04-05-2012, 11:42 AM
Σε διαδικασία εγκατάστασης είναι το πρώτο εργοτάξιο για την επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό από το σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (Χαίδάρι) στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά. Το εργοτάξιο ήρθε για να μείνει καθώς θα παραμείνει εκεί τουλάχιστον μέχρι το 2018 που θα ολοκληρωθεί η επέκταση της γραμμής.
Το εργοτάξιο βρίσκεται μέσα στο λιμάνι του Πειραιά σε χώρο που ανήκει στον ΟΛΠ, που έγκαιρα είχε προετοιμαστεί εδώ και καιρό προκειμένου να μπορέσει να αναπτυχθεί η κατασκευή του σταθμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ αλλά και να συνεχίσει απρόσκοπτα τη λειτουργία του το λιμάνι. Άλλο ένα εργοτάξιο θα ανοίξει πάνω στην πλατεία έξω ακριβώς από την είσοδο του σταθμού της γραμμής 1, ανάμεσα από την γέφυρα του ΟΛΠ.
Ο σταθμός με τη λειτουργία του θα είναι σταθμός ανταπόκρισης μεταξύ της γραμμής 3 και της γραμμής 1 (πρώην ΗΣΑΠ). Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία του σταθμού θα είναι το βάθος που θα έχει καθώς θα βρίσκεται σε απόσταση μερικών μέτρων από τη θάλασσα και τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την «οχύρωση» του σταθμού είναι πολλαπλά. Το βάθος των έργων για την στήριξη του σταθμού θα φτάσουν μέχρι και 60 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης.
Όταν λειτουργήσει η επέκταση ο επιβάτης θα μπορεί χρησιμοποιώντας τη γραμμή 3 να ξεκινά από τον Πειραιά και χωρίς αλλαγή γραμμής να φτάνει στο κέντρο της Αθήνας, στην Αττική Οδό και το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Η απόσταση του λιμανιού από το Αεροδρόμιο υπολογίζεται πως θα διανύεται σε περίπου μία ώρα.
ΣΤΑΘΜΟΣ ΥΠΕΡ-ΚΟΜΒΟΣ
Ο σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ, θα βρίσκεται κάτω από τον υπάρχοντα σταθμό της γραμμής 1 του Μετρό. Εκτός από τους δύο σταθμούς του Μετρό σε απόσταση 50 μέτρων βρίσκεται ο σταθμός του Προαστιακού, ενώ προβλέπεται να δημιουργηθεί σταθμός του Τραμ (με την επέκταση του μέσου από το Φάληρο στον Πειραιά) και του monorail, του νέου μέσου που θα καλύψει το λιμάνι του Πειραιά.
Εκτός από τα μέσα σταθερής τροχιάς θα υπάρχουν φυσικά και στάσεις για λεωφορεία και τρόλεϊ προκειμένου να καλύψουν την αυξημένη κίνηση στην περιοχή. Ο σταθμός στο λιμάνι του Πειραιά θα είναι ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός κόμβος στην Αθήνα αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα καθώς είναι ο μοναδικός που συγκεντρώνει όλα τα υπάρχοντας μέσα μαζικής μεταφοράς που διαθέτει (ή πρόκειται να διαθέτει) η πρωτεύουσα.
Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ
Είναι η μοναδική εν ενεργεία επέκταση στην Αθήνα και θα καλύπτει μήκος 7,5 χιλιομέτρων υπόγειας σήραγγας. Θα περνά από τα πυκνοκατοικημένα προάστια του Πειραιά ενώ οι σταθμοί που θα δημιουργηθούν είναι οι ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.
Ο σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ λόγω έλλειψης διαθέσιμου χώρου θα είναι ο μοναδικός από τους έξι σταθμούς με μία είσοδο - έξοδο ενώ αντίθετα οι σταθμοί ΠΕΙΡΑΙΑΣ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ θα διαθέτουν από 3 εισόδους-εξόδους.
Σύμφωνα με την σύμβαση ο χρόνος υλοποίησης είναι 66 μήνες και ο αρχικός χρόνος που προβλέπεται να λειτουργήσει είναι τον Σεπτέμβριο του 2017 χωρίς φυσικά να έχουν υπολογιστεί τυχόν απρόοπτα.
Το εργοτάξιο βρίσκεται μέσα στο λιμάνι του Πειραιά σε χώρο που ανήκει στον ΟΛΠ, που έγκαιρα είχε προετοιμαστεί εδώ και καιρό προκειμένου να μπορέσει να αναπτυχθεί η κατασκευή του σταθμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ αλλά και να συνεχίσει απρόσκοπτα τη λειτουργία του το λιμάνι. Άλλο ένα εργοτάξιο θα ανοίξει πάνω στην πλατεία έξω ακριβώς από την είσοδο του σταθμού της γραμμής 1, ανάμεσα από την γέφυρα του ΟΛΠ.
Ο σταθμός με τη λειτουργία του θα είναι σταθμός ανταπόκρισης μεταξύ της γραμμής 3 και της γραμμής 1 (πρώην ΗΣΑΠ). Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία του σταθμού θα είναι το βάθος που θα έχει καθώς θα βρίσκεται σε απόσταση μερικών μέτρων από τη θάλασσα και τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την «οχύρωση» του σταθμού είναι πολλαπλά. Το βάθος των έργων για την στήριξη του σταθμού θα φτάσουν μέχρι και 60 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης.
Όταν λειτουργήσει η επέκταση ο επιβάτης θα μπορεί χρησιμοποιώντας τη γραμμή 3 να ξεκινά από τον Πειραιά και χωρίς αλλαγή γραμμής να φτάνει στο κέντρο της Αθήνας, στην Αττική Οδό και το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Η απόσταση του λιμανιού από το Αεροδρόμιο υπολογίζεται πως θα διανύεται σε περίπου μία ώρα.
ΣΤΑΘΜΟΣ ΥΠΕΡ-ΚΟΜΒΟΣ
Ο σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ, θα βρίσκεται κάτω από τον υπάρχοντα σταθμό της γραμμής 1 του Μετρό. Εκτός από τους δύο σταθμούς του Μετρό σε απόσταση 50 μέτρων βρίσκεται ο σταθμός του Προαστιακού, ενώ προβλέπεται να δημιουργηθεί σταθμός του Τραμ (με την επέκταση του μέσου από το Φάληρο στον Πειραιά) και του monorail, του νέου μέσου που θα καλύψει το λιμάνι του Πειραιά.
Εκτός από τα μέσα σταθερής τροχιάς θα υπάρχουν φυσικά και στάσεις για λεωφορεία και τρόλεϊ προκειμένου να καλύψουν την αυξημένη κίνηση στην περιοχή. Ο σταθμός στο λιμάνι του Πειραιά θα είναι ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός κόμβος στην Αθήνα αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα καθώς είναι ο μοναδικός που συγκεντρώνει όλα τα υπάρχοντας μέσα μαζικής μεταφοράς που διαθέτει (ή πρόκειται να διαθέτει) η πρωτεύουσα.
Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ
Είναι η μοναδική εν ενεργεία επέκταση στην Αθήνα και θα καλύπτει μήκος 7,5 χιλιομέτρων υπόγειας σήραγγας. Θα περνά από τα πυκνοκατοικημένα προάστια του Πειραιά ενώ οι σταθμοί που θα δημιουργηθούν είναι οι ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.
Ο σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ λόγω έλλειψης διαθέσιμου χώρου θα είναι ο μοναδικός από τους έξι σταθμούς με μία είσοδο - έξοδο ενώ αντίθετα οι σταθμοί ΠΕΙΡΑΙΑΣ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ θα διαθέτουν από 3 εισόδους-εξόδους.
Σύμφωνα με την σύμβαση ο χρόνος υλοποίησης είναι 66 μήνες και ο αρχικός χρόνος που προβλέπεται να λειτουργήσει είναι τον Σεπτέμβριο του 2017 χωρίς φυσικά να έχουν υπολογιστεί τυχόν απρόοπτα.