Αξιολόγηση Θέματος:
  • 2 Ψήφοι - 2.5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Καθημερινή] Ζητούνται σύμβουλοι αποκρατικοποιήσεων για ΟΣΕ και αεροδρόμια
#1
Της Αλεξανδρας Kασσιμη

Σε κίνδυνο θέτουν οι διαφωνίες στο εσωτερικό της κυβέρνησης τα σχέδια για δύο από τις σημαντικότερες προωθούμενες αποκρατικοποιήσεις, αυτές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Και οι δύο αποτελούν πρωταρχικές εξαγγελίες του υπουργείου Υποδομών, που άργησε αλλά ψήφισε τα σχετικά νομοσχέδια, όμως και πάλι τα projects τίθενται εκτός χρονοδιαγραμμάτων, αφού δεν έχει ορισθεί... σύμβουλος αποκρατικοποίησης. Εν προκειμένω, για το θέμα αυτό, η συναρμοδιότητα είναι των υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης... Η κυβέρνηση προσδοκά σημαντικά οφέλη από την πώληση του 49% του ΟΣΕ και από την παράλληλη εκχώρηση του μάνατζμεντ στο πλαίσιο της εξυγίανσης των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Αποτέλεσμα των πολλαπλών καθυστερήσεων είναι η κυβέρνηση να επιδιώκει τη διεξαγωγή του σχετικού ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού στις αρχές του 2012, παρά το γεγονός ότι οι αρχικές προβλέψεις τον ήθελαν να πραγματοποιείται το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Εως τώρα οι Ευρωπαίοι που έχουν επιδείξει ενδιαφέρον (Γάλλοι, Γερμανοί και Βέλγοι) δεν φαίνονται διατεθειμένοι να συμμετάσχουν στο μετοχικό κεφάλαιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρά μόνον για μια συνεργασία με τη μορφή παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, αλλά και για την προμήθεια και τη συντήρηση τροχαίου υλικού.

Σημαντική καθυστέρηση παρατηρήθηκε και στις μετατάξεις προσωπικού του ΟΣΕ, οι οποίες έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό λίγο πάνω από 60%, με αποτέλεσμα το πλεονάζον προσωπικό να εξακολουθεί να βαρύνει, ώς ένα ποσοστό, τη μισθοδοσία των εταιρειών του ΟΣΕ.

Τα αεροδρόμια
Παγωμένη εξακολουθεί να παραμένει και η αντίστοιχη προσπάθεια εισόδου στρατηγικών επενδυτών στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Ελλείψει συμβούλου αποκρατικοποίησης ο οποίος θα αναλάβει και την οριστικοποίηση των όρων εισόδου των ιδιωτών στο μετοχικό τους σχήμα, το ενδιαφέρον των υποψήφιων επενδυτών είναι μηδενικό αυτή τη στιγμή. Για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας θα ακολουθηθεί το μοντέλο του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας «Ελ. Βενιζέλος», με αντίστοιχες συμβάσεις παραχώρησης.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι συμβάσεις διαχείρισης των αερολιμένων με τους στρατηγικούς επενδυτές θα υπογραφούν για ομάδες αεροδρομίων, προκειμένου να καταστεί δυνατή η είσοδος ιδιωτών και σε αυτά που παρουσιάζουν περιορισμένο εμπορικό ενδιαφέρον. Η κατηγοριοποίηση θα προκύψει από μελέτη βάσει γεωγραφικών και άλλων κριτηρίων, όπως είναι αυτά της επιβατικής κίνησης.

Στο προσκήνιο όμως φαίνεται ότι επανέρχεται και η κατηγοριοποίηση που έχει ήδη πραγματοποιηθεί για την απελευθέρωση του έργου επίγειας εξυπηρέτησης στα περιφερειακά αεροδρόμια. Η λύση αυτή προκρίνεται στις σκέψεις της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, καθώς παρέχει μια ορθολογική ομαδοποίηση, ενώ παράλληλα αποφεύγεται η χρονοβόρα διαδικασία μιας νέας μελέτης.

Πρακτικά θα ιδρυθούν εταιρείες στις οποίες το Δημόσιο θα εισφέρει τα αντίστοιχα δικαιώματα διαχείρισης και θα μπορούν να εισαχθούν στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)