Αξιολόγηση Θέματος:
  • 2 Ψήφοι - 3.5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Απορία σχετικά με τους προορισμούς
#1
Παρατήρησα στην ιστοσελίδα του ΚΤΕΛ Αττικής ότι, αν βάλουμε στην αναζήτηση δρομολογίων την Αθήνα ως αφετηρία, μεταξύ των διαθέσιμων προορισμών συγκαταλέγονται κάποια μέρη όπως η Αγία Μαρίνα, η Σαρωνίδα, η Παιανία, η Παλλήνη, το Κορωπί και το Λαγονήσι, που επίσης εξυπηρετούνται από γραμμές της Ε.ΘΕ.Λ., και στα εισιτήρια δείχνει μεν μια τιμή αρκετά πιο τσουχτερή από την αντίστοιχη του Ο.Α.Σ.Α. που όμως παρέχει σαφώς πιο άνετη μετακίνηση (με πούλμαν) απ' ότι με αστικό λεωφορείο, χώρια ότι παρέχει το σημαντικό στις μέρες αυτές πλεονέκτημα ότι τα ΚΤΕΛ δεν απεργούν.

Όντως λοιπόν υπάρχει η δυνατότητα να πάει κάποιος στην Παιανία, το Κορωπί, την Παλλήνη κ.τ.λ. χρησιμοποιώντας ΚΤΕΛ; Και αν όντως αυτό επιτρέπεται, γιατί να μην παρέχεται η ίδια δυνατότητα για άλλες περιοχές της Αθήνας κατά μήκος των διαδρομών του (π.χ. Κηφισιά, Γλυφάδα, Αγία Παρασκευή, Ελευσίνα κ.τ.λ.); Χώρια το ότι θα έδινε εναλλακτική λύση σε αρκετούς επιβάτες τις ημέρες απεργιών, αυτές οι γραμμές θα μπορούσαν να αναλάβουν τον ρόλο γραμμών express όπως η Ε22 ή οι καταργηθείσες Ε7 και Ε16, βελτιώνοντας την συγκοινωνιακή κάλυψη αρκετών περιοχών. Το ΚΤΕΛ δεν θα διαφωνούσε αν έκοβε μερικά εισιτήρια παραπάνω, όσο δε αφορά τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών, να μπορούσε με μια επιπλέον επιβάρυνση να ισχύουν και στο ΚΤΕΛ, με την διαφορά αυτή να πηγαίνει στα ταμεία του ΚΤΕΛ, ή να έβγαζε το ΚΤΕΛ δικές του ειδικά για την αστική ζώνη.
Απάντηση
#2
Ναι οντως ισχυει... Αυτο απο οτι ΕΓΩ ξερω ειναι γιατι θεωρητικα τα ορια της πρωτευουσας ηταν/ειναι μεχρι τον Σταυρο την Κηφισια και την Ελευσινα...

Οσον αφορα το εισητηριο ειναι διαφορετικο και πιο υψηλο απο τα αστικα λεωφορεια.

Αυτα που λες για τα εισητηρια ισως γινουν με την ενταξη των ΚΤΕΛ στον ΟΑΣΑ, δεν ειναι ομως κατι επισημο ειναι η αποψη μου για να μην παρεξηγηθω.
Απάντηση
#3
Εκτός του λεγόμενου "ορίου περιοχής πρωτεύουσας" (φαίνεται πολύ καλά στους χάρτες των Καπρανίδη-Χιώτη) υπάρχουν αρκετοί Δήμοι που ανήκουν στην περιοχή ευθύνης του Ο.Α.Σ.Α. και εξυπηρετούνται από την Ε.ΘΕ.Λ., και ενδεικτικά είναι:
-Βάρη
-Λαγονήσι
-Σαρωνίδα
-Κορωπί
-Παιανία
-Σπάτα
-Γλυκά Νερά
-Ανθούσα
-Παλλήνη
-Γέρακας
-Άρτεμις
-Διόνυσος
-Σταμάτα
-Ροδόπολη
-Δροσιά
-Άγιος Στέφανος
-Άνοιξη
-Κρυονέρι
-Αχαρνές
-Θρακομακεδόνες
-Άνω Λιόσια
-Ζεφύρι
-Φυλή
-Ελευσίνα
-Ασπρόπυργος
-Μάνδρα
-Μαγούλα
καθώς επίσης και η περιοχή "Αφαία" του Δήμου Χαϊδαρίου.

Οι δήμοι που βρίσκονται πιο μέσα από τους προαναφερθέντες είναι διοικητικά το πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας. Οι προαναφερθέντες είναι απλά Δήμοι/Κοινότητες του Νομού Αττικής που εξυπηρετεί μεν ο Ο.Α.Σ.Α., είναι ενοποιημένοι οικοδομικά με την Αθήνα, αλλά δεν θεωρούνται επισήμως "πρωτεύουσα".
Απάντηση
#4
Και δεν είναι μόνο όσοι προορισμοί αναγράφονται στην ιστοσελίδα! Με το ΚΤΕΛ για παράδειγμα, μπορείς να κάνεις και διαδρομές ακόμα και μέχρι το Φάληρο π.χ.! Και αν σκεφτεί κανείς ότι (σε διαδρομές εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος) ότι με 40 λεπτά παραπάνω (1.40 αντί για 1.00 Αθήνα-Παλλήνη) θα φτάσει πιο γρήγορα και μακράν πιο άνετα, είμαι σίγουρος ότι κάτι τέτοια κοστίζουν πολύ στον ΟΑΣΑ.

Α! Και κάτι, όσον αφορά τα "όρια" που προανέφερε ο Πάνος: τα όρια αυτά αναφέρονται στον χάρτη, που κυκλοφόρησε κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 90. Αφ' ενός ο πολεοδομικός ιστός έχει σχεδόν διπλασιαστεί από τότε, αφ' ετέρου δεν ήταν παρά μόνο κάποια τυπικά όρια (αν δείτε σε παλιά βιβλία, οι Αχαρνές θεωρούνται ξεχωριστή πόλη). Στο κάτω-κάτω, τα όρια στην περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΑ, από το 1981 μέχρι τώρα, έχουν αλλάξει σε πολύ λίγα σημεία (νομίζω σχετικά με την Σαρωνίδα, τον Οικισμό ΤΙΤΑΝ, και το Κίτσι).
114, 115, 149, 170, Ε22 (το Γ1 να 'ταν κι άλλο.........)
Απάντηση
#5
Άρα δηλαδή δεν έχω περιορισμό να πάρω ένα λεωφορείο του ΚΤΕΛ που πάει π.χ. Καπανδρίτι μέσω Λεωφ. Κηφισίας για να πάω σπίτι μου. Καλό αυτό. Πίστευα ότι στα ΚΤΕΛ ισχύουν περιορισμοί επιβίβασης-αποβίβασης εντός της ζώνης του Ο.Α.Σ.Α., περίπου όπως γινόταν στην προ-Σ.ΕΠ. εποχή με τα αστικά (π.χ. στα 501,527 και 538/539 δεν επιτρεπόταν να αποβιβαστείς πριν την Αγία Βαρβάρα όταν πήγαιναν προς βόρεια προάστια, ούτε να επιβιβαστείς μετά την Αγία Βαρβάρα πηγαίνοντας προς κέντρο).
Απάντηση
#6
(28-12-2010, 11:37 AM)panos81 Έγραψε: Άρα δηλαδή δεν έχω περιορισμό να πάρω ένα λεωφορείο του ΚΤΕΛ που πάει π.χ. Καπανδρίτι μέσω Λεωφ. Κηφισίας για να πάω σπίτι μου. Καλό αυτό. Πίστευα ότι στα ΚΤΕΛ ισχύουν περιορισμοί επιβίβασης-αποβίβασης εντός της ζώνης του Ο.Α.Σ.Α., περίπου όπως γινόταν στην προ-Σ.ΕΠ. εποχή με τα αστικά (π.χ. στα 501,527 και 538/539 δεν επιτρεπόταν να αποβιβαστείς πριν την Αγία Βαρβάρα όταν πήγαιναν προς βόρεια προάστια, ούτε να επιβιβαστείς μετά την Αγία Βαρβάρα πηγαίνοντας προς κέντρο).

Δεν μπορώ να σου πω για την Αγ.Βαρβάρα με βεβαιότητα, αλλά μπορώ να σου πω 3 παραδείγματα, που έχω κάνει ο ίδιος:
- Δημαρχείο Βουλιαγμένης-Σύνταγμα
- Κατεχάκη & Μεσογείων - Πεδίο Άρεως
- Κορωπί - Γουδή

Επομένως φαντάζομαι ότι δεν θα υπάρχουν παρόμοιοι περιορισμοί...
114, 115, 149, 170, Ε22 (το Γ1 να 'ταν κι άλλο.........)
Απάντηση
#7
Για την Αγία Βαρβάρα θυμάμαι καλά το χαρτόνι στο παρμπριζ των Magirus Deutz που έγραφε "1η ΣΤΑΣΗ ΑΠΟΒΙΒΑΣΗΣ - ΣΤΡΟΦΗ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ". Ίσχυε για τις γραμμές 501 (Αθήνα - Άνω Πεύκη), 527 (Κάνιγγος-Μαρούσι) και 538/539 (Κάνιγγος-Κηφισιά), αλλά και για τις 401 (Κάνιγγος-Πολύδροσο), 402 (Κάνιγγος-Μεταμόρφωση), 403 (Κάνιγγος-Αγ. Παρασκευή) και 404 (Κάνιγγος-Κάτω Χαλάνδρι).
Απάντηση
#8
(28-12-2010, 01:03 PM)panos81 Έγραψε: Για την Αγία Βαρβάρα θυμάμαι καλά το χαρτόνι στο παρμπριζ των Magirus Deutz που έγραφε "1η ΣΤΑΣΗ ΑΠΟΒΙΒΑΣΗΣ - ΣΤΡΟΦΗ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ". Ίσχυε για τις γραμμές 501 (Αθήνα - Άνω Πεύκη), 527 (Κάνιγγος-Μαρούσι) και 538/539 (Κάνιγγος-Κηφισιά), αλλά και για τις 401 (Κάνιγγος-Πολύδροσο), 402 (Κάνιγγος-Μεταμόρφωση), 403 (Κάνιγγος-Αγ. Παρασκευή) και 404 (Κάνιγγος-Κάτω Χαλάνδρι).

Ο περιορισμός που αναφέρεις ίσχυε και πριν απο τη δημιουργία των ΣΕΠ. Ωστόσο, ίσχυε μόνον για τα 501/527 και σίγουρα όχι για το 538/539 που ήταν γραμμή κορμός. Επίσης δεν πρέπει να ίσχυε για τα 401, 402, χωρίς όμως να είμαι 100% σίγουρος. Πιθανόν να ίσχυε για το 403 που ήταν σπάνιο και είχε 1 δρομολόγιο την ώρα. Επίσης στα λεωφορεία των Μελισσίων (410 κλπ) η πρωτη στάση αποβίβασης ήταν η Ζέρβα. Αντιθέτως στην κάθοδο δεν υπήρχε περιορισμός στην αποβίβαση, παρά μόνον στα λεωφορεία για Πειραιά (517/18/19) όπου 1η στάση αποβίβασης ήταν το Γηροκομείο.
Απάντηση
#9
Ειδικα στην Παιανια κανουν χρυσες δουλειες αφου μονο τα ΚΤΕΛ περνανε απο το κεντρο της Παιανιας στην Λαυριου.

Εγω παντως τα εχω χρησιμοποιησει πολλες φορες για Παλληνη ειτε το ΚΤΕΛ Λαυριου μεχρι τον Βασιλοπουλο στα Γλυκα Νερα ειτε το ΚΤΕΛ Ραφηνας για μεχρι την εκκλησια Παλληνης.

Γενικα υπαρχουν και στασεις των ΚΤΕΛ οποτε μπορεις να δεις που σταματανε. Ο Χολαργος εχει, Αγια Παρασκευη κλπ ακομη και πιο πισω απλα νομιζω οτι αποβιβαζει απο Αγια Παρασκευη και πανω.
Απάντηση
#10
Μα και χωρίς τις πορτοκαλί πινακίδες (αν κατάλαβα καλά σε αυτές αναφέρεσαι), σταματάνε και στις αντίστοιχες της ΕΘΕΛ.
114, 115, 149, 170, Ε22 (το Γ1 να 'ταν κι άλλο.........)
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 3 Επισκέπτης (ες)