Αξιολόγηση Θέματος:
  • 10 Ψήφοι - 3.1 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Μακεδονία] Λείπουν τα ταξί... χορεύουν τα λεωφορεία
#1
Μία προφανής ανησυχία ενός κλάδου ο οποίος βρίσκεται σε συνεχείς απεργιακές κινητοποιήσεις είναι η ενόχληση που ενδεχομένως προκαλεί σε άλλες κοινωνικές ομάδες. Η ανομολόγητη ανησυχία ορισμένων, ωστόσο, είναι «τι θα απογίνουμε εάν ο κόσμος μάθει να ζει χωρίς εμάς». Μας την εξομολογήθηκε οδηγός ταξί με πολλά χρόνια στο τιμόνι και μας έβαλε σε σκέψεις.

Του Νίκου Ηλιάδη

Τι συμβαίνει άραγε στην Θεσσαλονίκη όταν «εξαφανίζονται» από τους φρακαρισμένους δρόμους της περί τα δύο χιλιάδες ταξί; Όσοι διέσχισαν το κέντρο της πόλης την προηγούμενη Τρίτη και Τετάρτη αλλά και στις 11 και 19 Φεβρουαρίου που απείργησαν οι αυτοκινητιστές ταξί, διέγνωσαν ότι οι συνθήκες μετακίνησης ήταν πολύ καλύτερες. Η και δια γυμνού οφθαλμού εντύπωση πιστοποιείται όμως και από τα στοιχεία τα οποία καταγράφονται στο σύστημα τηλεματικής το οποίο παρακολουθεί το σύνολο του μετακινούμενου στόλου του ΟΑΣΘ.

ΑΥΞΗΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ...
Σύμφωνα με τον προϊστάμενο του Κέντρου Ελέγχου Διαχείρισης Κυκλοφορίας του ΟΑΣΘ, Γιάννη Σαββίδη, από τα στοιχεία τα οποία συγκέντρωσε ο Οργανισμός για τις 11 και 19 Φεβρουαρίου και 2 και 3 Μαρτίου, ημέρες που απείργησαν οι αυτοκινητιστές ταξί, προκύπτει μια σαφής αύξηση της μέσης ταχύτητας των λεωφορείων η οποία σε κάποιες ώρες της ημέρας φτάνει ως και στο 30%. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η ταχύτητα των λεωφορείων στην οδό Τσιμισκή αυξήθηκε στα 11 έως 17 km/h τις ημέρες της απεργίας όταν στις υπόλοιπες ημέρες κυμαίνεται από 9 ως 13 km/h. Μεγαλύτερη αύξηση παρατηρείται στο διάστημα μετά τις 10 το πρωί οπότε σε μια κανονική ημέρα επιτρέπεται η είσοδος των ταξί στις λεωφορειολωρίδες.
Αύξηση της ταχύτητας συνεπάγεται και σημαντική μείωση του χρόνου διαδρομής. Για παράδειγμα η διάρκεια του δρομολογίου το οποίο εκτελείται στη γραμμή Νο 3 (ΙΚΕΑ - Ν.Σ.Σ. και αντιστρόφως) από τα 110 λεπτά που διαρκεί μια συνηθισμένη ημέρα πέφτει στα ογδόντα, μια μείωση της τάξης περίπου του 37,5%. Αντίστοιχες μειώσεις παρατηρήθηκαν και σε άλλες γραμμές όπως για παράδειγμα στη γραμμή Νο 10 (από τα 90 λεπτά, στα 70) και στη γραμμή Νο 12 (από τα 105 λεπτά, στα 75).

...ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΤΩΝ
Σημαντική αύξηση η οποία ανήλθε ως και στους 45.000 επιβάτες ημερησίως παρατηρείται και στην επιβατική κίνηση των αστικών λεωφορείων. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στις 11 Φεβρουαρίου, πρώτη ημέρα απουσίας των ταξί καταγράφηκαν στον ΟΑΣΘ 402.000 ακυρώσεις εισιτηρίων (πέραν των καρτών διαρκείας) ενώ την επομένη 12 Φεβρουαρίου οι ακυρώσεις έπεσαν στις 357.000 (45.000 λιγότεροι), μείωση κατά περίπου 13%. Παρόμοια είναι η εικόνα και της προηγούμενης εβδομάδας. Την Τρίτη 2 Μαρτίου, πρώτη ημέρα της 48ωρης απεργίας των αυτοκινητιστών ταξί, καταγράφηκαν 441.000 ακυρώσεις και 425.000 στις 3 Φεβρουαρίου, επίσης ημέρα απεργίας. Αντιθέτως την 1η Μαρτίου οι ακυρώσεις ήταν 396.000 και 393.000 στις 4 Μαρτίου.

ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΡΥΠΩΝ
Η απουσία των περίπου δύο χιλιάδων ταξί συνεπάγεται και την αυτονόητη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων. Τα περισσότερα ταξί, όπως επισημαίνουν περιβαλλοντολόγοι, όσο καλά συντηρημένα κι αν είναι, έχουν στην πλάτη τους εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εκπομπή ατμοσφαιρικών ρύπων. Μείωση ρύπων καταγράφεται και στα αστικά λεωφορεία αφού, όπως εξηγεί ο κ. Σαββίδης, «η ανεμπόδιστη κίνησή τους μειώνει σημαντικά το ‘σταμάτα - ξεκίνα’, διαδικασία κατά την οποία -λόγω της ατελούς καύσης- εκπέμπονται και οι περισσότεροι ρύποι». Σημαντική μείωση παρατηρείται ασφαλώς και στην κατανάλωση καυσίμου αλλά και στις ανάγκες συντήρησης των λεωφορείων.

ΑΠΩΛΕΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
Όπως επισημαίνουν οι συγκοινωνιολόγοι η κίνηση των ταξί στα μεγάλα αστικά κέντρα Αθήνας και Θεσσαλονίκης επιβαρύνει ως και 15 φορές περισσότερο το κυκλοφοριακό σε σχέση με την κίνηση των ιδιωτικών Ι.Χ. Αυτό οφείλεται στις συνεχείς στάσεις των ταξί, στους συχνούς ελιγμούς τους αλλά και στις χαμηλές ταχύτητες κατά τη διάρκεια αναζήτησης επιβατών.
Όσον αφορά την απώλεια εισοδήματος κατά τις ημέρες της απεργίας, αυτοκινητιστής ανέφερε στη «Θ» ότι οι εισπράξεις που χάνονται κυμαίνονται από 140 ως και 200 ευρώ ημερησίως. Όπερ σημαίνει ότι εντός του 2010 οι αυτοκινητιστές έχουν χάσει έως σήμερα πάνω, κάτω μισό μηνιάτικο.
Απάντηση
#2
Αξιοπιστα και μετρημενα στοιχεια για την Αθηνα, μην περιμενετε, γιατι δεν υπαρχουν.

Ολα αυτα ειναι απορροια των τηλεματικων συστηματων που ο ΟΑΣΘ χρησιμοποιει και μπορει σε πραγματικο χρονο να εχει εικονα της κυκλοφοριας.

Εαν καποιος προσπαθησει να μου προβαλλει πληροφοριες σταθμαρχων για τις αφιξεις και αναχωρησεις λεωφορειων ως αξιοπιστες (μιλαω παντα για το πεδιο ευθυνης ΕΘΕΛ - ΟΑΣΑ) τοτε τον προκαλω να βγει ο ιδιος στο δρομο να τις επιβεβαιωσει.. Με ψευδη στοιχεια δεν κανεις συγκοινωνια. Αλλα ακομα και αληθη να ηταν τα στοιχεια αυτα, απο μονα τους δεν μπορουν να ειναι βαση για να παρθουν βεβιασμενες αποφασεις που θα κανουν ακομα πιο δυσκολη την κατασταση.

Αυτα για αυτους που μειωνουν τους χρονους δρομολογιων βασιζομενοι σε χαρτακια της πλακας...
Απάντηση
#3
Το παρουσιαζομενο αρθρο ειναι - το λιγοτερο - ανεδαφικο... Και εξηγουμαι...

Δεν αναφερει πουθενα ποσα περισσοτερα ΙΧ βγηκαν στους δρομους της Θεσσαλονικης σε συγκριση με τις υπολοιπες ημερες... Το οτι ενα ταξι επιβαρυνει την κινηση οσο 10 ΙΧ ως επιχειρημα ειναι ανεδαφικο διοτι το καθε ΙΧ εκτελει μια, το πολυ δυο μετακινησεις (δεν μιλαω για ΙΧ πωλητων κλπ. που στην ουσια θα επρεπε να υπαγονται στα επαγγελματικα), ενω ενα ταξι πολυ περισσοτερες και στον ιδιο χρονο...

Η αυξηση της ταχυτητας των λεωφορειων θα μπορουσε να επιτευχθει και εαν περιοριζαμε τον αριθμο τους ανα γραμμη... Εχει να κανει με τον κυκλοφοριακο φορτο που μπορει να αντεξει ο καθε δρομος αυτο και οχι με το αν κυκλοφορουν ή οχι ταξι. Σιγουρα οταν αφαιρεις απο τις κεντρικες οδους 2.000 οχηματα (ποσο μαλλον ταξι) η ταχυτητες αυξανονται... Αν ομως απαγορευσεις την κυκλοφορια των ΙΧ και επιτρεψεις μονο επαγγελματικα στον πολεοδομικο ιστο μηπως τα πραγματα ειναι ακομα καλυτερα?

Η αυξηση των επιβατων των λεωφορειων δεν ειναι συμπερασμα, αλλα φυσικο επακολουθο. Η διαφορα των εισητηριων που καταγραφεται ειναι μερος του μεταφορικου εργου των ταξι τα οποια φυσικα και ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΜΕΡΟΣ του συγκοινωνιακου χαρτη της καθε περιοχης. Το αν ανταποκρινονται στο ρολο τους βεβαια, ειναι μεγαλο ερωτημα. Στο Λονδινο ειναι υπο την εποπτεια της ΤfL στην Αθηνα γιατι να μην ειναι στον ΟΑΣΑ ή στη Θεσσαλονικη στο ΣΑΣΘ? Καποιοι ταξιτζηδες μεμονωμενα το εχουν ψαξει το θεμα λιγακι, αλλα χανονται στο συνολο. Φωτεινη εξαιρεση μια εταιρια ραδιοταξι στη Θεσσαλονικη η οποια ετοιμαζει κατι αξιολογο - λεπτομερειες συντομα...

Το επιχειρημα οτι ενα καλοσυντηρημενο ταξι συνεπαγεται μεγαλη εκλυση ατμοσφαιρικων ρυπων διοτι εχει πολλα χιλιομετρα ειναι ανεδαφικο... Ο στολος στις δυο μεγαλες πολεις την Ελλαδας εχει οριο ηλικιας 8 ετη συνεπως το παλιοτερο σε κυκλοφορια ειναι Euro3, αν δεν υπολογισουμε και τις αντικαταστασεις με τις επιδοτησεις το 2004 και τις περιπου 1200 ταξινομησεις (αντικαταστασεις αφου δεν δινονται νεες αδειες) ανα ετος απο τοτε μπορουμε να καταλαβουμε οτι ο στολος των ταξι μονο γερασμενος δεν ειναι (σε αντιθεση με τη νοοτροπια του κλαδου).

Το επιχειρημα του φιλτατου κ. Σαββιδη για τη μειωση της καταναλωσης των λεωφορειων ειναι πραγματικο, ομως τι ποσοστο επι της μεσης καταναλωσης ειναι αυτο που κερδιζεται? Ενδεικτικα υπενθυμιζω οτι ναι μεν σε στιγμιαια καταναλωση το B7LA αγγιζει τα 300λιτρα/100χμ αλλα η μεση του ειναι μολις 70. Επειτα υπαρχει το ουτως ή αλλως πυκνο δικτυο στασεων καθως και τα φαναρια. Και η μεγαλυτερη παραμονη στις στασεις για να επιβιβαστει ο κοσμος (respect στον κοπρο στην σταση Καμαρα που οποτε ερχεται το λεωφορειο γαυγιζει και κυνηγαει τον κοσμο να μπει μεσα!)

Ακομα και την απωλεια του μεροκαματου παντως ο συγκεκριμενος δημοσιογραφος την αντιμετωπιζει ελαφρως επιφανειακα. Απο τα 140-200 ευρω που θα κανει ΕΙΣΠΡΑΞΗ το ταξι αν αφαιρεθουν πετρελαια, συντηρηση, πιθανη μισθωση, εισφορες κλπ, μενουν περιπου 40-70 ευρω. Στην αισιοδοξη περιπτωση ειναι καπως λιγοτερο απο το μηνιατικο...


Παμε τωρα και στο καλυτερο...

ΤΗΝ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΤΑΞΙ!

Ως μεσα μεταφορας δεν ειναι ανταγωνιστικα αλλα συμπληρωματικα! Πραγματικα ωρες-ωρες μου θυμιζει καποιους "Σιδηροδρομοφιλους" που κατηγορουν για τα δεινα του ΟΣΕ τα λεωφορεια... Και ειναι αυτοι που οταν τους ρωτησεις "και πως θα παω στο σταθμο να παρω το τρενο?" σε κοιτανε απορημενοι... Λοιπον, πι ιδιο ακριβως που θεωρουν αυτους τους ανθρωπους γραφικους συμπεριφερονται με τον ιδιο ακριβως τροπο απεναντι στα ταξι... Δεν τους αναγνωριζετε? Για σκεφτειτε το λιγο... Ολοι - μηδε εξαιρουμενου κι εμου - εχουμε κανει τετοια κουβεντα... Και ολοι την κανουν γαργαρα οταν πρεπει να χρησιμοποιησουμε ταξι... Μεγαλυτερο παραδειγμα - και συναμα τραγικοτερο ο administrator της ιστοσελιδας ο οποιος εναντια σε καθε λογικη αρνειται να δημοσιευσει τις απεργιες των ταξι στην ιστοσελιδα λες και δεν παρεχουνε μεταφορικο εργο, ή οι πολιτες που τα χρησιμοποιουν ειναι δευτερης κατηγοριας... Και κατα κανονα οι αναφορες ειναι κατοπιν εορτης και ειρωνικες...

Απο την αλλη τωρα, οι ιδιοι οι ταξιτζηδες εχουν σημαντικες ευθυνες για την κατασταση αυτη... Ανταγωνιζονται το λεωφορειο, συμπεριφερονται λες και ο δρομος ειναι δικος τους για να μην μιλησουμε για τα πειραγμενα ταξιμετρα και τις διπλοτριπλες μισθωσεις (ο κυριοτερος λογος που επιβαρυνουν το κυκλοφοριακο - το ελευθερο ταξι το να επιβιβασει ακομα και εκτος θεσης στη λεωφορειολωριδα θα κανει μια ανασχεση 10 δευτερολεπτων, η διπλη θελει ερωτηση-σκεψη-απαντηση-ξεκινημα συχνα χωρις αποτελεσμα).

Τι πρεπει να γινει λοιπον? Μια σειρα απο μετρα, τα οποια ταυτοχρονα με τις αυξησεις (που τωρα δεν τις θελουν γιατι εχει μειωθει δραματικα ο τζιρος τους) θα αναβαθμισουν τον κλαδο... Απομακρυνση των κακων επαγγελματιων με ευθυνη του σωματειου τους (το επιχειρημα "δεν ολοι κακοι" δεν στεκει, απο τη στιγμη που ξερεις τους κακους συναδελφους σου και δεν κανεις τιποτα, εισαι συνυπευθυνος), επιμορφωση προσωπικου και - γιατι οχι? - υποχρεωτικη εκπαιδευση σε ΙΕΚ για να παρεις την σχετικη αδεια εξασκησης επαγγελματος, οπως ειναι στο εξωτερικο. Εδω αρκει να βγαλεις την σχετικη αδεια σε οποιαδηποτε διευθυνση μεταφορων της χωρας σε 10 μερες και με περιπου 500 ευρω και εισαι ταξιτζης. Στο Λονδινο υπαρχει υποχρεωτικη τετραετης εκπαιδευση και μετα εισαι υπο δοκιμη... Υπαγωγη του ταξι στον εκαστοτε τοπικο εποπτικο φορεα επιβατικων μεταφορων και αναπτυξη κοινων δρασεων με τα υπολοιπα μεσα - με δυο λογια συνεργασια... "Εξυπνη" διαχειρηση του στολου των οχηματων μεσω των κεντρων των ραδιοταξι και της τηλεματικης (στην Θεσσαλονικη στο 90% των οχηματων ειναι ηδη εγκατεστημενη)... Αλλα το πρωτο πραγμα που χρειαζεται ειναι ανοιχτα μυαλα...
Απάντηση
#4
Το θέμα όμως είναι ότι όταν απεργούν τα ταξί, λείπουν από τους δρόμους όχι μόνο ΠΟΛΛΑ οχήματα, αλλά και κατά κανόνα πολλοί από τους χειρότερους οδηγούς, ένα ταξί σίγουρα προκαλεί μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα από ένα Ι.Χ. λόγω του ότι οδηγούν απρόσεκτα, επιθετικά, με συνεχείς παραβάσεις του Κ.Ο.Κ.

Και μπορεί να μην βασίζομαι σε στατιστικά στοιχεία, αλλά την τελευταία φορά που είχαν απεργία τα ταξί έκανα το Αμπελόκηποι - Πεύκη (Α7 ή Β7 από Άρειο Πάγο μέχρι Διασταύρωση Μελισσίων και 070 Συγκοινωνίας Αμαρουσίου από Διασταύρωση Μελισσίων μέχρι Πεύκη) σε 32 λεπτά συμπεριλαμβανομένου του χρόνου αναμονής μεταξύ Α7 και 070 (περίπου 8 λεπτά). Ημέρα που κυκλοφορούν ταξί για την διαδρομή αυτή θέλω στην καλλίτερη περίπτωση 50 λεπτά, συνήθως υπερβαίνω την 1 ώρα.

Τα ταξί, με τις συνεχείς παραβιάσεις των λεωφορειολωρίδων και την - πολλές φορές εκβιαστική - επιβράδυνση κοντά σε στάσεις προκαλούν μείωση της ταχύτητας των λεωφορείων. Επίσης, συνήθως τα ταξί τα χρησιμοποιούν όσοι δεν διαθέτουν δικά τους αυτοκίνητα αλλά συνάμα δεν μπορούν (ή δεν θέλουν) να χρησιμοποιήσουν λεωφορείο. Η αύξηση στα κυκλοφορούντα Ι.Χ. δεν είναι τόσο μεγάλη, όσο η αύξηση της ταχύτητας των λεωφορείων.

Και, όπως είδαμε κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, η αύξηση της ταχύτητας των λεωφορείων πρακτικά συνεπάγεται μια αύξηση του στόλου, καθώς ένα λεωφορείο μπορεί να εκτελέσει περισσότερα δρομολόγια άρα με τα ίδια λεωφορεία μπορούν να μεταφερθούν περισσότεροι επιβάτες, κατά προέκταση λιγότερη αναμονή στις στάσεις, περισσότερη άνεση μέσα στα λεωφορεία κ.τ.λ. Οι ταξιτζήδες "πατάνε" στην αναξιοπιστία των λεωφορείων για την οποία, σε μεγάλο βαθμό, ευθύνονται και αυτοί και την επιδιώκουν για να αυξήσουν την πελατεία τους. Επίσης, εκμεταλλευόμενοι την κατάσταση αυτή, βρίσκουν πάτημα για να ασκούν συχνά ανάρμοστη συμπεριφορά όχι μόνο προς τους άλλους οδηγούς, αλλά και προς τους επιβάτες (κάπνισμα, μη χρήση κλιματισμού το καλοκαίρι παρά το σχετικό αίτημα του επιβάτη, διπλές ή και τριπλές μισθώσεις, απρεπείς εκφράσεις ή και βωμολοχίες, σκόπιμες καθυστερήσεις κυρίως με χρήση βεβαρυμένων οδικών αξόνων παρά την ύπαρξη εναλλακτικών διαδρομών, μέχρι πιο ακραίες περιπτώσεις πειραγμένων ταξίμετρων, παρενόχλησης τουριστριών από το εξωτερικό κ.ά.), πράγματα ανήκουστα σε άλλες χώρες.

Έτσι έχουμε φτάσει στο σημείο εκεί που σε πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης το ταξί να θεωρείται premium μεταφορικό μέσο, στην Ελλάδα να είναι το πλέον υποτιμητικό.
Απάντηση
#5
(09-03-2010, 06:16 AM)garvanitis Έγραψε: ΤΗΝ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΤΑΞΙ!

Ως μεσα μεταφορας δεν ειναι ανταγωνιστικα αλλα συμπληρωματικα! Πραγματικα ωρες-ωρες μου θυμιζει καποιους "Σιδηροδρομοφιλους" που κατηγορουν για τα δεινα του ΟΣΕ τα λεωφορεια... Και ειναι αυτοι που οταν τους ρωτησεις "και πως θα παω στο σταθμο να παρω το τρενο?" σε κοιτανε απορημενοι... Λοιπον, πι ιδιο ακριβως που θεωρουν αυτους τους ανθρωπους γραφικους συμπεριφερονται με τον ιδιο ακριβως τροπο απεναντι στα ταξι... Δεν τους αναγνωριζετε? Για σκεφτειτε το λιγο... Ολοι - μηδε εξαιρουμενου κι εμου - εχουμε κανει τετοια κουβεντα... Και ολοι την κανουν γαργαρα οταν πρεπει να χρησιμοποιησουμε ταξι... Μεγαλυτερο παραδειγμα - και συναμα τραγικοτερο ο administrator της ιστοσελιδας ο οποιος εναντια σε καθε λογικη αρνειται να δημοσιευσει τις απεργιες των ταξι στην ιστοσελιδα λες και δεν παρεχουνε μεταφορικο εργο, ή οι πολιτες που τα χρησιμοποιουν ειναι δευτερης κατηγοριας... Και κατα κανονα οι αναφορες ειναι κατοπιν εορτης και ειρωνικες...

H απέχθεια ημών στα ΤΑΞΙ δεν είναι έμφυτη, ούτε ενστικτώδης. Έζησα 18 χρόνια στη Γερμανία, ούτε που με απασχόλησε ποτέ ο κλάδος αυτός. Απευθυνόταν σε . . . άλλα πορτοφόλια, τα οποία εμείς ακόμη τα ονειρευόμαστε (ενδεικτικά να αναφέρω ότι η σημαία είναι 4€ και το χλμ. €2). Οταν κυκλοφορούν εκεί στο δρόμο, δεν επιβιβάζουν (μόνο από πιάτσα/τηλ. ραντεβού) και είναι γύρω στα 800 για πόλη 600.000.
Η απέχθειά ημών δεν απευθύνεται στα ταξί των επαρχιακών πόλεων, που δουλεύουν με τον ίδιο (γερμανικό) τρόπο. Μόνο από πιάτσα η τηλέφωνο, ούτε διπλοκούρσα ούτε π@π@ριές.
Απευθύνεται όμως η απέχθεια ημών στην "κίτρινη χολέρα"! Κάθε δε ομοιότητα της φάρας αυτής με το κοινώς περιγραφόμενο ΤΑΞΙ είναι τυχαία. Για μένα η έννοια ΤΑΞΙ στην Αθήνα έχει τελειώσει από τοτε που η μάνα μου προσπαθούσε να έρθει από το Λιμάνι στο σπίτι μου, και ο πρώτος έκανε πως δεν ήξερε, ο δεύτερος δήθεν περίμενε κούρσα και ο τρίτος που την πήρε . . . χάλασε στην Κόνωνος, μόλις ξέφυγε από την Τροχαία!
Τα ίδια χάλια και στο ΚΤΕΛ, τα ίδια στο Στ. Λαρίσης. Και μη μου πεί κανείς ότι αυτοί είναι συγκεκριμένοι! Αν δεν μπορεί ο επισκέπτης να πάρει ταξί από τις πύλες εισόδου της πόλης, επειδή θα πέσει στα χέρια της μαφίας, τότε το αθηναικό ΤΑΞΙ δεν έχει λόγο ύπαρξης. Δόξα τω Θεώ υπάρχουν συγκοινωνίες. Όπου δεν με καλύπτουν , παίρνω το ΙΧ μου. Α, και φυσικά η καλή μου που δεν οδηγεί ούτε που διανοείται (και δεν την αφήνω) να μπεί μετά τη δύση του ηλίου σε ΤΑΞΙ, καθώς μπορεί να πετύχει λιγούρια, πρεζόνια, μπίχλες, βαρύμαγκες που το παίζουνε σοφεράντζες , ακούνε σκυλάδικα στη διαπασών, καπνίζουν χωρίς να ρωτήσουν και σταματάνε κάθε 10 μέτρα για να πάρουν κι άλλον . . .

Δεν είμαστε εναντίον των ΤΑΞΙ, είμαστε εναντίον της κίτρινης χολέρας. Έχει τεράστια διαφορά.
Απάντηση
#6
Υπό προϋποθέσεις, τα ΤΑΞΙ θα μπορούσανε να συνεισφέρουν στη μείωση του κυκλοφοριακού.
Ενδεικτικά αναφέρω: καθορισμός τερματικών σταθμών (κοινώς πιάτσες) με σήμανση και διαγράμμιση, να μη ρωτάνε που πας προτού μπείς, εφοδιασμός με GPS για την εύρεση της συντομότερης και ανετότερης διαδρομής, παροχή στοιχειωδών ανέσεων για τον επιβάτη (κλιματισμός κλπ).

Οι προλαλήσαντες ανέπτυξαν εξαιρετικά το θέμα και θεωρώ ότι πρέπει να υπάρξει αναβάθμιση του ρόλου των ΤΑΞΙ. Με ευγένεια των οδηγών πρώτα και πάνω από όλα.
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Απάντηση
#7
Κανονικα, τα ταξι πρεπει να παρακαλουν τον πελατη (με την καλη εννοια, χωρις υφος μιζεριας βεβαια) και φυσικα να του παρεχουν σωστες υπηρεσιες.

Στη Λατινικη Αμερικη τα ταξι ειναι αρκετα φτηνα. Οταν επιβιβαζεσαι, ο οδηγος κανει οτι ακριβως του πεις, λεγοντας σου ''si señor'' (=μαλιστα κυριε). Παει απ΄οπου του πεις εσυ και σε αφηνει ακριβως οπου του πεις (οχι οπως εδω που μου ειπε ενας ''ααα! απο στενα δε μπαινω!''). Το οχημα ειναι κοσμιο, καθαρο και στο ταμπλο ειναι κρεμασμενη και η ''ταυτοτητα'' του οδηγου οπου αναγραφεται το ονοματεπωνυμο του, ο αριθμος ταυτοτητας του η πινακιδα του οχηματος και αλλα (καποιοι οδηγοι φορανε ακομα και στολη!). Μαλιστα εκει τα ταξι ειναι και με χρωματα (στη Λιμα τα αεροδρομιακα ταξι ειναι πρασινα με ενα αεροπλανακι στη πορτα και επιτρεπεται να κανουν μονο τη διαδρομη απο το αεροδρομιο προς καποιο προαστιο. Μετα ειναι τα λευκα που ειναι ταξι των ιδιωτων -τα αλλαζουν ομως τωρα σιγα σιγα σε μαυρα με κιτρινα τετραγωνακια στο πλαι-, τα κιτρινα που ειναι του Δημου της Λιμα και τελος υπαρχουν και ταξι σε διαφορους συνδιασμους χρωματων και ανηκουν σε εταιριες ραδιο-ταξι).

Σε αυτη τη χωρα γινεται το αναποδο: ο επιβατης παρακαλαει το ταξι. Οι υπηρεσιες που προσφερουν ειναι χαμηλου επιπεδου. Στη πλειοψηφια τους οι οδηγοι ειναι μεσηλικες, κοιλαραδες, με μια νιχαρα στο τελευταιο δαχτυλο και ακουνε φουλ dirty fm και ΕΡΑ σπορ (μη πω και για το ντουμανι απο καπνο απ' το τσιγαρο...). Κι αν τους πεις τιποτα μπορει και να σε βρισουν απο πανω...
Φυσικα θα μου πειτε πως αλλο πραγμα Ελλαδα και αλλο πραγμα Λατινικη Αμερικη. Ομως στη λατινικη αμερικη τηρουνται τα αυτονοητα, απ΄οσο τουλαχιστον εχω ζησει. Επισης η περιγραφη που εκανα παραπανω στα ελληνικα ταξι δεν αφορα ΟΛΟ το κλαδο αλλα ενα μεγαλο τμημα του, το υπογραμμιζω αυτο.

Τωρα οσον αφορα το κυκλοφοριακο ενα εχω να πω: σε καθημερινη βαση κανω περιπου 50-60 λεπτα να φτασω στη σχολη μου (Ελληνικο-Κεντρο Αθηνας). Τις ημερες που τα ταξι ειχαν απεργια εφτανα μολις σε 40 λεπτα!

Ευχαριστω για τη προσοχη!
Απάντηση
#8
Συμφωνώ απόλυτα με τον Ν1. Να προσθέσω επιπλέον στα παραπάνω ότι οι ταρίφες κάνουν και επιλογές στους επιβάτες και στις διαδρομές, κάτι που φυσικά το θεωρώ απαράδεκτο και νομίζω είναι και παράνομο. Επίσης δημιουργούν πιάτσες εκεί που δεν υπάρχουν, πιάνουν με το έτσι θέλω τις λεωφορειολωρίδες και φυσικά αν τους την πεις, κοντεύουν και να σε πλακώσουν. Φυσικά η αστυνομία δεν είναι πουθενά, δείχνει και καλά κατανόηση, λες και αυτοί δεν κυκλοφορούν στον δρόμο, είναι σε άλλον πλανήτη. Να μην μιλήσω φυσικά για το κλασσικό ταριφόχερο που είναι μονίμως έξω απ' το παράθυρο, κάτι που είναι πέρα για πέρα επικίνδυνο εννοείται. Φυσικά με όλες αυτές τις καταστάσεις και κάποια επιπλέον που αυτήν την στιγμή μου διαφεύγουν είναι φυσικό όταν έχουν απεργία να υπάρχει λιγότερη κίνηση και φυσικά καλύτερη κυκλοφορία Sleepy
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 6 Επισκέπτης (ες)