Αξιολόγηση Θέματος:
  • 8 Ψήφοι - 2.63 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Το Βήμα] Mνημόνιo 3 Υπουργείων για πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου
#1
Καλά τα σχέδια για την πεζοδρόμηση της οδού Πανεπιστημίου, αλλά χωρίς μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των πολλών συναρμόδιων υπουργείων και φορέων άκρη δεν έβγαινε. Γι αυτό προ ημερών …αδελφοποιήθηκαν, χάριν της ανάπλασης της οδού Πανεπιστημίου, τρία υπουργεία (Μεταφορών, Πολιτισμού και Περιβάλλοντος), ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας και τρεις ανώνυμες εταιρείες (Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων και Αναπλάσεις –ΕΑΧΑ ΑΕ, Αττικό Μετρό ΑΕ, Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών-ΟΑΣΑ).

Στο πλαίσιο της πολεοδομικής ανασυγκρότησης περιοχών του κέντρου της Αθήνας, οι συναρμόδιοι φορείς κλήθηκαν να υπογράψουν μνημόνιο συνεργασίας με 8 άρθρα για να υπάρξει συντονισμός.

Στόχος να υλοποιηθεί το πρόγραμμα που θέλει, ως το 2014, αφ΄ενός το τραμ να έχει επεκταθεί από το Σύνταγμα, μέσω της οδού Πανεπιστημίου, μέχρι τα Πατήσια, και αφ΄ετέρου την οδό Πανεπιστημίου να έχει αποδοθεί στον πεζό και τους ποδηλάτες. Παράλληλα το σχέδιο προβλέπει αυτή η κεντρική αρτηρία του κέντρου να διαμορφωθεί σε ανοιχτό δημόσιο χώρο (γραμμική πλατεία) και με τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της Λεωφ. Αμαλίας και της Οδού Πατησίων να επεκτείνει τον «μεγάλο περίπατο», μέσω του τριπτύχου «Εθνική Βιβλιοθήκη-Πανεπιστήμιο-Ακαδημία».

Το υπουργείο Μεταφορών και το υπουργείο Περιβάλλοντος αναλαμβάνουν τις διοικητικές και νομοθετικές πρωτοβουλίες για την υλοποίηση της συμφωνίας συνεργασίας. Είναι αξιοσημείωτο ότι η Αττικό Μετρό ΑΕ έχει κριθεί ότι μπορεί να συμβάλλει αποφασιστικά στο συντονισμό της υλοποίησης του έργου της ανάπλασης και διαμόρφωσης της οδού Πανεπιστημίου, «λόγω αρμοδιότητας στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών σιδηροδρόμων του Ν. Αττικής και της υψηλού επιπέδου τεχνογνωσίας που διαθέτει».

Έτσι, σύμφωνα με το μνημόνιο συνεργασίας, ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας αναλαμβάνει:
-την επιστημονική υποστήριξη για θέματα πολεοδομικού και περιβαλλοντικού σχεδιασμού (στοιχεία για τις χρήσεις γης, πληροφορίες για τη χωροθέτηση παραγωγικών, εμπορικών δραστηριοτήτων, τον περιβαλλοντικό σχεδιασμό)

-την ένταξη του προγράμματος στις προβλέψεις του υπό αναθεώρηση Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας

-την προώθηση των αναγκαίων κανονιστικών ρυθμίσεων

-την ευθύνη για το συντονισμό της δημόσιας διαβούλευσης και ενημέρωσης

Η ΕΑΧΑ ΑΕ θα έχει την ευθύνη για τη διενέργεια πανευρωπαϊκού αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για την ανάπλαση και διαμόρφωση της οδού Πανεπιστημίου, καθώς και τις αναθέσεις μελετών εφαρμογής.

Οι αρμοδιότητες που δίνονται στον ΟΑΣΑ αφορούν την παροχή επιστημονικής υποστήριξης και προσωπικού για ο,τιδήποτε σχετίζεται με θέματα συγκοινωνιακού σχεδιασμού. Μεταξύ άλλων ορίζεται ότι έχει την ευθύνη για μελέτες κυκλοφορίας και μετακινήσεων, μελέτες για «καθορισμό τιμολόγησης δημοσίων και ιδιωτικών μέσων μεταφοράς» κ.ά.

Το συντονισμό και τη διοίκηση του έργου ανάπλασης και διαμόρφωσης της οδού Πανεπιστημίου αναλαμβάνει η Αττικό Μετρό ΑΕ. Ειδικότερα, θα έχει την ευθύνη σχεδιασμού και υλοποίησης ως υπεύθυνος έργου – project manager – και το συντονισμό των εμπλεκομένων φορέων με τη δημιουργία της Ομάδας Έργου, στην οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των συμβαλλόμενων φορέων. Επίσης, μεταξύ άλλων, αναλαμβάνει την ευθύνη του οικονομικού προγραμματισμού, υπό την καθοδήγηση της Συντονιστικής Επιτροπής Παρακολούθησης.

Καθώς υπάρχουν φορείς τους οποίους αφορούν τα έργα αυτά, είτε ως χρήστες στην καθημερινή λειτουργία της πόλης είτε λόγω της επιστημονικής τους ιδιότητας, έχει προβλεφθεί να συσταθεί Συμβουλευτική Επιτροπή. Σε αυτή θα μετέχουν φορείς όπως ο Δήμος Αθηναίων, Επιμελητήρια, Σύλλογοι Αρχιτεκτόνων, Συγκοινωνιολόγων, Ενώσεις Πολιτών, πεζών, ποδηλατών κ.ά. ώστε να υπάρχει ενημέρωση και διαβούλευση για τον σχεδιασμό και την πορεία υλοποίησης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γ. Καμίνης έχει αναφερθεί, εδώ και καιρό, στις προτάσεις του Δήμου για την αναβάθμιση της ζωής στην πόλη ενώ έχει διατυπώσει προτεινόμενες δράσεις και κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων της Διυπουργικής Επιτροπής υπό τον υπουργό Εσωτερικών κ. Ιω. Ραγκούση. Μάλιστα, ο κ. Καμίνης έχει καταστήσει σαφές ότι πρέπει να συνυπολογισθούν οι θέσεις του Δήμου για τις παρεμβάσεις στην Αθήνα και να υπάρξει συντονισμός.
Απάντηση
#2
Αμα είναι σαν τους σημερινούς πεζοδρόμους, που τις περισσότερες ώρες γίνονται πάρκινγκ, ας παραμείνει δρόμος!
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [Ημερησία] Το Μάρτιο αρχίζουν τα έργα για πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου GeorgIrisbus 0 2.005 25-02-2012, 08:35 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GeorgIrisbus
  [iefimerida.gr] Ιδιώτης θα πληρώσει την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου GeorgIrisbus 0 1.916 18-10-2011, 11:10 AM
Τελευταία Δημοσίευση: GeorgIrisbus
  [ΥΜΕ] ΔΤ: Κοινή σύσκεψη για την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου Cmaniac 0 1.972 11-04-2011, 05:11 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Cmaniac
  [ΑΝΑ] Πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου Cmaniac 2 4.320 16-03-2011, 10:31 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Citaro

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)