Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Κατανάλωση ενέργειας στις μεταφορές
#11
Καταρχήν, ασχέτως αν το παρών αποτελεί απάντηση στον "Garvanitis", να δηλώσω τουλάχιστον υποχρεωμένος για τις απαντήσεις και το ενδιαφέρον. Ομολογώ πως δεν το περίμενα... Χίλια ευχαριστώ σε όλους!!!!
Τέτοια forum και η ποιότητα τους, ας αποτελέσουν και απάντηση για το επίπεδο του προσωπικού των συγκοινωνιών της Ελλάδας, ειδικά στις συνθήκες που ζούμε όλοι, συμπεριλαμβανομένων και των μετεχόντων εδώ υποθέτω.
Τώρα, επί της ουσίας...
1. Η έρευνα "πρέπει" να γίνει τηλεφωνικά, για οικονομικούς λόγους...Τέτοιες έρευνες, η συγκεκριμένη προβλέπεται να δημοσιευτεί σε αρμόδιο επιστημονικό περιοδικό άμα τι ολοκλήρωσεί της, επιστημονικά πρέπει να διενεργούνται επί τόπου, με ερευνητικό προσωπικό κτλ κτλ. Όμως την κατάσταση στα πανεπιστήμια την γνωρίζετε, όπως και την οικονομική κατάσταση, οπότε καταλαβαίνετε...Η διενέργεια θα γίνει τηλεφωνικά, με τη συμμετοχή κάποιων προπτυχιακών φοιτητών..και ο θεός βοηθός.
2. Με ανησύχησες λίγο αναφορικά με τα ΚΤΕΛ...εφόσον είναι εταιρίες, τότε υποχρεούνται σε ισολογισμό και οικονομικές καταστάσεις. Το κόστος των καυσίμων κίνησης είναι ίσως το μεγαλύτερο έξοδο αυτών των εταιριών. Οπότε, δεν υπάρχει μηχανογραφημένη καταγραφή της δαπάνης για καύσιμα (ανά καύσιμο κίνησης που χρησιμοποιείται) ανά έτος; π.χ. 1.000.000€ για πετρέλαιο κτλ κτλ...Μετά αναγκαστικά προσφεύγεις σε μία μέση τιμή για πετρέλαιο το 2012 και βρίσκεις ποσότητα καυσίμου, εφόσον δεν μπορεί να ρωτήσεις κάθε μέτοχο ξεχωριστά που γέμισε το όχημα και με τι τιμή/λίτρο ή πόσα λίτρα έβαλε.
Μάλιστα, αναφορικά με την αστική συγκοινωνία, όποια επιχορηγείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, νομίζω ότι υποβάλλει στοιχεία εσόδων-εξόδων (ως απολογιστικά στο Υπουργείο). Η ΟΣΥ από όσο έψαξα έχει δαπάνες για πετρέλαιο σε απολογισμό του 2012. Για την ΟΑΣΘ δεν μπορώ να βρώ κάτι ως τώρα και δεν ξέρω γιατί... Για τις περιφερειακές αστικές, ξέρω ότι είναι δύσκολο.
4. Για το υπεραστικό κομμάτι, σκέφτομαι να ρωτήσω θέματα όπως, 4.1. Στόλος (Σύνολο και ανά καύσιμο)
4.2. Τεχνολογία κινητήρα (Euro 0-6, EEV – ανά καύσιμο)
4.3. Μέση ηλικία οχημάτων, ανά καύσιμο
4.4. % οχημάτων που κλιματίζονται και Μήνες το χρόνο που κλιματίζονται τα οχήματα, ανά καύσιμο
4.5. Στοιχεία αναφορικά με τη συντήρηση των οχημάτων (μηχανολογική, πίεση & φθορά ελαστικών κ.α.)
4.6 Τύπος/ χρήση οχημάτων (τοπικά- ημιαστικά- αστικά, υπεραστικά, τουριστικά)
4.7. Στοιχεία δραστηριότητας εταιρίας (π.χ. εισιτήρια το χρόνο ή μήνα)
4.8. Χλμ που διανύθηκαν ανά καύσιμο κίνησης (Σύνολο / έτος ή μήνα), ή % χλμ που διανύθηκαν ανά καύσιμο ως προς το σύνολο των διανυθέντων χλμ.
4.9. % χλμ που διανύθηκαν σε τοπικό-αστικό-ημιαστικό δίκτυο & σε αυτοκινητόδρομο-εθνικές οδούς, ανά καύσιμο ή σύνολο.
4.10. Δαπάνες ανά καύσιμο κίνησης /έτος
4.11. Κατά προσέγγιση εκτίμηση κατανάλωσης καυσίμου, ανά καύσιμο και ανά είδος δικτύου (Τοπικό, ημιαστικό, αστικό – αυτοκινητόδρομος).
Τέλος, αυτό το θέμα με τον αρμόδιο που θα μπορέσει να απαντήσει σε όλα αυτά, κατά την καλύτερη αλλά παράλληλα και πιο αρμόδια εκτίμησή του/της, είναι που με έχει αγχώσει πολύ. Υπάρχει κάποιος, στα υπεραστικά ΚΤΕΛ, που να μπορεί με έναν ικανοποιητικό βαθμό ακρίβειας, να απαντήσει στα άνωθεν;

Υστερογραφικά,
• Πρακτικά, θα με βόλευε απίστευτα να ρωτήσω και μέγεθος οχημάτων αλλά και μάρκα, ανά καύσιμο. Δεδομένων των συνθηκών όμως, σε μία τηλεφωνική έρευνα, περιπλέκεται πολύ το ζήτημα και νομίζω ότι δεν πρόκειται να πάρουμε απαντήσεις.
• Εννοείται πως δεν πρόκειται να επικαλεστώ πληροφορίες από το forum. Μόνο επώνυμες πληροφορίες οι οποίες μπορούν να σταθούν ως πηγή από συγκεκριμένους φορείς δύναται να σταθούν ως επιστημονικές πηγές.
Απάντηση
#12
Επί της ουσίας απαντώ:
1. Η τηλεφωνική έρευνα έχει κάποια σοβαρά μειονεκτήματα... Κάποιες φορές είναι δύσκολο να εντοπίσεις τον υπεύθυνο ενώ κάποιες άλλες ακόμη κι αν το καταφέρεις δεν σου δίνει τις πληροφορίες που του ζητάς για χίλιους δυό λόγους, για παράδειγμα. Σίγουρα κάποιοι - μάλλον οι περισσότεροι - θα ανταποκριθούν θετικά, αλλά κάποιοι είναι πιθανό ακόμη και να σας κλείσουν το τηλέφωνο στα μούτρα. Είναι απαραίτητο να συγκεντρωθούν στοιχεία από το σύνολο των φορέων που εκτελούν επιβατική μεταφορά ή αρκούν κάποιοι δειγματοληπτικά; Και για να τα κάνω λίγο πιο δύσκολα τα πράγματα, μιλάμε για επιβατική μεταφορά, αυτή περιλαμβάνει επίσης τόσο τα ταξί, όσο και τα τουριστικά λεωφορεία καθώς και τα υπηρεσιακά διαφόρων εργοστασίων και έχουν ένα σημαντικό μερίδιο αυτής. Για τα πρώτα δεν έχω ιδέα πώς θα μπορούσαν να συλλεγούν κάποια στοιχεία, τουριστικά και τα υπηρεσιακά ίσως θα μπορούσες να έχεις κάποιο δείγμα από κάποιες επιχειρήσεις με σχετικά μεγάλο στόλο από τα λογιστήριά τους. Σκέψου αν αξίζει να περιληφθούν και αυτά στη μελέτη...

2. Τα ΚΤΕΛ ως νομικά πρόσωπα ναυλώνουν τα οχήματα από τους μετόχους των (φυσικά πρόσωπα οι τελευταίοι)... Καθορίζεται κάποια αποζημίωση ανά χιλιόμετρο αν δεν απατώμαι και αυτή περιλαμβάνεται στα έξοδα της Α.Ε. Στην περίπτωση των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και Σαλαμίνας των οποίων τα λεωφορεία στο σύνολό τους ανήκουν στο νομικό πρόσωπο υπάρχουν τα στοιχεία που ζητάς. Στα υπόλοιπα πλην ορισμένων αδειών που ανήκουν στην Α.Ε. είναι δύσκολο να συγκεντωθούν αυτά, εκτός αν υπάρχει κάποιος συνεταιρισμός ιδιοκτητών οπότε και υπάρχει ένας προμηθευτής καυσίμων και υπάρχει τρόπος να εξαχθούν λεπτομέρειες ανά όχημα (όταν κάποιο λεωφορείο βάζει πετρέλαιο λογικά θα πρέπει να καταγράφεται κάπου η ποσότητα που πήρε προκειμένου να χρεωθεί ανάλογα ο ιδιοκτήτης του). Στις υπόλοιπες περιπτώσεις - κατά τη γνώμη μου πάντα - η ενδεδειγμένη διαδικασία είναι να παρθούν πληροφορίες για το σύνολο των χιλιομέτρων, την αναλογία του οδικού δικτύου ως προς αυτά (αυτοκινητόδρομος, επαρχιακό δίκτυο, ορεινές διαδρομές κλπ.) και τον αριθμό των οχημάτων ανά τεχνολογία και το μέγεθός τους προκειμένου μέσω κάποιων ενδεικτικών καταναλώσεων να βγει κάποια εκτίμηση κόστους. Βέβαια δεν μπορώ να γνωρίζω πόσο αξιόπιστη θα είναι, καλό είναι μετά την εξαγωγή των συμπερασμάτων να ξαναϋπάρξει μια επικοινωνία με τον εκάστοτε υπεύθυνο προκειμένου να σας ενημερώσει για το πόσο ακριβή είναι τα αποτελέσματα.

3. Για τον ΟΑΣΑ υπάρχουν οι δαπάνες για καύσιμο (υπάρχουν όμως και για τα τρόλεϊWink. Πώς όμως κατανέμονται ανά τύπο οχήματος και είδος γραμμής; Έχουν κάποια στοιχεία; Χρήσιμο είναι να το ερευνήσετε. Για τον ΟΑΣΘ καταγράφεται ανά όχημα η ποσότητα καυσίμου (και AdBlue αν υπάρχει ανάγκη αυτού) που χορηγήθηκε. Δεν καταγράφεται όμως σε ποια γραμμή (κατ' επέκτασιν σε τι είδος γραμμής) δραστηριοποιήθηκε. Μέσω της τηλεματικής κάτι τέτοιο είναι εφικτό, δεν γνωρίζω όμως αν υπάρχουν κάποια δεδομένα εξαγόμενα από το συνδυασμό αυτό. Θα το ερευνήσω προσωπικά και θα σου απαντήσω σύντομα. Στα περιφερειακά ΑΚΤΕΛ ισχύει ότι και στην περίπτωση των υπεραστικών ΚΤΕΛ. Καλή αντιμετώπιση και επαρκή πληροφόρηση θα βρεις στο ΑΚΤΕΛ Λάρισας, ζήτησε να μιλήσεις με τον ίδιο τον πρόεδρο και εξήγησέ του το αντικείμενο της μελέτης σου - θα σε βοηθήσει με κάθε τρόπο.

4. Να 'τα τώρα τα δύσκολα... Από την καταγραφή του στόλου των υπεραστικών λεωφορείων στην Ελλάδα έχουμε κάποια στοιχεία - σίγουρα όμως ελλειπή. Μην ξεχνάς ότι στην ουσία ο στόλος των οχημάτων είναι "ζωντανός", τώρα αυτή τη στιγμή που γράφω κάπου σε κάποιο ΚΤΕΛ μπορεί να έχει γίνει μια αντικατάσταση κάποιου λεωφορείου που να μην την γνωρίζουμε ακόμη. Επίσης επειδή βασίζεται σε παρατηρήσεις μιας ομάδας ανθρώπων είναι πολύ πιθανό (και σε πολλές περιπτώσεις δεδομένο) ότι κάποια οχήματα δεν θα τα γνωρίζουμε... Μια ενημέρωση από το κάθε ΚΤΕΛ ίσως να μπορούσε να βοηθήσει περισσότερο.
4.1 Το καύσιμο στα υπεραστικά, όλα πλην ενός είναι diesel. Το εξαιρούμενο είναι το 58 Κορινθίας που κινείται με LPG και σου το έχω αναφέρει ήδη.
4.2 Στην περίπτωση των αγορασμένων καινούργιων είναι σχετικά εύκολη η αναγνώριση της τεχνολογίας του κινητήρα, περιπλέκεται λίγο στα μεταχειρισμένα. EEV και Euro6 δεν γνωρίζω να υπάρχουν. Τα μόνα EEV που γνωρίζω στην Ελλάδα είναι αστικά και είναι τα Citelis των ΟΣΥ.
4.3 Το ίδιο με παραπάνω. Τα μεταχειρισμένα δεν είναι εύκολο να προσδιοριστούν ηλικιακά.
4.4 Βάσει νομοθεσίας το σύνολο των λεωφορείων που εκτελούν τακτική συγκοινωνία υποχρεούται να είναι εφοδιασμένο με κλιματιστική μονάδα. Συνεπώς το ποσοστό αυτό είναι 100%. Υπάρχουν ελάχιστες εξαιρέσεις ταξινομημένων στην Ελλάδα οχημάτων πριν το 2001 τα οποία και δεν κλιματίζονται (έξι γνωρίζω όλα κι όλα) τα οποία όμως δεν επηρεάζουν στο ελάχιστο το ποσοστό αυτό. Τα υπεραστικά λειτουργούν τον κλιματισμό τους σχεδόν όλο το χρόνο λόγω των θερμομονωτικών παραθύρων που είναι εφοδιασμένα - με κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις βέβαια.
4.5 Πολλά ζητάς τώρα. Ακριβείς και αξιόπιστες πληροφορίες δεν νομίζω πως θα μπορέσεις να βρεις. Έστω δηλαδή ότι κάποιος φορέας εμπιστεύται την αξιοπιστία των οχημάτων του στον Άγιο Χριστόφορο, θα το δηλώσει;
4.6 Ισχύουν όσα γράφω στην εισαγωγή της παραγράφου
4.7 Τα λογιστήρια του κάθε operator διαθέτουν σίγουρα αυτήν την πληροφορία. Εκεί θα απευθυνθείτε.
4.8 Ανάλογα στο γραφείο κίνησης.
4.9 Το αυτό κι εδώ. Εδώ μπορεί να δυσκολεύουν κάπως τα πράγματα όμως. Ένα άγονο λεωφορείο της Αιτωλοακαρνανίας για παράδειγμα κινείται αποκλειστικά σε ορεινές διαδρομές, ένα διόροφο της Θεσσαλονίκης από την άλλη αποκλειστικά Θεσσαλονίκη-Αθήνα. Πρόκειται για οχήματα τόσο διαφορετικών τύπων όσο και ηλικίας και περιπλέκει ελαφρώς τα πράγματα.
4.10, 4.11 Όρισε με τα δεδομένα που σου έδωσα ένα συντελεστή βατότητας ανά είδος διαδρομής. Αν γνωρίζεις την αναλογία των χιλιομέτρων ανά είδος δικτύου και τη συνολική ποσότητα καυσίμων μπορείς εύκολα σχετικά να πετύχεις μια εκτίμηση κατανάλωσης καυσίμου με αρκετή ακρίβεια. Αν θέλεις το κόστος αυτού πολλαπλασίασε τα λίτρα επί τη μέση τιμή καυσίμου της χρονιάς που σε ενδιαφέρει και το έχεις κι αυτό.
4.12 (περί αρμοδίου) Κάποιος πάντοτε γνωρίζει τις απαντήσεις στις ερωτήσεις μας, δεν γνωρίζουμε όμως ποιος είναι αυτός. Το κάθε ΚΤΕΛ έχει την δική του διοικητική δομή οπότε η καλύτερη συνταγή είναι ένα αρχικό τηλέφωνο στην γραμματεία του όπου θα εξηγήσετε ποιοι είστε και τι θέλετε και θα σας παραπέμψουν ανάλογα. Κάνε και έναν κόπο να επικοινωνήσεις με την ομοσπονδία των ΚΤΕΛ, την ΠΟΑΥΣ, μπορεί να σε διευκολύνουν απίστευτα στην εξέλιξη της έρευνας.

Υστερόγραφα:
Θα βόλευε, πράγματι... Και όχι μόνο για το σκοπό σου αλλά και για την "ομάδα". Ξύνεις πληγές, αλλά θα αναφερθώ σε αυτό άλλη ώρα...
Οι πληροφορίες που αναφέρονται στην παρούσα σελίδα είναι ενδεικτικές - μια πρώτη βοήθεια. Επώνυμη πληροφόρηση είναι αυτά που σου παραθέτω - δεν έχω πρόβλημα να χρησιμοποιηθεί και το όνομά μου, αξιόπιστη όμως όχι δεδομένου ότι βασίζονται σε εκτιμήσεις και δεν νομίζω ότι μπορούν να σταθούν ως επιστημονικές πηγές. Σου στέλνω πμ με τα στοιχεία επικοινωνίας μου για όποια άλλη βοήθεια ή διευκρίνιση χρειαστείς. Συνιστώ μάλιστα σε όποιον έχει να προσφέρει κάτι επιπλέον να πράξει ανάλογα. Προτείνω πάντως να γράφεις κατά καιρούς μια περίληψη της εξέλιξης της προσπάθειας προκειμένου να ενημερώνονται οι χρήστες της σελίδας για την πρόοδο αυτής.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)