18-11-2010, 07:38 AM
Νέες συμβάσεις εργασίας για τους υπαλλήλους των συγκοινωνιακών ΔΕΚΟ προωθεί το υπουργείο υποδομών, όπως είπε ο Γενικός Γραμματέας του Χ. Τσιώκας μιλώντας στο ραδιοσταθμό ΒΗΜΑ 99,5.
«Η κόκκινη γραμμή μπαίνει στο εξής: ότι οι κοινωνικές κατακτήσεις που είναι ο βασικός μισθός, το χρονοεπίδομα, το οικογενειακό επίδομα, το επίδομα επιστημονικότητας ή το επίδομα θέσης, αυτά δεν μπορούν να θίγουν, είναι κοινωνικές κατακτήσεις και είναι σεβαστές.
Όμως θέματα που παραβιάζουν τον μέσο όρο, δηλαδή σύμβαση στον ιδιωτικό τομέα, κανείς δεν παίρνει δευτερεύουσες απολαβές πάνω από 8%-10%.
Δεν μπορεί σε μια περίοδο κρίσης, σε έναν οργανισμό ΔΕΚΟ να παίρνει κανείς 30%, 40%, 50%, 60%, 70% του μισθού του δευτερεύουσες απολαβές».
Σε ό,τι αφορά την τιμή του εισιτηρίου φαίνεται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 1,20 έως 1,50 και ανάλογα με το χρόνο χρήσης.
Ο Χ. Τσιόκας ανέφερε: «Είναι θέμα τεχνικής μελέτης. Εκεί γύρω θα κινηθεί.Εγώ λέω ότι οι προτάσεις που διαμορφώνονται από τις τεχνικές υπηρεσίες, φαίνονται ότι κινούνται σε μια μικρή λογική αύξηση. Όλα αυτά όμως συναρτώνται με ένα οργανισμό ο οποίος πρέπει να εξυγιανθεί, που παράγει ένα λειτουργικό έλλειμμα 500 εκατ. για το οποίο επιβαρύνεται ο Έλληνας πολίτης. Αρα εμείς, μέσα στο 2011, ως κυβέρνηση καλούμαστε να κάνουμε αυτό που το πολιτικό σύστημα δεν τόλμησε: να μηδενίσουμε το έλλειμμα μέσα στο ’11, να μην επιβαρύνεται ο Έλληνας φορολογούμενος.
Από την άλλη πλευρά έχουμε μια κυβέρνηση που λεει ναι στις δημόσιες συγκοινωνίες και τις οποίες θα τις κρατήσουμε. Βεβαίως σε κάποια κομμάτια μπορεί να εμπλακεί και ο ιδιωτικός τομέας, αλλά όχι στον κορμό, δηλαδή οι συγκοινωνίες θα παραμείνουν δημόσιες».
Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους δεν φαίνεται ότι προκρίνονται απολύσεις, αλλά μετατάξεις. «Οι εργαζόμενοι, είναι προφανές ότι αυτών των οποίων οι τακτικές τους αποδοχές δεν φαίνεται να έχουν επιβάρυνση στην δημιουργία του ελλείμματος - όμως εκεί που υπάρχουν δευτερεύουσες υπερβολικές απολαβές - εκεί ενδεχομένως θα χρειαστεί και πιστεύω ότι και οι ίδιοι θα το καταλάβουν.
Στο όνομα του να κρατήσουμε όρθιες τις δημόσιες συγκοινωνίες, να μην θίγει η εργασιακή θέση του καθένα, γιατί ένας εργαζόμενος να μην στηρίξει μια πολιτική εξυγίανσης;
Αυτή(σ.σ. όχι απολύσεις) είναι η δέσμευση του Πρωθυπουργού μας, είναι η δέσμευση του υπουργού του κ. Ρέππα, αλλά είναι και πολιτική βούληση.
Το δημόσιο συμφέρον είναι να εξυγιάνουμε τον ΟΣΕ, τις αστικές συγκοινωνίες, να ανοίξουμε τα επαγγέλματα, να λειτουργήσει επιτέλους η οικονομία».
«Η κόκκινη γραμμή μπαίνει στο εξής: ότι οι κοινωνικές κατακτήσεις που είναι ο βασικός μισθός, το χρονοεπίδομα, το οικογενειακό επίδομα, το επίδομα επιστημονικότητας ή το επίδομα θέσης, αυτά δεν μπορούν να θίγουν, είναι κοινωνικές κατακτήσεις και είναι σεβαστές.
Όμως θέματα που παραβιάζουν τον μέσο όρο, δηλαδή σύμβαση στον ιδιωτικό τομέα, κανείς δεν παίρνει δευτερεύουσες απολαβές πάνω από 8%-10%.
Δεν μπορεί σε μια περίοδο κρίσης, σε έναν οργανισμό ΔΕΚΟ να παίρνει κανείς 30%, 40%, 50%, 60%, 70% του μισθού του δευτερεύουσες απολαβές».
Σε ό,τι αφορά την τιμή του εισιτηρίου φαίνεται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 1,20 έως 1,50 και ανάλογα με το χρόνο χρήσης.
Ο Χ. Τσιόκας ανέφερε: «Είναι θέμα τεχνικής μελέτης. Εκεί γύρω θα κινηθεί.Εγώ λέω ότι οι προτάσεις που διαμορφώνονται από τις τεχνικές υπηρεσίες, φαίνονται ότι κινούνται σε μια μικρή λογική αύξηση. Όλα αυτά όμως συναρτώνται με ένα οργανισμό ο οποίος πρέπει να εξυγιανθεί, που παράγει ένα λειτουργικό έλλειμμα 500 εκατ. για το οποίο επιβαρύνεται ο Έλληνας πολίτης. Αρα εμείς, μέσα στο 2011, ως κυβέρνηση καλούμαστε να κάνουμε αυτό που το πολιτικό σύστημα δεν τόλμησε: να μηδενίσουμε το έλλειμμα μέσα στο ’11, να μην επιβαρύνεται ο Έλληνας φορολογούμενος.
Από την άλλη πλευρά έχουμε μια κυβέρνηση που λεει ναι στις δημόσιες συγκοινωνίες και τις οποίες θα τις κρατήσουμε. Βεβαίως σε κάποια κομμάτια μπορεί να εμπλακεί και ο ιδιωτικός τομέας, αλλά όχι στον κορμό, δηλαδή οι συγκοινωνίες θα παραμείνουν δημόσιες».
Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους δεν φαίνεται ότι προκρίνονται απολύσεις, αλλά μετατάξεις. «Οι εργαζόμενοι, είναι προφανές ότι αυτών των οποίων οι τακτικές τους αποδοχές δεν φαίνεται να έχουν επιβάρυνση στην δημιουργία του ελλείμματος - όμως εκεί που υπάρχουν δευτερεύουσες υπερβολικές απολαβές - εκεί ενδεχομένως θα χρειαστεί και πιστεύω ότι και οι ίδιοι θα το καταλάβουν.
Στο όνομα του να κρατήσουμε όρθιες τις δημόσιες συγκοινωνίες, να μην θίγει η εργασιακή θέση του καθένα, γιατί ένας εργαζόμενος να μην στηρίξει μια πολιτική εξυγίανσης;
Αυτή(σ.σ. όχι απολύσεις) είναι η δέσμευση του Πρωθυπουργού μας, είναι η δέσμευση του υπουργού του κ. Ρέππα, αλλά είναι και πολιτική βούληση.
Το δημόσιο συμφέρον είναι να εξυγιάνουμε τον ΟΣΕ, τις αστικές συγκοινωνίες, να ανοίξουμε τα επαγγέλματα, να λειτουργήσει επιτέλους η οικονομία».