23-01-2012, 07:50 PM
Από τον επόμενο μήνα θα ξεκινήσουν οι μελέτες της Αττικό Μετρό ΑΕ για την επέκταση του Τραμ από το λιμάνι του Πειραιά ως το Κερατσίνι και το Πέραμα. Αυτή η είδηση προέκυψε από τον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας που έχει παλέψει πολύ εδώ και 1 χρόνο για την υπόγεια επέκταση του μέσου στην πόλη.
Πρόκειται για μία πολύ σημαντική είδηση για το Τραμ καθώς η επέκταση του προς Κερατσίνι και Πέραμα σημαίνει την είσοδο του σε πυκνοκατοικημένες περιοχές που έχουν περισσότερους από 150.000 κατοίκους. Η διαδρομή που θα ακολουθήσει το τραμ είναι από την Πλατεία Καραϊσκάκη στο λιμάνι (που θα τερματίζει η επέκταση προς Πειραιά), περιμετρικά μέχρι την Δραπετσώνα και από εκεί θα ακολουθήσει σε γενικές γραμμές την πορεία που είχε το παλιό τραμ ενώ θα φτάσει στο Πέραμα μέσω της Λεωφόρου Δημοκρατίας.
Είναι μία μεγάλη επέκταση καθώς το σύνολο της εκτιμάται σε περίπου 9 χιλιόμετρα με την απόσταση από την Πλατεία Καραϊσκάκη μέχρι την Λεωφόρο Δημοκρατίας να είναι 4 χιλιόμετρα και από εκεί μέχρι το πορθμείο του Περάματος ακόμη 5 χιλιόμετρα περίπου.
Μία από τις μεγαλύτερες διεκδικήσεις που πέτυχε να κερδίσει ο Δήμος ήταν να υπογειοποιηθεί το τμήμα από τον Άγιο Διονύσιο (στην γωνία του λιμανιού, στην περιοχή που σταθμεύουν τα πλοία με προορισμό την Κρήτη) μέχρι τη Λεωφόρο Δημοκρατίας, πιθανόν στο ύψος της ιχθυόσκαλας Κερατσινίου.
Έτσι, η διαδρομή από τον Πειραιά μέχρι την Ιχθυόσκαλα θα καλύπτεται σε ελάχιστα λεπτά ενώ σε αυτό το τμήμα το Τραμ θα μετατρέπεται σε ελαφρύ Μετρό καθώς δεν θα υπάρχουν φυσικά εμπόδια (διασταυρώσεις, φανάρια κλπ) και οι ταχύτητες θα φτάνουν στα επίπεδα του Μετρό με 80 χλμ. ανά ώρα.
Οι διαδικασίες ξεκινούν με τις τοπογραφικές μελέτες, θα ακολουθήσει η οριστική μελέτη και κατόπιν θα πρέπει να βρεθεί κονδύλι για την κατασκευή του σημαντικού έργου επέκτασης του Τραμ στις περιοχές Κερατσινίου και Περάματος που ουσιαστικά τις ενώνει με το υπόλοιπο δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς της πόλης.
Πρόκειται για μία πολύ σημαντική είδηση για το Τραμ καθώς η επέκταση του προς Κερατσίνι και Πέραμα σημαίνει την είσοδο του σε πυκνοκατοικημένες περιοχές που έχουν περισσότερους από 150.000 κατοίκους. Η διαδρομή που θα ακολουθήσει το τραμ είναι από την Πλατεία Καραϊσκάκη στο λιμάνι (που θα τερματίζει η επέκταση προς Πειραιά), περιμετρικά μέχρι την Δραπετσώνα και από εκεί θα ακολουθήσει σε γενικές γραμμές την πορεία που είχε το παλιό τραμ ενώ θα φτάσει στο Πέραμα μέσω της Λεωφόρου Δημοκρατίας.
Είναι μία μεγάλη επέκταση καθώς το σύνολο της εκτιμάται σε περίπου 9 χιλιόμετρα με την απόσταση από την Πλατεία Καραϊσκάκη μέχρι την Λεωφόρο Δημοκρατίας να είναι 4 χιλιόμετρα και από εκεί μέχρι το πορθμείο του Περάματος ακόμη 5 χιλιόμετρα περίπου.
Μία από τις μεγαλύτερες διεκδικήσεις που πέτυχε να κερδίσει ο Δήμος ήταν να υπογειοποιηθεί το τμήμα από τον Άγιο Διονύσιο (στην γωνία του λιμανιού, στην περιοχή που σταθμεύουν τα πλοία με προορισμό την Κρήτη) μέχρι τη Λεωφόρο Δημοκρατίας, πιθανόν στο ύψος της ιχθυόσκαλας Κερατσινίου.
Έτσι, η διαδρομή από τον Πειραιά μέχρι την Ιχθυόσκαλα θα καλύπτεται σε ελάχιστα λεπτά ενώ σε αυτό το τμήμα το Τραμ θα μετατρέπεται σε ελαφρύ Μετρό καθώς δεν θα υπάρχουν φυσικά εμπόδια (διασταυρώσεις, φανάρια κλπ) και οι ταχύτητες θα φτάνουν στα επίπεδα του Μετρό με 80 χλμ. ανά ώρα.
Οι διαδικασίες ξεκινούν με τις τοπογραφικές μελέτες, θα ακολουθήσει η οριστική μελέτη και κατόπιν θα πρέπει να βρεθεί κονδύλι για την κατασκευή του σημαντικού έργου επέκτασης του Τραμ στις περιοχές Κερατσινίου και Περάματος που ουσιαστικά τις ενώνει με το υπόλοιπο δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς της πόλης.