24-08-2013, 06:53 PM
(24-08-2013, 12:10 PM)GiannisB Έγραψε: ΕΛΒΟ - Eλληνική Βιομηχανία ΟχημάτωνΑνακρίβειας το ανάγνωσμα και μάλιστα χωρίς να αναφέρεται πουθενά η πηγή - συνεπώς θα πρέπει να θεωρήσω πως το έγραψες εσύ και δεν το βρήκες από κάπου.
Επίσης λεωφορεία όπως π.χ. το MIDAS και EUROPEτου 1993 με μεγάλες εξαγωγές. Σημαντική εξαγωγική επιτυχία το 1996 στην Σιγκαπούρη, που ήταν και η πρώτη χρήση λεωφορείων χαμηλού δαπέδου στην περιοχή.
Το 1988 σταματά η συνεργασία με την STEYR.
Το Midas και το Europe δεν σημείωσαν ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ εξαγωγή, ούτε και φυσικά επιτυχία. Το μεν παρουσίασε κάποιες πωλήσεις σε δήμους με κύριο πελάτη τον Δήμο Πειραιά, το δεύτερο παρέμεινε ένα πρωτότυπο το οποίο πλέον κανείς δεν ξέρει που βρίσκεται. Με εξαίρεση μια φωτογραφία του σε κάποια έκθεση στην Ουγγαρία από χρόνια κανείς δεν ξέρει τίποτα για αυτό. Η εξαγωγική "επιτυχία" στην Σιγκαπούρη αφορά τα 15 Scania που έστειλε το 1996 τα οποία ήταν τα πρώτα low entry και σε καμία περίπτωση low floor και κατάφερε να χάσει την option των επιπλέον 50 διότι "ξέχασε" να τους βάλει κλιματιστικό!!! Η μόνη πραγματικά επιτυχημένη εξαγωγή της ΕΛΒΟ είναι η κατασκευή το 1994 40 DAF SB220 για την RATB στο Βουκουρέστι τα οποία και ήταν σε κυκλοφορία μέχρι πρόσφατα σε αντίθετη με τα "αδερφάκια" του ίδιας παραλαβής κατασκευής Castrosua που είχαν αποσυρθεί νωρίτερα με την έλευση των Citaro. Θα μπορούσαν ίσως να προστεθούν και κάποιες μεμονωμένες παραγγελίες τουριστικών T95 και Τ97 "Ποσειδών" κυρίως σε βαλκανικές χώρες.
Η συνεργασία με την Steyr συνεχίστηκε μέχρι ακόμη και μετά την εξαγορά της τελευταίας απο την ΜΑΝ. To 1986 και όχι το 1988 η Steyr AG αποχώρησε από το μετοχικό σχήμα παραχωρώντας τις μετοχές της στο Ελληνικό Δημόσιο, αυτός άλλωστε είναι ο λόγος της μετονομασίας απο Στάγιερ Ελλάς σε ΕΛΒΟ.