Μ' αρέσει πολύ που "ανάβουν τα αίματα" κ να είστε σίγουροι
πως ενδιαφέρει αρκετό κόσμο το θέμα.
Πάμε λοιπόν;
Για τον Παύλο (Paul) απαντώ:
Ας μπούμε στη λογική σου δηλαδή να συγκρίνουμε
(περίπου) ίδια μεγέθη.
-Πάτρα με Ηράκλειο
πληθυσμός (περίπου) το ίδιο, αν κ
διαφωνώ διότι απλά θα είχαμε τους ίδιους στόλους κ στις
δύο πόλεις κ όχι η Πάτρα (σχεδόν) διπλάσιο κ πίστεψέ με
επιβιώνουν ΟΛΑ οικονομικά. Ζω στη Πάτρα από το 2003
κ έζησα κ 6 μήνες στο Ηράκλειο (Σ.Ε.Α.Π.) με άριστες αναμνήσεις
από τη χώρα των Κρητών.
-
Κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν έχει η Πάτρα; Μάλλον ή θα έχεις λάθος
πληροφορίες ή θα την επισκέφτηκες σε "ήρεμη" περίοδο.
Αρκεί να σου αναφέρω πως έχει νέφος κάτι που το Ηράκλειο (ευτυχώς)
δεν έχει. Ποιότητα δρόμων; Απλά ελεεινή κ με το νέο σύστημα της
ανακυκλούμενης ασφάλτου ότι "μοντάρεται" χαλάει σε διάστημα λίγων
ημερών.Μεγάλοι δρόμοι; Ναι όταν δεν υπάρχουν τα τριπλοπαρκαρισμένα
κ οι πιάτσες των taxi γεμάτες είναι τεράστιοι.
-
Εισητηριοδιαφυγή υπάρχει κ είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ με την απλή μέθοδο,
δεν χτυπάει ο επιβάτης την σωστή αξία του εισιτηρίου για την ανάλογη
απόσταση που διανύει. Το ποσό είναι θηριώδες. 1,5 Ευρώ το κάθε δρομολόγιο
επί 900 δρομολόγια την ημέρα επί 362 μέρες το χρόνο μας κάνει
488.700 Ευρώ
(σχεδόν μισό εκατομμύριο). Κάνε αναγωγή πόσοι τόνοι, πετρελαίου είναι, ή πόσα
ημερομίσθια ή πόσα υλικά συντήρησης κ καταλαβαίνεις ότι το θέμα πάει αλλού...
-
Στόλος: Ναι ίσως ο μέσος όρος ηλικίας κλίνει υπέρ του Ηρακλείου όμως...
όμως άλλο να είσαι μεμονωμένος ιδιοκτήτης κ άλλο πολυμετοχικό σχήμα.
Όταν είσαι μόνος σου φέρνεις κ citaro κ lion's coach κ ότι τραβάει η ψυχή σου.
Η πείρα λέει όμως ότι ένας στόλος που ανήκει σε σχήμα πολυμετοχικό θα είναι
κ πιο καλοδιατηρημένος διότι το σχήμα δεν θέλει να εκτεθεί έναντι του Νόμου.
Πρακτικά ναι συμφωνώ ότι ο στόλος της Πάτρας είναι λίγο πιο "γερασμένος"
όμως είναι καλοσυντηρήμενος (διαρκείς έλεγχοι των μικτών κλιμακίων) κάτι που
ΔΕΝ γίνεται για τον δημόσιο ΟΣΕ που είναι σαπίλα,βρωμίλα κ καπνίλα.
Να μην συζητήσουμε τι κόσμο κουβαλά το Ηράκλειο κ τι η Πάτρα διότι θα πάθεις
ίλιγγο: Μόνο ένα συρόμενο (Αλέξανδρος ας πούμε) την ημέρα (διότι τα περισσότερα
δουλεύουν 2 βάρδιες 16-18 ώρες) 12 δρομολόγια (24 σύνολο) επί 170 στο full
(αντε να βάλω μέσο όρο 120 ) 2880 επιβάτες αν δεν ανεβοκατέβει κάποιος οπότε
πάμε στο πολύ χαλαρό στο 3χιαρο (3.000 κεφάλια). Μπορείς να φανταστείς τις
φθορές που προκαλεί τόσος όγκος κόσμου; Απίστευτη. Κ όμως είναι
σε πολύ καλή κατάσταση τα οχήματα. Επειδή κυκλοφορούν ακόμα από τον
ΟΑΣΘ κ έχω μπεί εκεί τα ίδια είναι σταύλοι-τρώγλες.
-
Συχνότητα δρομολογίων:
Ικανοποιητική κ αυτή είναι η άποψή μου σαν χρήστης κ σημείωσε ΔΕΝ είμαι
Πατρινός από τα άγια χώματα της Κέρκυρας κατάγομαι.
Οι γραμμές 1-2-3 κ 6 έχουν τακτικότατη συγκοινωνία μέχρι 8 λεπτη
σε ώρες αιχμής (σύμφωνα με Αστικό ΚΤΕΛ Πατρών κ το βιβλιαράκι
που διανέμει δωρεάν σε όλους εμάς τους επιβάτες κάθε χρόνο) κ τηρούνται
τις περισσότερες φορές. Εντάξει όταν έχεις πορείες-διαδηλώσεις (σύνηθες στη
Πάτρα όπως Αθήνα) τότε χαλάει το σύστημα.
-Μην πιάσουμε το θέμα Λάρισα διότι "έκατσε" η παρτίδα από τους
Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 κ "σπρώχτηκε" πολύ η κατάσταση.
-Το Αστικό των Χανίων είναι μη όμοιο σε σύγκριση αλλά σίγουρα
(έχω κ από εκεί εμπειρία σαν παραθεριστής) είναι σε πολύ καλή μοίρα.
Πάμε καλά πάμε ωραία.
Πάμε στο post του nikos1991:
Ανταγωνιστικά μπορεί να λειτουργήσει κάποιος όταν "μάχεται" με
τα ίδια όπλα-μέσα.
Από τη στιγμή που οι τεμπέληδες του ΟΣΕ παίρνουν το πετρέλαιο στην υποτριπλάσια
τιμή τότε λήγει εκεί αυτόματα η σύγκριση.
Κ πάλι όμως συνεχίζω διότι τους πληρώνουμε αδρά από τη φορολογία μας
κάθε χρόνο.
Ο ΟΣΕ επιδοτείται κάθε χρόνο κ συνεχίζει να αυξάνει τις ζημιές του (λογιστικά).
Ο ιδιώτης ΔΕΝ επιδοτήθηκε ΠΟΤΕ (το Αστικό της Πάτρας) κ έχει κέρδη.
Προφανώς μετράς τη ποιότητα της συγκοινωνίας με την ταπετσαρία κ την εμφάνιση
του οχήματος. Δυστυχώς η ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας σε διαψεύδει.
Τα πιο αξιόπιστα κ συνάμα τα πιο εμπορικά οχήματα ΔΕΝ ήταν κ τα πιο άνετα
ή τα πιο όμορφα. Ψάξτο λίγο.
Όσον αφορά τη γραμμή Express 6 αποτελεί επιλογή πάρα μα πάρα πολλών
φοιτητών κ φυσικά όχι για την ονομασία του αλλά για την αξιοπιστία του κ
το γεγονός ότι γλιτώνουν κ ένα ακόμα εισιτήριο διότι ξεκινά από τον
Άγιο Ανδρέα (ακριβώς εκεί που ξεκινά το έκτρωμα-ρυπαντής προαστιακός).
Ουσιαστικά καλύπτει πολύ μεγαλύτερη χιλιομετρική απόσταση με το ίδιο αντίτιμο
σε λιγότερο χρόνο από το τραίνο.
Τα Χανιά είναι μη όμοιο μέγεθος άλλα άκου κ αυτό.
Ας έβλεπα ένα Χανιώτη με το καινούργιο το συρόμενο ΜΑΝ να το έβλεπε μετά
από μια σεζόν φοιτητική κ το καλοκαίρι στα παραθαλάσσια μέρη κ μετά τα λέμε.
Θα το φούνταρε στο Πατραϊκό από τις φθορές όχι κακόβουλα πάντα αλλά από
τον όγκο του επιβατικού κοινού (με μηδέν συγκοινωνιακή παιδεία όπως παντου
στο Ελλάντα).
Άσε που 2 από τους τελευταίους Αλέξανδρους (105 κ 107 πείτε του φίλου σας
του Βασίλη που συνέχεια τραβά φωτογραφίες) είναι κουκλιά, άσε δε αν ακούσεις
τις τουρμπίνες "φτιάχνεσαι".