Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Παλιές λεωφορειακές γραμμές - Διαδρομές, συχνότητες κλπ
#51
(18-02-2015, 09:49 AM)mercedes1988 Έγραψε: Η 725 και 726 έκαναν τέρμα στο Μεσονύχι ή μαζί με τα τοπικά στο κέντρο του Μενιδίου?

Eδώ δεν έχω προσωπική εμπειρία, μια και ανέβηκα Μενίδι μετά το '95, απ' ό,τι γνωρίζω όμως ο αρχικός κορμός του 1986 ήταν το 726 και είχε τέρμα στον Κάραβο, μαζί με τα τοπικά. Αργότερα και λόγω (μάλλον) έλλειψης χώρου, ανέβηκε το τέρμα του κορμού στο Μεσονύχι και τότε δημιουργήθηκε και το 725 που πήγαινε μέσω Αριστοτέλους. Γι' αυτό είχαν και "ανάποδη" αρίθμηση. (αν είχαν δημιουργηθεί ταυτόχρονα, το πιο λογικό θα ήταν να ήταν το 725 από Πάρνηθος και το 726 από Αριστοτέλους) Το δε 726 επιλέχτηκε ως αριθμός γιατί είχε ήδη δρομολόγιο Αθήνα-Αχαρναί ως "τοπικό" των 724/725 που πήγαιναν Θρακομακεδόνες και το τέρμα του ήταν στη συμβολή Πάρνηθος και Θρακομακεδόνων.

Η διαδρομή των 724/725/726 αλλά και των υπολοίπων γραμμών εντός Μενιδίου προ του 1986 ήταν από Αθηνών ευθεία, αριστερά στη Φιλαδελφείας, διέλευση από την κεντρική πλατεία(Αγ.Βλάσιος) που αποτέλεσε και το αρχικό τέρμα της γραμμής του Μενιδίου, δεξιά στη Δεκελείας, αριστερά στην Πάρνηθος κι απο 'κει ευθεία. Στην επιστροφή έστριβαν δεξιά στην Αριστοτέλους, αριστερά στην Ηρ.Πολυτεχνείου, ευθεία στην κεντρική πλατεία και στη Φιλαδελφείας και δεξιά στην Αθηνών. Όλο αυτό το κομμάτι είναι σήμερα πεζοδρομημένο. Η οδός Αριστοτέλους αρχικά εξυπηρετείτο από τη γραμμή 727: Αθήνα-Νεκρ.Αχαρνών που είχε αυτή τη διέλευση από το κέντρο του Μενιδίου και έστριβε μετά από Πάρνηθος αριστερά στην Αριστοτέλους και αριστερά πάλι στην Εθν.Αντιστάσεως όπου και τερμάτιζε μπροστά στο Νεκροταφείο.

Με την πεζοδρόμηση του κέντρου και την ίδρυση του τέρματος στον Κάραβο, η γραμμή 727 καταργήθηκε (επανιδρύθηκε ως Αχαρναί-Μεσονύχι με αφετηρία στον Κάραβο) και η Αριστοτέλους εξυπηρετήθηκε από τη νέα γραμμή 733: Περιμετρική Αριστοτέλους, που μάλλον διερχόταν από όλο το μήκος της οδού κυκλικά. Τελικά, το τέρμα των κορμών μεταφέρθηκε στο Μεσονύχι, η 733 πήρε τη σημερινή της μορφή προς Α/Σ Άνω Λιοσίων και δημιουργήθηκε και το 725 ως "αδερφάκι" του 726 μέσω Αριστοτέλους. Μαζί με τα 725/726 στο Μεσονύχι πήγαν και τα 724/727, αλλά τα υπόλοιπα τοπικά παρέμειναν στον Κάραβο. Το 1995 με τους κορμούς, το 725 έγινε Β10, το 726 έγινε Α10 και το 724 επεκτάθηκε από το Μεσονύχι στη Ν.Ιωνία.
Απάντηση
#52
Προκάτοχοι του Α12,Β12,Γ12 την εποχή της ΕΑΣ ποιες γραμμές ήταν?
Απάντηση
#53
(18-04-2015, 01:29 AM)mercedes1988 Έγραψε: Προκάτοχος του Α12,Β12,Γ12 την εποχή της ΕΑΣ ποιες γραμμές ήταν?

Προκάτοχοι του Α12 ήταν οι γραμμές 723/734: Αθήνα-Φυλή που διέρχονταν από τη Λ.Φυλής και τερμάτιζαν στη Φυλή. (το 734 περνούσε μέσα από το Καματερό) Επίσης υπήρχαν ο γραμμές 709/710/711: Αθήνα-Άνω Λιόσια, που περνούσαν μέσω από τα Άνω Λιόσια (μέσω Αθηνών και Μητροπόλεως/Πάρνηθος) και μετά διαχωρίζονταν, με το 709 να ανεβαίνει την Πάρνηθος μέχρι τον Αγ.Γεώργιο, το 710 την Πίνδου μέχρι την Αλιάκμωνος και το 711 την Αχαρνών μέχρι τη στάση "3η Λίμνης". Όταν το '95 φτιάχτηκαν οι κορμοί, δημιουργήθηκαν τα Α12/Β12: Αθήνα-Άνω Λιόσια, με το Α12 να διέρχεται μέσα από τα Άνω Λιόσια (μέσω Αθηνών και Μητροπόλεως/Πάρνηθος) και το Β12 από Λ.Φυλής. Το τέρμα τους τοποθετήθηκε στην Πλ.Εθν.Αντιστάσεως, απ' όπου ξεκινούσαν τα τοπικά.

Τα 709/710 έγιναν αντίρροπα τοπικά Δροσούπολης και το 711 επεκτάθηκε ως τοπικό στις Εργ.Πολυκατοικίες του Μενιδίου πάλι ως κυκλικό, ενώ δημιουργήθηκε και το "αντίστροφό" του, το 712. Το 723 επίσης έγινε τοπικό με αφετηρία στην Πλ.Εθν.Αντιστάσεως. Μετά από μερικά χρόνια πεζοδρομήθηκε το κέντρο των Άνω Λιοσίων, με αποτέλεσμα να καταργηθεί το Α12 και να παραμείνει το Β12 ως μόνη σύνδεση με την Αθήνα, μέσω της Λ.Φυλής. Τελικά μετά από διαμαρτυρίες των κατοίκων της Φυλής, το 723 επεκτάθηκε μέχρι το κέντρο της Αθήνας, παίρνοντας τον αριθμό Α12, που είχε μείνει αχρησιμοποίητο μετά την κατάργηση της διέλευσης του κορμού από το κέντρο των Άνω Λιοσίων.

Το Γ12 είχε επί ΕΑΣ την ονομασία 716: Αθήνα-Αγ.Νικόλαος, με αφετηρία στη Β.Ουγκώ, μαζί με τα 701/704/720. Με τους κορμούς το '95 το 716 έγινε τοπικό στα Κάτω Πατήσια (μαζί με τα 701/704/720) αλλά λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης στη Στρ.Καλλάρη όπου ήταν αφετηρία πολλών γραμμών, τα 701/704 γίνονται κυκλικά στην Πλ.Αγ.Αναργύρων και το 720 επανέρχεται στην Αθήνα ως Γ10. Το 716 παραμένει παρ' όλα αυτά στα Κ.Πατήσια, όντας η μόνη πλέον γραμμή που συνδέει τον άξονα Λιοσίων/Δημοκρατίας με το σταθμό των ΗΣΑΠ.

Μετά από κάποια χρόνια δημιουργείται η νέα γραμμή-κορμός Γ12: Αθήνα-Ίλιον, με αφετηρία στη Μάρνη και τέρμα στην Πλατ.Ρίμινι, όπου σκόπευαν να δημιουργήσουν νέο κόμβο μετεπιβίβασης, αφού και τα 704/716 τροποποιούνται ώστε να διέρχονται από εκεί. Φυσικά το εγχείρημα στέφεται από παταγώδη αποτυχία και έτσι το 716 συνενώνεται με το Γ12, αφήνοντας τη διαδρομή στα Κάτω Πατήσια και δημιουργώντας το σημερινό Γ12. Για να καλυφθεί η διαδρομή στα Κάτω Πατήσια, επεκτείνεται ως εκεί το 735, που μέχρι τότε ήταν κυκλικό στην Πλ.Αγ.Αναργύρων.
Απάντηση
#54
Το 725 και 726 δημιουργήθηκαν ταυτόχρονα. Το 726 πήρε το δεύτερο αριθμό διότι ήταν ήδη Αθήνα-Αχαρναι. Το 725 επιλέχθηκε διότι ήταν ελεύθερο καθώς το των Θρακομακεδόνων είχε καταργηθεί.
Απάντηση
#55
(20-04-2015, 07:24 PM)abc Έγραψε: Το 725 και 726 δημιουργήθηκαν ταυτόχρονα. Το 726 πήρε το δεύτερο αριθμό διότι ήταν ήδη Αθήνα-Αχαρναι. Το 725 επιλέχθηκε διότι ήταν ελεύθερο καθώς το των Θρακομακεδόνων είχε καταργηθεί.

Δηλαδή το τέρμα ήταν εξ αρχής Μεσονύχι;
Απάντηση
#56
καλησπέρα σ'ολους
παιζει κανενας πιο παλιος να θυμαται στον αλιμο αν υπηρχε λεωφορειακη γραμμη που να περνουσε απο κοτζια, κεφαλληνιας, αγιου γερασιμου, λεωφ.γερουλανου κ γνκ την περιοχη διπλα στο παλιο αεροδρόμιο; γιατι εχει πολλες στασεις που δε χρησιμοποιούνται κ έχουν μείνει, και κάποιες ταμπέλες για το 108-109...όποιος ξέρεις τι έπαιζε εκεί ποια λεωφορεία περνούσαν και στο περίπου τη διαδρομή ας στείλει:-)
Απάντηση
#57
(06-12-2015, 03:02 AM)giegor Έγραψε: καλησπέρα σ'ολους
παιζει κανενας πιο παλιος να θυμαται στον αλιμο αν υπηρχε λεωφορειακη γραμμη που να περνουσε απο κοτζια, κεφαλληνιας, αγιου γερασιμου, λεωφ.γερουλανου κ γνκ την περιοχη διπλα στο παλιο αεροδρόμιο; γιατι εχει πολλες στασεις που δε χρησιμοποιούνται κ έχουν μείνει, και κάποιες ταμπέλες για το 108-109...όποιος ξέρεις τι έπαιζε εκεί ποια λεωφορεία περνούσαν και στο περίπου τη διαδρομή ας στείλει:-)

Η πιο πρόσφατη διέλευση λεωφορείου από το σημείο, ήταν τον Σεπτέμβριο '11, κατά την ολιγοήμερη μεταφορά της αφετηρίας της 141 στην οδό Τριών Ιεραρχών. Τότε όμως δεν είχαν ιδρυθεί άλλες στάσεις στην περιοχή. Η τροποποίηση αυτή ανακλήθηκε 6 μέρες μετά την έκδοση της απόφασης και η αφετηρία μεταφέρθηκε στο Α/Σ Ελληνικού.

Παλαιότερα, ωστόσο, από την περιοχή διέρχονταν η γραμμή 172 (ΤΟΠΙΚΗ ΑΛΙΜΟΥ), η οποία καταργήθηκε τον Οκτώβρη '07. Είχε αφετηρία στην Πλ. Καραϊσκάκη, στο Άνω Καλαμάκι και ακολουθούσε τις οδούς Ιωνίας, Κυθηρίων και Αλίμου για να φτάσει στην περιοχή δίπλα από το Αεροδρόμιο. Εκεί διέρχονταν από τις οδούς Τριών Ιεραρχών, Ιθάκης, Κεφαλληνίας, Αγ. Νικολάου, Μαρ. Αντύπα, Μελπομένης.

ΥΓ: Δε νομίζω να υπάρχει θέμα που απάντησε ένας νέος. Tongue
ΥΓ2: Κοιτώντας το αρχείο από την ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ το 2000, αναφέρεται τότε ως κατάληξη της διαδρομής της 108 η οδός Τριών Ιεραρχών. Μιας και τότε δεν υπήρχε ηλεκτρονικά χάρτης του ΟΑΣΑ και αυτός του 2002 δείχνει την αφετηρία των 108/109 στη γνωστή εσοχή της Λ. Αλίμου, όπου και βρίσκονταν μέχρι πριν 1 χρόνο, δεν είμαι σε θέση να απαντήσω αν κάποια στιγμή υπήρχε αφετηρία των γραμμών αυτών στην Τριών Ιεραρχών.
Απάντηση
#58
Σευχαριστω ρε για τις πληροφορίες. Μου κανειεντυπωση που στη περιοχη αυτη πλεον δν περναει κανενα λεωφορειο γιαυτο κ ρωτησα. Αν καποιος γνωριζει κ αλλα ας τα πει
Απάντηση
#59
Έχω την εντύπωση (χωρίς να 'μαι και 100% σίγουρος) ότι τα 108/109 σε κάποια φάση από την Επτανήσου διέσχιζαν κάθετα τη Λεωφ.Αλίμου, έκαναν το τριγωνάκι Τριών Ιεραρχών/Κοτζιά/Αγ.Γερασίμου κι έστριβαν αριστερά στην Αλίμου τερματίζοντας στο γνωστό σημείο. Υπάρχει δε και η περίπτωση να τερμάτιζαν και στην Τριών Ιεραρχών για ένα διάστημα πριν μεταφερθεί το τέρμα στην Αλίμου. Κατά τα άλλα είναι όπως τα είπε ο Μάριος.
Απάντηση
#60
(06-12-2015, 01:55 PM)giegor Έγραψε: Μου κανειεντυπωση που στη περιοχη αυτη πλεον δν περναει κανενα λεωφορειο γιαυτο κ ρωτησα.

Σε μία Αθήνα που η επίγεια αστική συγκοινωνία κινείται σε ρυθμούς περικοπών, δε νομίζω πως θα μπορούσε να δικαιολογηθεί κάπως η επαναφορά κάποιας γραμμής στη συγκεκριμένη περιοχή, αφού δε θα είχε σημαντική επιβατική κίνηση.

Από Αλίμου υπάρχουν 140 για Γλυφάδα ή Ν/Α προάστια και περίχωρα Κέντρου, 142 για Καλαμάκι και Αργυρούπολη, Β1 για Πειραιά. Λίγα μέτρα μακριά και το 109 για τις αγορές Ιωνίας και Δωδεκανήσου, αλλά και για τους σταθμούς Ηλιούπολης και Αγ. Δημητρίου.
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Λεωφορειακές Γραμμές ανα ΣΕΠ aliance 4 14.517 01-06-2017, 05:34 PM
Τελευταία Δημοσίευση: pvuccino
  Λεωφορειακές Γραμμές ΚΤΕΛ ns_ 45 69.451 11-01-2015, 06:37 PM
Τελευταία Δημοσίευση: mercedes1988
  Λεωφορειακές γραμμές Ηλιούπολης marios.ilioupoli 2 7.841 02-07-2013, 01:48 PM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 3 Επισκέπτης (ες)