05-11-2023, 12:22 AM
1. Οι μικροί προβολείς είναι ελληνική πατέντα. Ποτέ δεν ήμουνα σίγουρος γιατί υπάρχουν - αλλά στο εξωτερικό θα δεις N2 και GN2 με μεγάλους προβολείς επειδή μόνο τέτοιους έβαζε η Mercedes στα O405 των οποίων τα αμαξώματα προέρχονται από εκείνη. Από εκεί και πέρα, οι κύριες διαφορές των N1 και των N2 είναι στα παράθυρα που αντί να είναι ίσια καθ' όλο το μήκος του αμαξώματος αρχίζουν πιο χαμηλά και κάνουν γωνία προς τα πάνω και κάτι με την διάταξη των θέσεων, αλλά το τελευταίο δεν έχω μπορέσει να το κατανοήσω - πόσο μάλλον να το επιβεβαιώσω - μέχρι στιγμής.
2. Ισχύει ότι έχουμε GN2 μόνο, απλά ποτέ κανένας δεν λέει τον αριθμό 2 επειδή εννοείται ήδη. Δεν υπάρχει η ανάγκη να διαφοροποιηθούν από κάποιον άλλο τύπο λεωφορείου, όπως τα 12μέτρα O405N1 της Γερμανίας με τα 12μέτρα O405N2 της ΕΛΒΟ.
3. Το μόνο O405 που αναφέρεται ως «low entry» είναι το O405NH, σχεδιασμένο ειδικά για την αγορά της Αυστραλίας. Ουσιαστικά, αποτελεί μία ένωση των μπροστινών μερών του σασί ενός O405GN2 και των πίσω ενός O405 δεύτερης γενίας μη χαμηλού δαπέδου. Όλα αυτά τα λεωφορεία είχαν αμαξώματα κατασκευασμένα στην Αυστραλία, η Mercedes πρόσφερε το σασί και τα μηχανικά μέρη μόνο. Ορισμένα μάλιστα έχουν προβολείς και μάσκες Citaro, υποδηλώνοντας πόσο κοντά ήταν η παραγωγή τους στο τέλος της ζωής των O405. Αυτό που δεν γνωρίζω είναι το αν προηγείται η λίκνο των Citaro LE ή των O405NH. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι τα O405N και O405GN είναι από τα πρώτα λεωφορεία χαμηλού δαπέδου που είχανε βγει στην αγορά, οπότε ίσως είναι πιο κατάλληλο να ρωτήσουμε εάν ήταν συνειδητή επιλογή της Mercedes, έλλειψη τεχνογνωσίας ή κάτι άλλο.
Γνωρίζω ότι στο φόρουμ υπάρχουν άλλα μέλη με πολύ καλύτερες γνώσεις για τα μηχανικά μέρη ενός λεωφορείου. Συγνώμη εκ των προτέρων αν έχω αναφέρει κάτι λάθος, οποιαδήποτε διόρθωση θα ήταν καλοδεχούμενη.
2. Ισχύει ότι έχουμε GN2 μόνο, απλά ποτέ κανένας δεν λέει τον αριθμό 2 επειδή εννοείται ήδη. Δεν υπάρχει η ανάγκη να διαφοροποιηθούν από κάποιον άλλο τύπο λεωφορείου, όπως τα 12μέτρα O405N1 της Γερμανίας με τα 12μέτρα O405N2 της ΕΛΒΟ.
3. Το μόνο O405 που αναφέρεται ως «low entry» είναι το O405NH, σχεδιασμένο ειδικά για την αγορά της Αυστραλίας. Ουσιαστικά, αποτελεί μία ένωση των μπροστινών μερών του σασί ενός O405GN2 και των πίσω ενός O405 δεύτερης γενίας μη χαμηλού δαπέδου. Όλα αυτά τα λεωφορεία είχαν αμαξώματα κατασκευασμένα στην Αυστραλία, η Mercedes πρόσφερε το σασί και τα μηχανικά μέρη μόνο. Ορισμένα μάλιστα έχουν προβολείς και μάσκες Citaro, υποδηλώνοντας πόσο κοντά ήταν η παραγωγή τους στο τέλος της ζωής των O405. Αυτό που δεν γνωρίζω είναι το αν προηγείται η λίκνο των Citaro LE ή των O405NH. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι τα O405N και O405GN είναι από τα πρώτα λεωφορεία χαμηλού δαπέδου που είχανε βγει στην αγορά, οπότε ίσως είναι πιο κατάλληλο να ρωτήσουμε εάν ήταν συνειδητή επιλογή της Mercedes, έλλειψη τεχνογνωσίας ή κάτι άλλο.
Γνωρίζω ότι στο φόρουμ υπάρχουν άλλα μέλη με πολύ καλύτερες γνώσεις για τα μηχανικά μέρη ενός λεωφορείου. Συγνώμη εκ των προτέρων αν έχω αναφέρει κάτι λάθος, οποιαδήποτε διόρθωση θα ήταν καλοδεχούμενη.