Αξιολόγηση Θέματος:
  • 9 Ψήφοι - 2.11 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Isotimia.gr] Τα ΚΤΕΛ έτοιμα να εξαγοράσουν τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας!
#1
Ετοιμά για το μεγάλο «μπαμ» ήταν τα ΚΤΕΛ. Η ομοσπονδία των υπεραστικών λεωφορείων ήταν έτοιμη να καταθέσει πρόταση εξαγοράς των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, αλλά την απέτρεψε το Υπουργείο Υποδομών, το οποίο διά του υπουργού Δ. Ρέππα, δεσμεύτηκε πολλάκις ότι θα προασπίσει το δημόσιο χαρακτήρα τους.

Η ομοσπονδία των ΚΤΕΛ είχε εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον και για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την προϋπόθεση ότι η σιδηροδρομική εταιρεία θα ήταν καθαρή από χρέη και υποχρεώσεις.

Όπως ήταν φυσικό, η πρόταση για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκάλεσε θυμηδία στο Υπουργείο Υποδομών, το οποίο δεν την πήρε ποτέ στα σοβαρά, καθώς επιθυμεί την είσοδο σοβαρής ευρωπαϊκής σιδηροδρομικής εταιρείας στην τέως θυγατρική του ΟΣΕ.

Ωστόσο, με τις αστικές συγκοινωνίες τα πράγματα είναι διαφορετικά. Κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει ότι αρκετοί ιδιοκτήτες ΚΤΕΛ διέθεταν και λειτουργούσαν αστικά λεωφορεία την περίοδο 1990-1993.

Μάλιστα, στο σημερινό διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΑ μετέχει ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Αττικής, η τοποθέτηση του οποίου προκάλεσε αντιδράσεις, ενώ στον εξαγγελθέντα «Μητροπολιτικό Φορέα για τις Αστικές Συγκοινωνίες» συμπεριλαμβάνονται τα ΚΤΕΛ Αττικής.

«Διαθέτουμε εμπειρία και οργάνωση. Κανείς δεν γνωρίζει τις συγκοινωνίες τόσο καλά όσο εμείς. Στην Ελλάδα το 80% των μεταφορών γίνεται με ΚΤΕΛ και μόνο το 20% με αεροπλάνα και τρένα», αναφέρουν στελέχη της ομοσπονδίας υπεραστικών λεωφορείων, προβάλλοντας τον ιδιωτικοοικονομικό χαρακτήρα τους.

Καθημερινά, οι αφικνούμενοι και αναχωρούντες επιβάτες από τα ΚΤΕΛ Κηφισού ανέρχονται σε 20-25 χιλιάδες, ενώ ο στόλος περιλαμβάνει 4.300 λεωφορεία συνολικά. Περίπου 20 ΚΤΕΛ επί συνόλου 61, εμφανίζουν αξιοσημείωτη κερδοφορία. Σ’ αυτά περιλαμβάνονται τα ΚΤΕΛ Αχαΐας, Ιωαννίνων, Μαγνησίας και Θεσσαλονίκης. «Ασθενέστερα» θεωρούνται τα ΚΤΕΛ Ευρυτανίας, Φωκίδας, Γρεβενών και Αίγινας.

Φ. ΦΩΤΕΙΝΟΣ
Απάντηση
#2
Τα ΚΤΕΛ βλεπω να εξαγοραζουν το 30 με 40% των αστικων συγκοινωνιων της Αθηνας και η πλειοψηφια να παραμενει στο δημοσιο.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση
#3
καιρος ηταν!!!!!
ΑΣΣΟΣ κ πασης Ελλαδος...-1-
Απάντηση
#4
Μα και αυτό να γίνει (ποσοστό στο Δημόσιο και ποσοστό σε ιδιώτες) δεν ανατρέπεται ουσιαστικά ο δημόσιος χαρακτήρας εφόσον το κράτος έχει πλειοψηφία.

Τα ΚΤΕΛ στην πλειοψηφία τους, χωρίς αυτά της Αττικής να αποτελούν εξαίρεση, έχουν σωστή οργάνωση, συντηρούν καλά τα λεωφορεία τους, τηρούν τα ωράρια δρομολογίων, προσφέρουν δηλαδή αυτό που ο επιβάτης θεωρεί δεδομένο.

Όπως και η ένταξή τους στον ΟΑΣΑ και η ισχύς των αστικών εισιτηρίων, όπως γίνεται με το "αστικό" τμήμα του Προαστιακού, θα ωφελήσει ΚΤΕΛ και επιβάτες αλλά δεν θα βλάψει την ΕΘΕΛ ή την διάδοχη εταιρεία της. Αν οι επιβάτες που τώρα συνωστίζονται σε ένα αστικό λεωφορείο π.χ. στο Α5/Β5 μπορούν να πάρουν το ΚΤΕΛ για Αγία Παρασκευή ή Παλλήλη, θα το κάνουν, έτσι θα εξοικονομηθεί χώρος στο αστικό για όσους κατεβαίνουν σε ενδιάμεσες στάσεις. Τα πούλμαν είναι πιο βολικά για μακρύτερες διαδρομές όπου τα αστικά είναι άβολα, π.χ. από κέντρο προς Παλλήνη, Κορωπί, Σαρωνίδα, Ελευσίνα, ακόμα και Κηφισιά. Ο περιορισμός του συνωστισμού στα αστικά λεωφορεία θα έχει σαν συνέπεια μείωση των καθυστερήσεων, άρα πιο άνετη μετακίνηση, και βελτιωμένη τήρηση των δρομολογίων. Ενώ θα μπορούσαν να κοπούν γραμμές μεγάλου μήκους όπως η Ε22 και να αντικατασταθούν από τοπικές, αφού την απευθείας μετακίνηση προς το κέντρο θα την κάνει το ΚΤΕΛ, με περισσότερη ακρίβεια στα δρομολόγια.

Η γνώμη μου πάντως είναι πως σε μια ενδεχόμενη μετοχοποίηση της ΕΘΕΛ ή της διαδόχου της, θα έπρεπε να υπάρχει δικαίωμα προαίρεσης για την αγορά μετοχών και από τους εργαζόμενους.
Απάντηση
#5
Το ΚΤΕΛ δεν έχει καμιά δουλειά με αστικές γραμμές! Πρέπει να μετασχηματιστεί η λειτουργία του με μικροπαρεμβάσεις που μπορούνε να αυξήσουνε τα έσοδα του αφενώς και αφετέρου να εξυπηρετούνται καλύτερα οι προαστιακές περιοχές της Αθήνας. Δε θέλω ΚΤΕΛ Βάρκιζα-Αθήνα, αλλά π.χ. Κορωπί (σταθμός)-Λαύριο κλπ Μεσόγεια, Σφενδάλη (σταθμός ΟΣΕ)-Ωρωπός κλπ τροφοδοτικές γραμμές. Τέρμα στις αφετηρίες σε Θησείο, Πεδίο Άρεως.
Το μυστικό είναι πυκνά δρομολόγια, μικρότερο χιλιομετρικό μήκος γραμμής, γρήγορη μετακίνηση επιβατών.
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Απάντηση
#6
Σωστός αλλά... όταν ο βασικός πάροχος αστικών συγκοινωνιών πλέον περισσότερο απεργεί παρά λειτουργεί, πρέπει να υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις.

Ας αναγκάσουν τα αμιγώς αστικά μέσα να λειτουργούν κανονικά χωρίς απεργίες, και τότε θα έχει νόημα αυτό που προτείνεις. Πολύς κόσμος έχει σωθεί με το ΚΤΕΛ αυτές τις μέρες, έστω και "στην ζούλα". Και βεβαίως ο εξαναγκασμός δεν είναι απαραίτητα με την μορφή αλλαγής του νόμου και απαγόρευσης των απεργιών, αλλά με την απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών (όπως άλλωστε πρέπει να γίνει σύντομα βάσει κοινοτικής οδηγίας) ώστε οι εταιρείες του ΟΑΣΑ να βρεθούν σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον οπότε θα αναγκαστούν εν τοις πράγμασι να αλλάξουν αρκετά στην στάση που τηρούν και στο έργο που προσφέρουν, αν θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να επιβιώσουν.
Απάντηση
#7
(11-02-2011, 12:17 PM)panos81 Έγραψε: Σωστός αλλά... όταν ο βασικός πάροχος αστικών συγκοινωνιών πλέον περισσότερο απεργεί παρά λειτουργεί, πρέπει να υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις.

Ας αναγκάσουν τα αμιγώς αστικά μέσα να λειτουργούν κανονικά χωρίς απεργίες, και τότε θα έχει νόημα αυτό που προτείνεις. Πολύς κόσμος έχει σωθεί με το ΚΤΕΛ αυτές τις μέρες, έστω και "στην ζούλα".

Με βρίσκεις σύμφωνο απολύτως!
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [Ημερησία] Αστικές Συγκοινωνίες: Μειωμένα έσοδα και ...εκτόξευση της λαθρεπιβίβασης GeorgIrisbus 1 3.001 24-05-2012, 10:23 AM
Τελευταία Δημοσίευση: ELBO O405GN
  [Ypodomes.com] Έρχονται τα ηλεκτρονικά εισιτήρια στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας GeorgIrisbus 0 2.220 30-12-2011, 06:33 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GeorgIrisbus
  [Τα Νέα] «Φωτιά» στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας ανάβουν οι νέες ΣΣΕ Cmaniac 0 2.831 05-07-2011, 12:10 AM
Τελευταία Δημοσίευση: Cmaniac
  [Tο Βήμα] Γεννήθηκαν η ΟΣΥ και η ΣΤΑΣΥ στις αστικές συγκοινωνίες Konstantinos MercedesBenz 0 2.721 28-06-2011, 09:40 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz
  [ΥΜΕ] ΔΤ:Έλεγχος Λαθρεπιβίβασης στις Αστικές Συγκοινωνίες Cmaniac 0 2.234 16-04-2011, 10:17 AM
Τελευταία Δημοσίευση: Cmaniac
  [ΥΜΕ] ΔΤ: Αύξηση εσόδων 7,5% το Μάρτιο στις Αστικές Συγκοινωνίες Cmaniac 3 5.050 15-04-2011, 10:37 AM
Τελευταία Δημοσίευση: Giannis
  [Isotimia.gr] Ολοκληρώθηκε στην Επιτροπή της Βουλής το ν/σ για τις συγκοινωνίες Cmaniac 5 6.305 12-02-2011, 09:50 PM
Τελευταία Δημοσίευση: B10M-SB756
  [Ναυτεμπορική] «Πράσινο» στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες abc 6 10.586 31-01-2011, 12:28 AM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz
  [YME] Συνέντευξη Τύπου: Το «πράσινο κύμα» και οι αστικές συγκοινωνίες Cmaniac 2 3.730 11-06-2010, 01:14 AM
Τελευταία Δημοσίευση: Cmaniac

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)