13-09-2013, 01:22 PM
(13-09-2013, 12:16 PM)garvanitis Έγραψε: Μάριε, οι χρονοαποστάσεις των 90-100 δευτερολέπτων είναι δυστυχώς ευσεβείς πόθοι. Δύσκολα με την υπάρχουσα υποδομή κατεβαίνει κάτω από τα 4' με ακραίο όριο τα 3 λεπτά. Οι χρονοαποστάσεις στα άκρα οριοθετούνται από τη διαθεσιμότητα των συρμών και το φόρτο του δικτύου. Με ποιον τρόπο θα ήταν δυνατόν να πάρει το Ελληνικό συχνότητα πενταλέπτου; Και με πόση ακρίβεια; Για να συμβεί κάτι τέτοιο τότε πρέπει να μπούνε παραπάνω συρμοί στην - κορεσμένη - γραμμή και ΟΛΟΙ να τερματίζουν στο Ελληνικό. Πέραν του ότι αυτό είναι αδύνατο τεχνικά, μεγαλώνεις την χρονοαπόσταση του υπολοίπου τμήματος κατά 25% για να εξυπηρετήσεις αναλογία επιβατικού κοινού 10% ή και λιγότερο (όσο πυκνοκατοικημένες και να είναι οι περιοχές που διέρχεται), κάτι το οποίο στερείται πάσας λογικής. Αντιλαμβάνεσαι φαντάζομαι την παραδοξότητα της σύγκρισης του 8λεπτου στην αιχμή με το 7λεπτο εκτός αυτής. Δηλαδή είναι προτιμητέο να εφαρμόζεται η εναλλάξ δρομολόγηση σε τερματικό σταθμό Αγ. Δημήτριο και Ελληνικό καθ' όλη την ημέρα προκειμένου εκτός αιχμής να έχουμε 7' και 14'; Σε ώρα μη αιχμής στην οποία ο συρμός δεν έχει ούτε πιεστικό χρονοδιάγραμμα, ούτε και μεγάλο επιβατικό φορτίο στο υπόλοιπο τμήμα μπορεί να εκτελέσει δρομολόγιο στο σύνολο του μήκους της γραμμής - να μην το κάνει δηλαδή για να μην είναι μικρότερη η χρονοαπόσταση από την αιχμή; Αν σώνει και καλά υπάρχει ανάγκη (και χρονικό όφελος) να πάνε τα feeder λεωφορεία των σχετικά κοντινών περιοχών στον Αγ. Δημήτριο. Αλλά μήπως αυτό θα σημαίνει επιπλέον χρόνο διαδρομής;
Η άφιξη της γραμμής 2 στο Ελληνικό αναβάθμισε κατά πολύ την ποιότητα της επιβατικής μεταφοράς στα νότια προάστια. Μήπως είναι καιρός να μάθουμε να απολαμβάνουμε τα οφέλη που μας προσφέρονται από το να επιδιδόμαστε διαρκώς στο εθνικό σπορ της γκρίνιας - συχνά στηρίζοντας το σε ελλειπείς γνώσεις;
Πριν τις επεκτάσεις η γραμμή 2 είχε στην αιχμή συχνότητα 3:15'. Επίσης, συρμοί υπάρχουν ειδικά μετά την παραλαβή των νέων Rotem. Στην σύμβαση της ΣΤΑ.ΣΥ. με τον Ο.Α.Σ.Α. έλεγε ότι γραμμή 2 έχει 15 συρμούς στην αιχμή και 17 η 3. Και τώρα η 2 πάλι 15 συρμούς πρέπει να 'χει στην αιχμή. Οπότε έχουμε Ανθούπολη-Άγιος Δημήτριος ανά 8' με συνολικό χρόνο διαδρομής σύμφωνα με τη ΣΤΑ.ΣΥ. 44' άρα μαζί με 12' για αναστροφή 56' σημαίνει ότι έχει 7 συρμούς. Στο Ανθούπολη-Ελληνικό έχουμε πάλι συχνότητα 8' και συνολικό χρόνο διαδρομής σύμφωνα με τη ΣΤΑ.ΣΥ. 58' άρα μαζί με 6' για αναστροφή 64' σημαίνει ότι έχει 8 συρμούς. Μπόρει οι χρόνοι να μην είναι ακριβώς τόσο αλλά έτσι μπορούμε να δούμε την γενική εικόνα για την κατανομή των συρμών. Εφόσον θέλουμε περίπου 64' για το Ανθούπολη-Ελληνικό και έχουμε 15 συρμούς μας βγαίνει συχνότητα 4:30' δηλαδή η απώλεια στη συχνότητα στο μεγαλύτερο τμήμα της γραμμής ειναι μόλις 30''. Η απώλεια συρμών στο κοινό τμήμα της γραμμής θα είναι περίπου 1,5 συρμοί ανά ώρα με την διαφορά ότι όλοι συρμοί θα έχουν παρόμοια επιβατική κίνηση και όχι να πηγαίνει ο συρμός του Ελληνικού υπερπλήρης με ενδεχόμενο να μην μπορέσει να πάρει όλους τους επιβάτες ενός σταθμού. Επίσης, με την σημερινά δεδομένα ένας επιβατής των Α3/Β3, 154 κλπ. που συναντάει μετρό σε σταθμούς και πριν από τον Άγιο Δημήτριο για ποιο λόγο να κατέβει σε κάποιον απ' τους νέους σταθμούς αντί για τον Άγιο Δημήτριο με συνέπεια να μειώνεται και άλλο η επιβατική κίνηση των νέων 4 σταθμών.