Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Εξπρές] Σε δύο ώρες η απόσταση Aθηνών-Πατρών με τον σιδηρόδρομο του ΟΣΕ από το 2016
#1
Μέχρι το 2016 θα έχει ολοκληρωθεί το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής από το Κιάτο έως το Ρίο ενώ ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη προκηρυχθείσα μελέτη για την επέκταση του νέου, σύγχρονου δικτύου στον άξονα Πάτρα - Πύργος - Ολυμπία - Nότια Πελοπόννησος.

Τα ανωτέρω ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Γιάννης Πετρόπουλος στη διάρκεια της χθεσινής σύσκεψης που συνεκλήθη στην Πάτρα με πρωτοβουλία του περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα (φωτό) και με σκοπό να γίνει μια πλήρης επισκόπηση όλων των ανοικτών ζητημάτων που αφορούν στις σιδηροδρομικές υποδομές στην περιφέρεια.

Ο κ. Πετρόπουλος υπογράμμισε επίσης ότι με βάση τον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ το έργο της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2014 στο τμήμα Κιάτο - Διακοπτό και έως το 2015 στο τμήμα Διακοπτό - Ροδοδάφνη Αιγίου. Με την ολοκλήρωση των έργων, το 2016, η διαδρομή Aθηνών-Πατρών με το τρένο θα συντμηθεί στις δύο ώρες.

Σε ό,τι αφορά την προοπτική υπογειοποίησης της γραμμής από το Ρίο έως την Πάτρα ο κ. Πετρόπουλος εξήγησε ότι το κόστος του έργου αποτιμάται σε περίπου 500 εκατ. ευρώ και στην παρούσα φάση τα χρήματα αυτά δεν είναι διαθέσιμα. Εναλλακτικά, πρόσθεσε, εξετάζεται η αναβάθμιση της παρούσας γραμμής χωρίς να εγκαταλείπεται η προοπτική της υπογειοποίησης.

Υπογράμμισε δε πως αυτή την περίοδο κατά μήκος της γραμμής βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη τέσσερις εργολαβίες, προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ, προσθέτοντας ότι συχνά ανακύπτουν προβλήματα στην κανονική εξέλιξη του έργου εξαιτίας απαλλοτριώσεων, αρχαιολογικών ευρημάτων αλλά και προσφυγών στο ΣτΕ.

Ο περιφερειάρχης αναφέρθηκε συνολικά στην αναγκαιότητα του σιδηροδρόμου ως μέσου αποφασιστικής αναβάθμισης των μεταφορών από το Κιάτο, την Πάτρα, τον Πύργο και έως τη Nότια Πελοπόννησο. Επίσης, επανέλαβε το αίτημα επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου της Πάτρας προς το Αίγιο και προς την Κάτω Αχαΐα καθώς και της αναβάθμισης της γραμμής «Κατάκολο - Πύργος - Αρχαία Ολυμπία». Ο κ. Κατσιφάρας αναφέρθηκε, ακόμα, στον Οδοντωτό Σιδηρόδρομο, στην ανάγκη σύνδεσης του τρένου με το νέο λιμάνι της Πάτρας και τη βιομηχανική περιοχή και στην προοπτική λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής από το Κρυονέρι έως το Αγρίνιο.

«Για εμάς παραμένει ζωντανό το θέμα της δημιουργίας της Ιόνιας Σιδηροδρομικής Γραμμής που θα συνδέει την Καλαμάτα με τα Γιάννενα και την Αδριατική και αυτή είναι διεκδίκηση στην οποία θα επιμείνουμε», ανέφερε ο κ. Κατσιφάρας επαναλαμβάνοντας ότι το σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι ζωτικής σημασίας στοιχείο για την ανάπτυξη και την παραγωγική ανασυγκρότηση της Δυτικής Ελλάδας.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάσης Ζηλιασκόπουλος αναφέρθηκε στα ενθαρρυντικά αποτελέσματα του προαστιακού σιδηρόδρομου της Πάτρας και πρόσθεσε ότι μόλις πρόσφατα η γραμμή επεκτάθηκε έως τον Aγιο Βασίλειο και ετοιμάζεται επέκταση έως τον Ψαθόπυργο ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μελετά τις δυνατότητες επέκτασης και σε άλλες περιοχές ανατολικά και δυτικά της Πάτρας.

Για τη γραμμή «Κατάκολο - Αρχαία Ολυμπία» ανήγγειλε ότι από την επόμενη χρονιά θα διπλασιαστούν τα δρομολόγια ενώ τόνισε ότι σε συνεργασία με τον ΟΛΠΑ και κατά τις περιόδους που θα φτάνουν κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της Πάτρας μπορεί να δρομολογείται τρένο έως την Αρχαία Ολυμπία και τα Καλάβρυτα (μέσω Οδοντωτού).
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)