[Isotimia.gr] Τα ΚΤΕΛ έτοιμα να εξαγοράσουν τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας! - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +----- Συζήτηση: Αθήνα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87) +----- Θέμα: [Isotimia.gr] Τα ΚΤΕΛ έτοιμα να εξαγοράσουν τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας! (/showthread.php?tid=1772) |
[Isotimia.gr] Τα ΚΤΕΛ έτοιμα να εξαγοράσουν τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας! - Cmaniac - 06-02-2011 Ετοιμά για το μεγάλο «μπαμ» ήταν τα ΚΤΕΛ. Η ομοσπονδία των υπεραστικών λεωφορείων ήταν έτοιμη να καταθέσει πρόταση εξαγοράς των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, αλλά την απέτρεψε το Υπουργείο Υποδομών, το οποίο διά του υπουργού Δ. Ρέππα, δεσμεύτηκε πολλάκις ότι θα προασπίσει το δημόσιο χαρακτήρα τους. Η ομοσπονδία των ΚΤΕΛ είχε εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον και για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την προϋπόθεση ότι η σιδηροδρομική εταιρεία θα ήταν καθαρή από χρέη και υποχρεώσεις. Όπως ήταν φυσικό, η πρόταση για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκάλεσε θυμηδία στο Υπουργείο Υποδομών, το οποίο δεν την πήρε ποτέ στα σοβαρά, καθώς επιθυμεί την είσοδο σοβαρής ευρωπαϊκής σιδηροδρομικής εταιρείας στην τέως θυγατρική του ΟΣΕ. Ωστόσο, με τις αστικές συγκοινωνίες τα πράγματα είναι διαφορετικά. Κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει ότι αρκετοί ιδιοκτήτες ΚΤΕΛ διέθεταν και λειτουργούσαν αστικά λεωφορεία την περίοδο 1990-1993. Μάλιστα, στο σημερινό διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΑ μετέχει ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Αττικής, η τοποθέτηση του οποίου προκάλεσε αντιδράσεις, ενώ στον εξαγγελθέντα «Μητροπολιτικό Φορέα για τις Αστικές Συγκοινωνίες» συμπεριλαμβάνονται τα ΚΤΕΛ Αττικής. «Διαθέτουμε εμπειρία και οργάνωση. Κανείς δεν γνωρίζει τις συγκοινωνίες τόσο καλά όσο εμείς. Στην Ελλάδα το 80% των μεταφορών γίνεται με ΚΤΕΛ και μόνο το 20% με αεροπλάνα και τρένα», αναφέρουν στελέχη της ομοσπονδίας υπεραστικών λεωφορείων, προβάλλοντας τον ιδιωτικοοικονομικό χαρακτήρα τους. Καθημερινά, οι αφικνούμενοι και αναχωρούντες επιβάτες από τα ΚΤΕΛ Κηφισού ανέρχονται σε 20-25 χιλιάδες, ενώ ο στόλος περιλαμβάνει 4.300 λεωφορεία συνολικά. Περίπου 20 ΚΤΕΛ επί συνόλου 61, εμφανίζουν αξιοσημείωτη κερδοφορία. Σ’ αυτά περιλαμβάνονται τα ΚΤΕΛ Αχαΐας, Ιωαννίνων, Μαγνησίας και Θεσσαλονίκης. «Ασθενέστερα» θεωρούνται τα ΚΤΕΛ Ευρυτανίας, Φωκίδας, Γρεβενών και Αίγινας. Φ. ΦΩΤΕΙΝΟΣ RE: [Isotimia.gr] Τα ΚΤΕΛ έτοιμα να εξαγοράσουν τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας! - Konstantinos MercedesBenz - 07-02-2011 Τα ΚΤΕΛ βλεπω να εξαγοραζουν το 30 με 40% των αστικων συγκοινωνιων της Αθηνας και η πλειοψηφια να παραμενει στο δημοσιο. RE: [Isotimia.gr] Τα ΚΤΕΛ έτοιμα να εξαγοράσουν τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας! - giorgos -1- - 07-02-2011 καιρος ηταν!!!!! RE: [Isotimia.gr] Τα ΚΤΕΛ έτοιμα να εξαγοράσουν τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας! - panos81 - 07-02-2011 Μα και αυτό να γίνει (ποσοστό στο Δημόσιο και ποσοστό σε ιδιώτες) δεν ανατρέπεται ουσιαστικά ο δημόσιος χαρακτήρας εφόσον το κράτος έχει πλειοψηφία. Τα ΚΤΕΛ στην πλειοψηφία τους, χωρίς αυτά της Αττικής να αποτελούν εξαίρεση, έχουν σωστή οργάνωση, συντηρούν καλά τα λεωφορεία τους, τηρούν τα ωράρια δρομολογίων, προσφέρουν δηλαδή αυτό που ο επιβάτης θεωρεί δεδομένο. Όπως και η ένταξή τους στον ΟΑΣΑ και η ισχύς των αστικών εισιτηρίων, όπως γίνεται με το "αστικό" τμήμα του Προαστιακού, θα ωφελήσει ΚΤΕΛ και επιβάτες αλλά δεν θα βλάψει την ΕΘΕΛ ή την διάδοχη εταιρεία της. Αν οι επιβάτες που τώρα συνωστίζονται σε ένα αστικό λεωφορείο π.χ. στο Α5/Β5 μπορούν να πάρουν το ΚΤΕΛ για Αγία Παρασκευή ή Παλλήλη, θα το κάνουν, έτσι θα εξοικονομηθεί χώρος στο αστικό για όσους κατεβαίνουν σε ενδιάμεσες στάσεις. Τα πούλμαν είναι πιο βολικά για μακρύτερες διαδρομές όπου τα αστικά είναι άβολα, π.χ. από κέντρο προς Παλλήνη, Κορωπί, Σαρωνίδα, Ελευσίνα, ακόμα και Κηφισιά. Ο περιορισμός του συνωστισμού στα αστικά λεωφορεία θα έχει σαν συνέπεια μείωση των καθυστερήσεων, άρα πιο άνετη μετακίνηση, και βελτιωμένη τήρηση των δρομολογίων. Ενώ θα μπορούσαν να κοπούν γραμμές μεγάλου μήκους όπως η Ε22 και να αντικατασταθούν από τοπικές, αφού την απευθείας μετακίνηση προς το κέντρο θα την κάνει το ΚΤΕΛ, με περισσότερη ακρίβεια στα δρομολόγια. Η γνώμη μου πάντως είναι πως σε μια ενδεχόμενη μετοχοποίηση της ΕΘΕΛ ή της διαδόχου της, θα έπρεπε να υπάρχει δικαίωμα προαίρεσης για την αγορά μετοχών και από τους εργαζόμενους. RE: [Isotimia.gr] Τα ΚΤΕΛ έτοιμα να εξαγοράσουν τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας! - ELBO O405GN - 11-02-2011 Το ΚΤΕΛ δεν έχει καμιά δουλειά με αστικές γραμμές! Πρέπει να μετασχηματιστεί η λειτουργία του με μικροπαρεμβάσεις που μπορούνε να αυξήσουνε τα έσοδα του αφενώς και αφετέρου να εξυπηρετούνται καλύτερα οι προαστιακές περιοχές της Αθήνας. Δε θέλω ΚΤΕΛ Βάρκιζα-Αθήνα, αλλά π.χ. Κορωπί (σταθμός)-Λαύριο κλπ Μεσόγεια, Σφενδάλη (σταθμός ΟΣΕ)-Ωρωπός κλπ τροφοδοτικές γραμμές. Τέρμα στις αφετηρίες σε Θησείο, Πεδίο Άρεως. Το μυστικό είναι πυκνά δρομολόγια, μικρότερο χιλιομετρικό μήκος γραμμής, γρήγορη μετακίνηση επιβατών. RE: [Isotimia.gr] Τα ΚΤΕΛ έτοιμα να εξαγοράσουν τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας! - panos81 - 11-02-2011 Σωστός αλλά... όταν ο βασικός πάροχος αστικών συγκοινωνιών πλέον περισσότερο απεργεί παρά λειτουργεί, πρέπει να υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις. Ας αναγκάσουν τα αμιγώς αστικά μέσα να λειτουργούν κανονικά χωρίς απεργίες, και τότε θα έχει νόημα αυτό που προτείνεις. Πολύς κόσμος έχει σωθεί με το ΚΤΕΛ αυτές τις μέρες, έστω και "στην ζούλα". Και βεβαίως ο εξαναγκασμός δεν είναι απαραίτητα με την μορφή αλλαγής του νόμου και απαγόρευσης των απεργιών, αλλά με την απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών (όπως άλλωστε πρέπει να γίνει σύντομα βάσει κοινοτικής οδηγίας) ώστε οι εταιρείες του ΟΑΣΑ να βρεθούν σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον οπότε θα αναγκαστούν εν τοις πράγμασι να αλλάξουν αρκετά στην στάση που τηρούν και στο έργο που προσφέρουν, αν θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να επιβιώσουν. RE: [Isotimia.gr] Τα ΚΤΕΛ έτοιμα να εξαγοράσουν τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας! - ELBO O405GN - 15-02-2011 (11-02-2011, 12:17 PM)panos81 Έγραψε: Σωστός αλλά... όταν ο βασικός πάροχος αστικών συγκοινωνιών πλέον περισσότερο απεργεί παρά λειτουργεί, πρέπει να υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις. Με βρίσκεις σύμφωνο απολύτως! |