Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[troleatzis.com] Ερώτηση στη βουλή, για την οριακή κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας
#1
   

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Σε απελπιστική κατάσταση βρίσκονται οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Τα οικονομικά προβλήματα είναι πρωτοφανή, σε σημείο που η εταιρεία των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ) Αθήνας δεν είναι σε θέση πλέον να προμηθευτεί ούτε καύσιμα για την κίνηση των λεωφορείων.

Συγκεκριμένα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι δύο από τα αμαξοστάσια της ΟΣΥ, του Πειραιά και του Αγίου Δημητρίου (Μπραχάμι), έχουν ξεμείνει από καύσιμα.

Ο στόλος των λεωφορείων που σταδιακά ακινητοποιείται αυξάνεται καθημερινά. Ήδη, το 50% βρίσκονται καθηλωμένα στα αμαξοστάσια, λόγω έλλειψης καυσίμων, ανταλλακτικών αλλά και προσωπικού.

Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο στις Δημόσιες Συγκοινωνίες από την ίδρυση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ) και αποσύρονται λεωφορεία λόγω αδυναμίας προμήθειας πετρελαίου.

Σύμφωνα με τα όσα δημοσιεύτηκαν στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, όλες οι συναλλαγές των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών με τρίτους είχαν ανασταλεί από την 1η Απριλίου εξαιτίας της καθυστέρησης της υπογραφής του προϋπολογισμού τους που έπρεπε να είχε γίνει έως τις 31 Μαρτίου.

Όμως και μετά την -με πολύ μεγάλη καθυστέρηση- έγκριση του προϋπολογισμού του ΟΑΣΑ τα προβλήματα δεν έχουν λυθεί. Τα ποσά που θα εισέλθουν στα ταμεία από την μειωμένη κρατική χρηματοδότηση δεν επαρκούν για να καλύψουν τα λειτουργικά έξοδα της ΟΣΥ.

Τα έσοδα της ΟΣΥ έχουν κατρακυλήσει κάτω από το 30% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2015. Το κόστος για καύσιμα ανέρχεται σε περίπου 3,5 εκ. ευρώ το μήνα και θα φτάσει σε 4,0 εκ. με την αύξηση του Ειδικού Φόρου Καυσίμων από 1 Οκτωβρίου 2016 σύμφωνα με τα νέα δημοσιονομικά μέτρα της Κυβέρνησης (καθώς οι συγκοινωνίες δεν προβλέφθηκε να εξαιρεθούν από τη σχετική ρύθμιση).

Πολλοί παράγοντες έχουν συντελέσει στην οικονομική αιμορραγία των εταιρειών δημόσιων συγκοινωνιών το τελευταίο διάστημα:

Ο περιορισμός της κρατικής επιχορήγησης για τις συγκοινωνίες η οποία ήταν για το 2015 μειωμένη κατά 14 εκ. ευρώ.
Αύξηση της λαθρεπιβίβασης και μείωση των ελέγχων μετά και τα φαινόμενα επιθέσεων και στοχοποίησης των ελεγκτών τους τελευταίους μήνες τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα να κινδυνεύουν εάν ασκήσουν τα καθήκοντά τους.
Το κόστος της απόφασης της Κυβέρνησης για δωρεάν μετακίνηση κατά την επιβολή των capital controls και εν όψει του δημοψηφίσματος το καλοκαίρι του 2015, η οποία φέρεται να προκάλεσε πρόσθετη επιβάρυνση 9,5 εκατ. ευρώ περίπου για το ταμείο του ΟΑΣΑ.

Φυσικά, ούτε η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων από 1,20 σε 1,40 ευρώ από την 1/2/2016 δεν απέφερε αποτέλεσμα, καθώς επέτεινε την λαθρεπιβίβαση.

Επειδή η κατάσταση στις Δημόσιες Συγκοινωνίες είναι πλέον σε οριακό σημείο οδηγώντας σε υποβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και θέτοντας σε κίνδυνο τη λειτουργία τους και την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων,

Ερωτάσθε:

Είναι αλήθεια ότι σχεδόν το 50% των λεωφορείων βρίσκονται σταθμευμένα στα αμαξοστάσια και δεν δύναται να εκτελέσουν υπηρεσία λόγω έλλειψης καυσίμων, ανταλλακτικών ή προσωπικού;
Ισχύει η πληροφορία ότι τα αμαξοστάσια του Αγίου Δημητρίου και του Πειραιά αντιμετωπίζουν έλλειψη καυσίμων;
Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να αποκατασταθεί άμεσα η εύρυθμη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών, χωρίς να υπάρχουν κενά και καθυστερήσεις στα δρομολόγια και πολύωρες αναμονές των επιβατών στις στάσεις;
Τι προτίθεστε να κάνετε ώστε να μην επαναληφθεί στο μέλλον παρόμοια κατάσταση που καθόλου δεν θυμίζει σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα;
Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου για τις εταιρείες συγκοινωνιών ώστε να ορθοποδήσουν οικονομικά, και γιατί όχι να περάσουν σε κερδοφορία, να εκσυγχρονιστούν και να λειτουργούν πραγματικά με στόχο την άριστη εξυπηρέτηση των επιβατών της πρωτεύουσας;

Οι ερωτώντες βουλευτές:
Ψαριανός Γρηγόρης - Β΄ Αθηνών
Αμυράς Γιώργος - Β΄ Αθηνών
Λυκούδης Σπυρίδων - Α’ Αθηνών
Μαυρωτάς Γιώργος - Αττικής

ΠΗΓΗ: troleatzis.com
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [oasa.gr] Ξεκίνησε η λειτουργία της τηλεματικής στις οδικές συγκοινωνίες της Αθήνας dimangelid 0 2.577 23-03-2016, 03:44 PM
Τελευταία Δημοσίευση: dimangelid
  [ΤΟ ΒΗΜΑ] Ξανά μνημόνιο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας dimangelid 0 2.611 27-08-2015, 03:40 AM
Τελευταία Δημοσίευση: dimangelid
  [Ναυτεμπορική] Έως την Παρασκευή η δωρεάν μετακίνηση με τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας Giannis 0 2.671 06-07-2015, 07:16 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Giannis
  [in.gr] Ξεμένουν από λεωφορεία και τρόλεϊ οι αστικές συγκοινωνίες giannaros88 0 3.166 01-04-2015, 11:39 AM
Τελευταία Δημοσίευση: giannaros88
  MasterCard: Φέρνει το mobile ticketing στις συγκοινωνίες της Αθήνας TMantzas 0 2.388 16-01-2015, 06:27 PM
Τελευταία Δημοσίευση: TMantzas
  Εισιτήρια μέσω κινητού και τάμπλετ από τα Χριστούγεννα στις αστικές συγκοινωνίες TMantzas 0 2.276 14-10-2014, 11:46 AM
Τελευταία Δημοσίευση: TMantzas
  [tovima.gr] Νέο κύμα αναδιάρθρωσης στις συγκοινωνίες της Αθήνας TMantzas 0 2.331 29-08-2014, 10:13 AM
Τελευταία Δημοσίευση: TMantzas
  [ΣΚΑΪ] Σταθόπουλος: Κανένα ενδεχόμενο αύξησης κομίστρων στις συγκοινωνίες της Αθήνας marios.ilioupoli 0 2.385 19-10-2013, 03:22 PM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli
  [ΟΑΣΑ]Αντιμετώπιση Φαινομένου Διακίνησης Πλαστών Εισιτηρίων Στις Αστικές Συγκοινωνίες mercedes elbo 0 2.574 26-07-2011, 05:24 PM
Τελευταία Δημοσίευση: mercedes elbo

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)