Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Philenews.com] Λευκωσία: Αυξάνονται οι βαθμοί ποινής, μειώνεται το όριο ταχύτητας
#1
Σειρά πρωτοποριακών μέτρων που στόχο έχουν την πρόληψη και μείωση των θανατηφόρων και σοβαρών τροχαίων δυστυχημάτων δρομολογούν Αστυνομία και υπουργείο Δικαιοσύνης. Όπως είναι για παράδειγμα, η καθιέρωση υποχρεωτικής οφθαλμολογικής εξέτασης, η τοποθέτηση συστημάτων ελέγχου κατανάλωσης αλκοόλ και ακινητοποίησης του οχήματος (alcolocks), μείωση του ορίου ταχύτητας για τις κατοικημένες περιοχές, θέσπιση ειδικών συστημάτων ελέγχου συμπεριφοράς οδηγών με επιβολή βαθμών ποινής για τις πιο επικίνδυνες παραβάσεις κ.ο.κ.. Τα νέα μέτρα που δρομολογούνται, στηρίζονται στις εισηγήσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το οποίο στις 27/9/2010 ενέκρινε ψήφισμα, μέσω του οποίου ζητεί από τα κράτη - μέλη την υιοθέτηση ενός νέου σχεδίου οδικής ασφάλειας, με στόχο τη μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα κατά το ήμισυ, των σοβαρών τραυματισμών κατά 40% και των θανάτων παιδιών κατά 60%, μεταξύ 2010 και 2020.

Μετά από σχετική ερώτηση του βουλευτή Γιώργου Περδίκη, ο υπουργός Δικαιοσύνης Λουκάς Λουκά απέστειλε ενημερωτική επιστολή προς τη Βουλή, με την οποίαν παραθέτει τα σχόλια του υπουργείου του σε σχέση με τα μέτρα που εισηγείται το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, καθώς και ποια έχουν ήδη δρομολογηθεί, με στόχο την υιοθέτηση τους. Προσεχώς, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται ότι θα ετοιμάσει συγκεκριμένες προτάσεις που θα καθιστούν την εφαρμογή των προαναφερθέντων μέτρων, υποχρεωτική για τα Κράτη-Μέλη.

Τα νέα μέτρα που δρομολογούνται

● «Καθιέρωση οφθαλμολογικής εξέτασης όλων των οδηγών κατηγορίας Α και Β, ανά δεκαετία, και των οδηγών, ηλικίας άνω των 65 ετών, ανά πενταετία και καθιέρωση υποχρεωτικού ιατρικού ελέγχου των οδηγών κάποιας ηλικίας». Ήδη, η Αστυνομία έχει υποβάλει παρόμοια εισήγηση προς το Διευθυντή του ΤΟΜ. Λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τα προβλήματα που παρουσιάζονται στο οδικό δίκτυο με τους υπερήλικες, η κατάσταση υγείας των οποίων αλλάζει άρδην, σε ανύποπτο χρόνο είχε διατυπωθεί η άποψη ότι, θα πρέπει να αναθεωρηθεί το νομικό πλαίσιο εντός του οποίου διατηρούν τα άτομα αυτά, το δικαίωμα κατοχής άδειας οδήγησης. Προτάθηκε η τροποποίηση του άρθρου 35 του περί Άδειας Οδήγησης Νόμου, ούτως ώστε να απαιτείται, κάθε χρόνο, η εξασφάλιση πιστοποιητικού υγείας από πρόσωπο που συμπληρώνει το 79ο έτος της ηλικίας του και κάθε τρία χρόνια από πρόσωπο που συμπληρώνει το 70ό έτος της ηλικίας του. Όσον αφορά στον τρόπο με τον οποίο εξασφαλίζονται τα ιατρικά πιστοποιητικά, βάσει των οποίων ανανεώνονται οι άδειες οδήγησης των πιο πάνω ατόμων, έγινε εισήγηση, όπως η εξέτασή τους να διενεργείται από Επιτροπή αποτελούμενη από ιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων και όχι από έναν και μόνο ιατρό.

● «Τοποθέτηση συστημάτων ελέγχου κατανάλωσης αλκοόλ και ακινητοποίησης του οχήματος (Αlco locks)». Το όλο θέμα βρίσκεται υπό μελέτη από την Αστυνομία. Στο περσινό ετήσιο σεμινάριο για την Οδική Ασφάλεια, που διοργάνωσε η Αστυνομία, κλήθηκε από το Τμήμα Τροχαίας Αρχηγείου Αστυνομίας ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Τomi Rossi, ο οποίος προέβη σε σχετική παρουσίαση και επεξήγησε τη χρησιμότητα των συσκευών «Αlco locks» στον τομέα της ασφαλούς οδήγησης.

● «Θέσπιση σε ολόκληρη την Ε.Ε. ενός ενιαίου ορίου αλκοολαιμίας καθώς και την πλήρη απαγόρευση του αλκοόλ στους νέους οδηγούς, κατά τα πρώτα δύο έτη και στους επαγγελματίες οδηγούς». Επί τούτου, το υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων έχει ήδη καταθέσει στη Βουλή νομοσχέδιο για τροποποίηση του περί Οδικής Ασφάλειας Νόμου, ούτως ώστε να καθοριστεί μειωμένο ανώτατο όριο αλκοόλης για τους αρχάριους οδηγούς, που κατέχουν άδεια οδήγησης μέχρι τρία χρόνια, καθώς και για τους μαθητευομένους, τους μοτοσυκλετιστές, μοτοποδηλάτες και τους οδηγούς ταξί, λεωφορείων, φορτηγών και οχημάτων που μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία. Επίσης, στο νομοσχέδιο προβλέπεται η μείωση του ανώτατου ορίου για την περιεκτικότητα αλκοόλης στην εκπνοή από 22 mg που ισχύει σήμερα στα 9 mg και για την περιεκτικότητα στο αίμα, από 50mg στα 20mg. Στην επιστολή του ο υπουργός Δικαιοσύνης αναφέρει ότι, για την Αστυνομία θα ήταν ευχής έργο να προβλεφθεί ο καθορισμός μηδενικού ορίου, για τις πιο πάνω κατηγορίες προσώπων.

● «Θέσπιση Πανευρωπαϊκού ορίου ταχύτητας για τις κατοικημένες περιοχές στα 30 χλμ/ ώρα». Η θέσπιση του μέτρου αυτού μπορεί να καταστεί δυνατή με τη συνεργασία του Τμήματος Δημοσίων Έργων, των Δήμων, Κοινοτήτων, του Τμήματος Δασών και των Επαρχιακών Διοικήσεων, ανάλογα με την αρμοδιότητά τους, που στην κάθε περίπτωση μπορεί να ορίσει, αναφορικά με οποιαδήποτε οδό, ανώτατο ή κατώτατο όριο ταχύτητας. Σήμερα το ανώτατο όριο στις κατοικημένες περιοχές είναι 50 ή 65 χλμ /ώρα.

● «Θέσπιση ειδικών συστημάτων συμπεριφοράς οδηγών, με επιβολή βαθμών ποινής για τις πιο επικίνδυνες παραβάσεις, ως του αποτελεσματικότερου υποκατάστατου των χρηματικών προστίμων». Με στόχο την υιοθέτηση του μέτρου, η Αστυνομία βρίσκεται σε διαβούλευση με τις αρμόδιες Κυβερνητικές Υπηρεσίες.

● «Πανευρωπαϊκή απαγόρευση της κατασκευής, εισαγωγής και διανομής συστημάτων που προειδοποιούν τους οδηγούς για τον έλεγχο της οδικής κυκλοφορίας από την Αστυνομία». Σε σχέση με την πρόκληση παρεμβολών στους οδηγούς με τη χρήση συσκευών λέιζερ, το υπουργείο Δικαιοσύνης, θεωρεί ότι, θα πρέπει να τροποποιηθεί η σχετική νομοθεσία με τρόπον ώστε να υπάρχει σαφής πρόνοια σε σχέση με την απαγόρευση της χρήσης συσκευών λέιζερ. Όσον αφορά στην απαγόρευση της κατασκευής, εισαγωγής και διανομής συστημάτων που προειδοποιούν τους οδηγούς για τον έλεγχο της οδικής κυκλοφορίας και συγκεκριμένα τις συσκευές προειδοποίησης για την ύπαρξη ραντάρ, η Αστυνομία τάσσεται υπέρ της εισαγωγής νέας νομοθεσίας ή τροποποίησης της υφιστάμενης, για να καταστεί δυνατή η πιο πάνω απαγόρευση.

● «Ανάπτυξη τεχνικών για τον εντοπισμό οδηγών, υπό την επήρεια ναρκωτικών και φαρμάκων». Σχετικό νομοσχέδιο για τη διενέργεια ελέγχων ναρκοτέστ στους οδηγούς συζητείται ενώπιον των Επιτροπών Νομικών και Συγκοινωνιών της Βουλής.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)