Αξιολόγηση Θέματος:
  • 5 Ψήφοι - 2 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Μακεδονία] Στα ύψη το κόστος των μετακινήσεων
#1
Στην αναζήτηση μέσων φθηνότερης μετακίνησης βρίσκονται οι Θεσσαλονικείς, καθώς η τιμή της βενζίνης ανεβαίνει καθημερινά, ενώ αυξημένα είναι και τα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς και τα κόμιστρα των ταξί.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη

Οι σταθμοί των υπεραστικών ΚΤΕΛ και του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη εμφανίζουν μειωμένη κίνηση και οι αυτοκινητιστές ελπίζουν ότι την επόμενη εβδομάδα, που αρχίζουν οι ημέρες του Πάσχα, θα αυξηθούν οι μετακινήσεις. Η κίνηση Ι.Χ. οχημάτων στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο καθημερινά μειώνεται, όπως ακριβώς συμβαίνει στους δρόμους εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος, με κύριο παράγοντα την άνοδο της αμόλυβδης στο 1,7 ευρώ ανά λίτρο. «Φθάσαμε να έχουμε κίνηση μόνο τα εορταστικά τριήμερα και τις υπόλοιπες ημέρες τα λεωφορεία να κινούνται με μικρή πληρότητα», περιγράφει στη «Μ» ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Βορείου Ελλάδος Χρήστος Λιούπας.

Φθηνότερο μέσο μετακίνησης παραμένει το τραίνο, μέχρι την 1η Μαΐου, οπότε θα αυξηθούν τα εισιτήρια και θα προσεγγίσουν στο 90% τις τιμές εισιτηρίων των ΚΤΕΛ, ενώ σε κάποιες διαδρομές οι τιμές θα εξισωθούν ή θα είναι μεγαλύτερες. Το μειονέκτημα στις μετακινήσεις με τον ΟΣΕ είναι το τελευταίο δίμηνο η δραματική μείωση των δρομολογίων και η αποκοπή προορισμών. Ήδη, σήμερα, το εισιτήριο στη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Αθήνα με το εξπρές ιντερσίτι κοστίζει 48 ευρώ και είναι ακριβότερο κατά 6 ευρώ με αυτό του ΚΤΕΛ που κάνει 42 ευρώ. Στην ίδια διαδρομή, το εισιτήριο με απλή αμαξοστοιχία είναι 28 ευρώ και με την ιντερσίτι στα 36 ευρώ. Η μετακίνηση όμως με Ι.Χ. κοστίζει 85 ευρώ σε καύσιμα (0,17 ευρώ το λίτρο) συν 23,20 τα διόδια, δηλαδή 108,20 ευρώ. Όσον αφορά τη μετακίνηση με αεροπλάνο, μπορεί να γίνει με 45 ευρώ, εφόσον ο επιβάτης κλείσει εγκαίρως θέση σε μια από τις πτήσεις των αεροπορικών εταιρειών.

Στη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Λάρισα, το εισιτήριο με τον προαστιακό σιδηρόδρομο κοστίζει 10 ευρώ, με λεωφορείο του ΚΤΕΛ 14 ευρώ ενώ με το αυτοκίνητο υπολογίζεται στα 34,7 ευρώ, μαζί με το κόστος διοδίων. Αντίστοιχα, για τη μετάβαση από τη Θεσσαλονίκη στη Βέροια, το εισιτήριο με το τραίνο κοστίζει 5 ευρώ, με το ΚΤΕΛ είναι 6,80 ευρώ και με το Ι.Χ. υπολογίζεται στα 15,80 ευρώ. Μέχρι την Αλεξάνδρεια το εισιτήριο του ΟΣΕ είναι 3 ευρώ, του ΚΤΕΛ 4,30 ευρώ και με Ι.Χ. υπολογίζεται ότι η μετακίνηση κοστίζει 11,30 ευρώ.

Ακριβές και οι βόλτες στην πόλη
Εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης τα εισιτήρια της αστικής συγκοινωνίας αυξήθηκαν εδώ και δύο μήνες μέχρι 50% ενώ στο υπόλοιπο τμήμα του νομού μειώθηκαν σε ανάλογο ποσοστό. Έτσι, πλέον συμφέρει ένας επιβάτης να μετακινηθεί με αστικό λεωφορείο του ΟΑΣΘ σε έναν από τους δήμους της επαρχίας Λαγκαδά, παρά να χρησιμοποιήσει το αστικό για τη μεταφορά του σε κοντινή απόσταση.
Το εισιτήριο του ΟΑΣΘ έφθασε στα 0,80 ευρώ για μια μετακίνηση, ενώ πριν τις ανατιμήσεις ο επιβάτης έδινε 0,60 ευρώ για πολλαπλές μετακινήσεις εντός 70 λεπτών. Το χρονικό εισιτήριο κοστίζει 0,90 ευρώ και επιτρέπει μόνο δύο μετακινήσεις προς κάθε κατεύθυνση εντός χρονικού ορίου 90 λεπτών. Έτσι, οι πολίτες περιόρισαν τις μετακινήσεις τους με αστικό λεωφορείο, για κοντινές αποστάσεις.
Ασύμφορο χαρακτηρίζεται το ταξί, καθώς η ελάχιστη διαδρομή στην πόλη κοστίζει 3,16 ευρώ (από 2,50 που ήταν το 2010), η πτώση της σημαίας είναι στα 1,19 ευρώ (από 1,16 πέρσι), η χιλιομετρική αποζημίωση για τη μονή ταρίφα στο 0,68 ευρώ και για τη διπλή ταρίφα στο 1,19 ευρώ.

Έγιναν και μειώσεις
Εκτός όμως από τις αυξήσεις, σημειώθηκαν και μειώσεις στο κόστος μετακινήσεων εντός του νομού. Συγκεκριμένα, ο ΟΑΣΘ επεκτάθηκε σε εννέα δήμους της επαρχίας Λαγκαδά διατηρώντας τιμή αστικού εισιτηρίου. Το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, που ήρθε σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ, μείωσε τις τιμές των εισιτηρίων κατά 50%. Έτσι, πλέον, το εισιτήριο με το ΚΤΕΛ από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Νέα Απολλωνία κοστίζει 2,70 ευρώ, για Ασπροβάλτα 3,70 ευρώ, για Ζαγκλιβέρι 2,20 ευρώ, για Μελισσουργό 3,10 ευρώ, για Ολυμπιάδα 4,20 ευρώ, για Ρεντίνα 3,20 ευρώ, για Σταυρό 3,60 ευρώ και για Στίβο 2 ευρώ.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)