Αξιολόγηση Θέματος:
  • 15 Ψήφοι - 2.33 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Δημοτικές Συγκοινωνίες και σχέδιο "Καλλικράτης"
#1
Με το σχέδιο "Καλλικράτης", επιδιώκεται η μείωση των Δήμων και Κοινοτήτων στην Αττική από 56 που είναι σήμερα σε 17-18.

Βεβαίως κάποιοι Δήμοι θα παραμείνουν ανεξάρτητοι όπως σήμερα, ορισμένοι από τους οποίους ήδη έχουν δημοτική συγκοινωνία.

Ανάμεσα σε αυτούς το Μαρούσι και ο Βύρωνας, ίσως οι δύο καλλίτερες της Αθήνας. Ο Δήμος Αμαρουσίου λειτουργεί και την διαδημοτική γραμμή προς Πεύκη και Λυκόβρυση, σε συνεργασία με τους Δήμους αυτούς, οι οποίοι πρόκειται να ενωθούν. Μπορεί να φαίνεται τραβηγμένο σαν σενάριο, αλλά τα νέα σήματα στάσεων που τοποθετεί ο Δήμος Πεύκης είναι πολύ παρόμοια σε σχέδιο με αυτά του Δήμου Λυκόβρυσης, με εξαίρεση τον φόντο που στην Πεύκη είναι πράσινος ενώ στην Λυκόβρυση πορτοκαλί. Οπότε ίσως με την συνένωση οι γραμμές γίνουν "κόκκινη" και "πράσινη" οπότε οι στάσεις να διευκολύνουν τον κόσμο; Ο Δήμος Πεύκης εκτελεί όλη την ημέρα την ίδια διαδρομή, ενώ της Λυκόβρυσης έχει τέσσερις ονομαστικά γραμμές, που στην πραγματικότητα όμως καθεμία έχει 2-3 δρομολόγια την ημέρα. Ήτοι πρώτα κάνει 2 δρομολόγια η γραμμή που πάει στον σταθμό ΚΑΤ, μετά τρία δρομολόγια η γραμμή που εξυπηρετεί τα σχολεία, μετά δύο δρομολόγια για σταθμό Ηρακλείου (Προαστιακό), και τέλος άλλα δύο προς τα σχολεία αλλά με διαφοροποιημένη διαδρομή σε σχέση με το πρωϊ. Να δούμε αν η ενοποίηση των Δήμων φέρει αλλαγές, ίσως μια λογική κίνηση θα είναι μία γραμμή από ΚΑΤ προς την Άνω Πεύκη και την Λυκόβρυση, και άλλη μία από Νερατζιώτισσα προς Κάτω Πεύκη, με τις δύο γραμμές να συναντιούνται στην Λεωφ. Ειρήνης.

Ένα περίεργο σενάριο διαμορφώνεται στους Δήμους Καισαριανής και Υμηττού, που συνενώνονται, όμως ανάμεσά τους παρεμβάλλεται ο Βύρωνας! Και οι δύο έχουν δημοτική συγκοινωνία, της Καισαριανής σαφώς πιο οργανωμένη. Το θέμα όμως είναι αν θα συνεχίσουν να λειτουργούν αυτόνομα, ή όχι; Αν επιχειρήσουν δημιουργήσουν γραμμή Καισαριανής - Υμηττού, θα πρέπει να διέρχεται μέσα από τον Βύρωνα χωρίς στάσεις...

Ενοποιούνται στα βορειοανατολικά προάστια τα Βριλήσσια, τα Μελίσσια, η Παλαιά Πεντέλη και η Νέα Πεντέλη. Οι δύο Πεντέλες λειτουργούσαν κοινοτική συγκοινωνία προς τον σταθμό Χαλανδρίου. Τα Μελίσσια έχουν δύο γραμμές που λειτουργούν με λεωφορεία του Δήμου Αμαρουσίου. Τα Βριλήσσια έχουν 6 λεωφορεία με 3 γραμμές και καλές συχνότητες, μεταξύ των λεωφορείων και 3 "Βεργίνες" με μεγαλύτερη χωρητικότητα και κατάλληλες για μακρινότερες διαδρομές. Εδώ αν οι Δήμοι ενωθούν, μπορούν να δημιουργήσουν καλές τροφοδοτικές γραμμές από τις αντίστοιχες περιοχές τους προς τον σταθμό Πλακεντίας, ίσως με τις "Βεργίνες" να αναλαμβάνουν μακρινότερα δρομολόγια προς Πεντέλη και τα μικρότερα λεωφορεία τις κοντινότερες διαδρομές.

Το εγχείρημα της Αγ. Βαρβάρας να κάνει δημοτική συγκοινωνία με 4 μεταχειρισμένα Ikarus της Ε.ΘΕ.Λ. έληξε γρήγορα και άδοξα, όμως το Χαϊδάρι λειτουργεί μια σαφώς πιο οργανωμένη συγκοινωνία με 2 Van Hool A300 της Ε.ΘΕ.Λ. και κάποια Cito δικά του. Εδώ μια επέκταση μπορεί να εξυπηρετήσει και την Αγία Βαρβάρα. Με την επερχόμενη λειτουργία του σταθμού Μετρό στο Χαϊδάρι, ίσως πρέπει να γίνει ένας γενικότερος ανασχεδιασμός.

Η Νέα Χακηδόνα απορροφάται - όπως ήταν αναμενόμενο - από την Νέα Φιλαδέλφεια. Η πρώτη έχει δύο μεγάλα λεωφορεία (Van Hool) της Ε.ΘΕ.Λ. ενώ η δεύτερη μικρότερα Ikarus E91. Το λογικό εδώ θα ήταν το Van Hool να κάνει γραμμή Άνω Πατήσια - Ν. Χαλκηδόνα - Ν. Φιλαδέλφεια - Στ. Περισσού, με το Ikarus ενισχυτική στις γειτονιές.

Ένας μεγάλος Δήμος δημιουργείται στα βόρεια προάστια, με την συνένωση Κηφισιάς, Νέας Ερυθραίας, και Εκάλης, κανένας από τους οποίους δεν διαθέτει δημοτική συγκοινωνία. Ίσως τώρα αν υπάρξει ένας εύρωστος οικονομικά Δήμος, να δοθεί η ευκαιρία. Η Κηφισιά το συζητά εδώ και κάποια χρόνια. Μάλιστα, προς στιγμήν είχαν "κλειστεί" 3 Ikarus πρώην Ε.ΘΕ.Λ., που όμως δεν παραδόθηκαν ποτέ. Σίγουρα υπάρχει η ανάγκη προμήθειας minibus για να εξυπηρετούν το ιστορικό εμπορικό κέντρο της περιοχής και να το συνδέουν με τον σταθμό των Η.Σ.Α.Π.

Το Κερατσίνι είχε παλαιότερα κάνει διαδημοτική συγκοινωνία με την Δραπετσώνα, τελικά όμως χωρίστηκαν και κάθε Δήμος κράτησε το δικό του τμήμα της γραμμής. Οι δύο αυτοί Δήμοι θα συνενωθούν με το Πέραμα. Με δεδομένη την δομή του οδικού δικτύου, το Κερατσίνι έχει τώρα την μεγαλύτερη ανάγκη για τοπικές γραμμές που να συμπληρώνουν το πυκνό από πλευράς κάλυψης αλλά αραιό από πλευράς δρομολογίων δίκτυο της Ε.ΘΕ.Λ. στην περιοχή. Πάντως ό,τι κι αν γίνει, επιτακτική είναι η ανάγκη να επιστρέψει το τραμ. Τότε θα μπορούσαν να γίνουν τοπικές γραμμές με τροφοδοτικό χαρακτήρα.

Γενικά η συνένωση Δήμων δημιουργεί (εάν το σχέδιο πετύχει και στην πράξη γιατί στα χαρτιά και στην θεωρία όλα καλά φαίνονται) καλλίτερες οικονομικές συνθήκες με την περιοκοπή δαπανών για αμοιβές στελεχών και κατάργηση οργανισμών των Δήμων, ένα μέρος των οποίων θα μπορούσε να διατεθεί σε δημοτικές συγκοινωνίες που τώρα χωλαίνουν οικονομικά. Όταν το Μαρούσι εξετάζει σοβαρά την επιβολή κομίστρου, καταλαβαίνετε τι αντιμετωπίζουν Δήμοι όπως η Ροδόπολη, τα Καλύβια, η Λυκόβρυση κ.ά.

Επίσης, μεγαλύτερος Δήμος σημαίνει περισσότερα σημεία ενδιαφέροντος και δυνατότητα ανάπτυξης γραμμών με μεγαλύτερο μήκος. Πολλές γραμμές ως τώρα ήταν καταδικασμένες διότι εκτελούσαν μια πολύ μικρή διαδρομή που δεν κατέληγε κάπου όπου να εξυπηρετεί μεγάλη μερίδα του επιβατικού κοινού, επιβεβλημένο όμως λόγω του ότι οι Δήμοι δεν μπορούσαν να εκτελούν συγκοινωνιακό έργο πέρα από τα όριά τους. Τώρα, τα Καλύβια και η Κερατέα αντιμετωπίζουν ένα ανάλογο πρόβλημα. Με την ένωση αυτών των δύο Δήμων μαζί με Ανάβυσσο, Κουβαρά, Σαρωνίδα και Παλιά Φώκαια, μπορεί να γίνει ένα καλό δίκτυο που να συνδέει τις περιοχές αυτές τόσο μεταξύ τους όσο και με την γραμμή Ε22 στην Σαρωνίδα και το δίκτυο του Προαστιακού αρχικά στο Κορωπί και κατόπιν στην Κερατέα και τα Καλύβια.
Απάντηση
#2
Προσωπικά είμαι απαισιόδοξος ότι με την υλοποίηση του Καλλικράτη θα μπορέσουν να πέσουν πιο πολλά χρήματα στις δημοτικές συγκοινωνίες. Συμφωνώ ότι οι νέοι δήμοι θα έχουν οικονομίες κλίμακας, αλλά επίσης θα λειτουργήσουν σε ένα περιβάλον που θα υπάρχει συνεχής πίεση για μείωση του κόστους.
Έγώ έχω ένα διαφορετικό ερώτημα: Με τους χάρτες που έχουν δημοσιευθεί έχουμε συνένωση δήμων που σήμερα εξυπηρετούνται από την ΕΘΕΛ να συνενώνται με δήμους που δεν. Αυτό σημαίνει ότι αποκτά η ΕΘΕΛ την δυνατότητα να επεκτείνει τις γραμμές της;
Τέτοια παραδείγματα είναι ο νέος Δήμος Μάνδρας-Ειδυλλίας, Θορικού και Ραφήνας-Πικερμίου.
Απάντηση
#3
(28-04-2010, 04:37 PM)panos81 Έγραψε: Η Νέα Χακηδόνα απορροφάται - όπως ήταν αναμενόμενο - από την Νέα Φιλαδέλφεια. Η πρώτη έχει δύο μεγάλα λεωφορεία (Van Hool) της Ε.ΘΕ.Λ. ενώ η δεύτερη μικρότερα Ikarus E91. Το λογικό εδώ θα ήταν το Van Hool να κάνει γραμμή Άνω Πατήσια - Ν. Χαλκηδόνα - Ν. Φιλαδέλφεια - Στ. Περισσού, με το Ikarus ενισχυτική στις γειτονιές.

Μία παρατήρηση: Μέχρι τώρα δεν έχω δει τα VanHool της Χαλκηδόνας, ούτε έχω διαβάσει κάτι για δημοτική συγκοινωνία σε τοπικές εφημερίδες.
Απάντηση
#4
Δεν υπάρχει σε όλους τους Δήμους η προβολή των δημοτικών συγκοινωνιών που θα έπρεπε.

Όσον αφορά την επέκταση της αρμοδιότητας της Ε.ΘΕ.Λ. είναι ένα ενδιαφέρον θέμα. Πιστεύω όμως ότι το κρίσιμο σημείο είναι που βρίσκεται η έδρα του διευρυμένου Δήμου, και ποιος Δήμος απορροφά ποιους, γιατί σε κάποιες περιπτώσεις ο μεγαλύτερος από τους δύο (ή περισσότερους) Δήμους θα έχει το πάνω χέρι, δηλαδή θα διατηρήσει το όνομα και την έδρα ενώ ο άλλος θα μετατραπεί απλά σε μια γειτονιά του διευρυμένου. Κάτι τέτοιο θα ισχύσει και με τους νέους Δήμους Ραφήνας (που απορροφά το Πικέρμι) και Θορικού (που θα έχει έδρα στα Καλύβια και θα απορροφά την Σαρωνίδα). Δεν αποκλείεται στις περιπτώσεις αυτές, εάν η περιοχή ευθύνης του Ο.Α.Σ.Α. οριοθετείται με όρια των Δήμων, είναι πολύ πιθανό σε αυτές τις περιπτώσεις (που αφορούν τις γραμμές 315, Ε22 και 330) η Ε.ΘΕ.Λ. να πρέπει να προβεί σε σύντμηση των γραμμών, καθώς τμήματά τους θα βρεθούν ΕΚΤΟΣ των Δήμων όπου δραστηριοποιείται, έτσι να πρέπει να περικοπεί το Ε22 π.χ. μέχρι Βάρκιζα. Μπορεί να ισχύσει από την άλλη το ότι σκεπτικό του Γιάννη, ότι δηλαδή η περιοχή αρμοδιότητας του Ο.Α.Σ.Α. να επεκταθεί, δηλαδή να πιάσει όλον τον διευρυμένο Δήμο έστω κι αν ένα μέρος του είναι στην περιοχή ευθύνης του Ο.Α.Σ.Α. Βέβαια κάτι τέτοιο θα προκαλούσε ξεσηκωμό στα ΚΤΕΛ που χάνουν το μονοπώλιο της Ραφήνας. Μπορεί βέβαια να μην γίνει και καμία αλλαγή, αλλά η περιοχή ευθύνης του Ο.Α.Σ.Α. να παραμείνει ως έχει, οριοθετούμενη από τα δημοτικά διαμερίσματα που θα προκύψουν (π.χ. Δ.Δ. Πικερμίου, Δ.Δ. Σαρωνίδας, Δ.Δ. Αγίας Μαρίνας) στην θέση των καταργούμενων ανεξάρτητων Δήμων. Γιατί ναι μεν θα υπάρχει ένας δήμαρχος για τον κάθε διευρυμένο Δήμο, όμως οι παλαιότεροι (μικρότεροι) που απορροφώνται θα εξακολουθήσουν να εκπροσωπεύονται ως δημοτικά διαμερίσματα.
Απάντηση
#5
(30-04-2010, 09:59 AM)panos81 Έγραψε: Δεν υπάρχει σε όλους τους Δήμους η προβολή των δημοτικών συγκοινωνιών που θα έπρεπε.

Όσον αφορά την επέκταση της αρμοδιότητας της Ε.ΘΕ.Λ. είναι ένα ενδιαφέρον θέμα. Πιστεύω όμως ότι το κρίσιμο σημείο είναι που βρίσκεται η έδρα του διευρυμένου Δήμου, και ποιος Δήμος απορροφά ποιους, γιατί σε κάποιες περιπτώσεις ο μεγαλύτερος από τους δύο (ή περισσότερους) Δήμους θα έχει το πάνω χέρι, δηλαδή θα διατηρήσει το όνομα και την έδρα ενώ ο άλλος θα μετατραπεί απλά σε μια γειτονιά του διευρυμένου. Κάτι τέτοιο θα ισχύσει και με τους νέους Δήμους Ραφήνας (που απορροφά το Πικέρμι) και Θορικού (που θα έχει έδρα στα Καλύβια και θα απορροφά την Σαρωνίδα). Δεν αποκλείεται στις περιπτώσεις αυτές, εάν η περιοχή ευθύνης του Ο.Α.Σ.Α. οριοθετείται με όρια των Δήμων, είναι πολύ πιθανό σε αυτές τις περιπτώσεις (που αφορούν τις γραμμές 315, Ε22 και 330) η Ε.ΘΕ.Λ. να πρέπει να προβεί σε σύντμηση των γραμμών, καθώς τμήματά τους θα βρεθούν ΕΚΤΟΣ των Δήμων όπου δραστηριοποιείται, έτσι να πρέπει να περικοπεί το Ε22 π.χ. μέχρι Βάρκιζα. Μπορεί να ισχύσει από την άλλη το ότι σκεπτικό του Γιάννη, ότι δηλαδή η περιοχή αρμοδιότητας του Ο.Α.Σ.Α. να επεκταθεί, δηλαδή να πιάσει όλον τον διευρυμένο Δήμο έστω κι αν ένα μέρος του είναι στην περιοχή ευθύνης του Ο.Α.Σ.Α. Βέβαια κάτι τέτοιο θα προκαλούσε ξεσηκωμό στα ΚΤΕΛ που χάνουν το μονοπώλιο της Ραφήνας. Μπορεί βέβαια να μην γίνει και καμία αλλαγή, αλλά η περιοχή ευθύνης του Ο.Α.Σ.Α. να παραμείνει ως έχει, οριοθετούμενη από τα δημοτικά διαμερίσματα που θα προκύψουν (π.χ. Δ.Δ. Πικερμίου, Δ.Δ. Σαρωνίδας, Δ.Δ. Αγίας Μαρίνας) στην θέση των καταργούμενων ανεξάρτητων Δήμων. Γιατί ναι μεν θα υπάρχει ένας δήμαρχος για τον κάθε διευρυμένο Δήμο, όμως οι παλαιότεροι (μικρότεροι) που απορροφώνται θα εξακολουθήσουν να εκπροσωπεύονται ως δημοτικά διαμερίσματα.

Δεν καταλαβαίνω γιατί μπλέκει το 330 στην συζήτηση. Το 330 είναι τοπική γραμμή του Δήμου Κορωπί, ο οποίος ούτε αλλάζει όριο ούτε συγχωνεύεται με κάποιον άλλο.

Το Πικέρμι δεν είναι στην περιοχή ευθύνης της ΕΘΕΛ, απλά έχουν επεκταθεί οι γραμμές (314, 315, 330) σιωπηλά.

Επίσης δεν συζητάς την περίπτωση της Μάνδρας.
Απάντηση
#6
Η Αγία Μαρίνα ανήκει στο Κορωπί; Νόμιζα ότι ήταν ανεξάρτητη κοινότητα, γι' αυτό ανέφερα το 330.

Συνεπώς για το Πικέρμι μάλλον θα συνεχίσει να ισχύει η "σιωπηλή" επέκταση των 314/315... ουσιαστικά δεν αλλάζει συνεπώς κάτι.
Απάντηση
#7
Στο Πικέρμι δεν υπάρχει σιωπηρή επέκταση του δικτύου ΕΘΕΛ, καθότι από το 1999 φτάνανε τα 314, 315, 324, 340 στο Πικέρμι (Ο405Ν και ΒΕΡΓΙΝΕΣ τότε). Στη συνέχεια, τροποποιήθηκαν τα 315-324 με μεταφορά του τέρματος στο Νεκροταφείο Παλλήνης και το 324 έγινε κυκλικό.

Αν θυμάστε, μέχρι τότε το τέρμα ήτανε στην παγωτοβιομηχανία ΑΛΜΑ.
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Απάντηση
#8
(05-05-2010, 09:52 PM)ELBO O405GN Έγραψε: Στο Πικέρμι δεν υπάρχει σιωπηρή επέκταση του δικτύου ΕΘΕΛ, καθότι από το 1999 φτάνανε τα 314, 315, 324, 340 στο Πικέρμι (Ο405Ν και ΒΕΡΓΙΝΕΣ τότε). Στη συνέχεια, τροποποιήθηκαν τα 315-324 με μεταφορά του τέρματος στο Νεκροταφείο Παλλήνης και το 324 έγινε κυκλικό.

Αν θυμάστε, μέχρι τότε το τέρμα ήτανε στην παγωτοβιομηχανία ΑΛΜΑ.
Εάν δεν είναι σιωπηλή τότε τι είναι αυτό;
Απάντηση
#9
Η απάντηση του τι γίνεται στην περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΑ με τον "Καλλικράτη" δίνεται στην ακόλουθη σελίδα από τον ιστότοπο του ΟΑΣΑ:

Η σημερινή Περιοχή Εξυπηρέτησης των Αστικών Συγκοινωνιών έχει καθορισθεί δια νόμου και δεν μπορεί να μεταβληθεί χωρίς αντίστοιχη νομοθετική ρύθμιση.

Η περιοχή που εξυπηρετείται σήμερα από αστική συγκοινωνία εκτείνεται Δυτικά μέχρι την Ελευσίνα, Μάνδρα και Μαγούλα (Θριάσιο Πεδίο). Ανατολικά μέχρι την Πεντέλη, την Παλλήνη, τα Σπάτα, τη Λούτσα και το Κορωπί (περιοχή Μεσογείων). Βόρεια μέχρι τη Φυλή, τη Πάρνηθα, το Κρυονέρι, το φράγμα της Λίμνης του Μαραθώνα, το Διόνυσο, τη Σταμάτα και τη Νέα και την Παλαιά Πεντέλη. Νότια μέχρι τη θάλασσα και νοτιοανατολικά μέχρι και την Σαρωνίδα. Η περιοχή αυτή περιλαμβάνει ένα σύνολο 84 δήμων και κοινοτήτων/οικισμών, που δίδονται στον παρακάτω πίνακα. Σημ.*:Με την εφαρμογή του N.3852/10, ΦΕΚ 87/τ .Α'/2010 «Καλλικράτης» οι 84 υφιστάμενες Τοπικές Αυτοδιοικήσεις συνενώνονται σε 52 Δήμους. (Ημερομηνία Εφαρμογής: 1/1/2011)
Απάντηση
#10
Το σχέδιο αναδιάρθρωσης των Δ.Ε.Κ.Ο. όμως περιλαμβάνει επέκταση της περιοχής ευθύνης του Ο.Α.Σ.Α. σε όλη την Περιφέρεια Αττικής εκτός από τα νησιά. Άρα και περιοχές όπως το Καπανδρίτι, ο Μαραθώνας, η Νέα Μάκρη, η Ραφήνα, το Μαρκόπουλο, το Λαύριο, η Ανάβυσσος, το Μεγάλο Πεύκο, τα Βίλλια, τα Μέγαρα, η Οινόη κ.τ.λ. θα υπαχθούν στην περιοχή ευθύνης του Ο.Α.Σ.Α..
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 3 Επισκέπτης (ες)