Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
711 ΖΩΦΡΙΑ - ΑΤΤΙΚΗ
#1
Η γραμμή αυτή είναι τοπική/τροφοδοτική και ξεκινάει από το εργοστάσιο περίπου 500μ. από την Πολεμική Αεροπορία στην Ζωφριά και καταλήγει στον Σταθμό Αττικής. Αρχικά, λειτουργούσε ως "ΑΧΑΡΝΑΙ-ΖΩΦΡΙΑ" μέχρι και το 2010. Στην συνέχεια έγινε "ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ-ΖΩΦΡΙΑ" και το 2011 που καταργήθηκε η γραμμή 713 "ΜΑΡΝΗ-ΖΩΦΡΙΑ", το 2012, η γραμμή 711 παίρνει τα "ινία" και εκτελεί διαδρομή "ΖΩΦΡΙΑ-ΑΤΤΙΚΗ". Άνω κάτω έκανε το επιβατικό κοινό αυτή η γραμμή, εξαιτίας αυτών των αλλαγών.
Έχει τις καθημερινές 40'-50' ,το Σάββατο 45'-55' και την Κυριακή 80'-90'.
Δημιουργήθηκε την δεκαετία του 90', όπου ξεκινούσε από τις Αχαρνές.

Οι δήμοι/περιοχές που εξυπηρετεί είναι:
ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ, ΚΑΜΑΤΕΡΟ, ΙΛΙΟΝ, ΑΓ.ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ, ΚΑΤΩ ΠΑΤΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΤΤΙΚΗ.

Σημεία Tips:
1) Στην Στάση "ΓΡΑΜΜΕΣ ΟΣΕ", βρίσκεται η Πολεμική Αεροπορία ΜΑΚ.
2) Στην Στάση "14η ΝΤΑΜΑΡΙΑ", βρίσκεται παράλληλα στην οδό Παν.Γρηγουρούσης η στάση "ΠΑΡΚΟ Κ.ΛΙΑΡΟΣ" της γραμμής 735.
Απάντηση
#2
Η μονάδα της Πολεμικής Αεροπορίας ονομάζεται πλέον 206 ΠΑΥ Wink
Βάλτε Solaris Urbino 8.6 σε 537,712,728,729 και αυξήστε τα δρομολόγια του Γ9, του Α10 και του Β10!! Τροποποιήστε τα τοπικά του Μενιδίου και βάλτε την αφετηρία στο ΣΚΑ!! Δημιουργήστε μία νέα γραμμή να καλύπτει Κύπρου & Ιωνίας!!
Απάντηση
#3
Επί ΕΑΣ ο αριθμός αυτός άνηκε στη διαδρομή Αθήνα-Άνω Λιόσια Γ΄. Οι γραμμές της Ζωφριάς ήταν οι 712: Αθήνα-Ζωφριά και 713: Αθήνα-Ζωφριά-ΜΑΚ, αλλά η πρώτη καταργήθηκε σύντομα, μιας και η διαδρομή της καλυπόταν από τη δεύτερη. Επειδή το 711 ήταν μια από τις τρεις γραμμές που συνέδεαν τα Άνω Λιόσια με την Αθήνα κι επειδή μετά το ’95 λειτούργησε ως τοπικό Άνω Λιοσίων πριν πάει στη Ζωφριά, σκόπιμο είναι να πούμε κάποια πράγματα για τη συγκοινωνία των Άνω Λιoσίων γενικά.

Η πρώτη γραμμή που εξυπηρέτησε την περιοχή ήταν η 60: Αθήναι-Άνω Λιόσια-Χασιά με αφετηρία επί της οδού Σωκράτους και υπάρχει από τη δεκαετία του ’30. Η γραμμή κι αυτή είχε τότε «υπεραστικό χαρακτήρα.» Ορισμένα δρομολόγια τερμάτιζαν στα Άνω Λιόσια στην Πλ.Μητροπόλεως, μπροστά στην εκκλησία των Αγ.Κωνσταντίνου & Ελένης και τα υπόλοιπα συνέχιζαν μέχρι Χασιά. Με την επαναρίθμηση του ’40, μετονομάζεται σε 64: Πλ.Ανεξαρτησίας-Χασιά (πάντα με τα εμβόλιμα δρομολόγια μέχρι Άνω Λιόσια) και η αφετηρία μεταφέρεται επί της οδού Σωνιέρου στην Πλ.Βάθη. Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 και λόγω της συνεχώς αυξανόμενης δόμησης στα Άνω Λιόσια, δημιουργείται η γραμμή 118: Αθήνα-Άνω Λιόσια με αφετηρία κοινή με της 64 (Σωνιέρου) και τέρμα στην Πλ.Μητροπόλεως. Η 64 έτσι παύει να διέρχεται από το κέντρο των Άνω Λιοσίων και μετονομάζεται σε: Αθήνα-Φυλή (Χασιά). Τη δεκαετία του ’70 και λόγω της οικιστικής ανάπτυξης της Ζωφριάς (αλλά και της ανάγκης εξυπηρέτησης της Μονάδας Αεροπορικών Κατασκευών), η 118 αποκτά και δεύτερο κλάδο με ονομασία: Αθήνα-Ζωφριά-ΜΑΚ, με τέρμα επί της οδού Ασπροπύργου, έξω από το ομώνυμο στρατόπεδο.

Το ’81 με την νέα αρίθμηση, ο κλάδος της Ζωφριάς και ο κλάδος των Άνω Λιοσίων αποκτούν ξεχωριστό αριθμό, όμως ο κλάδος των Άνω Λιοσίων σπάει επιπλέον στα τρία, για να καλύψει περιοχές που μόλις τότε είχαν αρχίσει να οικοδομούνται. Έτσι δημιουργούνται τα 709: Αθήνα-Άνω Λιόσια Α΄ με τέρμα επί της οδού Πάρνηθος, στην εκκλησία του Αγ.Γεωργίου (σημερινή στάση «Παιδ.Χαρά»), 710: Αθήνα-Άνω Λιόσια Β΄ με τέρμα επί της οδού Πίνδου στη συμβολή της με την οδό Αλιάκμωνος (σημερινή στάση «1η Πίνδου») και 711: Αθήνα-Άνω Λιόσια Γ΄ με τέρμα επί της οδού Αχαρνών στην περιοχή της Λίμνης (σημερινή στάση «1η Λίμνης») Και οι τρεις αυτές γραμμές λειτουργούν ως συγκρότημα και διέρχονται από Πλ.Μητροπόλεως. Η κεντρική γραμμή της Ζωφριάς έγινε η 712: Αθήνα-Άνω Ζωφριά Α΄(διέλευση από Ασπροπύργου και τέρμα στη σημερινή στάση «5η Ζωφρίας»), ενώ δημιουργήθηκε και η 713: Αθήνα-Ανω Ζωφριά-ΜΑΚ, με λίγα δρομολόγια την ημέρα για την εξυπηρέτηση του στρατοπέδου. Υπήρχε και η 738: Αθήνα-Άνω Ζωφριά Β΄, που ήταν στην ουσία σχολικό δρομολόγιο με διέλευση από Καματερό και κέντρο Άνω Λιοσίων. Οι αφετηρίες των γραμμών Ζωφριάς και Άνω Λιοσίων μεταφέρθηκαν στη Σουρμελή.

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, αποφασίζεται, λόγω της αυξημένης επιβατικής κίνησης στην οδό Ασπροπύργου, όλα τα δρομολόγια της γραμμής της Ζωφριάς να τερματίζουν στη ΜΑΚ, κι έτσι το 712 καταργείται, δίνοντας στην ουσία όλα του τα δρομολόγια στο 713, που μένει μόνο του στην περιοχή (καταργείται και το 738). Το ’95 δημιουργείται ο κορμός Α12: Αθήνα-Άνω Λιόσια (με δύο κλάδους: ο ένας από Πλ.Μητροπόλεως και ο άλλος από Λ.Φυλής) με αφετηρία στη Μάρνη και τέρμα στην Πλ.Ελευθερίας. Τα 709/710 γίνονται τοπικά κυκλικά με αφετηρία εκεί, αλλά οι υπόλοιπες γραμμές γίνονται διερχόμενες, λόγω έλλειψης χώρου. Έτσι το 711 καταργείται και το τμήμα του προς Λίμνη προσαρτάται στις νέες τοπικές γραμμές 713: Ζωφριά-Δροσούπολη-Λίμνη (κυκλικό/παύει να κατεβαίνει Αθήνα) και 746: ΟΔΔΥ-Λίμνη-Δροσούπολη (κυκλικό). Αλλά λόγω μεγάλης σύγχυσης του επιβατικού κοινού (που ήδη είχε πολλά καινούρια να μάθει με τους κορμούς), σύντομα αποφασίστηκε όλες οι τοπικές γραμμές να έχουν αφετηρία/τέρμα στην Πλ.Ελευθερίας. Έτσι το 713 έγινε Τοπικό Ζωφριάς (κυκλικό) και το 746 Τοπικό ΟΔΔΥ (κυκλικό), και τα δύο με διέλευση από Πλ.Ελευθερίας. Τα αντίρροπα κυκλικά τμήματα της Λίμνης που αποκόπηκαν από τις παραπάνω γραμμές έγιναν τα 711: Πλ.Ελευθερίας-Λίμνη Α΄ (κυκλικό/Λίμνη-Δροσούπολη) και 712: Πλ.Ελευθερίας-Λίμνη Β΄ (κυκλικό/Δροσούπολη-Λίμνη) Λίγα χρόνια μετά, οι δύο αυτές γραμμές επεκτάθηκαν στις Εργ.Πολυκατοικίες του Μενιδίου και πάλι αντίρροπα ως 711: Άνω Λιόσια-Εργ.Πολυκατοικίες Μενιδίου (κυκλικό) και 712: Άνω Λιόσια-Δροσούπολη-Εργ.Πολυκατοικίες Μενιδίου (κυκλικό).

Το 1998, τη χρονιά που ξεκίνησαν οι γραμμές express στην Αθήνα και μετά από συνεχείς διαμαρτυρίες των κατοίκων της Ζωφριάς για μη απευθείας σύνδεση με το κέντρο, δημιουργείται η γραμμή Ε12: Αθήνα-Άνω Λιόσια express, που παρ’ όλη την ονομασία της τερμάτιζε στη ΜΑΚ (λειτουργώντας παράλληλα με το 713). Λίγο αργότερα δημιουργείται και γραμμή express προς το κέντρο των Άνω Λιοσίων (Πλ.Ελευθερίας), οπότε ο αριθμός Ε12 και η ονομασία πάνε σ’ αυτήν και το express της Ζωφριάς μετονομάζεται σε Χ12: Αθήνα-Ζωφριά express (όντας η πρώτη γραμμή express με το πρόθεμα Χ, αφού το Ε ήταν πιασμένο). Το 2005 (και πάλι λόγω έλλειψης χώρου στην Πλ.Ελευθερίας) η 711 και η 712 συνενώθηκαν με τις 713 και 748 αντίστοιχα. Έτσι προέκυψαν οι 711: Αχαρναί-Ζωφριά (711/713 με επέκταση στο Μενίδι) και 712: Αχαρναί-Δροσούπολη-Πανόραμα Α.Λιοσίων (712/748) Οι 713 και 748 φυσικά καταργήθηκαν. Το 2009 λόγω της απαξίωσης των express γραμμών και της αυξανόμενης κίνησης στην οδό Λιοσίων που απέτρεπε ταχείες συνδέσεις, η Χ12 μετατρέπεται σε κανονική γραμμή και παίρνει τον παλιό αριθμό της 713: Μάρνη-Ζωφριά (η Ε12 έχει καταργηθεί ήδη). Τα τελευταία χρόνια, στα πλαίσια της περικοπής των παράλληλων γραμμών από τον ΟΑΣΑ, η 713 καταργείται και η 711 περικόπτεται στο τμήμα της Άνω Λιόσια-Ζωφριά, αφού το τμήμα Αχαρναί-Άνω Λιόσια καλύπτεται από τις 712/733/878/879. Όμως οι "αθάνατοι" κάτοικοι της Ζωφριάς καταφέρνουν να ξανακατεβάσουν τη γραμμή τους (711 πια) στο κέντρο, έστω ως την Αττική, δημιουργώντας το σημερινό 711: Ζωφριά-Αττική (κυκλικό)
Απάντηση
#4
Μια μικρή διόρθωση : Η μονάδα ονομαζόταν Μονάδα Αεροπορικών Κατασκευών και σήμερα ονομάζεται 206 Πτέρυγα Αεροπορικών Υποδομών.
Βάλτε Solaris Urbino 8.6 σε 537,712,728,729 και αυξήστε τα δρομολόγια του Γ9, του Α10 και του Β10!! Τροποποιήστε τα τοπικά του Μενιδίου και βάλτε την αφετηρία στο ΣΚΑ!! Δημιουργήστε μία νέα γραμμή να καλύπτει Κύπρου & Ιωνίας!!
Απάντηση
#5
ok το διόρθωσα! Thanks! Smile
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)