Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
856 ΑΙΓΑΛΕΩ - ΥΜΗΤΤΟΣ - ΔΑΦΝΗ
#1
Η γραμμή ξεκινάει από την οδό Σίφνου στο Ν.Αιγάλεω, το όποιο βρίσκεται στα όρια του δήμου Αγίας Βαρβάρας και καταλήγει στην οδό Πλούτωνος κοντά στην Πλ. Χαραυγής που βρίσκεται στα όρια Υμηττού-Δάφνης. Είναι το μοναδικό λεωφορείο που συνδέει τα δυτικά με τα νότια προάστια -είναι και το 790 αν και νυχτερινό-.
Η γραμμή πριν την συγχώνευση έκανε την διαδρομή "ΟΜΟΝΟΙΑ-ΑΙΓΑΛΕΩ", η οποία είχε αφετηρία την οδό Αθηνάς. Έχει τις καθημερινές 15'-20', το Σάββατο 20'-25' και την Κυριακή 30'-40'
Συνχωνεύτηκε με την γραμμή 202 την 1/6/2006.

Οι δήμοι/περιοχές που εξυπηρετεί είναι:
ΑΓ.ΒΑΡΒΑΡΑ, ΑΙΓΑΛΕΩ, ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ, ΓΚΑΖΙ, ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ(ΟΜΟΝΟΙΑ,ΣΥΝΤΑΓΜΑ), ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ, ΥΜΗΤΤΟΣ ΚΑΙ ΔΑΦΝΗ.

Σημεία Tips:
1) Όσοι βρίσκεστε στην Λεωφ.Κηφισού, κοντά στα ΙΚΕΑ, μπείτε στην οδό Ατταλείας, συνεχίστε στην οδό Σαμοθράκης και ύστερα δεξιά στην οδό Στ.Σαράφη και αριστερά στην οδό Κοραή θα βρείτε την στάση "2η ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΩΝ", όπου κάνει στάση και το 750. Από την στάση "ΙΚΕΑ" κάνουν στάση οι γραμμές 420 και 829.
2) Το 856 κάνει στάση επί της οδού Σταδίου, στην Ομόνοια
3) Το 856 κάνει στάση επί της οδού Βασιλίσης Αμαλίας, έξω από τον Σταθμού του Τραμ "ΣΥΝΤΑΓΜΑ"
4) Το 856 κάνει νέα στάση με την ονομασία "ΣΥΓΓΡΟΥ", στην διασταύρωση των οδών Συγγρού και Αθ.Διάκου και Συγγρού. Από την στάση "ΣΥΓΓΡΟΥ" κάνει στάση η γραμμή 227 και οι γραμμές τρόλεϊ 2, 4 και 11.
5) Το 856 κάνει στάση επί της οδού Καφαντάρη, στον Σταθμό του μετρό "ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ". Γραμμή ανταπόκρισης είναι η γραμμή τρόλεϊ 4 που κάνει εκεί τέρμα.
6) Στην στάση "ΚΟΛΩΝΕΣ", αν ανεβείτε την οδό Κρήτης και συνεχίσετε ευθεία στην οδό Παπαφλέσσα, θα βρεθείτε στην Αφετηρία και Τέρμα των γραμμών 209 και 054.
7) Στην στάση "ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ", συνεχίστε ευθεία προς την οδό Κωνσταντινουπόλεως, ύστερα στην οδό Πλούτωνος και θα βρεθείτε στην Χαραυγή.
8) Στην στάση "2η ΚΥΠΡΟΥ", συνεχίστε ευθεία προς την οδό Κύπρου και θα βρεθείτε στον Σταθμό Μετρό "ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ"
Απάντηση
#2
Το χω ξανααναφερει το γραφω κ εδω. Τα πρωινα δρομολογια 5-6 από πλατεια χαραυγης δεν θα μπορουσαν να εκτελούνταν απο το ελληνικο κ για εξοικονομηση καυσιμου αλλά και για να φτανουν πιο γρηγορα. Όπως και τις ημερες που εχει σταση τα irisbus κανουν απο τον πειραια τουλαχιστον 1 ωρα μεχρι δαφνη
Απάντηση
#3
(11-02-2013, 12:46 PM)georgio Έγραψε: Το χω ξανααναφερει το γραφω κ εδω. Τα πρωινα δρομολογια 5-6 από πλατεια χαραυγης δεν θα μπορουσαν να εκτελούνταν απο το ελληνικο κ για εξοικονομηση καυσιμου αλλά και για να φτανουν πιο γρηγορα. Όπως και τις ημερες που εχει σταση τα irisbus κανουν απο τον πειραια τουλαχιστον 1 ωρα μεχρι δαφνη

ολα απο πειραια/ρεντη ερχονται του 856!!! πανε απο χαμοστερνας/ηλ.ηλιου για να πανε στην αφετηρια!
Απάντηση
#4
Και τα δύο σκέλη της γραμμής είναι πολύ παλιά, υπήρχαν κιόλας από τη δεκαετία του '30! (αν και με άλλη μορφή) Το σκέλος της Δάφνης ξεκίνησε ως 37: Πλ.Συντάγματος-Συνοικισμός Υμηττού με διέλευση όπως σήμερα από Χρυσ.Σμυρνης/Αλ.Παναγούλη και τέρμα στη σημερινή Πλ.Ηρώων. Τη δεκαετία του '40 η αφετηρία μεταφέρθηκε στην κάτω πλευρά της Πλ.Κλαυθμώνος, όπου υπήρχαν οι περισσότερες αφετηρίες για τα νότια προάστια, ενώ αργότερα πήγε στην κάθοδο της οδού Κοραή. Στα μέσα της δεκαετίας του '60 δημιουργείται και η γραμμή 152: Ακαδημία-Άνω Χαραυγή που τερμάτιζε στη σημερινή Πλ.Μακρυγιάννη, αλλά χωρίς διέλευση από Υμηττό. (έστριβε από Βουλιαγμένης στο ύψος των Καλογήρων) Κάποια στιγμή οι δύο γραμμές συγχωνεύτηκαν στην 152: Ακαδημία-Υμηττός-Άνω Χαραυγή, η οποία το '81 έγινε η 202: Αθήνα-Χαραυγή με αφετηρία στην οδό Ρήγα Φερραίου και τέρμα επί της οδού Πλούτωνος, όπως και σήμερα. Στην αρχική μελέτη για τη νέα αρίθμηση υπήρχε και μία γραμμή 232: Αθήνα-Πλ.Χαραυγής, η οποία όμως δεν υλοποιήθηκε ποτέ. (άγνωστο που πήγαινε και πως)

Το τμήμα του Αιγάλεω υπήρχε κι αυτό από τη δεκαετία του '30 ως 31: Δημαρχείον-Νέαι Κυδωνιαί (το παλιό όνομα της περιοχής του Αγ.Σάββα)- Πυριτιδοποιείον. (η παλιά ονομασία του Αιγάλεω) Πήγαινε όλο ευθεία την Ιερά Οδό με τέρμα μπροστά στο παλιό πυριτιδοποιείο του Αιγάλεω, κοινώς το Μπαρουτάδικο! (σημερινή ομώνυμη στάση) Υπήρχαν και κάποια περιορισμένα δρομολόγια της γραμμής αυτής προς την (αραιοκατοικημένη τότε) Αγ.Βαρβάρα. Με την επαναρίθμηση του '40 η γραμμή πήρε τον αριθμό 66, ενώ τη δεκαετία του '60 η γραμμή πήρε την ονομασία Αθήνα-Αιγάλεω. (Πυριτιδοποιείο) Κάποια στιγμή (τη δεκαετία του '70 πιθανότατα) ο κλάδος προς Πυριτιδοποιείο καταργήθηκε (πιθανώς λόγω κλεισίματος του εργοστασίου, αλλά και λόγω κάλυψης από τις γραμμές Ελευσίνας/Ασπροπύργου) και η γραμμή έστριβε αριστερά στο ύψος του Εσταυρωμένου για να διέλθει από τις συνοικίες του Αιγάλεω. (τότε πιθανόν καταργήθηκε και το "Πυριτιδοποιείο" από την ονομασία κι έμεινε απλά Αθήνα-Αιγάλεω)

Τερμάτιζε αρχικά στη συμβολή των οδών Βάρναλη και Κορυδαλλού στη συνοικία Νταμαράκια του Αιγάλεω. (σημερινή στάση "Παλ.Τέρμα") Το '81 η επαναρίθμηση προβλέπει δύο γραμμές για το Αιγάλεω. Την 856: Αθήνα-Αιγάλεω Β΄ και την 857: Αθήνα-Αιγάλεω Α΄. Αν και είναι άγνωστο από που επρόκειτο να διέλθει η 857 ή οι διαφορές της από την 856, τελικώς μόνο η 856 λειτούργησε με αφετηρία στην οδό Μενάνδρου. (αν και διατήρησε αναίτια για αρκετά χρόνια το επίθεμα "Β") Στα τέλη της δεκαετίας του '80 το τέρμα μεταφέρεται στην οδό Σίφνου όπου είναι και σήμερα, ενώ δημιουργείται και μια νέα γραμμή, η 877: Αθήνα-Αιγάλεω-Κορυδαλλός, η οποία λογικά ήταν το τελευταίο (ή τα τελευταία) δρομολόγιο του 856 με επέκταση ως τον Κορυδαλλό. Το '95 με τους κορμούς καταργείται κι αυτή.
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  218 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΥΜΗΤΤΟΣ - ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ & 232 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΥΜΗΤΤΟΣ - ΒΥΡΩΝΑΣ krikri13 1 18.613 04-01-2013, 01:18 PM
Τελευταία Δημοσίευση: abc

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)