20-12-2010, 09:34 AM
Αργά το απόγευμα του Σαββάτου κατέβαινα από Βύρωνα για να πάω Κηφισιά. Πήρα το 732, κατέβηκα Ριζάρη και κατευθύνθηκα στην στάση όπου περνούν το Χ14 και τα τρόλλεϊ με σκοπό είτε να πάρω το Χ14 κατευθείαν για Κηφισιά, είτε κάποιο από τα τρόλλεϊ (3 ή 13) μέχρι την 1η στάση επί της Λεωφ. Κηφισίας και από εκεί ό,τι περνούσε (Α7/Β7, 550, Χ14).
Πρώτο ήρθε το τρόλλεϊ 3 όπου μπήκα, ακολουθούμενο κατά πόδας από το 13. Μέσα στο 3 μπήκε ελεγκτής. Τρεις συνολικά επιβάτες δεν είχαν εισιτήριο, και όλοι διαμαρτύρονταν ότι οι μεν ελεγκτές θέλουν να είμαστε εντάξει στις υποχρεώσεις μας, όμως οι συγκοινωνίες εδώ και 10 μέρες είτε υπολειτουργούν είτε δεν λειτουργούν καθόλου και απ' ότι φαίνεται, αν δεν υπάρξει δραστικότατη παρέμβαση της δικαιοσύνης (κήρυξη της απεργίας ως παράνομη/καταχρηστική, επίταξη, επιστράτευση) τα χειρότερα είναι ακόμα μπροστά μας. Βεβαίως ο ελεγκτής θύμωσε με την συμπεριφορά των επιβατών και τους κατέβασε και τους τρεις για να καλέσει την αστυνομία για να τους συλλάβει όλους, παρότι ο ένας πλήρωσε επί τόπου το πρόστιμο και ο άλλος επέδειξε ταυτότητα και του κόπηκε βεβαίωση. Αμέσως μόλις κατέβηκαν από το 3, οι ίδιοι ελεγκτές μπήκαν στο 13. Στην δε στάση επί της Κηφισίας κατέβηκα για να αλλάξω λεωφορείο, πέρασε όσο περίμενα και το 18 ή το 19, στο οποίο επίσης επέβαιναν άλλοι ελεγκτές (τους ξέρω φατσικά γιατί τους πετυχαίνω πολύ συχνά).
Η διαμαρτυρία των επιβατών για τις απεργίες είναι φυσικά πολύ εύλογη αλλά δεν αποτελεί νόμιμη δικαιολογία για την άρνηση καταβολής του κομίστρου. Ο αστικός κώδικας δίνει μεν το δικαίωμα άρνησης καταβολής της παροχής σε περίπτωση μη καταβολής ή ελλιπούς καταβολής από πλευράς του αντισυμβαλλόμενου της δικής του παροχής, αλλά αυτό επιτρέπεται μόνο μέσα στα πλαίσια ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ σύμβασης.
Δηλαδή από την στιγμή που το Σάββατο υπήρχε κανονικά συγκοινωνία, τότε δεν απαλάσσεται ο επιβάτης για την υποχρέωση καταβολής κομίστρου για εκείνη την ημέρα. Η άρνηση καταβολής κομίστρου στοιχειοθετεί αδίκημα από την πλευρά του επιβάτη.
Αν είχε εβδομαδιαία ή μηνιαία κάρτα, τότε πάλι αν δεν την έδειχνε και του έκοβαν πρόστιμο, θα την προσκόμιζε στην Μετσόβου και θα του επέστρεφαν το πρόστιμο ή θα ακύρωναν την κλήση, αλλά αυτό γίνεται πάντα και δεν σχετίζεται με τις απεργίες.
Βεβαίως μπορεί ο επιβάτης που έχει εκδόσει εισιτήριο εβδομαδιαίο, μηνιαίο ή ετήσιο να αξιώσει δικαστικά με αγωγή αποζημίωση για τις ημέρες που υπήρξε απεργία διότι εκεί όντως υπάρχει πλημμελής εκπλήρωση της παροχής. Με το εβδομαδιαίο εισιτήριο δικαιούμαι αστικής συγκοινωνίας για 7 μέρες, με το μηνιαίο για όλο τον μήνα από την 1η ως την 28η/30η/31η του, με το ετήσιο από 1 Ιανουαρίου έως 31 Δεκεμβρίου. Άρα κάποιες μέρες έχω μεν καταβάλει το αντίτιμο αλλά δεν μου δίδεται, με δική τους υπαιτιότητα, η παροχή. Εκεί στοιχειοθετείται αδίκημα σε βάρος του Ο.Α.Σ.Α. και των προστηθέντων του.
Πρώτο ήρθε το τρόλλεϊ 3 όπου μπήκα, ακολουθούμενο κατά πόδας από το 13. Μέσα στο 3 μπήκε ελεγκτής. Τρεις συνολικά επιβάτες δεν είχαν εισιτήριο, και όλοι διαμαρτύρονταν ότι οι μεν ελεγκτές θέλουν να είμαστε εντάξει στις υποχρεώσεις μας, όμως οι συγκοινωνίες εδώ και 10 μέρες είτε υπολειτουργούν είτε δεν λειτουργούν καθόλου και απ' ότι φαίνεται, αν δεν υπάρξει δραστικότατη παρέμβαση της δικαιοσύνης (κήρυξη της απεργίας ως παράνομη/καταχρηστική, επίταξη, επιστράτευση) τα χειρότερα είναι ακόμα μπροστά μας. Βεβαίως ο ελεγκτής θύμωσε με την συμπεριφορά των επιβατών και τους κατέβασε και τους τρεις για να καλέσει την αστυνομία για να τους συλλάβει όλους, παρότι ο ένας πλήρωσε επί τόπου το πρόστιμο και ο άλλος επέδειξε ταυτότητα και του κόπηκε βεβαίωση. Αμέσως μόλις κατέβηκαν από το 3, οι ίδιοι ελεγκτές μπήκαν στο 13. Στην δε στάση επί της Κηφισίας κατέβηκα για να αλλάξω λεωφορείο, πέρασε όσο περίμενα και το 18 ή το 19, στο οποίο επίσης επέβαιναν άλλοι ελεγκτές (τους ξέρω φατσικά γιατί τους πετυχαίνω πολύ συχνά).
Η διαμαρτυρία των επιβατών για τις απεργίες είναι φυσικά πολύ εύλογη αλλά δεν αποτελεί νόμιμη δικαιολογία για την άρνηση καταβολής του κομίστρου. Ο αστικός κώδικας δίνει μεν το δικαίωμα άρνησης καταβολής της παροχής σε περίπτωση μη καταβολής ή ελλιπούς καταβολής από πλευράς του αντισυμβαλλόμενου της δικής του παροχής, αλλά αυτό επιτρέπεται μόνο μέσα στα πλαίσια ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ σύμβασης.
Δηλαδή από την στιγμή που το Σάββατο υπήρχε κανονικά συγκοινωνία, τότε δεν απαλάσσεται ο επιβάτης για την υποχρέωση καταβολής κομίστρου για εκείνη την ημέρα. Η άρνηση καταβολής κομίστρου στοιχειοθετεί αδίκημα από την πλευρά του επιβάτη.
Αν είχε εβδομαδιαία ή μηνιαία κάρτα, τότε πάλι αν δεν την έδειχνε και του έκοβαν πρόστιμο, θα την προσκόμιζε στην Μετσόβου και θα του επέστρεφαν το πρόστιμο ή θα ακύρωναν την κλήση, αλλά αυτό γίνεται πάντα και δεν σχετίζεται με τις απεργίες.
Βεβαίως μπορεί ο επιβάτης που έχει εκδόσει εισιτήριο εβδομαδιαίο, μηνιαίο ή ετήσιο να αξιώσει δικαστικά με αγωγή αποζημίωση για τις ημέρες που υπήρξε απεργία διότι εκεί όντως υπάρχει πλημμελής εκπλήρωση της παροχής. Με το εβδομαδιαίο εισιτήριο δικαιούμαι αστικής συγκοινωνίας για 7 μέρες, με το μηνιαίο για όλο τον μήνα από την 1η ως την 28η/30η/31η του, με το ετήσιο από 1 Ιανουαρίου έως 31 Δεκεμβρίου. Άρα κάποιες μέρες έχω μεν καταβάλει το αντίτιμο αλλά δεν μου δίδεται, με δική τους υπαιτιότητα, η παροχή. Εκεί στοιχειοθετείται αδίκημα σε βάρος του Ο.Α.Σ.Α. και των προστηθέντων του.