Η Πλατ.Κάνιγγος από τις αρχές της δεκαετίας του '60 και μέχρι το 1984 δεν υπήρχε όπως τη γνωρίζουμε τώρα. Ολόκληρο το τρίγωνο δεξιά της Ακαδημίας ανεβαίνοντας(Ακαδημίας-Βερανζέρου-Κάνιγγος) ήταν διαμορφωμένο σε αφετηρία λεωφορείων με πολλαπλές ρεμίζες και νησίδες. (περίπου όπως είναι διαμορφωμένη σήμερα η Πλατ.Αιγύπτου στη γωνία Πατησίων/Αλεξάνδρας, στην αφετηρία των ΚΤΕΛ προς Σούνιο) Πριν τη δεκαετία του '60, η πλατεία ήταν κυκλική, στεγάζοντας τις αφετηρίες των γραμμών προς βόρεια προάστια από τη δεκαετία του 30!! Το 1984 σε μια προσπάθεια απομάκρυνσης των αφετηριών από την Πλ.Κάνιγγος, αλλά και σε μια πρώτη απόπειρα δημιουργίας συστήματος κορμών/τοπικών δημιουργήθηκαν δύο γραμμές/κορμοί για τη Λ.Κηφισίας (538/539) και όλες οι γραμμές των βορείων προαστίων μεταφέρθηκαν στο Ζηρίνειο. Τότε δημιουργήθηκε η πλατεία όπως τη γνωρίζουμε τώρα, ενώ οι αφετηρίες των λίγων γραμμών που απέμειναν σκορπίστηκαν στους γύρω δρόμους, αφού απαγορεύτηκε η στάθμευση των λεωφορείων επί της Ακαδημίας, καθώς και επί του τμήματος Πατησίων-Κάνιγγος της οδού Χαλκοκονδύλη. Έτσι έχουμε:
ΠΡΙΝ ΤΟ 1984
ΡΕΜΙΖΑ(ΤΡΙΓΩΝΟ) ΠΛΑΤ.ΚΑΝΙΓΓΟΣ
021: ΑΘΗΝΑ-ΓΚΥΖΗ
401: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ
402: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
403: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
404: ΑΘΗΝΑ-ΚΑΤΩ ΧΑΛΑΝΔΡΙ
501: ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΠΕΥΚΗ
503: ΑΘΗΝΑ-ΒΑΡΥΜΠΟΠΗ Α΄
504: ΑΘΗΝΑ-ΒΑΡΥΜΠΟΠΗ Β΄
505: ΑΘΗΝΑ-ΚΤΗΜΑ ΤΑΤΟΪΟΥ
506: ΑΘΗΝΑ-ΛΙΜΝΗ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
507: ΑΘΗΝΑ-ΣΤΑΜΑΤΑ-ΜΠΑΛΑ
508: ΑΘΗΝΑ-ΣΥΝΟΙΚΙΣΜΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ
509: ΑΘΗΝΑ-ΚΡΥΟΝΕΡΙ
510: ΑΘΗΝΑ-ΔΙΟΝΥΣΟΣ
511: ΑΘΗΝΑ-ΡΑΠΕΝΤΩΣΑ
512: ΑΘΗΝΑ-ΑΓ.ΣΤΕΦΑΝΟΣ Α΄
513: ΑΘΗΝΑ-ΑΓ.ΣΤΕΦΑΝΟΣ Β΄
520: ΑΘΗΝΑ-Ν.ΚΗΦΙΣΙΑ Α΄
521: ΑΘΗΝΑ-Ν.ΚΗΦΙΣΙΑ Β΄
522: ΑΘΗΝΑ-Ν.ΚΗΦΙΣΙΑ-ΑΔΑΜΕΣ Α΄
523: ΑΘΗΝΑ-Ν.ΚΗΦΙΣΙΑ-ΑΔΑΜΕΣ Β΄
524: ΑΘΗΝΑ-ΠΟΛΙΤΕΙΑ
525: ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΚΗΦΙΣΙΑ Α΄
526: ΑΘΗΝΑ-Ν.ΕΡΥΘΡΑΙΑ
527: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΜΑΡΟΥΣΙ
530: ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΚΗΦΙΣΙΑ Β΄
ΧΑΛΚΟΚΟΝΔΥΛΗ
022: ΑΘΗΝΑ-ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ(μεταξύ Πατησίων-Κάνιγγος)
023: ΑΘΗΝΑ-ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΣ( " " " )
046: ΑΘΗΝΑ-ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ Β΄(μεταξύ Κάνιγγος-Τζωρτζ)
-Το 1984 λόγω απομάκρυνσης των αφετηριών από το σημείο, οι γραμμές 022 και 023 συνενώθηκαν με την 038: ΑΘΗΝΑ-Ν.ΚΥΨΕΛΗ, δημιουργώντας τα 022: Ν.ΚΥΨΕΛΗ-ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ και 023: Ν.ΚΥΨΕΛΗ-ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΣ (πρόγονος του σημερινού 060)
ΒΕΡΑΝΖΕΡΟΥ(οι αφετηρίες παρέμειναν και μετά το 1984)
529: ΑΘΗΝΑ-ΜΑΡΟΥΣΙ Β΄
602: ΑΘΗΝΑ-ΚΑΛΟΓΡΕΖΑ
606: ΑΘΗΝΑ-Ν.ΙΩΝΙΑ
607: ΑΘΗΝΑ-Ν.ΗΡΑΚΛΕΙΟ Α΄
609: ΑΘΗΝΑ-Ν.ΗΡΑΚΛΕΙΟ Β΄
ΜΕΤΑ ΤΟ 1984
ΟΔΟΣ ΚΑΝΙΓΓΟΣ(μεταξύ Καποδιστρίου-Σολωμού)
501: ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΠΕΥΚΗ
527: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΜΑΡΟΥΣΙ
ΟΔΟΣ ΚΑΝΙΓΓΟΣ(μεταξύ Καποδιστρίου-Χαλκοκονδύλη)
504: ΑΘΗΝΑ-ΒΑΡΥΜΠΟΠΗ Β΄
510: ΑΘΗΝΑ-ΔΙΟΝΥΣΟΣ
511: ΑΘΗΝΑ-ΡΑΠΕΝΤΩΣΑ
531: ΑΘΗΝΑ-ΒΑΡΥΜΠΟΠΗ
538: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΚΗΦΙΣΙΑ Α΄
539: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΚΗΦΙΣΙΑ Β΄
-οι γραμμές 510 και 511 άγνωστο γιατί, δεν πήγαν Ζηρίνειο, αλλά δημιουργήθηκε νέα γραμμή από Ζηρίνειο προς Διόνυσο/Ραπεντώσα (536) και για λίγα χρόνια λειτουργούσαν παράλληλα. Τέλος καταργήθηκαν εντελώς κι έμεινε μόνο το 536. Η γραμμή 504 επίσης παρέμεινε, γιατί η διαδομή της ήταν μέσω Ν.Φιλαδέλφειας/Μεταμόρφωσης/Τατοΐου, μια περιοχή εντελώς ακάλυπτη τότε. Δύο χρόνια αργότερα που το 724 θα γίνει τοπικό στη Ν.Ιωνία, καλύπτοντας έτσι μέρος της οδού Τατοϊου και τη σύνδεση με τη Μεταμόρφωση, η 504 θα καταργηθεί. (το 724 μέχρι πρότινος ανέβαινε Θρακομακεδόνες μέσω Λιοσίων/Μενιδίου) Η 531 αντιθέτως ιδρύθηκε πολύ αργότερα (μετά το 92) άγνωστο για ποιο λόγο και ακολουθούσε διαδρομή Πατησίων,Δεκελείας, Φιλαδελφείας και μετά το Μενίδι όπως το 537. (ενώ ήδη υπήρχε το 537 φυσικά) Δεν το είδα ποτέ να κυκλοφορεί, μόνο τον αριθμό στις πινακίδες έβλεπα, οπότε μπορεί να ήταν πχ. το πρώτο δρομολόγιο του 537 που κατέβαινε κέντρο ή κάτι ανάλογο.
ΤΖΩΡΤΖ
401: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ
402: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
403: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
404: ΑΘΗΝΑ-ΚΑΤΩ ΧΑΛΑΝΔΡΙ
ΠΑΤΟΥΣΑ
046: ΑΘΗΝΑ-ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ Β΄
ΣΤΟΥΡΝΑΡΗ
021: ΑΘΗΝΑ-ΓΚΥΖΗ
-Οι αφετηρίες της Βερανζέρου παρέμειναν ως είχαν.
ΠΡΙΝ ΤΟ 1984
ΡΕΜΙΖΑ(ΤΡΙΓΩΝΟ) ΠΛΑΤ.ΚΑΝΙΓΓΟΣ
021: ΑΘΗΝΑ-ΓΚΥΖΗ
401: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ
402: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
403: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
404: ΑΘΗΝΑ-ΚΑΤΩ ΧΑΛΑΝΔΡΙ
501: ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΠΕΥΚΗ
503: ΑΘΗΝΑ-ΒΑΡΥΜΠΟΠΗ Α΄
504: ΑΘΗΝΑ-ΒΑΡΥΜΠΟΠΗ Β΄
505: ΑΘΗΝΑ-ΚΤΗΜΑ ΤΑΤΟΪΟΥ
506: ΑΘΗΝΑ-ΛΙΜΝΗ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
507: ΑΘΗΝΑ-ΣΤΑΜΑΤΑ-ΜΠΑΛΑ
508: ΑΘΗΝΑ-ΣΥΝΟΙΚΙΣΜΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ
509: ΑΘΗΝΑ-ΚΡΥΟΝΕΡΙ
510: ΑΘΗΝΑ-ΔΙΟΝΥΣΟΣ
511: ΑΘΗΝΑ-ΡΑΠΕΝΤΩΣΑ
512: ΑΘΗΝΑ-ΑΓ.ΣΤΕΦΑΝΟΣ Α΄
513: ΑΘΗΝΑ-ΑΓ.ΣΤΕΦΑΝΟΣ Β΄
520: ΑΘΗΝΑ-Ν.ΚΗΦΙΣΙΑ Α΄
521: ΑΘΗΝΑ-Ν.ΚΗΦΙΣΙΑ Β΄
522: ΑΘΗΝΑ-Ν.ΚΗΦΙΣΙΑ-ΑΔΑΜΕΣ Α΄
523: ΑΘΗΝΑ-Ν.ΚΗΦΙΣΙΑ-ΑΔΑΜΕΣ Β΄
524: ΑΘΗΝΑ-ΠΟΛΙΤΕΙΑ
525: ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΚΗΦΙΣΙΑ Α΄
526: ΑΘΗΝΑ-Ν.ΕΡΥΘΡΑΙΑ
527: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΜΑΡΟΥΣΙ
530: ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΚΗΦΙΣΙΑ Β΄
ΧΑΛΚΟΚΟΝΔΥΛΗ
022: ΑΘΗΝΑ-ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ(μεταξύ Πατησίων-Κάνιγγος)
023: ΑΘΗΝΑ-ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΣ( " " " )
046: ΑΘΗΝΑ-ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ Β΄(μεταξύ Κάνιγγος-Τζωρτζ)
-Το 1984 λόγω απομάκρυνσης των αφετηριών από το σημείο, οι γραμμές 022 και 023 συνενώθηκαν με την 038: ΑΘΗΝΑ-Ν.ΚΥΨΕΛΗ, δημιουργώντας τα 022: Ν.ΚΥΨΕΛΗ-ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ και 023: Ν.ΚΥΨΕΛΗ-ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΣ (πρόγονος του σημερινού 060)
ΒΕΡΑΝΖΕΡΟΥ(οι αφετηρίες παρέμειναν και μετά το 1984)
529: ΑΘΗΝΑ-ΜΑΡΟΥΣΙ Β΄
602: ΑΘΗΝΑ-ΚΑΛΟΓΡΕΖΑ
606: ΑΘΗΝΑ-Ν.ΙΩΝΙΑ
607: ΑΘΗΝΑ-Ν.ΗΡΑΚΛΕΙΟ Α΄
609: ΑΘΗΝΑ-Ν.ΗΡΑΚΛΕΙΟ Β΄
ΜΕΤΑ ΤΟ 1984
ΟΔΟΣ ΚΑΝΙΓΓΟΣ(μεταξύ Καποδιστρίου-Σολωμού)
501: ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΠΕΥΚΗ
527: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΜΑΡΟΥΣΙ
ΟΔΟΣ ΚΑΝΙΓΓΟΣ(μεταξύ Καποδιστρίου-Χαλκοκονδύλη)
504: ΑΘΗΝΑ-ΒΑΡΥΜΠΟΠΗ Β΄
510: ΑΘΗΝΑ-ΔΙΟΝΥΣΟΣ
511: ΑΘΗΝΑ-ΡΑΠΕΝΤΩΣΑ
531: ΑΘΗΝΑ-ΒΑΡΥΜΠΟΠΗ
538: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΚΗΦΙΣΙΑ Α΄
539: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΚΗΦΙΣΙΑ Β΄
-οι γραμμές 510 και 511 άγνωστο γιατί, δεν πήγαν Ζηρίνειο, αλλά δημιουργήθηκε νέα γραμμή από Ζηρίνειο προς Διόνυσο/Ραπεντώσα (536) και για λίγα χρόνια λειτουργούσαν παράλληλα. Τέλος καταργήθηκαν εντελώς κι έμεινε μόνο το 536. Η γραμμή 504 επίσης παρέμεινε, γιατί η διαδομή της ήταν μέσω Ν.Φιλαδέλφειας/Μεταμόρφωσης/Τατοΐου, μια περιοχή εντελώς ακάλυπτη τότε. Δύο χρόνια αργότερα που το 724 θα γίνει τοπικό στη Ν.Ιωνία, καλύπτοντας έτσι μέρος της οδού Τατοϊου και τη σύνδεση με τη Μεταμόρφωση, η 504 θα καταργηθεί. (το 724 μέχρι πρότινος ανέβαινε Θρακομακεδόνες μέσω Λιοσίων/Μενιδίου) Η 531 αντιθέτως ιδρύθηκε πολύ αργότερα (μετά το 92) άγνωστο για ποιο λόγο και ακολουθούσε διαδρομή Πατησίων,Δεκελείας, Φιλαδελφείας και μετά το Μενίδι όπως το 537. (ενώ ήδη υπήρχε το 537 φυσικά) Δεν το είδα ποτέ να κυκλοφορεί, μόνο τον αριθμό στις πινακίδες έβλεπα, οπότε μπορεί να ήταν πχ. το πρώτο δρομολόγιο του 537 που κατέβαινε κέντρο ή κάτι ανάλογο.
ΤΖΩΡΤΖ
401: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ
402: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
403: ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
404: ΑΘΗΝΑ-ΚΑΤΩ ΧΑΛΑΝΔΡΙ
ΠΑΤΟΥΣΑ
046: ΑΘΗΝΑ-ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ Β΄
ΣΤΟΥΡΝΑΡΗ
021: ΑΘΗΝΑ-ΓΚΥΖΗ
-Οι αφετηρίες της Βερανζέρου παρέμειναν ως είχαν.