08-02-2013, 02:53 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 08-02-2013, 03:01 PM από marios.ilioupoli.)
(08-02-2013, 02:24 PM)Pelham Express Έγραψε: Κατ' αρχάς ευχαριστώ για την απάντησή σου. Θα ξεκινήσω από το πρώτο σκέλος της. Κατά πάσα πιθανότητα, όπως είπες, υπήρξε κάποια βλάβη στο σύστημα έλξης ή, προσθέτω εγώ, στο σύστημα σηματοδότησης ή στις διακλαδώσεις των γραμμών, με περισσότερο πιθανό, κατά την άποψή μου το πρώτο. Το λέω αυτό γιατί μου κάνει εντύπωση το πώς η βλάβη έβγαλε 2 σταθμούς εκτός λειτουργείας ενώ υπάρχουν διακλαδώσεις στις γραμμές και στη Δάφνη, οπότε οι συρμοί θα μπορούσαν να τερματίζουν εκεί. Ούτε εγώ φυσικά έχω συγκεκριμένες γνώσεις πάνω στο αντικείμενο, αλλά η αλήθεια είναι ότι ασχολούμαι με συστήματα μετρό ανά τον κόσμο. Συγκεκριμένα το αγαπημένο μου είναι εκείνο της Νέας Υόρκης, με το οποίο ασχολούμαι και αρκετά. Σε αυτό που θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου είναι ότι έπρεπε να υπάρξει ενημέρωση από πλευράς ΣΤΑ.ΣΥ. για το τι ακριβώς συνέβη, όπως γίνεται ως επί το πλείστον στο εξωτερικό. Ας πούμε <<εξ αιτίας αυτού του προβλήματος, τα τρένα τερματίζουν στο σταθμο Αγ. Ιωάννης>>.
Τώρα όσον αφορά το δεύτερο σκέλος, σε βρίσκω κάπως αυστηρό. Σίγουρα είναι ταλαιπωρία για το επιβατικό κοινό να μην εκτελούνται δρομολόγια λόγω καιρικών συνθηκών, αλλά σε πληροφορώ πως γίνεται πολύ συχνά και σε άλλες <<σύγχρονες>> πόλεις. Αυτό που δεν ήταν σωστό, κατά την άποψή μου στη συγκεκριμένη περίπτωση, ήταν ότι ενώ μπήκα στην ιστοσελίδα της ΣΤΑ.ΣΥ. κατά τη διάρκεια του συμβάντος, έγραφε ότι τα δρομολόγια εκτελούνται ομαλά. Αφού έχουν το λεγόμενο service status στην ιστοσελίδα τους, πρέπει και να το ενημερώνουν!
Στην ιστοσελίδα της ΣΤΑΣΥ υπάρχει επιλεκτική ενημέρωση για την κατάσταση του δικτύου. Για παράδειγμα την Τετάρτη που δε γινόντουσαν 12:00-16:00 τα δρομολόγια προς Αεροδρόμιο λόγω της απεργίας στον Προαστιακό, αυτές τις ώρες είχαν βάλει στη σχετική κατάσταση ενημέρωση ότι δε διεξάγονται τα δρομολόγια. Όταν υπάρχουν κλειστοί σταθμοί λόγω διαδηλώσεων συμβαίνει το ίδιο. Όταν, όμως, κλείνει κάποιο τμήμα το δικτύου του Ηλεκτρικού, του Μετρό ή του Τραμ για τον Χ ή Ψ λόγο, δε φροντίζουν για ενημέρωση του κοινού, παρά μόνο υπάρχουν ανακοινώσεις από τα μεγάφωνα και τις οθόνες στο Μετρό και από τους πίνακες τηλεματικής στο Τραμ.
Για το θέμα με το πρόβλημα στη λειτουργία των σταθμών σε Δάφνη και Άγ. Δημήτριο, το πρόβλημα δεν ήταν μόνο στον Αγ. Δημήτριο, γιατί όπως και εσύ επισήμανες στη Δάφνη υπάρχουν διακλαδώσεις.
Επίσης, αν πούμε ότι υπήρχε πρόβλημα με σηματοδότηση ή τις διακλαδώσεις, τότε θα μπορούσε κάλλιστα να υπάρχει μια μονοδρόμηση από τη διακλάδωση μεταξύ Ν. Κόσμου και Αγ. Ιωάννη και μέχρι τον Άγ. Δημήτριο και με μια αραίωση των δρομολογίων για λόγους ασφαλείας θα έλυναν το πρόβλημα.
Βέβαια όλα αυτά είναι εικασίες και γι' αυτό θα έπρεπε να φροντίζει η ίδια η εταιρεία να ενημερώνει, όχι περισσότερο για να κάνουμε αναλύσεις εμείς εδώ στα forum, αλλά για να γνωρίζει και ο επιβάτης που πληρώνει το εισιτήριο ή την κάρτα του γιατί το πρωί φτάνοντας στον Άγ. Δημήτριο ή τη Δάφνη είδε κατεβασμένα ρολά.
Για το άλλο θέμα με τον Ηλεκτρικό και τη χθεσινή διακοπή των δρομολογίων, σίγουρα δεν είναι μόνο ελληνικό το φαινόμενο. Και σίγουρα και στην περίπτωση της κακοκαιρίας του Φεβρουαρίου του '08, για παράδειγμα, δε μπορούσε να αποφευχθεί η διακοπή της λειτουργίας του μέσου, διότι οι χιονοθύελλες που είχαν πλήξει τότε την Αττική ήταν άνευ προηγουμένου, τουλάχιστον για τις τελευταίες δεκαετίες, και σε συνδυασμό με τις εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες (στους -5°C αν θυμάμαι καλά είχε πέσει εκείνες τις μέρες η θερμοκρασία ακόμη και στο κέντρο της Αθήνας) ότι χιόνι υπήρχε γίνονταν ένα στρώμα πάγου.
Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να μεριμνούν η ΣΤΑΣΥ, οι δήμοι και όποιοι άλλοι φορείς εμπλέκονται, ώστε να μην είναι τόσο ευάλωτο το δίκτυο σε κακοκαιρίες. Χωρίς αυτό να μεταφράζεται στο ότι θα πρέπει σε ακτίνα 1 χλμ. από τις τροχιές να μην υπάρχει ίχνος δέντρου. Απλά όπως χθες έπεσε το δέντρο στις ράγες, έτσι μπορεί να έπεφτε και σε κάποιο παρακείμενο ΙΧ ίσως ή φανταστείτε να διέρχονταν εκείνη την ώρα και συρμός από εκεί!