Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Iστορική εξέλιξη γραμμών τρόλεϊ Αττικής
#11
Δεν χορταίνω να το διαβάζω, όπως και το προηγούμενο με τα τραμ!
Έπος! Μπράβο!
Απάντηση
#12
Πράγματι πολύ καλή δουλειά!
Απάντηση
#13
(28-11-2013, 10:27 PM)Giannis Έγραψε: Έχω τους χάρτες του ΟΑΣΑ του 2008, είχαν εκδοθεί τότε χάρτες τον Μάρτη και τον Οκτώβρη. Στην έκδοση του Μάρτη το 4 φαινόταν ότι τερμάτιζε στον Αγ. Αρτέμιο ενώ στην έκδοση του Οκτώβρη φαίνεται η επέκταση του προς Αγ. Ιωάννη. Ε, αφού είχα πλέον το έτος πήγα στο archive.org (πολύ χρήσιμη σελίδα btw) και ψάχνοντας είδα ότι η αλλαγή έγινε μεταξύ Ιουνίου και Σεπτεμβρίου. Δυστυχώς δεν βρίσκω κάτι πιο συγκεκριμένο στο web.Sad

Τέλεια!! Σ' ευχαριστώ πολύ, θα το προσθέσω άμεσα! Smile Αλήθεια τι ακριβώς είναι το archive.org ;;

(28-11-2013, 10:27 PM)Giannis Έγραψε: Εννοείς ότι έβγαινε το 6 Εθνική άρα υπήρχε εναέριος εκεί;;;

Αν προσέξεις καλά τι γράφω (ξέρω είναι λίγο μπερδεψούρα με τα διάφορα 6) εκεί αναφέρομαι στη ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΗ γραμμή 6 της Αχαρνών (ΚΤΕΛ) που αντικατέστησε το τραμ 6 μετά το 1955. Αυτή η γραμμή το 1981 πήρε τον αριθμό 620: Αθήνα-Αγ.Μαρίνα και συνέχισε να λειτουργεί μέχρι το 1995 που καθιερώθηκε το σύστημα κορμών. Δε θα πρέπει να συγχέεται με το τρόλεϊ 6 που ιδρύθηκε το 1980 (πολύυυυ αργότερα δηλαδή από τη γραμμή αυτή) και απλά πήρε τον αριθμό 6, γιατί όλες οι γραμμές επί της Αχαρνών από το τραμ και μετά, έφεραν τον χαρακτηριστικό αριθμό 6. Τότε οι αριθμοί ήταν περισσότερο "αρίθμηση συγκοινωνιακού άξονα/τομέα και όχι συγκεκριμένης διαδρομής. Το 6 πχ ήταν το Ομόνοια-Αχαρνών και οι όποιες διακλαδώσεις/επεκτάσεις απο 'κει και ύστερα. Το ίδιο ίσχυε με το 2 για την Κυψέλη (οι γραμμές ήταν 2Α, 2Β, 2Γ κτλ) με το 12 για το Παγκράτι, με το 3 για την Πατησίων κτλ. Και οι αριθμήσεις των "τομέων" αυτών προέρχονται φυσικά από την αρχική αρίθμηση των διαδρομών του τραμ.

(28-11-2013, 10:27 PM)Giannis Έγραψε: Να σε ρωτήσω και κάτι άλλο: Ξέρεις αν υπήρχαν ποτέ ψαλίδια στην στάση "Γέφυρα" του 6; Έχω δει κάτι κίτρινα "μανιτάρια" στον δρόμο στην στάση αυτή, τα οποία, απ' ότι ξέρω τοποθετούνται κοντά στα ψαλίδια (δεν ξέρω όμως τι κάνουν). Μήπως κάποια στιγμή ήταν εκεί το τέρμα του;

Απ' ό,τι ξέρω το τρόλεϊ 6 ιδρύθηκε το 1980 κατευθείαν με τέρμα στη Ν.Φιλαδέλφεια. Στη στάση "Γέφυρα" (φαντάζομαι εννοείς αυτήν στα Κάτω Πατήσια και όχι στη Γέφυρα της Εθνικής) έκανε τέρμα το τραμ 6, καθώς και η λεωφορειακή γραμμή 6 που το αντικατέστησε το 1955. (αφού η Αχαρνών μέχρι εκεί έφτανε τότε) Με την επέκταση της Αχαρνών και της γραμμής των ΚΤΕΛ στον Αγ.Ελευθέριο, η στάση "Γέφυρα" χρησιμοποιήθηκε ως τοπικό τέρμα. Πάντως είναι πολύ πιθανό παρ' όλο που το τρόλεϊ 6 έκανε από την ίδρυσή του τέρμα στη Ν.Φιλαδέλφεια, να υπήρχε στα Κάτω Πατήσια κάποια "εναέριος εκτάκτου ανάγκης", ώστε να δίνεται στα τρόλεϊ ευκαιρία να αναστρέφουν εκεί αν υπήρχε κάποια διακοπή της κυκλοφορίας ή αν απλά για λόγους κυκλοφορίας υπήρχε ανάγκη να δρομολογήσουν κάποια τρόλεϊ ως "τοπικά μέχρι Κάτω Πατήσια." (τέτοιες εναέριοι υπήρχαν σε πολλά σημεία του δικτύου, όπως πχ στον κύκλο της Πλ.Μαβίλη, στην οδό Σίνα, στη Χαρ.Τρικούπη κτλ) Αν και σε μια τέτοια περίπτωση απορώ για το πως θα ανέστρεφε το τρόλεϊ, αφού οι δρόμοι τριγύρω είναι μάλλον στενοί.
Απάντηση
#14
(29-11-2013, 02:03 PM)pvuccino Έγραψε: Πάντως είναι πολύ πιθανό παρ' όλο που το τρόλεϊ 6 έκανε από την ίδρυσή του τέρμα στη Ν.Φιλαδέλφεια, να υπήρχε στα Κάτω Πατήσια κάποια "εναέριος εκτάκτου ανάγκης", ώστε να δίνεται στα τρόλεϊ ευκαιρία να αναστρέφουν εκεί αν υπήρχε κάποια διακοπή της κυκλοφορίας ή αν απλά για λόγους κυκλοφορίας υπήρχε ανάγκη να δρομολογήσουν κάποια τρόλεϊ ως "τοπικά μέχρι Κάτω Πατήσια." (τέτοιες εναέριοι υπήρχαν σε πολλά σημεία του δικτύου, όπως πχ στον κύκλο της Πλ.Μαβίλη, στην οδό Σίνα, στη Χαρ.Τρικούπη κτλ) Αν και σε μια τέτοια περίπτωση απορώ για το πως θα ανέστρεφε το τρόλεϊ, αφού οι δρόμοι τριγύρω είναι μάλλον στενοί.

Οι εναέριοι αυτοί είχαν λόγο ύπαρξης (και συντηρούντο) όσο κυκλοφορούσαν μη αυτοδύναμα τρόλλεϋ (δηλ. μέχρι και τα Ziu). Θυμάμαι μέχρι και στις αρχές του 2000 να υπάρχουν και τα εξής σημεία:
- Κουκάκι, από Δημητρακοπούλου για αναστροφή προς Καλλιθέα, στο πρώτο στενό ερχόμενος από τη στάση "Παιδική Χαρά"
- Καλλιθέα στο Πάρκο Αγ. Ελεούσας (αν και αυτή είχε ξεμείνει από τακτική γραμμή)
- Στον Πειραιά, με το που μπαίνεις Γούναρη, το πρώτο στενό αριστερά, κάθετα την Εθν. Αντιστάσεως, γύρω το τετράγωνο για να ξαναβγεί μέσω Καραολή/Δημητρίου στην Εθνικής Αντιστάσεως.
- Στο Παγκράτι γύρω από την Πλ. Παγκρατίου
- Από Αμαλίας αναστροφή προς Φιλελλήνων

Βέβαια, σήμερα που τα τρόλλεϋ έχουν βοηθητικό ντιζελοκινητήρα, η διατήρηρση τέτοιου εναερίου δικτύου προφανώς και δεν συμφέρει, καθώς σε περίπτωση ανάγκης το τρόλλεύ κατεβάζει κεραίες και αναστρέφει σε όποιο σημείο υπάρχει επαρκής χώρος. Κλασικό παράδειγμα η Πλ. Πλαστήρα στο Παγκράτι, που χρησιμοποιείται κατά κόρον όταν εχουν μπλέξει τα δρομολόγια λόγω πορείας στο κέντρο.
Επίσης, σήμερα διοχετεύονται τα τρόλλεϋ από οδούς χωρίς δίκτυο (Σόλωνος, Χαρ. Τρικούπη) όταν κλείνει το κέντρο.
Όσο δούλευαν τα Ziu, σε κάθε πορεία τα έβλεπες κατά δεκάδες να στέκονται παραμερισμένα στη δεξιά λωρίδα της Βασ. Σοφίας ή της Πατησίων και να μην μπορούν να κουνηθούν ούτε βήμα.
Απάντηση
#15
(29-11-2013, 02:03 PM)pvuccino Έγραψε: Αλήθεια τι ακριβώς είναι το archive.org ;;

To archive.org είναι μία σελίδα η οποία αποθηκεύει στιγμιότυπα από άλλες σελίδες. Έτσι, μπορείς να δεις τι μορφή είχε μία σελίδα πριν, για παράδειγμα, 5 χρόνια. Στην περίπτωση του site του ΟΑΣΑ έχει κρατήσει την σελίδα του από το 1999. Βέβαια δεν λειτουργούν όλοι οι σύνδεσμοι στα παλιά στιγμιότυπα των σελίδων αλλά και πάλι είναι πολύ ενδιαφέρουσα σελίδα!

Ωραίος και για την εξήγηση για την εναέριο, μπερδεύτηκα είναι η αλήθεια με τα πολλά εξάρια.Blush

(29-11-2013, 02:03 PM)pvuccino Έγραψε: Στη στάση "Γέφυρα" (φαντάζομαι εννοείς αυτήν στα Κάτω Πατήσια και όχι στη Γέφυρα της Εθνικής) έκανε τέρμα το τραμ 6, καθώς και η λεωφορειακή γραμμή 6 που το αντικατέστησε το 1955 (αφού η Αχαρνών μέχρι εκεί έφτανε τότε).

pvuccino αναφέρομαι στην στάση κάτω από την Εθνική, στην Φιλαδέλφεια! Κακώς δεν το διευκρίνησα.
Απάντηση
#16
(29-11-2013, 03:30 PM)Citaro Έγραψε: Όσο δούλευαν τα Ziu, σε κάθε πορεία τα έβλεπες κατά δεκάδες να στέκονται παραμερισμένα στη δεξιά λωρίδα της Βασ. Σοφίας ή της Πατησίων και να μην μπορούν να κουνηθούν ούτε βήμα.

Tα Ziu δεν είχαν μπαταρίες για κάτι τέτοιες δουλειές;;
Κανονίστε να μου πειράξετε το 608rifle
Απάντηση
#17
(29-11-2013, 04:22 PM)nikos1991 Έγραψε: Tα Ziu δεν είχαν μπαταρίες για κάτι τέτοιες δουλειές;;

Ναι, αφόρτιστες! Big Grin Στα χρόνια που τα πρόλαβα (1995-2003) μόνο μια φορά είδα ένα "8" να περνάει με κατεβασμένη κεραία τη διασταύρωση Ακαδημίας/Βασ. Σοφίας, και αφού είχε μπλοκάρει κανα πεντάλεπτο τη διασταύρωση.
Απάντηση
#18
(29-11-2013, 04:33 PM)Citaro Έγραψε: Ναι, αφόρτιστες! Big Grin Στα χρόνια που τα πρόλαβα (1995-2003) μόνο μια φορά είδα ένα "8" να περνάει με κατεβασμένη κεραία τη διασταύρωση Ακαδημίας/Βασ. Σοφίας, και αφού είχε μπλοκάρει κανα πεντάλεπτο τη διασταύρωση.

ROFLROFLROFL Ξέχασα πως θέλουν φόρτισμα..
Κανονίστε να μου πειράξετε το 608rifle
Απάντηση
#19
(29-11-2013, 03:33 PM)Giannis Έγραψε: To archive.org είναι μία σελίδα η οποία αποθηκεύει στιγμιότυπα από άλλες σελίδες. Έτσι, μπορείς να δεις τι μορφή είχε μία σελίδα πριν, για παράδειγμα, 5 χρόνια. Στην περίπτωση του site του ΟΑΣΑ έχει κρατήσει την σελίδα του από το 1999. Βέβαια δεν λειτουργούν όλοι οι σύνδεσμοι στα παλιά στιγμιότυπα των σελίδων αλλά και πάλι είναι πολύ ενδιαφέρουσα σελίδα!

Tι λες τώρα!!! Και δηλαδή του ΟΑΣΑ έχει μόνο του 1999 αποθηκευμένο ή πας σε όποια χρονιά θες; Γιατί εσύ απ' ό,τι κατάλαβα πήγες στο 2008 για να βρεις για την επέκταση του 4!

(29-11-2013, 03:33 PM)Giannis Έγραψε: pvuccino αναφέρομαι στην στάση κάτω από την Εθνική, στην Φιλαδέλφεια! Κακώς δεν το διευκρίνησα.

Α σ' αυτή τη γέφυρα λες! Κοίτα δεν το αποκλείω να έκανε τέρμα εκεί αρχικά (άλλωστε το "Ιπποκράτους-Ν.Φιλαδέλφεια" που ήταν η πρώτη του ονομασία είναι αρκετά γενικό, μπορεί να 'ταν οπουδήποτε! Το ότι τερμάτιζε Πλ.Πατριάρχου είναι δική μου υπόθεση, το γράφω άλλωστε) αλλά και πάλι απορώ πως ανέστρεφε. Μόνο πιο πάνω, στην Πλατ.Αγ.Κοσμά θα ήταν δυνατό κάτι τέτοιο.

(29-11-2013, 03:30 PM)Citaro Έγραψε: - Κουκάκι, από Δημητρακοπούλου για αναστροφή προς Καλλιθέα, στο πρώτο στενό ερχόμενος από τη στάση "Παιδική Χαρά"
- Καλλιθέα στο Πάρκο Αγ. Ελεούσας (αν και αυτή είχε ξεμείνει από τακτική γραμμή)
- Στον Πειραιά, με το που μπαίνεις Γούναρη, το πρώτο στενό αριστερά, κάθετα την Εθν. Αντιστάσεως, γύρω το τετράγωνο για να ξαναβγεί μέσω Καραολή/Δημητρίου στην Εθνικής Αντιστάσεως.
- Στο Παγκράτι γύρω από την Πλ. Παγκρατίου
- Από Αμαλίας αναστροφή προς Φιλελλήνων

Οι ενάεριοι αυτοί ως επί τω πλείστον έχουν ξεμείνει από τακτικές γραμμές. Στο Παρκάκι της Αγ.Ελεούσας όπως γράφω και παραπάνω τερμάτιζε αρχικά το 5. Στον Πειραιά, τη διαδρομή που περιγράφεις την έκανε το 16 πριν γίνει κυκλικό, όταν έκανε αφετηρία στη Φίλωνος. (μαζί με τις περισσότερες γραμμές που είναι τώρα κυκλικές στον Πειραιά πχ. 809/810/846/847 κτλ) Στο Παγκράτι ως γνωστόν ανέστρεφε το 2 πριν πάει Καισαριανή και το 12 πριν γίνει 11 και πάει Ν.Ελβετία (βλέπε μεθεπόμενο "κεφάλαιο" Big Grin ) και στην Πλ.Μαβίλη ανέστρεφε το "τοπικό" του 3 με ονομασία 7: Κολιάτσου-Πλατ.Μαβίλη που ιδρύθηκε το 1961 και καταργήθηκε πολύ σύντομα. (ήταν το πρώτο τρόλεϊ με τον αριθμό 7, πολύ πριν την Περιφερειακή Λ.Αλεξάνδρας) Εκεί που δεν ξέρω να πέρναγε ποτέ τακτική γραμμή είναι η Αγλαύρου στο Κουκάκι όπως λες πολύ σωστά και η Ξενοφώντος στο Σύνταγμα. Για την τελευταία μπορώ ίσως να υποθέσω πως χρησίμευε κάποτε για αναστροφή του τρόλεϊ 10 της Ν.Σμύρνης σε κάποια φάση που είχε αφετηρία στο Σύνταγμα, αλλά εγώ προσωπικά δε θυμάμαι κάτι τέτοιο. Πάντως γενικά οι εναέριοι αυτοί υπήρχαν από πριν για κάποιο λόγο και απλά "προέκυψε" να χρησιμοποιηθούν αργότερα για τους λόγους που αναφέραμε.
Απάντηση
#20
Το 6 τερμάτιζε στην Αγ.Τριάδα γιαυτό υπάρχει η εναέριος.Στήν Αγλαύρου στο κουκάκι για αναστροφή όταν κατασκεύαζαν τον ανισόπεδο κόμβο.Οσο για τήν Ξενοφώντος για αναστροφή οταν δεν μπορούσαν να πάνε πανεπιστημίου.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 11 Επισκέπτης (ες)