόλωνος και επί της οδού Ασκληπιού αριθ. 10 (Τυπογραφείον Β. Τιλιππάτου), ένθα μικρή Στοά, καταργουμένης της στάσεως της ευρισκομένης επί της οδού Ασκληπιού προ της συμβολής μετά της οδού Σόλωνος."
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: ΠΑΛΙΕΣ ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ - από aliance - 15-07-2012, 11:19 AM
RE: ΠΑΛΙΕΣ ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ - από chris747 - 02-08-2012, 06:30 PM
RE: ΠΑΛΙΕΣ ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ - από mercedes1988 - 21-12-2012, 03:28 PM
RE: ΠΑΛΙΕΣ ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ - από abc - 21-12-2012, 07:48 PM
RE: ΠΑΛΙΕΣ ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ - από chris747 - 22-12-2012, 01:38 AM
RE: ΠΑΛΙΕΣ ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ - από ELBO O405GN - 25-12-2012, 02:52 AM
RE: Παλιές Αφετηρίες / Τέρματα - από ns_ - 12-11-2013, 12:55 AM
RE: ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ ΖΗΝΩΝΟΣ 1982 - από Citaro - 28-07-2012, 11:58 AM
RE: ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ ΖΗΝΩΝΟΣ 1982 - από abc - 02-08-2012, 12:27 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)