Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων
#19
(02-04-2017, 03:59 AM)TheVillager Έγραψε: Κάθομαι και βλέπω την διαφήμιση και προσπαθώ να καταλάβω ποιες νέες γραμμές εννοούν. Τα 2 δρομολόγια που έβαλαν για Ολυμπιάδα, ή το ένα δρομολόγιο του 17 που πάει Νέα Ζωή μέσω Καρδαμιτσίων;

Ενώ έχουμε ένα ΚΤΕΛ το οποίο είναι συνεπέστατο στην τήρηση των δρομολογίων του (στα 4 χρόνια που χρησιμοποιώ αστικά, ζήτημα 20 λεωφορεία να πέρασαν πιο νωρίς ή πιο αργά) και οι οδηγοί του κατά κανόνα είναι ευγενέστατοι, υπάρχουν τόσα προβλήματα, τα οποία για να λυθούν δεν χρειάζονται ούτε χρήματα, ούτε νέα οχήματα.

Το σύστημα των γραμμών έχει γίνει ένα τεράστιο χάος. Αρκεί να ρίξει κάποιος μια ματιά στο site του ΚΤΕΛ και θα καταλάβει τι εννοώ. Το ΚΤΕΛ, όταν έκανε αλλαγές στα δρομολόγιά του, αντί να κάνει έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό, χρησιμοποίησε την μέθοδο του "κόψε-ράψε". Έτσι, για παράδειγμα, τα μεσημέρια καθημερινής στέλνει ένα λεωφορείο από την γραμμή 10 στο Ροδοτόπι. Αυτό το λεωφορείο, στην επιστροφή, το στέλνει στην γραμμή 17, γιατί, την ίδια ώρα έστειλε ένα όχημα από την 17 στα Μάρμαρα και μετά στο Δροσοχώρι. Σύνολο: 4 νέες γραμμές. Το ιδιο γίνεται καθ'όλη την διάρκεια της ημέρας. Αυτό δημιούργησε ένα σύστημα τόσο πολύπλοκο, που ο μέσος χρήστης δεν μπορεί να το κατανοήσει. Τις προηγούμενες μέρες διάβασα στο Facebook ένα παιδί που ρωτούσε γιατί στο ΚΤΕΛ χρησιμοποιούν τα νούμερα 16 και 17, ενώ έχουν μόνο 2 γραμμές. Ο περισσότερος κόσμος δεν έχει ιδέα με το τι γίνεται με το δίκτυο των γραμμών

Περιοχές με αρκετή ζήτηση δεν καλύπτονται σχεδόν καθόλου. Ο Μώλος και το Παραλίμνιο δεν έχουν καθόλου πρόσβαση σε συγκοινωνία, οι κοντινότερες στάσεις από τα ΚΤΕΛ προς το Κέντρο είναι 3 και 5 τετράγωνα μακρυά, το Νοσοκομείο Χατζηκώστα δεν εξυπηρετείται καθόλου τις Κυριακές, η Ανατολή δεν συνδέεται με το Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο τα απογεύματα Σαββάτου και τις Κυριακές.

Η αρίθμηση που επιλέχτηκε είναι και αυτή μπερδεμένη. Με μια πρόχειρη καταμέτρηση, υπάρχουν γύρω στα 160 ταξίδια. Αν θεωρήσουμε ότι μια γραμμή έχει 2 ταξίδια, ένα της μετάβασης και ένα της επιστροφής, τότε θεωρητικά υπάρχουν περίπου 80 γραμμές. Οι γραμμές αυτές είναι συμπυκνωμένες σε 16 νούμερα. Δεν μπορώ να καταλάβω με πιο σκεπτικό η γραμμή "Δικαστικό-Πανεπιστήμιο" έχει το ίδιο νούμερο με την γραμμή "Δικαστικό-Πανεπιστήμιο μέσω ΤΕΙ", η με την γραμμή "Αμφιθέα-Πανεπιστήμιο". Το ότι έχουν κοινά κομμάτια στις διαδρομές τους; Αν είναι έτσι, τότε ας καταργηθούν και τα νούμερα "17" και "10", και ας ενσωματωθούν στην γραμμή "2", μιας και οι παραπάνω γραμμές έχουν όλες κοινό κομμάτι από την Πλατεία μέχρι την στάση "Μαγκλάρα" στην Ανατολή.

Οι υποδομές είναι ένα άλλο τεράστιο θέμα. Στάσεις σπασμένες, γεμάτες με αφίσες που μπάζουν νερά όταν βρέχει. Η στάση "Κοτοπούλη" είναι κυριολεκτικά ένα δέντρο, το οποίο έχει πάνω του καρφιτσωμένο το πρόγραμμα τον δρομολογίων.

Η ενημέρωση είναι κάκιστη. Κλείνουν δρόμοι και δεν βγαίνει μια ανακοίνωση για το τι διαδρομή θα ακολουθήσουν τα λεωφορεία. Προστίθενται νέες γραμμές, οι οποίες δεν ενσωματώνονται στην τηλεματική. Δεν υπάρχει κάποια ταμπέλα στις στάσεις που να σε ενημερώνει για το ποιες γραμμές περνούν από τη συγκεκριμένη στάση. Το πρόγραμμα των δρομολογίων είναι αρκετά κακογραμμένο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το πρόγραμμα στις στάσεις εντός του Πανεπιστημίου. Το πρόγραμμα γράφει: "Από Πανεπιστήμιο μέσω Λεωφόρου Δωδώνης" και από κάτω τις ώρες αναχώρησης των λεωφορείων, χωρίς να αναφέρει αν το δρομολόγιο είναι μέσω ΤΕΙ, μέσω ΙΚΑ, μέσω ΚΤΕΛ, ή αν τερματίζει στο Δικαστικό, στην Λιμνοπούλα, στο Πέραμα, ή στην Αμφιθέα.

Είναι κρίμα ένα ΚΤΕΛ, το οποίο δεν έχει να καλύψει και μια τεράστια περιοχή, να έχει αυτά τα προβλήματα. Ακούω γενικά το παράπονο από ανθρώπους του ΚΤΕΛ ότι η κίνηση συνεχώς πέφτει, χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι οι ίδιοι φταίνε για αυτό. Από μεριάς μου έχω προσπαθήσει να τους βοηθήσω. Έχω σχεδιάσει χάρτες με τις διαδρομές, έχω σχεδιάσει  προγράμματα δρομολογίων τα οποία είναι και αισθητικά καλύτερα από του ΚΤΕΛ (πίνακες στο Word), και δίνουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ένας χρήστης των συγκοινωνιών, έχω σχεδιάσει ταμπέλες που αναφέρουν όλες τις διερχόμενες από μια στάση γραμμές (τις λεγόμενες σημαίες). Τους εχω στείλει όλα τα παραπάνω μαζί με προτάσεις για την αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών και μέχρι σήμερα δεν έχω λάβει καμμία απάντηση.

Συγγνώμη για το μεγάλο κείμενο, αλλά όπως είπα και πριν, θεωρώ ότι είναι κρίμα να υπάρχει αυτή η εικόνα στο ΚΤΕΛ, μια εικόνα που δημιουργήθηκε από το ίδιο το ΚΤΕΛ.

Θα χαρώ πολύ να συζητήσω με κάποιον χρήστη του forum  και να εξετάσουμε τι αλλαγές μπορούν να γίνουν, έτσι ώστε να βελτιωθούν οι συγκοινωνίες στα Γιάννενα.

Αυτά που περιγράφεις δεν διαφέρουν και πολύ από της Πάτρας..Δεν θέλουν να ασχοληθούν..Γιατί δεν κινδυνεύουν..Αν κίνδυνευαν να χάσουν την δουλειά τους τότε θα έκαναν πραγματικα αλλαγές..
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων - από gekanell - 21-05-2015, 11:25 PM
Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων - από gekanell - 07-09-2015, 10:58 AM
RE: Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων - από patrinos - 22-04-2017, 01:35 PM
RE: Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων - από SR240 - 23-02-2022, 11:31 PM
RE: Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων - από SR240 - 23-02-2022, 11:50 PM
RE: Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων - από reshz - 26-02-2022, 12:05 AM
RE: Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων - από reshz - 26-02-2022, 12:20 PM
RE: Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων - από reshz - 01-05-2022, 09:26 PM
RE: Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων - από reshz - 02-05-2022, 09:37 AM
RE: Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων - από reshz - 26-10-2022, 03:58 PM
RE: Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων - από reshz - 28-10-2022, 12:31 AM
RE: Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων - από reshz - 01-11-2022, 05:31 PM
RE: Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων - από reshz - 02-11-2022, 11:12 AM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 4 Επισκέπτης (ες)