13-02-2013, 04:48 AM
(07-02-2013, 12:43 AM)ecoj Έγραψε: Δεν είχαν γνωρίσει μετρό, τραμ, φυσικό αέριο, Vanhool, Mercedes, ηλεκτρονικές παρωπίδες και άλλα τέτοια οι κάτοικοι τότε οπότε ήταν ίσως το καλύτερο μέσο. Από τα μαγγούρια ήταν πιο καλά και άντεξαν περισσότερα χρόνια. Όταν έφυγαν από τους δρόμους το 2004 κανείς δεν στενοχωρήθηκε γιατί είχαμε μετρό, Renault CNG και άλλες τεχνολογίες δει πια. Άλλα αμφιβάλλω ότι τα Renault θα ζήσουν όσο έζησαν οι Ίκαροι. Συναισθηματική αξία οι Ίκαροι και τα Ziu και οι Δεινόσαυροι πλέον
Τα αρθρωτά Volvo (Δεινόσαυροι) ήταν καλύτερα. Τα θυμάμαι χρόνια στο 703.
Επίσης δεν είχαν (είχαμε) γνωρίσει κινητή τηλεφωνία, internet και άλλα σχετικά μέσα επικοινωνίας που σήμερα είναι αυτονόητα για τους περισσότερους και παρόλα αυτά ζούσαν, επικοινωνούσαν και ήταν και συνεπέστεροι στις συναντήσεις τους. Αλλά τι σχέση έχει αυτό;
Τόσο τα Ikarus, όσο και τα Chavdar ήταν κατά κανόνα αντικείμενο χλεύης τόσο του επιβατικού κοινού όσο και των εργαζόμενων. Οι πρώτοι θεωρούσαν ότι αυτά έφταιγαν για όλα τα κακώς κείμενα των συγκοινωνιών εκείνη την εποχή, οι δε δεύτεροι τα θεώρουσαν δύσχρηστα, κουραστικά και αναχρονιστικά όχηματα, όλοι με κάθε ευκαρία τόνιζαν ότι αγοράστηκαν έναντι πορτοκαλιών!!! Στα "τελειώματα" της καριέρας τους πολλοί λίγοι επιβάτες στενοχωρέθηκαν, ενδεχομένως πολλοί λίγοι να ασχολήθηκαν με το γεγονός ότι σταδιακά αποσύρονταν, οι περισσότεροι εργαζόμενοι όμως στα στερνά τους αναγνώρισαν την αξία τους και την προσφορά τους στην συγκοινωνία.
Σε γενικές γραμμές ήταν σχετικά απλά μηχανικά λεωφορεία με ποιότητα κατασκευής στο μέσο όρο και επαρκώς αξιόπιστα με εύκολα προσβάσιμα και επισκευάσιμα μηχανικά μέρη. Η οδήγηση τους βέβαια ήταν μάλλον εφιάλτης (βαρύς συμπλέκτης και τιμόνι). Τα Magirus από την άλλη (και ακόμη περισσότερο οι Δεινόσαυροι) θεωρούνταν το "βαρύ πυροβολικό" της ΕΑΣ παρόλο που και αυτά ήταν δυσκολοδήγητα και συνοδεύονταν από το μύθο του "άφθαρτου" οχήματος. Η σοβαρή έλλειψη ανταλλακτικών και η έλευση των O405N2 οδήγησε σιγά σιγά στην απόσυρσή τους το 1998-2001. Τα Ikarus ως περισσότερα αλλά και πιο καινούργια (ΥΑΕ) κυκλοφόρησαν για κάποια χρόνια επιπλέον περνώντας και αυτά με τη σειρά τους στην ιστορία.