Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Μεγάλος Περίπατος Αθήνας και ΜΜΜ
#11
(14-06-2020, 12:54 PM)Larioupol Έγραψε: Βέβαια, πιστεύω ότι αυτά τα έργα θα αποτελέσουν το πρώτο βήμα για την αλλαγή της Αθήνας από μια πόλη γεμάτη αυτοκίνητα και μποτιλιάρισμα, σε κάτι καλύτερο.

Πιστεύω όμως ότι για να πετύχει αυτό, πρέπει να απομακρυνθεί η πλειοψηφία των λεωφορείων από το κέντρο και να μεταβούν σε πλησιέστερους σταθμούς μετρό (όπως η Ομόνοια, οι Αμπελόκηποι, ο Ευαγγελισμός, η Συγγρού-Φιξ), με εξαίρεση βασικές γραμμές όπως η 040, το 608 και ορισμένες διακεντρικές γραμμές, ώστε να μην εμποδίζεται η (περιορισμένων δυνατοτήτων πλεόν) κίνηση των ΙΧ.

Σημαντικό όμως είναι να υπάρξουν μέτρα για να περιοριστεί η μετακίνηση οχημάτων στο κέντρο (όπως να θεσπιστεί ζώνη στην οποία οχήματα χωρίς ειδική άδεια να μην επιτρέπεται να εισέρχονται σ' αυτήν) και να ευνοηθεί η χρήση των ΜΜΜ (παρόλο που αυτό πάει κόντρα στα μέτρα πρόληψης για τον κορωνοϊό)
-Καλά όλα αυτά στην ιδανική τους βάση - αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι συνήθως υπάρχει πολύ μεγάλη απόσταση της θεωρίας από την εφαρμογή της στην πράξη - επιπροσθέτως θα πρέπει να δουν οι ειδικοί για το θέμα του κορεσμού του μετρό. Σε κανονικές συνθήκες  ήδη έχει επέλθει ο κορεσμός σε πολλούς σταθμούς πια που ακόμα και σε ώρες που δεν θεωρούνται "αιχμής" επικρατεί το αδιαχώρητο με τον κόσμο  να στοιβάζεται στα βαγόνια .

Φαίνεται για μια ακόμη φορά έκαναν το λάθος να πάρουν  μετρήσεις  κίνησης  την εποχή του κορονοιού και της καραντίνας,  αντί να ξεκινήσουν να μετρούν μόλις ανοίξει η τουριστική κίνηση.

- Το να ξεκινήσουν να εφαρμόζουν τα μέτρα του "Μεγάλου περιπατου" από τις 15 Ιουνίου είναι κάτι εξόχως επικίνδυνο μιας και όλοι όσοι παίρναμε τα αυτοκίνητά μας στην εργασία μας μέχρι και εχθές προκειμένου να προστατευθούμε από τον συνωστισμό των μέσων μαζικής μεταφοράς (Που μέχρι και σήμερα τελούν σε ¨"Ειδικά - Μειωμένα δρομολόγια") , με τα μέτρα του "Μεγάλου Περιπάτου" θα αναγκαστούμε να χρησιμοποιήσουμε τα ΜΜΜ , έχοντας ανοίξει και η τουριστική κίνηση , θέτοντας τους εαυτούς μας σε ΑΜΕΣΟ κίνδυνο αφού θα πρέπει να συνταξιδεύουμε με όλες τις "φυλές το Ισραήλ" παίζοντας κάθε μέρα στα "ζάρια" εάν κολλήσαμε κάτι ή όχι.

Όλοι γνωρίζουμε ότι ο ΟΑΣΑ μιας και δεν κατάφερε να ανανεώσει τον στόλο των λεωφορείων,  "με την μέθοδο του προκρούστη"  και πολύ πριν την εμφάνιση του κορονοιου ξεκίνησε να κόβει δρομολόγια από τις διάφορες γραμμές προκειμένου να μπορέσει να διαχειριστεί την ανεπάρκεια των οχημάτων που λόγω παλαιότητας αποσύρονται, έτσι φτάσαμε στο φαινόμενο ο πολίτης να ξαναχρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του προκειμένου να μεταβεί στην εργασία του, και μόλις από αύριο του το απαγορεύουμε και αυτό - υποχρεώνοντάς τον να "Κινδυνεύσει " την υγεία του !

-  Είμαι από εκείνους που είχα αφήσει το αυτοκίνητο στο σπίτι και χρησιμοποιούσα τα ΜΜΜ για τις δουλειές μου - Δυστυχώς όμως ύστερα από τις απανωτές υποβαθμίσεις του τοπικού μου λεωφορείου, και του άθλιου συνωστισμού στο μετρό , ξεκίνησα να χρησιμοποιώ και πάλι το Ι.Χ μου  ,    και τώρα που υπάρχει και ο κίνδυνος της υγείας  Υποχρεώνομαι να  θέσω τον εαυτό μου σε κίνδυνο , χωρίς εναλλακτική λύση. 

Παρακαλώ πολύ μην βιαστείτε να αντιδράσετε αρνητικά - θα πρέπει να θέτουμε τα θέματα από όλες τις πλευρές τους και να ακούγονται όλες οι γνώμες για το καλό όλων μας !
Απάντηση
#12
(14-06-2020, 03:00 PM)panage_1970 Έγραψε: -Καλά όλα αυτά στην ιδανική τους βάση - αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι συνήθως υπάρχει πολύ μεγάλη απόσταση της θεωρίας από την εφαρμογή της στην πράξη - επιπροσθέτως θα πρέπει να δουν οι ειδικοί για το θέμα του κορεσμού του μετρό. Σε κανονικές συνθήκες  ήδη έχει επέλθει ο κορεσμός σε πολλούς σταθμούς πια που ακόμα και σε ώρες που δεν θεωρούνται "αιχμής" επικρατεί το αδιαχώρητο με τον κόσμο  να στοιβάζεται στα βαγόνια .

Φαίνεται για μια ακόμη φορά έκαναν το λάθος να πάρουν  μετρήσεις  κίνησης  την εποχή του κορονοιού και της καραντίνας,  αντί να ξεκινήσουν να μετρούν μόλις ανοίξει η τουριστική κίνηση.

- Το να ξεκινήσουν να εφαρμόζουν τα μέτρα του "Μεγάλου περιπατου" από τις 15 Ιουνίου είναι κάτι εξόχως επικίνδυνο μιας και όλοι όσοι παίρναμε τα αυτοκίνητά μας στην εργασία μας μέχρι και εχθές προκειμένου να προστατευθούμε από τον συνωστισμό των μέσων μαζικής μεταφοράς (Που μέχρι και σήμερα τελούν σε ¨"Ειδικά - Μειωμένα δρομολόγια") , με τα μέτρα του "Μεγάλου Περιπάτου" θα αναγκαστούμε να χρησιμοποιήσουμε τα ΜΜΜ , έχοντας ανοίξει και η τουριστική κίνηση , θέτοντας τους εαυτούς μας σε ΑΜΕΣΟ κίνδυνο αφού θα πρέπει να συνταξιδεύουμε με όλες τις "φυλές το Ισραήλ" παίζοντας κάθε μέρα στα "ζάρια" εάν κολλήσαμε κάτι ή όχι.

Όλοι γνωρίζουμε ότι ο ΟΑΣΑ μιας και δεν κατάφερε να ανανεώσει τον στόλο των λεωφορείων,  "με την μέθοδο του προκρούστη"  και πολύ πριν την εμφάνιση του κορονοιου ξεκίνησε να κόβει δρομολόγια από τις διάφορες γραμμές προκειμένου να μπορέσει να διαχειριστεί την ανεπάρκεια των οχημάτων που λόγω παλαιότητας αποσύρονται, έτσι φτάσαμε στο φαινόμενο ο πολίτης να ξαναχρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του προκειμένου να μεταβεί στην εργασία του, και μόλις από αύριο του το απαγορεύουμε και αυτό - υποχρεώνοντάς τον να "Κινδυνεύσει " την υγεία του !

-  Είμαι από εκείνους που είχα αφήσει το αυτοκίνητο στο σπίτι και χρησιμοποιούσα τα ΜΜΜ για τις δουλειές μου - Δυστυχώς όμως ύστερα από τις απανωτές υποβαθμίσεις του τοπικού μου λεωφορείου, και του άθλιου συνωστισμού στο μετρό , ξεκίνησα να χρησιμοποιώ και πάλι το Ι.Χ μου  ,    και τώρα που υπάρχει και ο κίνδυνος της υγείας  Υποχρεώνομαι να  θέσω τον εαυτό μου σε κίνδυνο , χωρίς εναλλακτική λύση. 

Παρακαλώ πολύ μην βιαστείτε να αντιδράσετε αρνητικά - θα πρέπει να θέτουμε τα θέματα από όλες τις πλευρές τους και να ακούγονται όλες οι γνώμες για το καλό όλων μας !

Δυστυχώς πρέπει να συμφωνήσω. Η ιδέα του Μεγάλου Περίπατου είναι εξαιρετική. Θέλει όμως έναν σχεδιασμό για την κατεύθυνση του κόσμου προς τα ΜΜΜ που απαιτεί αρχικά μία βελτίωση τους. Δυστυχώς πλέον έχουμε διαστήματα στο μετρό ακόμα και 12' στην αιχμή, τρόλλευ με συχνότητα ανά 40' και πολλά χαμένα δρομολόγια. Επίσης χρονικά ίσως θα έπρεπε να εφαρμοζόταν σε περίοδο όπου δεν θα υπήρχαν περιορισμοί στην χρήση ΜΜΜ λόγο πανδημίας. Είναι η τρίτη περίπτωση που έγινε μία ενέργεια χωρίς να έχει γίνει σχεδιασμός (μετονομοασία σταθμού, εκδήλωση ανάπλασης πλατείας).
Απάντηση
#13
Στο πλαίσιο του Μεγάλου Περιπάτου στην οδό Πανεπιστημίου, καταργήθηκε (προσωρινά; ) η στάση "Βιβλιοθήκη" των γραμμών 1, 12, 227, 856 και πλέον σταματάνε κι αυτά στην σχεδόν ενοποιημένη στάση της "Ακαδημία Αθηνών".

Φυσικά, το παράλογο βασιλεύει σε όλη αυτή την κατάσταση, όπου κάποια κάνουν στάση στην Κριεζωτου, άλλα στην Πανεπιστημίου, άλλα στην Ακαδημίας.. Και τουλάχιστον, δεν υπάρχει κάποιο σοβαρό σκεπτικό στην στάση των 203, 204, 211, 214, 060 στην Πανεπιστημίου και όχι στην Ρ.Φεραίου, την στιγμή που υπάρχει τρομερός κορεσμός στην στάση από το πλήθος γραμμών και στην Ρ.Φεραίου παραμένει η ίδια κατάσταση, όπως και πριν.

Επίσης, ξηλώθηκαν οι στύλοι και τα παγκάκια της Αφετηρίας των γραμμών Α4 και Β4 που είχαν ξεμείνει εδώ και χρόνια στην Πανεπιστημίου...
Απάντηση
#14
Ας κάνουμε έναν απολογισμό από το "Μεγάλο Φιάσκο της Αθήνας" όσον αφορά τα ΜΜΜ:

1. Μπαζώθηκε η γραμμή τραμ από εύκαμπτο υλικό (στόκος) στην Όλγας και στην Αμαλίας. Στην Όλγας, όλη η γραμμή "θάφτηκε" κάτω από ένα έντονο κίτρινο χρώμα το οποίο κουράζει το μάτι, ενώ στην Αμαλίας ήδη ξεκίνησαν να την καλύπτουν με πράσινη μπογιά.
2. Καταργήθηκε η λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής της Πανεπιστημίου (διερχόμενες γραμμές: 230, Α2, Α3).
3. Καταργήθηκε η λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής της Πατησίων (διερχόμενες γραμμές: 2, 3, 4, 5, 11, 15).
4. Καταργήθηκε η ΑΦ των Α2 και Α3 από την οδό Σίνα και άλλαξε η διαδρομή αναχώρησης από την Αθήνα, πράγμα το οποίο συνεπάγεται σε περεταίρω καθυστερήσεις λόγω κίνησης.
5. Καταργήθηκε η στάση "Βιβλιοθήκη" των γραμμών 1, 12, 227, 856. Περισσότερος φόρτος-κορεσμός στην στάση "Ακαδημία Αθηνών", όπου όλα πλέον φορτώνουν/ξεφορτώνουν εκεί.
6. Καταργήθηκε η στάση αποβίβασης της Ρήγα Φεραίου για τις γραμμές Α2, Α3, Α5, 220, 221, 235, με αποτέλεσμα οι τρεις τελευταίες να προκαλούν χάος στην Ακαδημίας.

Και αφού έγινε χαμός, κυρίως από τραινόφιλους, για το μπάζωμα των γραμμών του τραμ, η ΣΤΑΣΥ εξέδωσε ένα δελτίο τύπου, όπου και παραδέχτηκε ότι ήξερε τι προθέσεις είχε ο Μπακογιάννης και ουσιαστικά έβαλε πλάτη σε όλο αυτό το "παιχνίδι":


Σύναψη:Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., ανταποκρινόμενη στο αίτημα του Δήμου της Αθήνας, αποφάσισε να συμβάλει στο σχεδιασμό της δημοτικής αρχής για την ανάπλαση του κέντρου της πόλης, παραχωρώντας προσωρινά τμήμα της γραμμής του Τραμ- που σήμερα δεν χρησιμοποιείται- για την δημιουργία ποδηλατοδρόμου, ενώ ταυτόχρονα εντείνει τις προσπάθειες για την επανέναρξη των δρομολογίων του Τραμ έως το Σύνταγμα.

 
Η ΣΤΑΣΥ έχει ξεκινήσει ήδη και εντείνει τις ενέργειές της  για την επαναλειτουργία της κυκλοφορίας του Τραμ από τη στάση Κασομούλη στο Ν. Κόσμο έως το Σύνταγμα, η οποία διεκόπη τον Οκτώβριο του 2018.
 
Στο πλαίσιο των ενεργειών αυτών η ΣΤΑΣΥ θα εγκαταστήσει άμεσα στην κοίτη του ποταμού Ιλισού, ειδικό σύστημα αισθητήρων που θα παρακολουθούν και θα καταγράφουν σε μόνιμη βάση και σε πραγματικό χρόνο τις όποιες παραμορφώσεις στη θεμελίωση του υπόγειου έργου. 
 
Εκτιμάται ότι στα τέλη του καλοκαιριού και αφού υπάρξουν μια σειρά μετρήσεων, θα ξεκινήσουν δοκιμαστικές διαδρομές του Τραμ (χωρίς επιβάτες) στο τμήμα της οδού Καλλιρόης και στη συνέχεια-  μετά από περίπου 3 μήνες- θα αποκατασταθεί πλήρως η κυκλοφορία του έως το Σύνταγμα.
 
Μέχρι την επανέναρξη των δρομολογίων έως το Σύνταγμα, η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ αποφάσισε ότι το Τραμ, ως το κατ΄ εξοχήν φιλικό προς το αστικό περιβάλλον συγκοινωνιακό μέσο, μπορεί να συμβάλει στη μεγάλη αστική παρέμβαση που επιχειρεί ο Δήμος Αθηναίων με τη δημιουργία πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων στο κέντρο της πόλης.
 
Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε η προσωρινή παραχώρηση τμήματος του τροχιοδρόμου του Τραμ (επί της λεωφόρου Β. Όλγας, από το ύψος της Β. Κωνσταντίνου έως την οδό Όθωνος και επί της λεωφόρου Β. Αμαλίας) που σήμερα δεν χρησιμοποιείται για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου.
 
Στη σύμβαση μεταξύ της ΣΤΑΣΥ και του Δήμου επισημαίνεται κατηγορηματικά ότι ο χρόνος παραχώρησης θα είναι για τρεις μήνες, ενώ μετά την ολοκλήρωση των μετρήσεων, που προαναφέρθηκαν και πριν την επανέναρξη των δρομολογίων του Τραμ έως το Σύνταγμα, ο Δήμος της Αθήνας θα αποκαταστήσει πλήρως τη λειτουργικότητα του τροχιοδρόμου.


http://www.stasy.gr/index.php?id=375&no_...5c6ffa6c08
Απάντηση
#15
(25-06-2020, 12:34 AM)N1Ellinikou Έγραψε: Ας κάνουμε έναν απολογισμό από το "Μεγάλο Φιάσκο της Αθήνας" όσον αφορά τα ΜΜΜ:

1. Μπαζώθηκε η γραμμή τραμ από εύκαμπτο υλικό (στόκος) στην Όλγας και στην Αμαλίας. Στην Όλγας, όλη η γραμμή "θάφτηκε" κάτω από ένα έντονο κίτρινο χρώμα το οποίο κουράζει το μάτι, ενώ στην Αμαλίας ήδη ξεκίνησαν να την καλύπτουν με πράσινη μπογιά.
2. Καταργήθηκε η λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής της Πανεπιστημίου (διερχόμενες γραμμές: 230, Α2, Α3).
3. Καταργήθηκε η λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής της Πατησίων (διερχόμενες γραμμές: 2, 3, 4, 5, 11, 15).
4. Καταργήθηκε η ΑΦ των Α2 και Α3 από την οδό Σίνα και άλλαξε η διαδρομή αναχώρησης από την Αθήνα, πράγμα το οποίο συνεπάγεται σε περεταίρω καθυστερήσεις λόγω κίνησης.
5. Καταργήθηκε η στάση "Βιβλιοθήκη" των γραμμών 1, 12, 227, 856. Περισσότερος φόρτος-κορεσμός στην στάση "Ακαδημία Αθηνών", όπου όλα πλέον φορτώνουν/ξεφορτώνουν εκεί.
6. Καταργήθηκε η στάση αποβίβασης της Ρήγα Φεραίου για τις γραμμές Α2, Α3, Α5, 220, 221, 235, με αποτέλεσμα οι τρεις τελευταίες να προκαλούν χάος στην Ακαδημίας.

Και αφού έγινε χαμός, κυρίως από τραινόφιλους, για το μπάζωμα των γραμμών του τραμ, η ΣΤΑΣΥ εξέδωσε ένα δελτίο τύπου, όπου και παραδέχτηκε ότι ήξερε τι προθέσεις είχε ο Μπακογιάννης και ουσιαστικά έβαλε πλάτη σε όλο αυτό το "παιχνίδι":




http://www.stasy.gr/index.php?id=375&no_...5c6ffa6c08

Ουδέν μονιμότερο του προσωρινού. Επομένως, τελείωσαν κατ' εμέ οι ελπίδες επαναφοράς του τραμ στο κέντρο της Αθήνας, κάνοντας αυτό το πιο άχρηστο (μετά τον Προαστιακό) μέσο μαζικής μεταφοράς.
Απάντηση
#16
Εν τω μεταξύ το ΣΚ έγιναν έργα στην Φιλελλήνων.

Από εδώ: https://www.in.gr/2020/06/27/greece/mega...-syntagma/

Σύναψη:Οι παρεμβάσεις στην κάτω πλευρά της πλατείας ξεκίνησαν το βράδυ του Σαββάτου και, σύμφωνα με τον δήμαρχο της πρωτεύουσας, Κώστα Μπακογιάννη, «η πλατεία αποκτά περισσότερο ελεύθερο δημόσιο χώρο και όλη η περιοχή γύρω από αυτή γίνεται πιο φιλική προς τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης. Γίνεται μέρος της πόλης που θέλουμε να την περπατήσουμε».

Οι παρεμβάσεις

Μετά την Βασ. Όλγας και την Πανεπιστημίου όπου ήδη καθημερινά όλο και περισσότεροι κάτοικοι και επισκέπτες της Αθήνας χρησιμοποιούν τους διευρυμένους πεζόδρομους και τις ποδηλατικές διαδρομές, ο Μεγάλος Περίπατος της  πόλης κάνει το επόμενο βήμα στην Πλατεία Συντάγματος.

Στις 10 το βράδυ του Σαββάτου ξεκίνησαν οι παρεμβάσεις στην κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος, που απελευθερώνουν περισσότερο δημόσιο χώρο «στην πιο πολυσύχναστη περιοχή της πρωτεύουσας, κάνοντάς την πιο φιλική και πιο ευχάριστη για όσους ζουν κι εργάζονται εκεί αλλά και για τους χιλιάδες καθημερινούς επισκέπτες της. Παράλληλα τίθενται σε ισχύ και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα επιτρέπουν την ομαλή διέλευση όλων των οχημάτων» όπως αναφέρει ανακοίνωση του Δήμου.

Συγκεκριμένα, στην πλατεία Συντάγματος οι παρεμβάσεις αφορούν στο οδικό τμήμα που συνδέει την οδό Σταδίου (διασταύρωση με Καραγιώργη Σερβίας) με την οδό Φιλελλήνων (διασταύρωση με Μητροπόλεως) όπου θα δημιουργηθεί νέος επιπλέον χώρος για πεζούς στη δεξιά πλευρά κυκλοφορίας.

Με τις νέες ρυθμίσεις κυκλοφορίας, θα παραμείνουν τρεις (3) λωρίδες κυκλοφορίας ελεύθερες για όλα τα οχήματα και μία (1) λωρίδα κυκλοφορίας για την αποκλειστική κίνηση των λεωφορείων. Επιπλέον, στο τμήμα μεταξύ των οδών Ερμού και Μητροπόλεως θα δημιουργηθεί εσοχή για στάση λεωφορείων.

Με αυτές τις ρυθμίσεις, η κυκλοφοριακή λειτουργία δεν μεταβάλλεται, ενώ διασφαλίζεται η ροή των οχημάτων που εισέρχονται από τις οδούς Σταδίου και Βασ. Γεωργίου Α’, προς την οδό Φιλελλήνων, με δυνατότητα δεξιάς στροφής προς την οδό Μητροπόλεως και αριστερής στροφής προς την οδό Όθωνος, όπως ακριβώς και σήμερα.

Στην παρούσα φάση, από αυτό το οδικό τμήμα θα μπορούν να διέρχονται και να κάνουν στάση για επιβίβαση και αποβίβαση τόσο τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ όσο και τα ταξί. Η Τροχαία και η Δημοτική Αστυνομία θα φροντίσουν για τον συστηματικό έλεγχο της στάσης και της στάθμευσης, στο σύνολο των οδών της περιοχής.

Οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στην κάτω πλευρά της Πλατείας Συντάγματος, εκτός από την απόδοση σημαντικού χώρου στους πεζούς, θα διευκολύνουν επίσης την διέλευση από την οδό Ερμού προς το κέντρο της πλατείας, αφού η διάβαση των πεζών θα έχει μικρότερο μήκος.

Εναλλακτικές διαδρομές μετακίνησης για όλους

Για την αποφυγή των καθυστερήσεων που ενδέχεται να προκληθούν τις πρώτες ημέρες των αλλαγών, οι συγκοινωνιολόγοι προτείνουν εναλλακτικές διαδρομές που θα διευκολύνουν την μετακίνηση των οδηγών:
Από βορειοδυτικές περιοχές και Ομόνοια, Πατήσια, Κυψέλη
– Μέσω Ακαδημίας
– Μέσω Πειραιώς – Χαμοστέρνας – Καλλιρόης
– Μέσω Λ. Αλεξάνδρας
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας στοχεύουν στη μείωση της διερχόμενης κυκλοφορίας από το κέντρο της Αθήνας (οχήματα που τόσο η προέλευση όσο και ο προορισμός τους δεν έχουν σχέση με το κέντρο) και για το λόγο αυτό προτείνεται η κίνηση σε περιφερειακούς του κέντρου άξονες.

Επίσης προτείνονται εναλλακτικά μέσα και συνδυασμοί μετακινήσεων:
– Για την είσοδο στο κέντρο από τα προάστια προτείνεται και η μετεπιβίβαση, τηρώντας όλους τους προβλεπόμενους κανόνες υγιεινής, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στις παρυφές των κεντρικών περιοχών, όπως στο μετρό (π.χ. στον μεγάλο υπόγειο χώρο στάθμευσης στο μετρό Συγγρού-Φιξ) και στα λεωφορεία και τρόλεϊ.
– Για τις κοντινές μετακινήσεις στο κέντρο προτείνεται, όπου είναι δυνατόν, το περπάτημα και το ποδήλατο.
– Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι ώρες κυκλοφοριακής αιχμής στο κέντρο είναι 8:30-10:00 το πρωί και 2:00-4:00 το απόγευμα.
Στην παρούσα φάση σταδιακής εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του Μεγάλου Περιπάτου, δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμα η αποκλειστική χρήση των ΜΜΜ στις νέες λωρίδες κυκλοφορίας τους, που διαμορφώνονται στο κέντρο της πόλης έπειτα από πολλά χρόνια (Πανεπιστημίου, Ακαδημίας, Βασ.Σοφίας, Φιλελλήνων και στο κάτω μέρος της πλατείας Συντάγματος).
Οι λεωφορειολωρίδες θα ενεργοποιηθούν σύντομα, όταν η κυκλοφορία προσαρμοστεί στις νέες  ρυθμίσεις, ταυτόχρονα με τη λειτουργία αρκετών νέων οργανωμένων χώρων και θέσεων αναμονής ταξί.

Στην πλατεία Συντάγματος, οι επιβάτες μπορούν να εξυπηρετούνται και από τα ταξί που βρίσκονται στον χώρο αναμονής επί της οδού Όθωνος, τα οποία πλέον έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τη λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής επί της Λ. Αμαλίας (από την οδό Όθωνος έως την οδό Φιλελλήνων) με νότια κατεύθυνση».

Φωτογραφίες έχει σε αυτό το άρθρο:
https://www.news247.gr/koinonia/megalos-...70542.html
Απάντηση
#17
(28-06-2020, 10:57 PM)Giannis Έγραψε: Εν τω μεταξύ το ΣΚ έγιναν έργα στην Φιλελλήνων.

Από εδώ: https://www.in.gr/2020/06/27/greece/mega...-syntagma/


Φωτογραφίες έχει σε αυτό το άρθρο:
https://www.news247.gr/koinonia/megalos-...70542.html

Η παρέμβαση στην πλ. Συντάγματος πιθανολογώ ότι δεν θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην κυκλοφορία, αφού ούτως ή άλλως, οι κάτω τρεις λωρίδες ήταν μόνιμα κατειλημμένες από τριπλοπαρκαρισμένα ταξι, φορτηγά κλπ.  Η κυκλοφορία, ούτως ή άλλως γινόταν από τις τρείς "πάνω" λωρίδες.
Απάντηση
#18
Με τις παρεμβάσεις στο Σύνταγμα, είδα χθες το βράδυ τα εξής: όλες οι λεωφορειακές γραμμές θα σταματούν στην στάση έμπροσθεν του "Public", ενώ όλες των τρόλεϊ έμπροσθεν του Υπ. Οικονομικών.

Εκτός αν άλλαξε κάτι εκ των υστέρων από όταν πέρασα (χθες βράδυ), η δεξιά λωρίδα μπροστά από τη στάση των λεωφορείων δεν είναι λεωφορειολωρίδα και δεν υπάρχει τρόπος προσπέρασης των τρόλεϊ, τα οποία θα κολλάνε στο σημείο του φαναριού με την Κ.Σερβίας. Αντιθέτως, η κίτρινη διαγράμμιση ξεκινά μετά το φανάρι της πλατείας, με επιπλέον λώρίδα-εσοχή στη στάση των τρόλεϊ, που επιτρέπει την υπέρβαση των λεωφορείων. Edit: Έχει λεωφορειολωρίδα στη στάση έμπροσθεν "Public", αλλά πάλι δεν υπάρχει τρόπος υπέρβασης.

Συνολικά, χωρίς να μπω σε ανάλυση, έχοντάς με καλύψει σε αρκετά για το θέμα ο Ν1 Ellinikou, βλέπω πως μόνο η παρέμβαση στην Πλ. Συντάγματος θα έχει τις λιγότερες επιπτώσεις στα ΜΜΜ, αλλά αυτό πιστεύω καθαρά λόγω τύχης - δεν μπορούσε να πάει κάτι τόσο λάθος στο σημείο. Αντιθέτως, σε όλα τα υπόλοιπα σημεία του "Μ.Π." προκαλούνται σοβαρές επιπτώσεις, είτε επειδή αυτοί που τα σχεδιάζουν (δημοτική αρχή και η επιστημονική ομάδα που συνεργάζεται με τον Δήμαρχο) δεν χρησιμοποιούν ποτέ ΜΜΜ (και είναι άσχετοι), είτε δεν τους ενδιαφέρει (ο post-covid19 τουρισμός να ναι καλά), είτε και τα 2 μαζί.

Αν ήταν σοβαροί, ακόμα κι αν πάρουμε ως δεδομένο πως ο "Μ.Π." είναι 100% σωστός (που δεν είναι, θα περιελάμβαναν στη μελέτη τους τουλάχιστον τα εξής 4 στοιχεία:
1. τη διατήρηση της counter-flow λωρίδας της Παν/μίου και της Πατησίων (πλήρως επιτυχημένες).
2. τη κατάλληλη αναδιάταξη των εναερίων της Παν/μίου για τα τρόλεϊ.
3. τη μη κάλυψη των τροχιών του Τραμ στην Βασ.Όλγας.
4. τη χρονική στιγμή (λόγω πανδημίας) που ζητείται ο περιορισμός της χρήσης ΜΜΜ (έτσι κι αλλιώς εκ των πραγμάτων απωθούν τον κόσμο με τη 10ετή απαξίωσή τους).

Τέλος, στο Δημοτικό Συμβούλιο για το θέμα είχε ειπωθεί πως αντίστοιχες γκρίνιες υπήρχαν και επί εποχής Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων (με το τότε κλείσιμο πολλών οδών, όπως η Δ.Αεροπαγίτου). Πράγματι, και τότε και σήμερα υπάρχουν οι βολεψάκηδες του αυτοκινήτου, που αν μπορούσαν το αυτοκίνητο θα το πάρκαραν μέχρι και στο κύμα που κολυμπάνε. Τότε όμως, το 2000, υπήρχε όντως ένα κυκλοφοριακό αντιστάθμισμα: το Μετρό. Σήμερα τι μας προσφέρουν;

Χθες, πριν περάσω από το Σύνταγμα, περπάτησα μεγάλο τμήμα στου Ψυρρή και πέριξ του Μοναστηρακίου. Τόσα στεναδάκια και τόσοι δρόμοι όπως η Αγ.Ειρήνης, που πραγματικά δεν χρειάζεται να περνάει ούτε ίχνος αυτοκινήτου (πλην των απαραιτήτων φυσικά), παραμένουν έρμαια στον καθένα, που περνάει όποτε θέλει, για όποιο λόγο θέλει. Εκεί, παρεμβάσεις δεν χρειάζονται να υποθέσω, παρότι εκεί κυκλοφορούν τόσοι, ντόπιοι και επισκέπτες...
Απάντηση
#19
(29-06-2020, 07:21 PM)Achilleas-Lykavittos Έγραψε: Με τις παρεμβάσεις στο Σύνταγμα, είδα χθες το βράδυ τα εξής: όλες οι λεωφορειακές γραμμές θα σταματούν στην στάση έμπροσθεν του "Public", ενώ όλες των τρόλεϊ έμπροσθεν του Υπ. Οικονομικών.

Εκτός αν άλλαξε κάτι εκ των υστέρων από όταν πέρασα (χθες βράδυ), η δεξιά λωρίδα μπροστά από τη στάση των λεωφορείων δεν είναι λεωφορειολωρίδα και δεν υπάρχει τρόπος προσπέρασης των τρόλεϊ, τα οποία θα κολλάνε στο σημείο του φαναριού με την Κ.Σερβίας. Αντιθέτως, η κίτρινη διαγράμμιση ξεκινά μετά το φανάρι της πλατείας, με επιπλέον λώρίδα-εσοχή στη στάση των τρόλεϊ, που επιτρέπει την υπέρβαση των λεωφορείων. Edit: Έχει λεωφορειολωρίδα στη στάση έμπροσθεν "Public", αλλά πάλι δεν υπάρχει τρόπος υπέρβασης.

Πράγματι, τα λεωφορεία σταματούν στα Public και τα τρόλεϊ στο Υπουργείο Οικονομικών-Ανάπτυξης. Ενώ παλιά ακολουθείτο η φιλοσοφία πως ό,τι πάει Συγγρού σταματάει στα Public και ό,τι πάει Βουλιαγμένης, Παγκράτι και Μοναστηράκι σταματάει στο Υπ.Οικ., τώρα "έσπασαν" τις στάσεις σε λεωφορεία και τρόλεϊ. Για παράδειγμα, εάν κάποιος έχει προορισμό την Πλ. Πλαστήρα, πρέπει να επιλέξει εάν θα πάρει 2/4/11 ή 209. Αλλιώς θα σταθεί στη στάση των τρόλεϊ (τα οποία περνούν συχνότερα σε σχέση με το 209) και άμα εμφανιστεί το 209 θα τρέξει σαν τον Βέγγο ανάμεσα στις ζαρτινιέρες και στις κονσέρβες τόνου προς την άλλη στάση.

Επίσης, στην "λεωφορειολωρίδα" μια χαρά απτόητη κάνει πιάτσα η κίτρινη φυλή!
Απάντηση
#20
Επανέρχομαι μετά από σχεδόν 4 χρόνια με σχόλια-παρατηρήσεις πάνω σε αυτά που αναφέρονται στα παραπάνω post σε συνδυασμό με το τι ισχύει ακόμα, και τι αλλαγές έχουν υπάρξει, σύμφωνα πάντα με την τρέχουσα κατάσταση της Αθήνας. 

1. Δεν έχουμε πλέον χρώματα και ζαρντινιέρες με φοίνικες αλλά έχουν ολοκληρωθεί οι μόνιμες παρεμβάσεις.

2. Το Τραμ φτάνει κανονικά μέχρι το Σύνταγμα και ευτυχώς δεν τηρήθηκε το «ουδέν μονιμότερο του προσωρινού».

3. Η "νότια" επέκταση της πλατείας συντάγματος κατ' εμέ είναι ίσως η σημαντικότερη παρέμβαση όλου του μεγάλου περιπάτου. Θα μπορύσε να είναι πιο πετυχημένη όσων αφορά τα στέγαστρα, τα παγκάκια, τις στάσεις λεωφορείων, και τα δέντρα, αλλά τουλάχιστον δεν επικρατεί αυτό το χάος που συναντούσε κανείς ανεβαίνοντας την Ερμού. (Βέβαια ακόμα υπάρχει κάποιο θέμα με τα ταξί και τα διπλοπαρκαρισμένα...)

4. Οι δύο στάσεις στο κάτω μέρος της πλατείας Συντάγματος έπαψαν να είναι χωρισμένες σε Λεωφορεία - Τρόλλεϊ και είναι ανάλογα με το που εξυπηρετούν.
 
5. Η λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής της Πατησίων (διερχόμενες γραμμές: 2, 3, 4, 5, 11, 15) δεν καταργήθηκε όπως είχε αναφερθεί παραπάνω. Τα τρόλλεϊ στρίβουν απευθείας δεξία Πατησίων και δεν μπλέκονται στην Ομόνοια.

6. Η Αφετηρία των Α2,Α3 έχει μεταφερθεί από την Σίνα στην Ρήγα Φεραίου, ενώ στην Σίνα παραμένει μόνο η Αφετηρία του 022. 

7. Η λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής της Πανεπιστημίου (διερχόμενες γραμμές: 230, Α2, Α3) έχει μετατραπεί σε έναν σχετικά καλαίσθητο πεζόδρομο. Τις ώρες που έχει μποτιλιάρισμα είναι λίγο ταλαιπωρεία η διαδρομή μέσω Ακαδημίας-Βασ. Σοφίας αλλά το γενικό πρόσημο της αλλαγής είναι θετικό καθώς δεν  γίνεται να μην έχουμε πεζοδρόμια για να κερδίζουν κάποια οχήματα 2-3 λεπτά τις φορές που έχει κίνηση.

8. Την λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής της Βασιλίσσης Αμαλίας στην πάνω μερία της πλατείας Συντάγματος (διερχόμενες γραμμές: 230, Α2, Α3) κανείς δεν την υπολογίζει ως λεωφορειολωρίδα.

9. Για άγνωστο σε εμένα λόγο, στο πάνω μέρος της πλατείας Συντάγματος το Α3 έχει ξεχωριστή στάση από τα Α2,230,856. Αλήθεια γιατί αυτό;

10. Η Βασιλίσσης Όλγας έχει κλείσει εντελώς με αποτέλεσμα τα τρολλεϊ και τα λεωφορεία να αναγκάζονται και στο κατέβασμα και στο ανέβασμα να κάνουν ολόκληρο τον κύκλο αυξάνοντας αρκετά τον χρόνο διαδρομής (συνήθως πέφτουν και σε μποτιλιάρισμα) και έτσι ταλαιπωρώντας εμάς τους επιβάτες. (συγκεκριμένα ο χρόνος διαδρομής του 2 από το Τέρμα στην Καισαριανή μέχρι το Σύνταγμα έχει διπλασιαστεί).

11. Τώρα σχετικά με τις 12 γραμμές* που διακινούνται μεταξύ Ευαγγελισμού και Ακαδημίας, είναι λίγο μπέρδευτική η λογική (αν υπάρχει κάποια λογική και δεν είναι στην τύχη) του σε ποιες στάσεις επί των λεωφόρων Πανεπιστημίου, Ακαδημίας, και Βασ. Σοφίας σταματάει η κάθε γραμμή. Ωστόσο δεν θα μιλήσω για την Βασιλίσσης Σοφίας γιατί δεν σχετίζεται με τον μεγάλο περίπατο. Ευτυχώς και οι 12 γραμμές σταματούν στην στάση ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ (060075) επί της Ακαδημίας. Στην στάση ΑΚΑΔΗΜΙΑ (061000) επί της Πανεπιστημίου σταματούν μόνο οι 203,204,204Β,211,214,608,622,815 ενώ στην στάση ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ (060015) σταματούν μόνο οι 203,204,204Β,211,214.  
Παρατηρούμε λοιπόν ότι:
  • Όλες οι γραμμές του Βύρωνα (203,204,204Β,211,214) σταματούν και στις 3 στάσεις.
  • Τα Ιλίσια (220,221) σταματούν μόνο στην Ακαδημίας και καθόλου κάπου επί της Πανεπιστημίου.
  • Ζωγράφου και Γουδή (608,622,815) σταματούν και στις 2 στην Ακαδημία (επί της Πανεπιστημίου και επί της Ακαδημίας) αλλά όχι στο Νομισματικό Μουσείο
  • Και τέλος το 235 με έναν δικό του μοναδικό συνδυασμό σταματάει ευτυχώς κανονικά επί της Ακαδημίας δίχως να κάνει την εξαίρεση όμως επί της Πανεπιστημίου σταματάει μόνο στο Νομισματικό Μουσείο. 
Να είμαι ειλικρινής σε ότι αφορά τη στάση ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ (060015), η μόνη αιτία που βρίσκω να μην σταματούν όλες οι γραμμές είναι για λόγους συνωστισμού.
Τώρα όσων αφορά την Ακαδημία θεωρώ ότι με το να κάνουν στάση και τα 220,221,235 θα βολεύει περισσότερο, τόσο για λόγους μετεπιβίβασης είτε σε μετρό είτε σε άλλα λεωφορεία-τρόλλεϊ όσο και ότι θα λειτουργεί σαν στάση αποβίβασης και θα ξεμπλεκουν τα οχήματα πιο γρήγορα από την Ακαδημίας.

Πάντως θεωρώ πιο βολικό για τους επιβάτες να ξέρουν ότι όλες οι γραμμές της περιοχής τους σταματούν στις ίδιες στάσεις στο κομμάτι Ευαγγελισμός-Σύνταγμα-Ακαδημία-Ευαγγελισμός καθώς συνήθως δεν περιμένει ο κόσμος μια συγκεκριμένη γραμμή, αλλά όποια γραμμή έρθει πρώτη ακόμα και αν τον αφήνει λίγο πιο μακριά.



* οι 12 γραμμές είναι: 203,204,204Β,211,214,220,221,224,235,608,622,815
Edit: 13 γραμμές, είναι και το Α5
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 4 Επισκέπτης (ες)