Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Τιμολογιακή πολιτική ΟΑΣΑ
#17
(04-10-2013, 03:43 PM)Citaro Έγραψε: Συμφωνώ και επαυξάνω. Η αξία του κομίστου ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να καθορίζεται ισοπεδωτικά και ενιαία για όλο το Λεκανοπέδιο, είτε πας μια στάση, είτε μισό ταξίδι.
Η Αθήνα θέλει τρείς ζώνες απαραιτήτως :

Α' ΖΩΝΗ : Δήμος Αθηναίων και οι δορυφόροι του (Γαλάτσι/Ψυχικό/Ζωγράφου/Καισαριανή/Βύρωνας/Υμηττος/Δαφνη/Ταυρος), δηλαδή μια ακτίνα περίπου 6-7 χλμ. χλμ. από Σύνταγμα.

Β' ΖΩΝΗ : Όλη το υπόλοιπο Λεκανοπέδιο με την παλιά του έννοια ("Περιφέρεια Διοικήσεως Πρωτευούσης") δηλ. ο Πειραιάς και όλα τα δυτικά προάστιά του (Πέραμα Κορυδαλλός Κερατσίνι Νίκαια Ρέντης), τα δυτικά προάστια της Αθήνας (Αγ. Βαρβάρα Αιγαλεω Χαιδάρι Περιστέρι Ίλιον Πετρουπολη Καματερό, τα βόρεια προάστια δεξιά της Εθνικής Οδού (Φιλαδέλφεια Μεταμόρφωση Λυκόβρυση Κηφισιά μέχρι και Ερυθραία, Μελίσσια Βριλήσσια Χαλάνδρι Μαρούσι Πεύκη Ηράκλειο Ιωνία Φιλοθέη Αγ Παρασκευή Χολαργός Παπάγου), τα νότια προάστια (Καλλιθέα Μοσχάτο, Σμύρνη, Αγ. Δημήτριος, Ηλιούπολη Αργυρούπολη Αλιμος Ελληνικό Γλυφάδα Βούλα)

Γ' ΖΩΝΗ : Η "νέα" Αθήνα : Δυτικά μετά το Δαφνί (Θριάσιο), Βόρειοδυτικά Ζεφύρι Αχαρναί Λιόσια, Βόρεια Εκάλη και πάνω (Δροσιά Σταμάτα Αγ. Στέφανος), Βόρειοανατολικά Πεντέλη, Ανατολικά από Σταυρό Αγ. Παρασκευής και μετά (Γέρακας Παλλήνη και όλα τα Μεσόγεια) , Νότια από Βουλιαγμένη και μετά (Βάρη, Βάρκιζα και κάτω)

Προτείνω τα εξής εισιτήρια ΕΝΙΑΙΑ για όλα τα μέσα :
Μία Ζώνη - Μισής Ώρας : € 0,70
Μία Ζώνη - Μίας Ώρας : € 1,20
Δύο Ζώνες - Μιαμιση Ώρα : € 1,70
Τρείς Ζώνες - Δύο Ώρες : € 2,20

Κάρτες ΕΝΙΑΙΕΣ για όλα τα μέσα (και όχι η παρωδία η σημερινή) :
Μία Ζώνη : € 30,00
Δύο Ζώνες : € 42,50
Τρεις Ζώνες : € 55,00

καθώς και για όλους αυτούς που πραγματικά έχουν ανάγκη και χρησιμοποιούν το λεωφορείο για τη διαδρομή δουλειά-σπίτι) κάτι καινοτόμο : μία κάρτα € 15,00

η οποία θα δίνει το δικαίωμα ΑΣΧΕΤΩΣ ΖΩΝΩΝ για μία μόνο διαδρομή με συγκεκριμένα μέσα.

Πχ : Δουλεύεις Ελευσίνα, μένεις Περιστέρι κοντά στον Αγ. Αντώνιο. Σήμερα θέλεις κάρτα των € 20,00 (μόνο λεωφορεία). Με το δικό μου σύστημα θα θέλεις την κάρτα των € 42,50. Για όσους δεν μπορούν, ας πάρουν την κάρτα των € 15,00 που εγώ προτείνων, η οποία όμως θα ισχύει μόνο στη συγκεκριμένη διαδρομή (θα γράφει πχ. Στ. Αγ. Αντώνιος - Ελευσίνα). Διαλέγεις όποιο μέσο θέλεις, αρκεί να μην παρεκκλίνεις από τη διαδρομή.
Πχ μπορείς να πάρεις το μετρό για να βγείς Θηβών, από εκεί το 703 για Καβάλας και μετά 845/Β16 για Ελευσίνα. Ή, να συνεχίσεις μέχρι Αιγάλεω και να πάρεις το Α16. Ή να πάς από Αγ. Αντώνιο με το 822/3 μέχρι Θηβών.

Με το παραπάνω σύστημα θα είναι καλυμμένοι όλοι. Και αυτοί που έχουν και αυτοί που δεν έχουν αλλά πρέπει να μετακινηθούν.
Κυρίως όμως θα αρθούν πάρα πολλές αδικίες του σημερινού συστήματος. Διότι μπορεί σήμερα η "φτωχολογιά" που λές να πηγαίνει από τη μία άκρη της Αθήνας στην άλλη με € 20,00 το μήνα (αν έχει υπομονή να παίρνει μόνο λεωφορεία), υπάρχουν όμως και πάρα πολλοί που είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν € 45,00 για να πηγαίνουν διαδρομές όπως Πετράλωνα - Μοναστηράκι (δυο στάσεις) επειδή δεν καλύπτονται από λεωφορείο.
Όπως επίσης θα υπάρχει και δυνατότητα για φτηνό εισιτήριο € 0,70 αν πηγαίνεις κάπου κοντά. Υπ΄οψιν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό λαθρεπιβίβασης το βρίσκεις σε διαδρομές των πέντε - δέκα λεπτών, γιατί ο άλλος λυπάται το € 1,40.
Τέλος, το να πληρώσει κανείς € 2,20 ή € 55,00 το μήνα για να πηγαίνει Λούτσα - Πειραιά, δεν είναι κάτι παράλογο ή τραγικό, με τόσα χιλιόμετρα που κάνει. Αν δεν τον συμφέρει, ας μετακομίσει πιό κοντά στη δουλειά του ή ας πάρει το αυτοκίνητο, να δούμε αν θα του βγεί ...φθηνότερα.

Το ότι το σημερινό σύστημα κομίστρου είναι προβληματικό είναι γεγονός. Αλλά ακόμη και με τις προτεινόμενες ζώνες θα υπάρχουν αδικίες. Π.χ. 140 Γλυφάδα-Πολύγωνο 2 ζώνες. Τιμή 1,70€ και ~27,5 χλμ. Από την άλλη Ηλιούπολη-Αθήνα 2 ζώνες και ~6-7 χλμ ανάλογα το σημέιο εκκίνησης. Άλλο παράδειγμα Γέρακας-Αθήνα ~12-13 χλμ 3 ζώνες ενώ Σαρωνίδα-Αθήνα πάλι 3 ζώνες αλλά 40+ χλμ. Και υπάρχουν και άλλα παρόμοια. Επίσης, αν καθιερωθεί 15€ για στάνταρ μετακινήσεις όπως δουλειά/σχολή-σπίτι είναι βέβαιο ότι οι πωλήσεις των υπόλοιπων καρτών θα πέσουν κατακόρυφα. Tο πιο σωστό θα 'ταν μια ακριβής χιλιομετρική χρέωση η οποία νομίζω θα εφαρμοστεί με την έλευση του ηλεκτρονικού εισητηρίου.

(04-10-2013, 07:30 PM)N1Ellinikou Έγραψε: Μπαίνει, όμως, δε μπαίνει στα στενά του Τσακού? Το ίδιο δε γίνεται με τα ΑΒ3 που χώνονται σε Ευρυάλη και Καραχάλιο? Αυτό εννοώ ως ''κατάλοιπο Κορμού της Γειτονιας'' Wink

Συμφωνώ. Στην ίδια κατάσταση είναι Α4, Β8, Γ9, Α11/Β11, Γ12 και Α13 που θέλουν άμεσα τοπικοποιήση.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Κορμοί / Express - από mercedes elbo - 04-10-2013, 07:52 PM
Νέο μειωμένο εισιτήριο - από Aggele - 01-06-2020, 12:46 PM
Ζώνες χρέωσης - από oasagr123 - 09-04-2022, 03:33 PM
RE: Ζώνες χρέωσης - από NightLine - 10-04-2022, 11:43 AM

Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Συγκοινωνίες Αθηνών (ΣΑ) - Νέα τιμολογιακή πολιτική marios.ilioupoli 15 22.562 28-01-2016, 01:14 AM
Τελευταία Δημοσίευση: nikos1991

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)