Αξιολόγηση Θέματος:
  • 2 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΑ από τα ΚΤΕΛ
Τα παραπάνω ερωτήματα μου τείνει να ξεκαθαρίσει το Athens Transport. 

Σύναψη:Νέος διαγωνισμός για δρομολόγια λεωφορείων:

Στην προκήρυξη διαγωνισμού για παροχή υπηρεσιών επιβατικών μεταφορών με αστικά λεωφορεία στη Δυτική Αττική προχώρησε πριν από λίγες μέρες ο ΟΑΣΑ. Η σύμβαση αφορά την παροχή υπηρεσιών σε 13 μόλις γραμμές με 30 οχήματα για την περίοδο από 29 Απριλίου έως και 29 Ιουλίου 2025. Πρόκειται βεβαίως για γραμμές οι οποίες έχουν παραχωρηθεί για περίοδο 8 ετών στην κοινοπραξία των ιδιωτών που πραγματοποιεί δρομολόγια με καινούρια λεωφορεία τόσο στην Ανατολική όσο και στη Δυτική Αττική. Καθώς όμως η κοινοπραξία δεν θα έχει παραλάβει και δρομολογήσει το σύνολο των 211 οχημάτων πριν από το φετινό καλοκαίρι, κρίθηκε επιβεβλημένο να πραγματοποιηθεί διαγωνισμός για τις συγκεκριμένες γραμμές για το ενδιάμεσο διάστημα των 3 μηνών που θα μεσολαβήσει μετά τη λήξη της τελευταίας απευθείας ανάθεσης προς τα ΚΤΕΛ Κορινθίας. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 1.381.887,08 Ευρώ χωρίς ΦΠΑ.
https://www.athenstransport.com/2025/03/...leoforeia/
Ωστόσο και πάλι με τα υπάρχοντα δεδομένα δεν βγάζει νόημα η συγκεκριμένη απόφαση του ΟΑΣΑ, αφού όπως ανέφερα και στο προηγούμενο ποστ, στο άρθρο 4.20 των συμβάσεων 80/2024 και 81/2024 αναγράφει ξεκάθαρα ότι το σύνολο των νέων οχημάτων της Κοινοπραξίας πρέπει να έχει δρομολογηθεί το αργότερο 12 μήνες μετά την δρομολόγηση του πρώτου οχήματος, οπότε μπορούν μέχρι τότε να χρησιμοποιούνται τα "παλαιά" και ήδη σε χρήση οχήματα. Άρα η δικαιολογία για την νέα ανάθεση ότι η κοινοπραξία δεν θα έχει προλάβει μέχρι τον Ιούλιο να παραλάβει όλα τα οχήματα πως ευσταθεί; 

Έχει καταλάβει κάποιος τι συμβαίνει;

EDIT 12/04/2025: Εν τέλει βγάζει νόημα, το μυστήριο ξεδιαλύνεται στα παρακάτω ποστ.
Απάντηση
Δεν ξέρω ακριβώς το νομικό πλαίσιο, αλλά λογικά η Συγκοινωνίες ΑΕ είναι άλλη εταιρία από τα ΚΤΕΛ κορινθιας. Και αφού τα οχήματα της Κορινθου δεν ανήκουν στη Συγκοινωνια ΑΕ, παίρνει παράταση η Κόρινθος
Απάντηση
(22-03-2025, 03:30 AM)Thanos2265 Έγραψε: Δεν ξέρω ακριβώς το νομικό πλαίσιο, αλλά λογικά η Συγκοινωνίες ΑΕ είναι άλλη εταιρία από τα ΚΤΕΛ κορινθιας. Και αφού τα οχήματα της Κορινθου δεν ανήκουν στη Συγκοινωνια ΑΕ, παίρνει παράταση η Κόρινθος

Μπορεί αυτό να είναι. Όμως στα βόρεια προάστια έχουν δρομολογηθεί ήδη καινούργια οχήματα της Συγκοινωνίες ΑΕ σε γραμμές που ακόμα έχει μόνο το ΚΤΕΛ Κορίνθου. Άραγε αυτά τα οχήματα θα θεωρηθούν ολοκαίνουργια ή μεταχειρισμένα όταν αναλάβει τις γραμμές η Συγκοινωνίες ΑΕ; Υποθέτω καινούργια. Απαντήσεις ίσως να μας έδινε και το κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο του νέου ολιγόμηνου διαγωνισμού σε σύγκριση με το κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο της οκταετούς ανάθεσης στην Κοινοπραξία.

EDIT 12/04/2025: Ναι αυτό είναι, έχεις απόλυτο δίκιο. Με αρκετή μελέτη των συμβάσεων και διαχωρίζοντας στο μυαλό την σχέση ΚΤΕΛ Κορινθίας και Συγκοινωνίες ΑΕ (ως δύο ανεξάρτητες εταιρείες όπως ανέφερες), όλα βγάζουν νόημα. Όσο για τα οχήματα και τις γραμμές που έγραφα, πολύ απλά η Κοινοπραξία έχει αναλάβει και αναλαμβάνει σταδιακά τις γραμμές του Τμήματος Β και γι' αυτό κάθε νέα ολιγόμηνη σύμβαση έχει λιγότερες γραμμές (από 38 φτάσαμε στις 13).
Απάντηση
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΑ κατακυρώνει τη σύμβαση για την ανάθεση με τίτλο: «Παροχή Υπηρεσιών Επιβατικών Μεταφορών με Αστικά Λεωφορεία στη Δυτική Αττική διάρκειας από 29.4.2025 έως 29.7.2025 στην εταιρεία «ΚΤΕΛ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ Α.Ε.», με τιμή εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου 2,050 ευρώ / οχηματο-χιλιόμετρο πλέον ΦΠΑ, συνολικού ποσού σύμβασης 1.381.887,08 ευρώ πλέον ΦΠΑ 13%.
https://diavgeia.gov.gr/decision/view/ΨΚ2446ΨΧΕ3-ΣΚ8

Γραμμές (13): Τοπικά Αχαρνών (537, 712, 728, 752), Τοπικά Καράβου (734, 735, 878, 879) και 709, 723, 749, 805, 855.

Σύνολο Δρομογίων ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ:
Καθημερινή: 571
Σάββατο: 443,5
Κυριακή: 346

Σύνολο Οχημάτων ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ:
Καθημερινή: 29
Σάββατο: 23
Κυριακή: 17
Απάντηση
Το παρακάτω άρθρο αφορά γραμμές των ΚΤΕΛ ή της ΟΣΥ;
https://sakisgeorgiadis.blogspot.com/202...4.html?m=1
Απάντηση
(20-05-2025, 04:39 PM)patrinos Έγραψε: Το παρακάτω άρθρο αφορά γραμμές των ΚΤΕΛ ή της ΟΣΥ;
https://sakisgeorgiadis.blogspot.com/202...4.html?m=1

Αν εννοείς γραμμές που έχουν ανατεθεί στην κοινοπραξία τότε σίγουρα όχι. Αν εννοείς γραμμές του ΚΤΕΛ Αττικής όπως είναι τώρα πάλι δύσκολο καθώς είναι γραμμές διαφορετικού χαρακτήρα και διαφορετικών αναγκών. Οι προδιαγραφές αναφέρουν 200 οχήματα, όλα αμιγώς αστικού τύπου και για έως 20 εκατομμύρια οχηματοχιλιόμετρα ετησίως. Ο προηγούμενος διαγωνισμός 14/2023 είχε 211 οχήματα για 63 γραμμές (65 πλέον) και 19.535.945,56 οχηματοχιλιόμετρα ετησίως. Οπότε τα 200 οχήματα που αναφέρονται, σε συνδυασμό με τα παρόμοια οχηματοχιλιόμετρα σημαίνουν αρκετές γραμμές (περίπου 60). Ακόμα και σε όλη την Αττική να επεκταθούν οι λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΑ, δεν νομίζω ότι θα προκύψουν τόσες πολλές νέες γραμμές που να δικαιολογούν/χρειάζονται τόσα λεωφορεία.

Επομένως αυτό που καταλαβαίνω ώστε να βγαίνουν και τα νούμερα είναι ότι μιλάμε για ένα τρίπτυχο/τετράπτυχο με:
  • ίδρυση νέων γραμμών
  • παραχώρηση γραμμών της ΟΣΥ
  • ενδεχομένως επέκταση υπάρχουσων γραμμών της Κοινοπραξίας σε νέες περιοχές (κάτι που δεν μπορεί να γίνει σε μεγάλο εύρος με τις τρέχουσες συμβάσεις καθώς επιτρέπεται επαύξηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου μέχρι 4 % ή μέχρι 7,538,577.74€ για το τμήμα Α και 7,858,952.93€ για το τμήμα Β)
  • πιθανώς (αλλά πιο δύσκολο) το ενδεχόμενο ενός βασικού νυχτερινού δικτύου (σε συνδυασμό με τα παραπάνω και όχι μόνο του φυσικά) κάτι που φαίνεται δύσκολο να υλοποιηθεί από την ΟΣΥ.

ΥΓ. Τι είδους διαβούλευση περιμένουν χωρίς να αναφέρουν τα βασικά στοιχεία της παραχώρησης πού θέλουν να κάνουν;
Απάντηση
(20-05-2025, 06:26 PM)Crabman Έγραψε: ΥΓ. Τι είδους διαβούλευση περιμένουν χωρίς να αναφέρουν τα βασικά στοιχεία της παραχώρησης πού θέλουν να κάνουν;
Αυτοί οι οποίοι ενδιαφέρονται, θα μάθουν φαντάζομαι κατά την διάρκεια της συζήτησης.

Δεν πρόκειται να βρεθεί ενδιαφερόμενος πάντως εκτός από ένα σχήμα. 

Και πρόκειται για γραμμές του ΚΤΕΛ Αττικής και της ΟΣΥ. Θα βγει ο πίνακας των γραμμών και θα δείτε εκπλήξεις και κουφά!
Μετά από κάποια χρόνια..
Και όπως λέει και η Ελένη, για όσους δεν με ξέρετε : ''Την άποψή μου, στα ίσια εγώ την λέω.. ''
Απάντηση
Πάντως 200 οχήματα, ακόμα και τα μισά να αφορούν γραμμές του ΚΤΕΛ Αττικής είναι υπερβολικά πολλά και θα μειώσει πολύ το έργο της ΟΣΥ σχεδόν στο 65%. Επίσης φαντάζομαι είναι δύσκολο το εγχείρημα να βρεθούν καμία 500αρια ακόμα οδηγοί, ενώ η ΟΣΥ και το ΚΤΕΛ έχουν ήδη θέμα. Σε κάθε περίπτωση αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον
Απάντηση
Οι 051/052 είναι οι πρώτες που πάνε στο μυαλό μου, το 845 που είχε ήδη γίνει συζήτηση και κάποιες άλλες που είναι απομακρυσμένες..
Απάντηση
(21-05-2025, 05:58 PM)patrinos Έγραψε: Οι 051/052 είναι οι πρώτες που πάνε στο μυαλό μου, το 845 που είχε ήδη γίνει συζήτηση και κάποιες άλλες που είναι απομακρυσμένες..
Αν μιλάμε για 200 οχήματα, φαντάζομαι η δρομολόγηση θα βγαίνει με 180 το πολύ και τα υπόλοιπα εφεδρικά. Και πάλι ο αριθμός είναι τεράστιος, φαντάζομαι σίγουρα 124/128/205, 162, 845/871/871Τ, ίσως και κάνα 154. Απ' την άλλη πλευρά δεν έχει μείνει σχεδόν τίποτα, εκτός από Πεντέλες (446, 405/450/451/460/461) και πάλι θα πρέπει να πάει προς το κέντρο. 
Επίσης οι γραμμές του ΚΤΕΛ Αττικής πόσα οχήματα να απασχολήσουν? Άντε να πάρει Πόρτο Ράφτη, Σούνιο, Κερατέα αλλά δεν νομίζω να πάει προς Ωρωπό.
Σε κάθε περίπτωση σενάρια είναι αυτά και περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει, αλλά 200 οχήματα ακούγονται υπερβολικά πολλά
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)