07-02-2012, 01:44 AM
Αναρμόδια δηλώνουν τα υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών για την πώληση της εταιρίας
Να ξεκαθαρίσει την θέση της για το μέλλον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι Έλληνες ευρωβουλευτές, Μαριλένα Κοππά, Γ. Κουμουτσάκος και Κ. Πουπάκης, οι οποίοι κατέθεσαν ερωτήσεις, έπειτα από την αποκάλυψη του «Βήματος» για την απαίτηση της Τρόικας να πωληθεί εντός του 2112 η εταιρία ως προϋπόθεση για την έγκριση του επιχειρηματικού της σχεδίου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕΕΑ). Στο μεταξύ, αναρμόδια για την ιδιωτικοποίησή της δηλώνουν τα... αρμόδια υπουργεία.
Στην ερώτησή της, η επικεφαλής των ευρωβουλευτών του ΠΑΣΟΚ αναφέρει: «Σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι θεμιτό να ξεκινήσει το 2011 ενώ ο προβλεπόμενος χρόνος ολοκλήρωσής της είναι το 4ο τρίμηνο του 2013. Εφόσον σε όλη τη διαδικασία της εξέτασης του φακέλου δεν τέθηκε ποτέ ως προϋπόθεση η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ένταξή της στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, τι άλλαξε από τις 21/12/2011 έως τις 26/1/2012 και τέθηκε η επιπλέον αυτή απαίτηση;».
«Με βάση ποια νομοθετική δικαιοδοσία απαιτείται από την Επιτροπή η άμεση ιδιωτικοποίηση της εταιρίας; Ποιος εξουσιοδότησε την κυρία Φερνάντεζ να λάβει μέρος σε αυτή τη διαπραγμάτευση; Γιατί απαιτείται ιδιωτικοποίηση πριν την αδειοδότηση αφού δεν υπάρχει αντίστοιχο προηγούμενο στην Ε.Ε.;» ρωτά η κυρία Κοππά.
«Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν της χορηγηθεί η άδεια μειώνει την αξία της και πρακτικά θα οδηγήσει σε εκχώρηση της εταιρείας αντί ευτελιστικού τιμήματος. Κρίνει η Επιτροπή πως αυτή η εξέλιξη θα ήταν συμβατή με ένα βιώσιμο μέλλον για τη ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πώς θα αντιμετωπίσουμε κατηγορίες διαφθοράς και ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες;» καταλήγει.
Επίσης, ερώτηση κατέθεσαν για το ίδιο θέμα και οι ευρωβουλευτές της ΝΔ, κ.κ. Κουμουτσάκος και Πουπάκης, οι οποίοι ρωτούν την Κομισιόν, εάν:
- γνωρίζει τα γεγονότα που αποκάλυψε «Το Βήμα»,
- το στέλεχος του τεχνικού κλιμακίου της Τρόικας «εξέφραζε επίσημη θέση της Επιτροπής;»
- «τι συνέβη και άλλαξε στάση η Επιτροπή θέτοντας νέους όρους όπως αυτός της άμεσης αποκρατικοποίησης;»
- «έχει υπάρξει προηγούμενο να απαιτείται-επιβάλλεται σε κράτος-μέλος ιδιωτικοποίηση κρατικών σιδηρόδρομων πριν την αδειοδότησή τους; Εάν όχι γιατί αυτό γίνεται στη συγκεκριμένη περίπτωση και σε ποια νομική βάση;»
- «Γιατί αφού το χρονικό όριο για την ιδιωτικοποίηση έχει ορισθεί το τέλος του 2013, κάτι που θα βοηθούσε να αποκτήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεγαλύτερη αξία, ξαφνικά απαιτείται άμεση ιδιωτικοποίηση της;»
Αξίζει να σημειωθεί ότι κύκλοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής διέψευσαν το αίτημα της Τρόικας για ένταξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσιου (ΤΑΙΠΕΔ) με αντάλλαγμα να δοθεί το «πράσινο φως» και να εγκριθεί το business plan της εταιρίας από τις υπηρεσίες Ανταγωνισμού της Ε.Ε. Ωστόσο, παράγοντες που παραβρέθηκαν στην κλειστή σύσκεψη της 26ης Ιανουαρίου επιβεβαιώνουν τις πληροφορίες του «Βήματος».
Ολοι αναρμόδιοι για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Στο μεταξύ, σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές της Δημοκρατικής Συμμαχίας, κ.κ. Λ. Αυγενάκης Kωνσταντίνου, Γ. Κοντογιάννης, Χρ. Μαρκογιαννάκης και η κυρία Ντόρα Μπακογιάννη προς τα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών, κανένα από τα δύο δεν τοποθετείται για την αποκρατικοποίηση της σιδηροδρομικής εταιρίας.
Το υπουργείο Υποδομών αποφεύγει να απαντήσει στην ερώτηση, ενώ το υπουργείο Οικονομικών παραπέμπει στο πρώτο. Μάλιστα, τις ίδιες ημέρες που δόθηκε η απάντηση, ο υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Βορίδης, ερωτηθείς για την πίεση της Τρόικας για πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «έδειξε» προς την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ. Ωστόσο, το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει αναλάβει τα δικαιώματα του δημοσίου επί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Να ξεκαθαρίσει την θέση της για το μέλλον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι Έλληνες ευρωβουλευτές, Μαριλένα Κοππά, Γ. Κουμουτσάκος και Κ. Πουπάκης, οι οποίοι κατέθεσαν ερωτήσεις, έπειτα από την αποκάλυψη του «Βήματος» για την απαίτηση της Τρόικας να πωληθεί εντός του 2112 η εταιρία ως προϋπόθεση για την έγκριση του επιχειρηματικού της σχεδίου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕΕΑ). Στο μεταξύ, αναρμόδια για την ιδιωτικοποίησή της δηλώνουν τα... αρμόδια υπουργεία.
Στην ερώτησή της, η επικεφαλής των ευρωβουλευτών του ΠΑΣΟΚ αναφέρει: «Σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι θεμιτό να ξεκινήσει το 2011 ενώ ο προβλεπόμενος χρόνος ολοκλήρωσής της είναι το 4ο τρίμηνο του 2013. Εφόσον σε όλη τη διαδικασία της εξέτασης του φακέλου δεν τέθηκε ποτέ ως προϋπόθεση η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ένταξή της στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, τι άλλαξε από τις 21/12/2011 έως τις 26/1/2012 και τέθηκε η επιπλέον αυτή απαίτηση;».
«Με βάση ποια νομοθετική δικαιοδοσία απαιτείται από την Επιτροπή η άμεση ιδιωτικοποίηση της εταιρίας; Ποιος εξουσιοδότησε την κυρία Φερνάντεζ να λάβει μέρος σε αυτή τη διαπραγμάτευση; Γιατί απαιτείται ιδιωτικοποίηση πριν την αδειοδότηση αφού δεν υπάρχει αντίστοιχο προηγούμενο στην Ε.Ε.;» ρωτά η κυρία Κοππά.
«Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν της χορηγηθεί η άδεια μειώνει την αξία της και πρακτικά θα οδηγήσει σε εκχώρηση της εταιρείας αντί ευτελιστικού τιμήματος. Κρίνει η Επιτροπή πως αυτή η εξέλιξη θα ήταν συμβατή με ένα βιώσιμο μέλλον για τη ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πώς θα αντιμετωπίσουμε κατηγορίες διαφθοράς και ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες;» καταλήγει.
Επίσης, ερώτηση κατέθεσαν για το ίδιο θέμα και οι ευρωβουλευτές της ΝΔ, κ.κ. Κουμουτσάκος και Πουπάκης, οι οποίοι ρωτούν την Κομισιόν, εάν:
- γνωρίζει τα γεγονότα που αποκάλυψε «Το Βήμα»,
- το στέλεχος του τεχνικού κλιμακίου της Τρόικας «εξέφραζε επίσημη θέση της Επιτροπής;»
- «τι συνέβη και άλλαξε στάση η Επιτροπή θέτοντας νέους όρους όπως αυτός της άμεσης αποκρατικοποίησης;»
- «έχει υπάρξει προηγούμενο να απαιτείται-επιβάλλεται σε κράτος-μέλος ιδιωτικοποίηση κρατικών σιδηρόδρομων πριν την αδειοδότησή τους; Εάν όχι γιατί αυτό γίνεται στη συγκεκριμένη περίπτωση και σε ποια νομική βάση;»
- «Γιατί αφού το χρονικό όριο για την ιδιωτικοποίηση έχει ορισθεί το τέλος του 2013, κάτι που θα βοηθούσε να αποκτήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεγαλύτερη αξία, ξαφνικά απαιτείται άμεση ιδιωτικοποίηση της;»
Αξίζει να σημειωθεί ότι κύκλοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής διέψευσαν το αίτημα της Τρόικας για ένταξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσιου (ΤΑΙΠΕΔ) με αντάλλαγμα να δοθεί το «πράσινο φως» και να εγκριθεί το business plan της εταιρίας από τις υπηρεσίες Ανταγωνισμού της Ε.Ε. Ωστόσο, παράγοντες που παραβρέθηκαν στην κλειστή σύσκεψη της 26ης Ιανουαρίου επιβεβαιώνουν τις πληροφορίες του «Βήματος».
Ολοι αναρμόδιοι για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Στο μεταξύ, σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές της Δημοκρατικής Συμμαχίας, κ.κ. Λ. Αυγενάκης Kωνσταντίνου, Γ. Κοντογιάννης, Χρ. Μαρκογιαννάκης και η κυρία Ντόρα Μπακογιάννη προς τα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών, κανένα από τα δύο δεν τοποθετείται για την αποκρατικοποίηση της σιδηροδρομικής εταιρίας.
Το υπουργείο Υποδομών αποφεύγει να απαντήσει στην ερώτηση, ενώ το υπουργείο Οικονομικών παραπέμπει στο πρώτο. Μάλιστα, τις ίδιες ημέρες που δόθηκε η απάντηση, ο υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Βορίδης, ερωτηθείς για την πίεση της Τρόικας για πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «έδειξε» προς την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ. Ωστόσο, το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει αναλάβει τα δικαιώματα του δημοσίου επί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.