09-05-2012, 11:10 AM
Προχώρα έστω και με αργούς ρυθμούς η ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας ανάθεσης του έργου της επέκτασης του Τραμ της Αθήνας από το Νέο Φάληρο στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά.
Η ανάδοχος εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ ΑΤΕ μετά από σκληρό δικαστικό αγώνα εναντίον της Τραμ ΑΕ που κράτησε δύο ολόκληρα χρόνια, κέρδισε τον διαγωνισμό των 95.000.000 ευρώ για ένα από τα σημαντικότερα συγκοινωνιακά έργα για τον Πειραιά που βλέπει μετά το Μετρό να έρχονται και οι εργασίες για το Τραμ.
Αυτή την εποχή το κείμενο της σύμβασης ετοιμάζεται για να αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν θα προχωρήσουν οι υπόλοιπες διαδικασίες: κατάθεση της εγγυητικής επιστολής, κύρωση της σύμβασης από τη νέα Βουλή και υπογραφή της σύμβασης με την ΣΤΑΣΥ ΑΕ. Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει στην καλύτερη περίπτωση στα τέλη του έτους.
Ερώτημα παραμένει αν θα αλλάξει το ΔΣ της ΣΤΑΣΥ και αντικατασταθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα καθώς σε μία τέτοια περίπτωση ανάλογα με το χρόνο αντικατάστασης θα υπάρχει και η ανάλογη καθυστέρηση στην υπογραφή της σύμβασης του έργου. Αν παραμείνει το ίδιο ΔΣ τότε η διαδικασία σαφώς θα κυλήσει πιο γρήγορα.
Όπως μας ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας ΘΕΜΕΛΗ το έργο θα γίνει με προκατασκευασμένα τμήματα, καθώς έχει αποδειχθεί η πιο γρήγορη λύση με το μικρότερο κόστος και την μικρότερη ενόχληση κατά τη διάρκεια κατασκευής ενώ σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού ο χρόνος που απαιτείται για να ολοκληρωθεί η σύμβαση είναι 750 μέρες (περίπου 25 μήνες). Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2015.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΡΓΟ
Το Τραμ θα φτάσει στο λιμάνι του Πειραιά ξεκινώντας από τον σημερινό τερματικό σταθμό του ΣΕΦ μέσω της οδού Μικράς Ασίας και Λαμπράκη, θα στρίβει στην Βασιλέως Γεωργίου και θα τερματίζει στην Ακτή Ποσειδώνος.
Στην επιστροφή θα πηγαίνει από την Εθνική Αντιστάσεως, θα στρίβει στην Ομηρίδου Σκυλίτση και θα τερματίζει στο ΣΕΦ. Το έργο αναμένεται να αυξήσει κατά 30.000 επιβάτες καθημερινά την κίνηση του Τραμ ενώ με την έναρξη λειτουργίας και του Μετρό θα υπάρχουν σταθμοί σύνδεσης στο Δημοτικό Θέατρο και στον σταθμό στο λιμάνι του Πειραιά.
Η ανάδοχος εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ ΑΤΕ μετά από σκληρό δικαστικό αγώνα εναντίον της Τραμ ΑΕ που κράτησε δύο ολόκληρα χρόνια, κέρδισε τον διαγωνισμό των 95.000.000 ευρώ για ένα από τα σημαντικότερα συγκοινωνιακά έργα για τον Πειραιά που βλέπει μετά το Μετρό να έρχονται και οι εργασίες για το Τραμ.
Αυτή την εποχή το κείμενο της σύμβασης ετοιμάζεται για να αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν θα προχωρήσουν οι υπόλοιπες διαδικασίες: κατάθεση της εγγυητικής επιστολής, κύρωση της σύμβασης από τη νέα Βουλή και υπογραφή της σύμβασης με την ΣΤΑΣΥ ΑΕ. Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει στην καλύτερη περίπτωση στα τέλη του έτους.
Ερώτημα παραμένει αν θα αλλάξει το ΔΣ της ΣΤΑΣΥ και αντικατασταθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα καθώς σε μία τέτοια περίπτωση ανάλογα με το χρόνο αντικατάστασης θα υπάρχει και η ανάλογη καθυστέρηση στην υπογραφή της σύμβασης του έργου. Αν παραμείνει το ίδιο ΔΣ τότε η διαδικασία σαφώς θα κυλήσει πιο γρήγορα.
Όπως μας ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας ΘΕΜΕΛΗ το έργο θα γίνει με προκατασκευασμένα τμήματα, καθώς έχει αποδειχθεί η πιο γρήγορη λύση με το μικρότερο κόστος και την μικρότερη ενόχληση κατά τη διάρκεια κατασκευής ενώ σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού ο χρόνος που απαιτείται για να ολοκληρωθεί η σύμβαση είναι 750 μέρες (περίπου 25 μήνες). Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2015.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΡΓΟ
Το Τραμ θα φτάσει στο λιμάνι του Πειραιά ξεκινώντας από τον σημερινό τερματικό σταθμό του ΣΕΦ μέσω της οδού Μικράς Ασίας και Λαμπράκη, θα στρίβει στην Βασιλέως Γεωργίου και θα τερματίζει στην Ακτή Ποσειδώνος.
Στην επιστροφή θα πηγαίνει από την Εθνική Αντιστάσεως, θα στρίβει στην Ομηρίδου Σκυλίτση και θα τερματίζει στο ΣΕΦ. Το έργο αναμένεται να αυξήσει κατά 30.000 επιβάτες καθημερινά την κίνηση του Τραμ ενώ με την έναρξη λειτουργίας και του Μετρό θα υπάρχουν σταθμοί σύνδεσης στο Δημοτικό Θέατρο και στον σταθμό στο λιμάνι του Πειραιά.