14-09-2011, 10:41 PM
Το έργο της υπογειοποίησης του τμήματος της γραμμής 1 του ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά έχει εξαγγελθεί τουλάχιστον εδώ και 6 χρόνια. Αφού έχει συρθεί σε συρτάρια και συρτάρια τελικά φέτος φαίνεται ότι βρίσκει το δρόμο του αφού από το τέλος Μαϊου έχουν εγκριθεί οι Περιβαλλοντικοί Όροι για το αντικείμενο του έργο.
ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ - ΤΙ ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ
Σήμερα το έργο της ανακαίνισης των γραμμών της πράσινης γραμμής του Αθηναικού Μετρό αφορά το τμήμα από την Κηφισιά μέχρι το Φάληρο. Αυτό έγινε λόγω του προγραμματισμού για την υπογειοποίηση των γραμμών.
Αν κάποιος κάνει τη διαδρομή προς Πειραιά θα διαπιστώσει πως ακριβώς μετά το σταθμό ΦΑΛΗΡΟ οι γραμμές ξαναγίνονται παλιές με ξύλινη υποδομή μέχρι και τον τερματικό σταθμό στον Πειραιά.
Το έργο της υπογειοποίησης θα συμβάλλει στην αλλαγή της εικόνας της εισόδου στην Χερσόνησο του Πειραιά, δηλαδή στο κέντρο της πόλης και τις πυκνοκατοικημένες συνοικίες της Καστέλας, του Χατζηκυριακείου και της Καλλίπολης.
Οι γραμμές θα υπογειοποιηθούν αμέσως μετά την έξοδο από το σταθμό του ΠΕΙΡΑΙΑ στο ύψος της Πλατείας Ιπποδαμειας (ΧΘ 0,380). Από εκεί και για 1.320 μέτρα θα είναι σε υπόγεια διαδρομή (στο ύψος της Λεωφόρου Λαμπράκη στη ΧΘ 1,700) η οποία σιγά- σιγά θα βγαίνει στην επιφάνεια μέχρι να ενωθεί με την υπάρχουσα γραμμή ακριβώς πριν από το σταθμό ΦΑΛΗΡΟ.
Η υπογειοποίηση των γραμμών θα γίνει με τη μέθοδο του cut and cover ενώ το τμήμα που θα ανέρχεται στην επιφάνεια θα γίνει σε ανοικτής διατομής περιβάλλον.
Ο νέος Σταθμός
Στο ύψος του εργοστασίου του Κεράνη και 10 μέτρα κάτω από τη γή (14 μέτρα η θεμελίωση και 10 μέτρα οι αποβάθρες) θα κατασκευαστεί ένας νέος σταθμός με την ονομασία ΚΑΜΙΝΙΑ λόγω της γειτνίασης του με την ομώνυμη συνοικία του Πειραιά. Ο σταθμός θα έχει μήκος 140 μέτρα προκειμένου να μπορεί να δέχεται και συρμούς με 7 βαγόνια (από 6 που σήμερα διακινούνται σε Μετρό και ΗΣΑΠ).
Ο σταθμός ουσιαστικά θα διαθέτει δύο υπόγειους ορόφους που αναμένεται καθημερινά να εξυπηρετούν περισσότερους από 20.000 επιβάτες. Η είσοδος- έξοδος του σταθμού θα είναι μία.
Πάνω από το υπογειοποιημένο τμήμα θα διέρχεται η νέα γραμμή του Τραμ που θα την χρησιμοποιήσει προκειμένου να καταστεί εφικτό να μπει στο σφιχτό κέντρο της πόλης του Πειραιά.
Όταν ολοκληρωθεί το έργο η περιοχή θα είναι κυριολεκτικά αγνώριστη καθώς ο τείχος που χωρίζει τη Χερσόνησο του Πειραιά με το υπόλοιπο τμήμα του λόγω των γραμμών του ΗΣΑΠ δεν θα υφίσταται πλέον και θα δημιουργηθούν:
-Μία νέα συμπαγής λεωφόρος που θα φτάνει στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά
-Μία νέα γραμμή Τραμ που θα φτάνει στο κέντρο, το λιμάνι του Πειραιά και μελλοντικά και άλλες συνοικίες της πόλης
-Ένα σύγχρονο υπογειοποιημένο τμήμα της πράσινης γραμμής του ΗΣΑΠ (Μετρό) με ένα νέο σταθμό σε ένα πολύ κεντρικό σημείο μεταξύ του κέντρου και των Καμινίων και πάνω στην αρχή του οδικού άξονα της Πειραιώς.
Αν και κανείς δεν έχει βγει να ενημερώσει για το μέλλον αυτού του έργου η έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων είναι προμήνυμα για την ένταξη του σε κάποιο επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ προκειμένου να είναι δυνατή η χρηματοδότηση και εν τέλει η δημοπράτηση του.
ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ - ΤΙ ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ
Σήμερα το έργο της ανακαίνισης των γραμμών της πράσινης γραμμής του Αθηναικού Μετρό αφορά το τμήμα από την Κηφισιά μέχρι το Φάληρο. Αυτό έγινε λόγω του προγραμματισμού για την υπογειοποίηση των γραμμών.
Αν κάποιος κάνει τη διαδρομή προς Πειραιά θα διαπιστώσει πως ακριβώς μετά το σταθμό ΦΑΛΗΡΟ οι γραμμές ξαναγίνονται παλιές με ξύλινη υποδομή μέχρι και τον τερματικό σταθμό στον Πειραιά.
Το έργο της υπογειοποίησης θα συμβάλλει στην αλλαγή της εικόνας της εισόδου στην Χερσόνησο του Πειραιά, δηλαδή στο κέντρο της πόλης και τις πυκνοκατοικημένες συνοικίες της Καστέλας, του Χατζηκυριακείου και της Καλλίπολης.
Οι γραμμές θα υπογειοποιηθούν αμέσως μετά την έξοδο από το σταθμό του ΠΕΙΡΑΙΑ στο ύψος της Πλατείας Ιπποδαμειας (ΧΘ 0,380). Από εκεί και για 1.320 μέτρα θα είναι σε υπόγεια διαδρομή (στο ύψος της Λεωφόρου Λαμπράκη στη ΧΘ 1,700) η οποία σιγά- σιγά θα βγαίνει στην επιφάνεια μέχρι να ενωθεί με την υπάρχουσα γραμμή ακριβώς πριν από το σταθμό ΦΑΛΗΡΟ.
Η υπογειοποίηση των γραμμών θα γίνει με τη μέθοδο του cut and cover ενώ το τμήμα που θα ανέρχεται στην επιφάνεια θα γίνει σε ανοικτής διατομής περιβάλλον.
Ο νέος Σταθμός
Στο ύψος του εργοστασίου του Κεράνη και 10 μέτρα κάτω από τη γή (14 μέτρα η θεμελίωση και 10 μέτρα οι αποβάθρες) θα κατασκευαστεί ένας νέος σταθμός με την ονομασία ΚΑΜΙΝΙΑ λόγω της γειτνίασης του με την ομώνυμη συνοικία του Πειραιά. Ο σταθμός θα έχει μήκος 140 μέτρα προκειμένου να μπορεί να δέχεται και συρμούς με 7 βαγόνια (από 6 που σήμερα διακινούνται σε Μετρό και ΗΣΑΠ).
Ο σταθμός ουσιαστικά θα διαθέτει δύο υπόγειους ορόφους που αναμένεται καθημερινά να εξυπηρετούν περισσότερους από 20.000 επιβάτες. Η είσοδος- έξοδος του σταθμού θα είναι μία.
Πάνω από το υπογειοποιημένο τμήμα θα διέρχεται η νέα γραμμή του Τραμ που θα την χρησιμοποιήσει προκειμένου να καταστεί εφικτό να μπει στο σφιχτό κέντρο της πόλης του Πειραιά.
Όταν ολοκληρωθεί το έργο η περιοχή θα είναι κυριολεκτικά αγνώριστη καθώς ο τείχος που χωρίζει τη Χερσόνησο του Πειραιά με το υπόλοιπο τμήμα του λόγω των γραμμών του ΗΣΑΠ δεν θα υφίσταται πλέον και θα δημιουργηθούν:
-Μία νέα συμπαγής λεωφόρος που θα φτάνει στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά
-Μία νέα γραμμή Τραμ που θα φτάνει στο κέντρο, το λιμάνι του Πειραιά και μελλοντικά και άλλες συνοικίες της πόλης
-Ένα σύγχρονο υπογειοποιημένο τμήμα της πράσινης γραμμής του ΗΣΑΠ (Μετρό) με ένα νέο σταθμό σε ένα πολύ κεντρικό σημείο μεταξύ του κέντρου και των Καμινίων και πάνω στην αρχή του οδικού άξονα της Πειραιώς.
Αν και κανείς δεν έχει βγει να ενημερώσει για το μέλλον αυτού του έργου η έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων είναι προμήνυμα για την ένταξη του σε κάποιο επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ προκειμένου να είναι δυνατή η χρηματοδότηση και εν τέλει η δημοπράτηση του.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.