16-11-2011, 01:25 AM
Την πεπατημένη του υπεραστικού ΚΤΕΛ να περάσει τη οικονομική κρίση με μείωση ή ακόμη και κατάργηση κάποιων δρομολογίων, μελετά και το αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας.
Η κίνηση των επιβατών ιδιαίτερα τα απογεύματα και τις αργίες, ανάγκασε τους μετόχους του να σκέφτονται με τον τρόπο αυτό. Ζητήσαμε από τον πρόεδρο του αστικού ΚΤΕΛ Σίμο Γιοβανάκη την γνώμη του και επιβεβαίωσε πλήρως τις πληροφορίες μας.
«Πραγματικά εκεί που φτάσαμε η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη, μας είπε. Τα απογεύματα δεν υπάρχουν καθόλου επιβάτες. Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας και όχι μόνο στην Καβάλα, αφού αυτά τα μηνύματα μας έρχονται και από αλλού. Ούτε τις ημέρες που είναι ανοιχτή η αγορά έχει κόσμο, ρωτήστε και τους καταστηματάρχες. Ανοίγουν για να ανοίξουν κι εμείς δουλεύουμε μόνο για να δουλεύουμε. Τίποτε περισσότερο. Αν εξαιρέσουμε την γραμμή του ΤΕΙ που υπάρχει σχετική κίνηση αν και σε σύγκριση με άλλες χρονιές περιορισμένη, οι άλλες γραμμές υπολειτουργούν. Στην Καβάλα δεν κυκλοφοράει ψυχή τα απογεύματα.
Τα ίδια τις Κυριακές και τις αργίες. Τα λεωφορεία πηγαινοέρχονται άδεια. Η οικονομική κρίση όπως φαίνεται έχει τα επακόλουθά της. Τι να κατεβεί ο κόσμος να κάνει στην αγορά».
Στην συνέχεια ο κ. Γιοβανάκης μίλησε για την πρόθεση του ΚΤΕΛ να μειώσει τα δρομολόγια ελέω αυτής της κατάστασης. «Προς το παρόν είμαστε ακόμη στο στάδιο των μελετών, ώστε να κάνουμε κάποιες περικοπές ή συγχωνεύσεις δρομολογίων. Αυτό θα αποφασιστεί σε επόμενο διοικητικό συμβούλιο αφού συγκεντρώσουμε πρώτα κάποια στατιστικά στοιχεία και βγάλουμε ορισμένα συμπεράσματα. Σίγουρα βέβαια δεν θέλουμε αυτά τα αποτελέσματα να είναι αντικοινωνικά. Θα κοιτάξουμε να εξυπηρετήσουμε έστω και το 80% των επιβατών μας».
Τα παραδείγματα που μας έδωσε ο κ. Γιοβανάκης είναι χαρακτηριστικά. «Σίγουρα η διαμπερής γραμμή του νοσοκομείου δεν είναι δυνατόν να πειραχτεί, μας είπε.
Περνάει σχεδόν από όλη την πόλη και εξυπηρετεί αρκετούς επιβάτες από το Περιγιάλι το κέντρο και μέχρι το νοσοκομείο. Όμως η γραμμή του Βύρωνα σίγουρα γίνετε με μεγάλη ζημιά. Είναι σα να μην υπάρχει ειδικά τις αργίες όπου έχει ελάχιστο κόσμο. Βάσει μετρήσεων που έχουμε κάνει, είναι ζήτημα στις δυο βάρδιες να έχει το πολύ 80 επιβάτες. Οπότε καταλαβαίνεται πως δεν βγαίνει με τίποτα. Εξυπηρετεί μόνο τον Βύρωνα και τα Πεντακόσια. Υπάρχει σκέψη Να κοπεί εντελώς τουλάχιστον τις αργίες. Κοιτάζουμε να κρατήσουμε τα δρομολόγια τις καθημερινές. Ας μη ξεχνάμε πως τις Κυριακές οι υπάλληλοι πληρώνονται με προσαύξηση 75%. Αυτά προσπαθούμε να περιορίσουμε για να επιβιώσουμε. Αρκεί να σας πω πως ένα λεωφορείο σήμερα για να κινηθεί θέλει 100 λίτρα πετρέλαιο, χώρια τα άλλα έξοδα συντήρησης και τα μεροκάματα. Αν δεν υπάρχουν και εισιτήρια δεν μπορεί να κρατηθεί. Το ενιάμηνο που πέρασε χωρίς να υπολογίσουμε μισθοδοσίες, μόνο λειτουργικά έξοδα είχαμε 1,3 εκατομμύρια. Όλα έχουν πάρει την ανηφόρα. Όλα αυτά θα αποφασιστούν στο διοικητικό συμβούλιο και μάλλον θα εφαρμοστούν με τη νέα χρονιά».
Η κίνηση των επιβατών ιδιαίτερα τα απογεύματα και τις αργίες, ανάγκασε τους μετόχους του να σκέφτονται με τον τρόπο αυτό. Ζητήσαμε από τον πρόεδρο του αστικού ΚΤΕΛ Σίμο Γιοβανάκη την γνώμη του και επιβεβαίωσε πλήρως τις πληροφορίες μας.
«Πραγματικά εκεί που φτάσαμε η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη, μας είπε. Τα απογεύματα δεν υπάρχουν καθόλου επιβάτες. Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας και όχι μόνο στην Καβάλα, αφού αυτά τα μηνύματα μας έρχονται και από αλλού. Ούτε τις ημέρες που είναι ανοιχτή η αγορά έχει κόσμο, ρωτήστε και τους καταστηματάρχες. Ανοίγουν για να ανοίξουν κι εμείς δουλεύουμε μόνο για να δουλεύουμε. Τίποτε περισσότερο. Αν εξαιρέσουμε την γραμμή του ΤΕΙ που υπάρχει σχετική κίνηση αν και σε σύγκριση με άλλες χρονιές περιορισμένη, οι άλλες γραμμές υπολειτουργούν. Στην Καβάλα δεν κυκλοφοράει ψυχή τα απογεύματα.
Τα ίδια τις Κυριακές και τις αργίες. Τα λεωφορεία πηγαινοέρχονται άδεια. Η οικονομική κρίση όπως φαίνεται έχει τα επακόλουθά της. Τι να κατεβεί ο κόσμος να κάνει στην αγορά».
Στην συνέχεια ο κ. Γιοβανάκης μίλησε για την πρόθεση του ΚΤΕΛ να μειώσει τα δρομολόγια ελέω αυτής της κατάστασης. «Προς το παρόν είμαστε ακόμη στο στάδιο των μελετών, ώστε να κάνουμε κάποιες περικοπές ή συγχωνεύσεις δρομολογίων. Αυτό θα αποφασιστεί σε επόμενο διοικητικό συμβούλιο αφού συγκεντρώσουμε πρώτα κάποια στατιστικά στοιχεία και βγάλουμε ορισμένα συμπεράσματα. Σίγουρα βέβαια δεν θέλουμε αυτά τα αποτελέσματα να είναι αντικοινωνικά. Θα κοιτάξουμε να εξυπηρετήσουμε έστω και το 80% των επιβατών μας».
Τα παραδείγματα που μας έδωσε ο κ. Γιοβανάκης είναι χαρακτηριστικά. «Σίγουρα η διαμπερής γραμμή του νοσοκομείου δεν είναι δυνατόν να πειραχτεί, μας είπε.
Περνάει σχεδόν από όλη την πόλη και εξυπηρετεί αρκετούς επιβάτες από το Περιγιάλι το κέντρο και μέχρι το νοσοκομείο. Όμως η γραμμή του Βύρωνα σίγουρα γίνετε με μεγάλη ζημιά. Είναι σα να μην υπάρχει ειδικά τις αργίες όπου έχει ελάχιστο κόσμο. Βάσει μετρήσεων που έχουμε κάνει, είναι ζήτημα στις δυο βάρδιες να έχει το πολύ 80 επιβάτες. Οπότε καταλαβαίνεται πως δεν βγαίνει με τίποτα. Εξυπηρετεί μόνο τον Βύρωνα και τα Πεντακόσια. Υπάρχει σκέψη Να κοπεί εντελώς τουλάχιστον τις αργίες. Κοιτάζουμε να κρατήσουμε τα δρομολόγια τις καθημερινές. Ας μη ξεχνάμε πως τις Κυριακές οι υπάλληλοι πληρώνονται με προσαύξηση 75%. Αυτά προσπαθούμε να περιορίσουμε για να επιβιώσουμε. Αρκεί να σας πω πως ένα λεωφορείο σήμερα για να κινηθεί θέλει 100 λίτρα πετρέλαιο, χώρια τα άλλα έξοδα συντήρησης και τα μεροκάματα. Αν δεν υπάρχουν και εισιτήρια δεν μπορεί να κρατηθεί. Το ενιάμηνο που πέρασε χωρίς να υπολογίσουμε μισθοδοσίες, μόνο λειτουργικά έξοδα είχαμε 1,3 εκατομμύρια. Όλα έχουν πάρει την ανηφόρα. Όλα αυτά θα αποφασιστούν στο διοικητικό συμβούλιο και μάλλον θα εφαρμοστούν με τη νέα χρονιά».