Δημοσιεύσεις: 1.119
Θέματα: 16
Εγγραφή: 29-09-2009
(05-10-2019, 12:52 AM)eliasfp Έγραψε: Για τα Α21 να ξεκαθαρίσω το εξής. Τα πρώτα μοντέλα (1996-2004) λέγονταν απλώς A21 (ή αναλόγως Α20,Α23,Α26) μετά το facelift άρχισε να χρησιμοποιείται και η γενική ονομασία Lion's City μαζί με τους τύπους που δηλώνουν το είδος του λεωφορείου
Μπερδεμένα τα έχεις...
Κάθε ΝΕΑ σειρά της ΜΑΝ από την δεκαετία του '90 και μετά είναι Lion's κάτι... Lion's Star το Α03 του 1992, Lion's City το Α20 (και τα παράγωγά του), Lion's Coach το Α13 του 1996, Lion's Comfort το Α01 του 1997, Lion's Classic (A72), Lion's Regio το R12 του 2004 και όλοι οι αντικαταστάτες τους.
Επίσης κανένα από αυτά δεν λεγόταν Axx, ο κωδικός αυτός είναι εσωτερικός και θα τον βρεις μόνο στον αριθμό πλαισίου του αυτοκινήτου, είναι κάτι ανάλογο με τις σειρές W στις Mercedes και Ε/F στις BMW, δεν θα το δεις πουθενά στον τύπο του οχήματος. Για παράδειγμα ένα Α21 του Βόλου που έχω πρόχειρο το πινακιδάκι του γράφει Typ: NL263/D20/2T/E4 δηλαδή NL263 με D20 μηχανή, 2 πόρτες και Euro 4. Οι δε ονομασίες τους έχουν ως εξής (ενδεικτικά):
A20 MAN NÜxx3 Lion's City Ü
A21 MAN NLxx3 Lion's City
A22 MAN NLxx3F Lion's City
A23 MAN NGxx3 Lion's City G
A24 MAN NGxx3F Lion's City G
A25 MAN NÜxx3-15M Lion's City ÜLL
A26 MAN NLxx3-15M Lion's City
A35 MAN/Göppel NM223 Lion's City M
A39 MAN ND313 Lion's City DD
Από το facelift του 2007 και μετά στην εμπορική ονομασία το ψηφίο 3 γίνεται 0 στον επίσημο τύπο του οχήματος όμως παραμένει το 3.
Γιατί στο τέλος θα ξεχάσουμε και αυτά που ξέρουμε μου φαίνεται...
Δημοσιεύσεις: 303
Θέματα: 2
Εγγραφή: 11-05-2019
05-10-2019, 02:11 AM
Με τους κωδικούς με πρόλαβες είχα σκοπό να τους συμπληρώσω. Όμως αφού όλα είναι Lion's City πως θα ξεχωρίσουμε το προ facelift με το μετά facelift μοντέλο;
Δημοσιεύσεις: 1.119
Θέματα: 16
Εγγραφή: 29-09-2009
05-10-2019, 02:22 AM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 05-10-2019, 02:23 AM από garvanitis. Edited 1 time in total.)
(05-10-2019, 02:11 AM)eliasfp Έγραψε: Με τους κωδικούς με πρόλαβες είχα σκοπό να τους συμπληρώσω. Όμως αφού όλα είναι Lion's City πως θα ξεχωρίσουμε το προ facelift με το μετά facelift μοντέλο;
Δεν σε ενδιαφέρει να τους ξεχωρίσεις (ξεχωρίζουν στο μάτι, ξεχωρίζουν στην χρονολογία κατασκευής, ξεχωρίζουν - όχι στα ΜΑΝ στα Citaro και σε άλλα λεωφορεία - στον αριθμό πλαισίου κλπ.) Από εκεί και πέρα ήδη σου έγραψα πώς ξεχωρίζουν... Αν είναι πριν το facelift για παράδειγμα είναι NL263 Lion's City, αν είναι μετά είναι NL280 Lion's City (και όχι 283 ακριβώς για να το διαχωρίζεις). Το ίδιο και στα R07 για παράδειγμα, RHC414 Lion's Coach (ή 464) αλλά όχι RHC444, γράφεις κατευθείαν RHC440 Lion's Coach στο facelift.
Δημοσιεύσεις: 303
Θέματα: 2
Εγγραφή: 11-05-2019
Θέλω επίσης να πω ότι NM223 είναι και αυτό:
https://leoforeia.gr/photos/displayimage.php?album=197&pid=15316#top_display_media
Είναι από τα πρώτα που παρήχθησαν το 1997 και είχαν αυτή τη μάσκα μπροστά με τα διπλά τετράγωνα φανάρια (το συγκεκριμένο μάλιστα έχει και ταμπλό παλιού τύπου υπήρχαν όμως τέτοια και με VDV)
Δημοσιεύσεις: 1.119
Θέματα: 16
Εγγραφή: 29-09-2009
05-10-2019, 03:26 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 05-10-2019, 03:29 PM από garvanitis. Edited 2 times in total.)
(05-10-2019, 01:49 PM)eliasfp Έγραψε: Θέλω επίσης να πω ότι NM223 είναι και αυτό:
https://leoforeia.gr/photos/displayimage.php?album=197&pid=15316#top_display_media
Είναι από τα πρώτα που παρήχθησαν το 1997 και είχαν αυτή τη μάσκα μπροστά με τα διπλά τετράγωνα φανάρια (το συγκεκριμένο μάλιστα έχει και ταμπλό παλιού τύπου υπήρχαν όμως τέτοια και με VDV)
Έλα όμως που δεν είναι... ΝΜ222 είναι του 1998.
https://ibb.co/pvxcc0g
Δημοσιεύσεις: 1.210
Θέματα: 96
Εγγραφή: 12-10-2009
(05-10-2019, 01:54 AM)garvanitis Έγραψε: Κάθε ΝΕΑ σειρά της ΜΑΝ από την δεκαετία του '90 και μετά είναι Lion's κάτι... Lion's Star το Α03 του 1992, Lion's City το Α20 (και τα παράγωγά του), Lion's Coach το Α13 του 1996, Lion's Comfort το Α01 του 1997, Lion's Classic (A72), Lion's Regio το R12 του 2004 και όλοι οι αντικαταστάτες τους.
Επίσης κανένα από αυτά δεν λεγόταν Axx, ο κωδικός αυτός είναι εσωτερικός και θα τον βρεις μόνο στον αριθμό πλαισίου του αυτοκινήτου, είναι κάτι ανάλογο με τις σειρές W στις Mercedes και Ε/F στις BMW, δεν θα το δεις πουθενά στον τύπο του οχήματος. Για παράδειγμα ένα Α21 του Βόλου που έχω πρόχειρο το πινακιδάκι του γράφει Typ: NL263/D20/2T/E4 δηλαδή NL263 με D20 μηχανή, 2 πόρτες και Euro 4. Οι δε ονομασίες τους έχουν ως εξής (ενδεικτικά):
A20 MAN NÜxx3 Lion's City Ü
A21 MAN NLxx3 Lion's City
A22 MAN NLxx3F Lion's City
A23 MAN NGxx3 Lion's City G
A24 MAN NGxx3F Lion's City G
A25 MAN NÜxx3-15M Lion's City ÜLL
A26 MAN NLxx3-15M Lion's City
A35 MAN/Göppel NM223 Lion's City M
A39 MAN ND313 Lion's City DD
Από το facelift του 2007 και μετά στην εμπορική ονομασία το ψηφίο 3 γίνεται 0 στον επίσημο τύπο του οχήματος όμως παραμένει το 3.
Δηλαδή δεν αρκεί να χαρακτηρίσουμε κάποιο MAN σαν Α21 ή Α20 πχ; Πρέπει να γράψουμε και την NLxx3 έκδοση του (για τα Α21 για παράδειγμα); Γιατί αυτά είναι στοιχεία που δεν μπορούμε να έχουμε χωρίς τα ταμπελάκια των οχημάτων. Απ' ότι βλέπω στο phototrans:
http://phototrans.eu/10,48,0.html
υπάρχουν πολλές παραλλαγές του Α21 πχ NL223, NL243, NL263, NL313 κοκ
Το #2 της Χαλκίδας και το #11 της Νάουσας πχ είναι NL313 αλλά το #7 της Νάουσας και το νέο #19 της Χαλκίδας είναι NL263 αλλά αυτό το γνωρίζω επειδή έχω δει τα ταμπελάκια τους.
Επίσης τα ΝΜ152, ΝΜ 192 και τα λοιπά midi μπορούμε οπτικά να τα ξεχωρίσουμε κάπως;
Δημοσιεύσεις: 1.119
Θέματα: 16
Εγγραφή: 29-09-2009
(06-10-2019, 12:48 PM)Giannis Έγραψε: Δηλαδή δεν αρκεί να χαρακτηρίσουμε κάποιο MAN σαν Α21 ή Α20 πχ; Πρέπει να γράψουμε και την NLxx3 έκδοση του (για τα Α21 για παράδειγμα); Γιατί αυτά είναι στοιχεία που δεν μπορούμε να έχουμε χωρίς τα ταμπελάκια των οχημάτων. Απ' ότι βλέπω στο phototrans υπάρχουν πολλές παραλλαγές του Α21 πχ NL223, NL243, NL263, NL313 κοκ
Το #2 της Χαλκίδας και το #11 της Νάουσας πχ είναι NL313 αλλά το #7 της Νάουσας και το νέο #19 της Χαλκίδας είναι NL263 αλλά αυτό το γνωρίζω επειδή έχω δει τα ταμπελάκια τους.
Επίσης τα ΝΜ152, ΝΜ 192 και τα λοιπά midi μπορούμε οπτικά να τα ξεχωρίσουμε κάπως;
Δεν μπορείς να τα ξεχωρίσεις, δυστυχώς... Συνήθως γράφεις την πιο κοινή version του οχήματος (NL263 για το Α21, NG313 για το 23 κλπ.) μέχρι να δεις το ταμπελάκι και να το επιβεβαιώσεις ή να το διορθώσεις...
Στα ΝΜ152/192/222 είναι λίγο πιο εύκολα τα πράγματα, ξεχωρίζουν συνήθως από το μήκος, το δε 222 που είναι κατά κανόνα στο 11.220HOCL σασί έχει μεγαλύτερους τροχούς. Επίσης είναι MAN/Göppel (συμπαραγωγή).
Δημοσιεύσεις: 1.210
Θέματα: 96
Εγγραφή: 12-10-2009
(06-10-2019, 03:20 PM)garvanitis Έγραψε: Δεν μπορείς να τα ξεχωρίσεις, δυστυχώς... Συνήθως γράφεις την πιο κοινή version του οχήματος (NL263 για το Α21, NG313 για το 23 κλπ.) μέχρι να δεις το ταμπελάκι και να το επιβεβαιώσεις ή να το διορθώσεις...
Αυτό όμως δεν είναι λάθος; Αν δεν γνωρίζει κάποιος τον τύπο ενός ΜΑΝ (NL263 κλπ) δεν είναι σωστότερο να τον γράψει Α21 που είναι η γενικότερη οικογένεια οχημάτων; Εξάλλου το NL-τάδε είναι υποσύνολο του Α21.
Άλλη ερώτηση: Πώς κάποιος μπορεί να γνωρίζει στα οχήματα που ο κατασκευαστής πλαισίου και αμαξώματος είναι διαφορετικός ποιο πλαίσιο έχει χρησιμοποιηθεί; Ας πάρουμε τα Irizar Century για παράδειγμα. Η Volvo για παράδειγμα έχει ένα σωρό πλαίσια (B7R, B12M κλπ). Πώς μπορούμε να γνωρίζουμε ποιο χρησιμοποιήθηκε σε κάθε λεωφορείο, αν δεν το έχουμε δει ή δεν το γράφει στο πίσω μέρος του οχήματος; Συγκεκριμένα πλαίσια πάνε με συγκεκριμένα αμαξώματα; Ένα Century για παράδειγμα μπορεί να έχει χτιστεί σε οποιοδήποτε υπεραστικό σασί Volvo; Δεν αναφέρομαι βέβαια στα B7L, B7LA κλπ που είναι για αστικά.
Να θυμίσω ότι η Volvo το κάθε πλαίσιο της το έχει κωδικοποιήσει δηλαδή ο αριθμός δηλώνει τον όγκο του κινητήρα και το γράμμα/τα στο τέλος τον τύπο του οχήματος πχ L=Low Floor, A=Articulated, LE=Low entry, R πρέπει να είναι το οχήματα με κινητήρα πίσω (Rear), τα M και Β (στο τέλος του κωδικού) δεν ξέρω τι είναι. Έτσι πχ το Volvo B9LA έχει κινητήρα 9 λίτρων (B 9LA) και είναι χαμηλοδάπεδο και αρθρωτό(B9 LA).
Παρόμοια κατηγοριοποίηση έχει και η Scania, για άλλες εταιρείες δεν ξέρω.
Γι' αυτό προτιμώ να τα γράφουμε απλά με τον κατασκευαστή του πλαισίου μόνο (σαν Volvo Irizar Century II πχ, όπως γίνεται τώρα) για να μην κάψουμε τα κεφάλια μας .
Δημοσιεύσεις: 1.119
Θέματα: 16
Εγγραφή: 29-09-2009
22-10-2019, 09:40 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 22-10-2019, 09:45 PM από garvanitis. Edited 2 times in total.)
(22-10-2019, 06:30 PM)Giannis Έγραψε: Αυτό όμως δεν είναι λάθος; Αν δεν γνωρίζει κάποιος τον τύπο ενός ΜΑΝ (NL263 κλπ) δεν είναι σωστότερο να τον γράψει Α21 που είναι η γενικότερη οικογένεια οχημάτων; Εξάλλου το NL-τάδε είναι υποσύνολο του Α21.
Άλλη ερώτηση: Πώς κάποιος μπορεί να γνωρίζει στα οχήματα που ο κατασκευαστής πλαισίου και αμαξώματος είναι διαφορετικός ποιο πλαίσιο έχει χρησιμοποιηθεί; Ας πάρουμε τα Irizar Century για παράδειγμα. Η Volvo για παράδειγμα έχει ένα σωρό πλαίσια (B7R, B12M κλπ). Πώς μπορούμε να γνωρίζουμε ποιο χρησιμοποιήθηκε σε κάθε λεωφορείο, αν δεν το έχουμε δει ή δεν το γράφει στο πίσω μέρος του οχήματος; Συγκεκριμένα πλαίσια πάνε με συγκεκριμένα αμαξώματα; Ένα Century για παράδειγμα μπορεί να έχει χτιστεί σε οποιοδήποτε υπεραστικό σασί Volvo; Δεν αναφέρομαι βέβαια στα B7L, B7LA κλπ που είναι για αστικά.
Να θυμίσω ότι η Volvo το κάθε πλαίσιο της το έχει κωδικοποιήσει δηλαδή ο αριθμός δηλώνει τον όγκο του κινητήρα και το γράμμα/τα στο τέλος τον τύπο του οχήματος πχ L=Low Floor, A=Articulated, LE=Low entry, R πρέπει να είναι το οχήματα με κινητήρα πίσω (Rear), τα M και Β (στο τέλος του κωδικού) δεν ξέρω τι είναι. Έτσι πχ το Volvo B9LA έχει κινητήρα 9 λίτρων (B9LA) και είναι χαμηλοδάπεδο και αρθρωτό(B9LA).
Παρόμοια κατηγοριοποίηση έχει και η Scania, για άλλες εταιρείες δεν ξέρω.
Γι' αυτό προτιμώ να τα γράφουμε απλά με τον κατασκευαστή του πλαισίου μόνο (σαν Volvo Irizar Century II πχ, όπως γίνεται τώρα) για να μην κάψουμε τα κεφάλια μας . Όχι, το λάθος είναι να αναφέρονται ως Α21. Το συγκεκριμένο κωδικό τον χρησιμοποιούμε μόνο για την ομαδοποίηση τους. Ένα NL280 για παράδειγμα μπορεί να είναι είτε Α21 είτε Α37 έχει όμως το ίδιο όνομα (το ίδιο για να μην πάμε μακριά συμβαίνει και με τα Ο405Ν2 που είναι ανεπίσημος κωδικός, όλα Ο405Ν είναι - και στην τελική πώς θα πεις ένα Ο405 της σειράς 612, Ο405/2; - προφανώς όχι). Από εκεί και πέρα αν ένα Α21 το γράψεις κατευθείαν NL263 Lion's City κατά 90% είσαι μέσα (εκτός αν ήταν σε προαστιακή χρήση ή σε περιοχή με έντονο ανάγλυφο πριν έρθει - σπάνιες περιπτώσεις δηλαδή, κυρίως κάποια πρώην ÖBB ή Postbus) και κανένας δεν θα σου πει τίποτα αν είναι λάθος (οι περισσότεροι μάλιστα δεν θα το καταλάβουν καν).
Για τα body-on-chassis τώρα... Όταν δεν ξέρουμε όλες τις πληροφορίες γράφουμε ότι ξέρουμε. Ένα Century 12.35 για παράδειγμα που δεν ξέρουμε αν είναι σε B7R ή Β12 ή Β12Β το γράφουμε Volvo / Irizar Century 12.35, αν ξέρουμε ότι είναι Β12Β για παράδειγμα Volvo B12B / Irizar Century 12.35 (πάντα πρώτα το σασί και μετά το αμάξωμα εκτός από τα semi-integral και τα οχήματα συμπαραγωγής, για παράδειγμα το Routemaster είναι AEC/Park Royal Routemaster RM ή το διόροφο Leyland της Αθήνας Leyland/ECW Olympian). Προσοχή όμως (ειδικά στα Irizar)! Όταν δεν ξέρουμε τι σασί έχει είτε (όπως κάνω στην database μου) το αναφέρουμε ("unknown chassis" χρησιμοποιώ εγώ) είτε το επισημαίνουμε με κάποιο τρόπο, αν γράψεις για παράδειγμα σκέτο "Irizar i6" αυτό παραπέμπει σε integral λεωφορείο (σασί-αμάξωμα του ιδίου κατασκευαστή δηλαδή, όπως γράφουμε "Mercedes-Benz O404-15RHD")
Οι κωδικοί της Volvo είναι ιδιαίτερα μπερδεμένοι, αυτά που αναφέρεις είναι οι εμπορικές ονομασίες... Αναφέρω ενδεικτικά από μνήμης:
1M - B10M (B10MD, B10MT B10M/B)
1R - B10R
9M - B9M
R1 - B10B (B10BT)
R2 - B12 (B12T)
R3 - B6 (B6LE)
R4 - B10BLE (B10BLEA)
R5 - B10L (B10LA)
R6 - B7R (B7RLE)
R7 - B7L (B7LA, B7LT)
R8 - B12B (B12BT, B12BLE, B12BLEA)
R9 - B12M (B12MT)
S1 - B10TLT (Super Olympian)
S2 - B7TL (B7TLT)
S4 - B9TL (B9TLT)
S5 - B9R (B9RT)
S6 - B9S (B9SALE, B9SALF)
S7 - B9L (B9LA, B9LT)
(και φυσικά υπάρχουν και τα κενά και συνεχίζει στην σειρά Τ στα νεότερα μοντέλα)
Και γι' αυτούς τους κωδικούς ισχύει ότι και με τους Α της ΜΑΝ, χρησιμοποιούνται για ομαδοποίηση και όχι στην ονομασία του λεωφορείου.
Επίσης Century I, II, III κλπ. δεν υφίσταται, αναφέρεται σκέτο το όνομα (γενιά αναφέρεται μόνο όταν είναι μέρος του τύπου, για παράδειγμα "Plaxton Pointer 2" - εξάλλου ειδικά όταν πρόκειται για φωτογραφία φαίνεται. Επίσης κεφαλαία χρησιμοποιούμε μόνο όταν είναι αρχικά, είναι οκ δηλαδή να γράψουμε DAF ή MAN ας πούμε αλλά δεν γράφουμε ποτέ "VOLVO".
Αυτά ως βασικές αρχές περί των ονομάτων για να μην κάνουμε "βαφτίσια" στα λεωφορεία... Χρωστάω μια ανάλυση για τα ονόματα των λεωφορείων ανά μάρκα αλλά είναι τόσα πολλά που μόνο πονοκέφαλο θα προκαλέσουν, οπότε ας μείνουμε στα βασικά...
Για τα integral
κατασκευαστής και τύπος χωρίς τίποτα περισσότερο (πχ. Mercedes-Benz O580-15RHD Travego)
Για τα semi-integral και τις συμπαραγωγές
κατασκευαστής σασί/κατασκευαστής αμαξώματος και τύπος (πχ. MAN/Göppel NM182)
Για τα body-on-chassis
κατασκευαστής σασί και τύπος / κατασκευαστής αμαξώματος και τύπος (πχ. Volvo B12B / Irizar Century 12.35)
Ότι δεν ξέρουμε ΔΕΝ το γράφουμε. Αν δεν ξέρουμε τι μάρκα σασί ή αμάξωμα έχει το επισημαίνουμε με κάποιο τρόπο.
|