16-04-2013, 05:00 PM
(16-04-2013, 12:13 PM)pvuccino Έγραψε: Να κοπούν ΟΛΕΣ οι διακεντρικές γραμμές που δημιουργήθηκαν με τυχαίο τρόπο και να δημιουργηθούν ΝΕΕΣ που θα είναι στην ουσία συνένωση ΚΟΡΜΩΝ και ΟΧΙ συνένωση τυχαίων συνοικιακών γραμμών, μόνο και μόνο για να ξεφορτωθούμε τις αφετηρίες στην Ακαδημίας! Οι διακεντρικές τρόλλεϋ φυσικά και θα παραμείνουν ως έχουν ως επί τω πλείστον.
H άποψή σου είναι κατά βάση σωστή, αρκεί να δούμε ποιές διακεντρικές έχουμε σήμερα (δεν είναι και πάρα πολλές) και η συχνότητα αιχμής/άκρων
1) Από το 1986
024 ΤΡΕΙΣ ΓΕΦΥΡΕΣ - Λιοσίων - Ακαδημίας/Πανεπιστημίου - Ν. ΚΟΣΜΟΣ
057 ΣΕΠΟΛΙΑ - Σταδίου/Πανεπιστημίου - Ν. ΚΟΣΜΟΣ
224 ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ - Σόλωνος/Ακαδημίας - Εξάρχεια - ΠΟΛΥΓΩΝΟ 9/20
622 ΓΟΥΔΗ - Πανεπιστημίου/Ακαδημίας - Δροσοπούλου- ΑΝΩ ΓΑΛΑΤΣΙ 20/40
815 ΓΟΥΔΗ - Πανεπιστημίου/Ακαδημίας - Πειραιώς -ΤΑΥΡΟΣ 20/40
(Οι δύο πρώτες καταργήθηκαν)
2) Από το 2005
608 ΓΑΛΑΤΣΙ - Πατησίων - Ακαδημίας/Πανεπιστημίου - ΖΩΓΡΑΦΟΥ 6/20
732 ΑΓ. ΦΑΝΟΥΡΙΟΣ - Μπουρνάζι - Δυρραχίου - Λιοσίων 7/20
054 ΠΕΡΙΣΣΟΣ - Λαμπρινή - Ακαδημίας/Πανεπιστημίου - Παγκράτι - ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΒΥΡΩΝΑ 15/30
856 ΑΙΓΑΛΕΩ - Ιερά Οδός - Σταδίου/Πανεπιστημίου - ΥΜΗΤΤΟΣ-ΧΑΡΑΥΓΗ ΔΑΦΝΗΣ 15/30
227 ΑΓ. ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΒΥΡΩΝΑ - Σταδιου/Πανεπιστημίου - Θησείο - ΚΑΤΩ ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ 15/30
Δεν γνωρίζω τα κριτήρια με τα οποία έγιναν οι συνενώσεις το 1986. Όμως, για τις γραμμές του 2005 έχει δίκιο ο pvuccino - όλως "τυχαίως" επιλέχθηκαν για συνένωση οι γραμμές που έκαναν αφετηρία στον παράδρομο της Ρ. Φερραίου Ακαδημίας : 214, 211, 202, 227, καθώς και το 608 που κι αυτό "ενοχλούσε" στην Εδουάρδου Λω.
Είναι αλήθεια επίσης ότι το μοναδικό κριτήριο για τη συνένωση με γραμμές της "άλλης όχθης" ήταν η συχνότητα και ο τύπος οχημάτων. Έτσι, κόλλησε το 732 με το 214, το 608 με το 222, το 054 με το 211 και το 227 με τον παλιό κλάδο του 731 Περιστέρι - Κ. Πετράλωνα.
Απ' όλες τις παραπάνω γραμμές, όλοι συνομολογούμε ότι επιτυχείς είναι οι 608 και 732. Γιατί άραγε; Απλούστατα γιατί έχουν καλές συχνότητες. Ειδικά για το 732, μετά την κατάργηση του 024 είναι το μοναδικό που κατεβαίνει από το κέντρο προς Βάθη/Λιοσίων, οπότε έχει και επιπλέον λόγο ύπαρξης. Επίσης είναι σταθερή αξία και το 224, λόγω Δικαστηρίων.
Τα υπόλοιπα τολμώ να πώ ότι διέρχονται άσκοπα από το κέντρο. Το 856 είναι γενικά "ψώφιο" καθώς το μεγαλύτερο τμήμα του καλύπτεται από το μετρό. Άλλωστε και η διακεντρική σύνδεση που προσφέρει (από Στύλες Ολυμπίου Διός μέσω Ομόνοιας προς Πειραιώς και Ιερά Οδό) είναι κυκλοφοριακά δύσκολη και πολύ χρονοβόρα, ώστε να την επιλέξει ο επιβάτης αντί του μετρό.
Το 054 επίσης αδειάζει στο Ρέξ, ερχόμενο από Βύρωνα. Στο παρακάτω κομμάτι προς Δροσοπούλου, μαζεύει όσους τυχαίως περιμένουν (το 608 ή το 622) καθώς και τους λιγοστούς "πελάτες" του για Λαμπρινή και Περισσό.
Το 227 δεν το εντάσσω καν στις διακεντρικές, αλλά σε ειδική κατηγορία που είναι τα midi ενδομετακινήσεων στο Δήμο Αθηναίων (035, 227, 046, 025/6/7, 022).
Από όλα τα παραπάνω προσωπικά καταλήγω στο ότι δεν προσφέρουν ως διακεντρικές οι 856 και 054, επίσης και τα 622/815 δεν κάνουν δουλειά διακεντρική. Το μόνο που προσφέρουν είναι να "χαλάνε" τη συχνότητα επιστροφής προς Γουδή, όπου έρχονται δύο - δυό μαζί με κενά μισάωρα.
Θα άφηνα το 608 και το 732 και θα κοίταγα να στήσω μια καλή διακεντρική για το ΚΤΕΛ Κηφισού, για να μην αναγκάζεται ο κόσμος να κατεβαίνει σε σκ@τοπεριοχές (Μεταξουργείο, Βάθη, Μενάνδρου). Τέλος, καλό θα ήταν να κατεβεί τουλάχιστον μέχρι Ακαδημίας το 040, γιατί εκεί που είναι σήμερα (Φιλελλήλων) εξυπηρετεί ελάχιστους.