19-05-2010, 05:24 PM
Eκπέμπει SOS ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τυφλών, που ζητά να κατασκευαστεί οδηγός όδευσης τυφλών στο σταθμό μετεπιβίβασης του ΟΑΣΘ, στην περιοχή του ΙΚΕΑ. «Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα πολυσύχναστο σταθμό, ο οποίος αποτελεί τέρμα και αφετηρία πολλών...
...λεωφορειακών γραμμών. Ωστόσο, για τους ανθρώπους με προβλήματα όρασης αποτελεί παγίδα», σημειώνει ο γενικός γραμματέας του Πανελλήνιου Συνδέσμου Τυφλών - Περιφερειακή Ενωση Κεντρικής Μακεδονίας, Γιώργος Μητρόπουλος.
Η κατασκευή οδηγού όδευσης τυφλών (πλάτους από 30 έως 60 εκατοστά, που αποτελείται από πλακάκια διαφορετικής υφής και χρώματος από το υπόλοιπο δάπεδο) αποσκοπεί στην ασφαλή μετακίνηση των ανθρώπων με προβλήματα όρασης και αποβλέπει στην καθοδήγησή τους σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους πόλεων και οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών.
Ο σύλλογος έστειλε, μάλιστα, σχετική επιστολή στον ΟΑΣΘ, προκειμένου παρότι ο Οργανισμός δεν έχει αρμοδιότητα για τα πεζοδρόμια, να συνδράμει στην υλοποίηση του αιτήματος.
«Πρόκειται για μία από τις πολλές διευθετήσεις που προσπαθεί να προωθήσει ο σύλλογος, ώστε επιτέλους η Θεσσαλονίκη να γίνει προσβάσιμη. Παρεμβαίνουμε διαρκώς στους δήμους και στις αρχιτεκτονικές υπηρεσίες, πιέζοντας να γίνουν έργα που θα βοηθήσουν στην προσβασιμότητα», επισημαίνει ο κ. Μητρόπουλος.
Ηχοσηματοδότες
Ειδικά για το σταθμό του ΙΚΕΑ, λέει ότι στην περιοχή έχουν εγκατασταθεί ηχοσηματοδότες, αλλά εντούτοις ένας τυφλός που κυκλοφορεί μόνο με το λευκό μπαστούνι, χωρίς συνοδό, είναι πολύ εύκολο να χάσει τον προσανατολισμό του. «Αυτό που ζητάμε είναι απλό. Ενας οδηγός όδευσης τυφλών, έργο χαμηλού κόστους, θα μπορούσε να μας βοηθήσει ώστε να κατευθυνόμαστε στις ρεμίζες των λεωφορείων αντί να χανόμαστε», υπογραμμίζει ο κ. Μητρόπουλος.
Εξάλλου, στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν περίπου 500 διασταυρώσεις στις οποίες έχουν εγκατασταθεί ηχοσηματοδότες, ενώ τα τελευταία χρόνια, ιδίως στον κεντρικό δήμο, η ανάπλαση των πεζοδρομίων συνοδεύεται και από οδηγούς όδευσης τυφλών. Παρ' όλα αυτά, όπως υποστηρίζει ο γενικός γραμματέας του Πανελλήνιου Συνδέσμου Τυφλών, «χρειαζόμαστε περισσότερους οδηγούς. Είναι χρέος όλων των δήμων να ακολουθήσουν τις διεθνείς προδιαγραφές για ζητήματα προσβασιμότητας, τόσο στους εξωτερικούς, όσο και σε εσωτερικούς δημόσιους χώρους. Εξάλλου, οι περισσότερες από τις υποδομές αυτές, αν όχι όλες, χρηματοδοτούνται από την ΕΕ», καταλήγει ο κ. Μητρόπουλος.
http://www.agelioforos.gr/
...λεωφορειακών γραμμών. Ωστόσο, για τους ανθρώπους με προβλήματα όρασης αποτελεί παγίδα», σημειώνει ο γενικός γραμματέας του Πανελλήνιου Συνδέσμου Τυφλών - Περιφερειακή Ενωση Κεντρικής Μακεδονίας, Γιώργος Μητρόπουλος.
Η κατασκευή οδηγού όδευσης τυφλών (πλάτους από 30 έως 60 εκατοστά, που αποτελείται από πλακάκια διαφορετικής υφής και χρώματος από το υπόλοιπο δάπεδο) αποσκοπεί στην ασφαλή μετακίνηση των ανθρώπων με προβλήματα όρασης και αποβλέπει στην καθοδήγησή τους σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους πόλεων και οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών.
Ο σύλλογος έστειλε, μάλιστα, σχετική επιστολή στον ΟΑΣΘ, προκειμένου παρότι ο Οργανισμός δεν έχει αρμοδιότητα για τα πεζοδρόμια, να συνδράμει στην υλοποίηση του αιτήματος.
«Πρόκειται για μία από τις πολλές διευθετήσεις που προσπαθεί να προωθήσει ο σύλλογος, ώστε επιτέλους η Θεσσαλονίκη να γίνει προσβάσιμη. Παρεμβαίνουμε διαρκώς στους δήμους και στις αρχιτεκτονικές υπηρεσίες, πιέζοντας να γίνουν έργα που θα βοηθήσουν στην προσβασιμότητα», επισημαίνει ο κ. Μητρόπουλος.
Ηχοσηματοδότες
Ειδικά για το σταθμό του ΙΚΕΑ, λέει ότι στην περιοχή έχουν εγκατασταθεί ηχοσηματοδότες, αλλά εντούτοις ένας τυφλός που κυκλοφορεί μόνο με το λευκό μπαστούνι, χωρίς συνοδό, είναι πολύ εύκολο να χάσει τον προσανατολισμό του. «Αυτό που ζητάμε είναι απλό. Ενας οδηγός όδευσης τυφλών, έργο χαμηλού κόστους, θα μπορούσε να μας βοηθήσει ώστε να κατευθυνόμαστε στις ρεμίζες των λεωφορείων αντί να χανόμαστε», υπογραμμίζει ο κ. Μητρόπουλος.
Εξάλλου, στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν περίπου 500 διασταυρώσεις στις οποίες έχουν εγκατασταθεί ηχοσηματοδότες, ενώ τα τελευταία χρόνια, ιδίως στον κεντρικό δήμο, η ανάπλαση των πεζοδρομίων συνοδεύεται και από οδηγούς όδευσης τυφλών. Παρ' όλα αυτά, όπως υποστηρίζει ο γενικός γραμματέας του Πανελλήνιου Συνδέσμου Τυφλών, «χρειαζόμαστε περισσότερους οδηγούς. Είναι χρέος όλων των δήμων να ακολουθήσουν τις διεθνείς προδιαγραφές για ζητήματα προσβασιμότητας, τόσο στους εξωτερικούς, όσο και σε εσωτερικούς δημόσιους χώρους. Εξάλλου, οι περισσότερες από τις υποδομές αυτές, αν όχι όλες, χρηματοδοτούνται από την ΕΕ», καταλήγει ο κ. Μητρόπουλος.
http://www.agelioforos.gr/
Μπορείτε να δείτε τα βίντεο μου
Υou can see my videos : στο/at TMantzas
Υou can see my videos : στο/at TMantzas