25-10-2011, 07:50 PM
Πώς μεταφέρεται ένα κατοικίδιο με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς; Ποιοι νόμοι ορίζουν κανόνες συμπεριφοράς και περιορισμούς; Τι είναι εφικτό και τι ανέφικτο;
Κατοικίδια και Μαζικά Μέσα Μεταφοράς (ΜΜΜ) ίσον πρόβλημα και μάλιστα ανάλογο με το μέγεθος του ζώου.
Μικρό για τις γάτες και τα μικρόσωμα σκυλιά, που μπορούν να μεταφέρονται μέσα σε ειδικά καλάθια, μεγάλο έως και ανυπέρβλητο για τη μετακίνηση μεσαίων και μεγάλων σκύλων, όταν δεν συντρέχουν ειδικοί λόγοι. Η ευθύνη, όπως λένε τα φιλοζωικά σωματεία, ανήκει στη σχετική νομοθεσία που είναι πολύ αυστηρή, αλλά και στη νοοτροπία της ελληνικής κοινωνίας, που δεν έχει εξοικειωθεί με τα ζώα και τα φοβάται χωρίς λόγο.
Η σχετική νομοθεσία, που τροποποιήθηκε πρόσφατα, θέτει σαφείς περιορισμούς.
Η μεταφορά κατοικίδιων σε αστικά λεωφορεία, ΚΤΕΛ, τραμ, ηλεκτρικό, προαστιακό, μετρό και τρόλεϊ επιτρέπεται μόνο σε μικρόσωμα ζώα εφόσον αυτά είναι μέσα σε ειδικά καλάθια διαστάσεων μέχρι 70x40x50. Από τα μεγαλόσωμα, μόνον οι σκύλοι-οδηγοί τυφλών μπορούν να επιβιβάζονται με τους ιδιοκτήτες τους, αλλά εφόσον φέρουν λουρί και φίμωτρο. Κάθε κάτοχος κατοικίδιου, ή αλλιώς ζώου συντροφιάς, υποχρεούται να φέρει μαζί του το βιβλιάριο υγείας του ζώου, ενώ η μετακίνηση πέντε ζώων μαζί και πλέον θεωρείται εμπορική και διώκεται.
Στα τρένα, τα μικρόσωμα σκυλιά έχουν πάλι την τιμητική τους, καθώς μπορούν να ταξιδεύουν παρέα με τον κάτοχό τους, αρκεί να έχουν πληρώσει το μειωμένο εισιτήριο, που προβλέπεται γι αυτά. Τα μεγάλα, όμως, πρέπει να παραμένουν σε ειδικό κλουβί στη σκευοφόρο, διαφορετικά σε ειδικό βαγόνι, που διαθέτει μόνο η νυχτερινή αμαξοστοιχία.
Η πολιτική στις μετακινήσεις ζώων αλλάζει στα αεροπλάνα, ανάλογα με τον προορισμό και την αεροπορική εταιρεία. Στην Ελλάδα, μπορεί κανείς να έχει ένα ζωάκι ως 5 ή 8 κιλά στο ειδικό καλάθι μαζί του στην καμπίνα των επιβατών, αλλιώς η θέση του είναι στον χώρο αποθήκευσης αποσκευών.
Πριν ταξιδέψει κανείς με το ζώο του στο εξωτερικό (Γερμανία, Βέλγιο, Γαλλία, Ολλανδία, Ιταλία, Ισπανία, Βουλγαρία) πρέπει να προετοιμαστεί για 3-4 μήνες, καθώς το βιβλιάριο υγείας του ζώου, που εκτελεί χρέη διαβατηρίου, πρέπει να περιλαμβάνει σχετικά πρόσφατες εξετάσεις αίματος, εμβόλια λύσσας και αποπαρασίτωση (είναι υποχρεωτικό και το μικροτσίπ ταυτότητας) διαφορετικά το ζώο κινδυνεύει να μπει σε καραντίνα στη χώρα υποδοχής.
Τα πλοία υποχρεούνται να διαθέτουν ειδικά κλουβιά για τα ζώα συντροφιάς. Κάποιες εταιρείες επιτρέπουν στους κατόχους να τα έχουν μαζί τους με λουρί στο κατάστρωμα, αλλά όχι, συνήθως, στους εσωτερικούς χώρους, με αποτέλεσμα σε αυτή την περίπτωση μικρά και μεγάλα ζώα να χαίρουν των ιδίων... προνομίων.
Ούτως ή άλλως, όμως, πριν από τη μετακίνηση του κατοικίδιου με το ΚΤΕΛ, το τρένο, το αεροπλάνο και το πλοίο, είναι απαραίτητη η τηλεφωνική επικοινωνία με την εταιρεία του μέσου μεταφοράς.
Οι εκπρόσωποι των φιλοζωικών σωματίων αναγνωρίζουν πως πολλοί άνθρωποι διακατέχονται από φόβο προς τα ζώα, ενώ η έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με τα ζώα και την υγεία μας δυσχεραίνει τη αποδοχή των ζώων σε κλειστούς χώρους, όπως τα ΜΜΜ.
Κατοικίδια και Μαζικά Μέσα Μεταφοράς (ΜΜΜ) ίσον πρόβλημα και μάλιστα ανάλογο με το μέγεθος του ζώου.
Μικρό για τις γάτες και τα μικρόσωμα σκυλιά, που μπορούν να μεταφέρονται μέσα σε ειδικά καλάθια, μεγάλο έως και ανυπέρβλητο για τη μετακίνηση μεσαίων και μεγάλων σκύλων, όταν δεν συντρέχουν ειδικοί λόγοι. Η ευθύνη, όπως λένε τα φιλοζωικά σωματεία, ανήκει στη σχετική νομοθεσία που είναι πολύ αυστηρή, αλλά και στη νοοτροπία της ελληνικής κοινωνίας, που δεν έχει εξοικειωθεί με τα ζώα και τα φοβάται χωρίς λόγο.
Η σχετική νομοθεσία, που τροποποιήθηκε πρόσφατα, θέτει σαφείς περιορισμούς.
Η μεταφορά κατοικίδιων σε αστικά λεωφορεία, ΚΤΕΛ, τραμ, ηλεκτρικό, προαστιακό, μετρό και τρόλεϊ επιτρέπεται μόνο σε μικρόσωμα ζώα εφόσον αυτά είναι μέσα σε ειδικά καλάθια διαστάσεων μέχρι 70x40x50. Από τα μεγαλόσωμα, μόνον οι σκύλοι-οδηγοί τυφλών μπορούν να επιβιβάζονται με τους ιδιοκτήτες τους, αλλά εφόσον φέρουν λουρί και φίμωτρο. Κάθε κάτοχος κατοικίδιου, ή αλλιώς ζώου συντροφιάς, υποχρεούται να φέρει μαζί του το βιβλιάριο υγείας του ζώου, ενώ η μετακίνηση πέντε ζώων μαζί και πλέον θεωρείται εμπορική και διώκεται.
Στα τρένα, τα μικρόσωμα σκυλιά έχουν πάλι την τιμητική τους, καθώς μπορούν να ταξιδεύουν παρέα με τον κάτοχό τους, αρκεί να έχουν πληρώσει το μειωμένο εισιτήριο, που προβλέπεται γι αυτά. Τα μεγάλα, όμως, πρέπει να παραμένουν σε ειδικό κλουβί στη σκευοφόρο, διαφορετικά σε ειδικό βαγόνι, που διαθέτει μόνο η νυχτερινή αμαξοστοιχία.
Η πολιτική στις μετακινήσεις ζώων αλλάζει στα αεροπλάνα, ανάλογα με τον προορισμό και την αεροπορική εταιρεία. Στην Ελλάδα, μπορεί κανείς να έχει ένα ζωάκι ως 5 ή 8 κιλά στο ειδικό καλάθι μαζί του στην καμπίνα των επιβατών, αλλιώς η θέση του είναι στον χώρο αποθήκευσης αποσκευών.
Πριν ταξιδέψει κανείς με το ζώο του στο εξωτερικό (Γερμανία, Βέλγιο, Γαλλία, Ολλανδία, Ιταλία, Ισπανία, Βουλγαρία) πρέπει να προετοιμαστεί για 3-4 μήνες, καθώς το βιβλιάριο υγείας του ζώου, που εκτελεί χρέη διαβατηρίου, πρέπει να περιλαμβάνει σχετικά πρόσφατες εξετάσεις αίματος, εμβόλια λύσσας και αποπαρασίτωση (είναι υποχρεωτικό και το μικροτσίπ ταυτότητας) διαφορετικά το ζώο κινδυνεύει να μπει σε καραντίνα στη χώρα υποδοχής.
Τα πλοία υποχρεούνται να διαθέτουν ειδικά κλουβιά για τα ζώα συντροφιάς. Κάποιες εταιρείες επιτρέπουν στους κατόχους να τα έχουν μαζί τους με λουρί στο κατάστρωμα, αλλά όχι, συνήθως, στους εσωτερικούς χώρους, με αποτέλεσμα σε αυτή την περίπτωση μικρά και μεγάλα ζώα να χαίρουν των ιδίων... προνομίων.
Ούτως ή άλλως, όμως, πριν από τη μετακίνηση του κατοικίδιου με το ΚΤΕΛ, το τρένο, το αεροπλάνο και το πλοίο, είναι απαραίτητη η τηλεφωνική επικοινωνία με την εταιρεία του μέσου μεταφοράς.
Οι εκπρόσωποι των φιλοζωικών σωματίων αναγνωρίζουν πως πολλοί άνθρωποι διακατέχονται από φόβο προς τα ζώα, ενώ η έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με τα ζώα και την υγεία μας δυσχεραίνει τη αποδοχή των ζώων σε κλειστούς χώρους, όπως τα ΜΜΜ.