Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes-Benz O405N (N1)
Η διαστρέβλωση της πραγματικότητας και των γραφόμενων σε όλο τους το μεγαλείο.

Τα Ν1 που είχαν απομείνει μέχρι πρότινος στα χαρτιά είναι 75 (79 αν βάλουμε και τα 4 που είχαν δοθεί στην Τραινοσε). Μέσα σε αυτά τα 75 είναι κάτι 119, 143, 167, 226, 236, 279, 707, 812, 959, 971 κ.α. που έχουν να κυκλοφορήσουν από τον Οκτώβριο, κάτι 120, 146, 151, 190, 238, 276, 299, 806, 808, 813, 963 κ.α. τα οποία έχουν να δουν δρόμο από το Νοέμβριο ακόμα και το 962 που έχει σταματήσει να κυκλοφορεί από τον Σεπτέμβριο! Στα παραπάνω όμως ακόμα δίνονται χρήματα για ασφάλεια (ακόμα και σκανδαλωδώς θα μπορούσε να πει κανείς, ποιος ιδιώτης θα πλήρωνε κανονική ασφάλεια σε κομμένα αμάξια) ενώ δεν υπάρχει προοπτική να επαναδρομολογηθούν. Στην πραγματικότητα το τελευταίο διάστημα κυκλοφορούν περίπου 35 Ν1 τα οποία είναι εντελώς παρατημένα και σαφώς είναι θέμα χρόνου να αποσυρθούν οριστικά.

Όταν έγραφα για απόσυρση των τελευταίων Σεπτέμβριο-Οκτώβριο μιλούσα με βάση την αρχική καταληκτική ημερομηνία της παράδοσης των leasing που ήταν 30 Αυγούστου και ήδη από τότε πίστευα ότι θα χρειαζόταν 1-2 μήνες να κυκλοφορήσουν σχεδόν παράλληλα (Σεπτέμβριο-Οκτώβριο). Από τότε όμως τα δεδομένα άλλαξαν και με παρατάσεις επί παρατάσεων αυτή η ημερομηνία έφτασε 27 Νοεμβρίου. Ακόμα και σήμερα όμως, 2 Ιανουαρίου του επόμενου έτους (!), αρκετά leasing (21 συγκεκριμένα) ακόμα δεν έχουν κυκλοφορήσει ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΦΟΡΑ.. Παράλληλα όταν οι διαθεσιμότητες των leasing συχνά είναι τραγικές (παράδειγμα 30-35 αμάξια στο Μπραχάμι επί συνόλου 59, και ας με διαψεύσει ο aliance αν λεω κάτι που δεν ισχύει) νομίζω και ο πιο αδαής καταλαβαίνει ότι δεν μπορεί να βγει η δρομολόγηση, με όλο το βάρος να πέφτει στα N2 και στα εναπομείναντα 12-13 Ν1 του Μπραχαμίου. Επίσης στο ότι ακόμα τα κρατάνε θεωρώ συνεισφέρει η δίμηνη παράταση μέχρι το Φλεβάρη για τα τέλη κυκλοφορίας, η παράταση για τα όρια ηλικίας μέχρι 31-12-2022 και τουλάχιστον για τις αμέσως επόμενες μέρες η ασφάλεια που λήγει στις 08/01 (αν δεν ανανεωθεί).

Επιπλέον, θα χαρακτήριζα ψευδές το ότι τα Ν1 αποσύρονται σταδιακά την τελευταία δεκαετία. Τα 10 που κόπηκαν το 2009, τα άλλα 20 του 2010 (20 Ν2 κόπηκαν τότε και όχι 20 Ν1 - για την ιστορία και μόνο), τα κομμένα ΥΕΗ το 2013 είναι προϊόντα φαντασίας.. Τα περισσότερα ΣΕΠιτικα ΥΕΗ στη πραγματικότητα κόπηκαν στα τέλη του 2010 (όντας ενεργά τότε μην ξεχνάμε) και όχι το 2013. Από αυτά παρέμειναν ενεργά μόνο τα 43, 44, 56 και στην πορεία επανήλθαν και τα 24 και 52 (ως #974 και #150), όλα από το Μπραχάμι ενώ μερικά κατέληξαν σε δήμους. Από το 2011 και μετά είχαν μείνει 241 λεωφορεία ενεργά και φτάσαμε στα μέσα του 2018 με το κλείσιμο του Ελληνικού να έχουμε 204 (στην πράξη μάλιστα - όχι στα χαρτιά). Και από αυτά να σημειώσουμε πολλά έφυγαν σε ατυχήματα π.χ. 121, 150 (το ΥΕΚ5150), 265, άλλα έγιναν κάτι λεωφορεία .. αστέγων (444), λεωφορεία-θέατρα (997) συνεπώς άντε 25 λεωφορεία να κόπηκαν "κανονικά". Την ίδια περίοδο είχαν αποσυρθεί χονδρικά 50+/220 GN, 70/120 B7LA, 20/200 Citelis κλπ.. Οπότε αν θέλουμε να μιλάμε για "σταδιακή απόσυρση" των Ν1 την τελευταία δεκαετία θα πρέπει να μιλάμε και για σταδιακή απόσυρση και των Citelis την τελευταία δεκαετία..

Για να μην μακρυγορούμε άλλο, αυτό που έλεγα εξ αρχής και λέω ακόμα είναι ότι η απόσυρση των Ν1 είναι αλληλένδετη με την έλευση και την λειτουργία των leasing, και αποδεικνύεται αυτό που είχα πει και τον Απρίλιο ότι τα leasing ΔΕΝ ήρθαν για ΑΥΞΗΣΗ στόλου αλλά για ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ των Ν1 και σκόρπιων οχημάτων από διάφορους τύπους που κόπηκαν. Άπαξ και δρομολογηθούν όλα τα leasing και δουλέψουν όπως προβλέπεται στις συμβάσεις με 90% του αριθμού τους στο δρόμο καθημερινά (263 αυτοκίνητα στο δρόμο τουλάχιστον) τότε δεν υπάρχει κανένα νόημα για κυκλοφορία των Ν1. Και θέλω να πιστεύω δεν υπάρχει άλλο άτομο στο φόρουμ που θεωρεί με κόψιμο άνω των 150 Ν1 μέσα στο 2021 μιλάμε για "υποτιθέμενο τέλος".
Απάντηση
Τα ενεργά Ν1 είναι 78 (και περιλαμβάνουν φυσικά και τα τέσσερα μισθωμένα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ανήκουν στον στόλο της ΟΣΥ και της φέρνουν έσοδα). ΜΗ ενεργά είναι όσα έχουν διαγραφεί από τα μητρώα του ΥΜΕ και τη δύναμη του στόλου της εταιρίας, αυτά που ακινητούν ή είναι σε προσωρινή ακινησία όπως δεκάδες νεότερα των συγκεκριμένων, ανάμεσα τους και ορισμένα με πενταψήφιο αριθμό χιλιομέτρων και λιγότερους από από 24 μήνες υπηρεσίας θεωρούνται ΕΝΕΡΓΑ και ο μόνος λόγος για τον οποίο δεν έχουν διαγραφεί τα περισσότερα είναι γιατί κάποιοι θα βρεθούν έναντι ακόμα και ποινικών ευθυνών.

Η παράταση πληρωμής των τελών κυκλοφορίας δεν αφορά αφορά ΙΧ και όχι ΔΧ οχήματα. Τα τέλη κυκλοφορίας τους έχουν πληρωθεί αλλά και να μην είχαν πληρωθεί θα τα όφειλαν για τους αντίστοιχους μήνες που θα ήταν στο δρόμο. Ανάλογα μόλις κάνουν διαγραφή θα επιστραφεί στην ΟΣΥ το ποσό που αναλογεί στο υπολειπόμενο χρονικό διάστημα. Στην κάθε περίπτωση πάντως τα 20.000€ περίπου που αναλογούν στα τέλη κυκλοφορίας τους είναι ποσό αστείο για τα οικονομικά μεγέθη της εταιρίας.

Τα leasing λεωφορεία ήταν έτοιμα στην ώρα τους και η παράδοση τους ακολουθεί το χρονοδιάγραμμα που έθεσε η ΟΣΥ. Έχουν δε ταξινομηθεί και παραδοθεί στο σύνολο τους εδώ και πάνω από ένα μήνα, το τελευταίο πήρε πινακίδες στις 26/11/2021. Η διαθεσιμότητα τους υπερβαίνει κατά πολύ το 90% και στους τρεις αναδόχους κάτι το οποίο είμαι σε θέση να γνωρίζω από πρώτο χέρι λόγω επαγγέλματος. Βέβαια όλοι περιμέναμε ότι η ΟΣΥ αφενός δεν θα μπορούσε να τα απορροφήσει εντός των χρονοδιαγραμμάτων που η ίδια έθεσε ούτε φυσικά και να τα διαχειριστεί. Άλλωστε ήδη είχε φανεί αυτό από το 2020, την ώρα που στα ΚΤΕΛ μέσα σε κάτι παραπάνω από δύο μήνες παραδόθηκαν και δρομολογήθηκαν 200 οχήματα (παρά τα μικροπροβλήματα που αντιμετωπίστηκαν βέβαια άμεσα) από ΕΝΑΝ μόνο προμηθευτή τον ίδιο που "έτρεχε" παράλληλα παράδοση 180 οχημάτων για τον ΟΑΣΘ που κατάφερε μόλις τον Απρίλιο του 2021 να τα θέσει σε κυκλοφορία στο σύνολο τους δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό από τον φορέα του Δημοσίου. Το θετικό πάντως για τις "διαθεσιμότητες" είναι ότι περιορίστηκαν οι "βλάβες". Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση οδηγού που έφερε "μέσα" δύο leasing οχήματα με "βλάβες" τα οποία δόθηκαν αμέσως μετά στην κίνηση χωρίς την παραμικρή εργασία επισκευής και το παραμικρό πρόβλημα. Το φαινόμενο είναι γνωστό στην διοίκηση της εταιρίας, ήδη έχουν ληφθεί κάποια μέτρα και αναμένεται σύντομα να γίνουν ακόμα πιο αυστηρά.

Τα ΥΕΗ πράγματι κόπηκαν στην πρώτη εξίσωση στόλου (αριθμός οχημάτων έναντι αδειών ΔΧ) μαζί με τα Den Oudsten όταν ήρθαν τα Citelis. Όλα τα λεωφορεία επίσης μέχρι να αποσυρθούν είναι ενεργά. Citelis επίσης μέχρι στιγμής δεν έχει κοπεί κανένα, ακόμα και τα καμένα είναι στον ενεργό στόλο. Οι λόγοι στην πρώτη παράγραφο, ειδικά για τα καμένα ωστόσο αν δεν βγει το πόρισμα της Πυροσβεστικής και δεν αποζημιωθεί το όχημα από την ασφαλιστική είναι λογικό να μην κάνει διαγραφή, για καθαρά τυπικούς λόγους. Όταν βρω χρόνο θα κάνω στο σχετικό topic μια αναλυτική λίστα με τα αποσυρθέντα Ν1 ανά χρονιά.

Σταδιακή απόσυρση ενός τύπου οχήματος σημαίνει ότι όποτε παρουσιάζει κάποια βλάβη η επισκευή της οποίας είναι ασύμφορη οικονομικά (υπερβαίνει την αξία του οχήματος) διαγράφεται. Πόσο μάλλον όταν αντιπροσωπεύει η απόσυρση αυτή πάνω από 40 οχήματα σε σύνολο 235, το 18% του συνόλου με άλλα λόγια... (και ναι, και οι GN, τα Ν2, τα Volvo τα Agora CNG είναι σε σταδιακή απόσυρση ανεξάρτητα αν δεν αφορά το θέμα μας)

Για το τέλος προφανώς και τα leasing δεν ήρθαν για αύξηση στόλου και κανείς δεν το ισχυρίστηκε αυτό. Δεν βγαίνει άλλωστε και με απλές πράξεις, δεν είναι δυνατόν να έχεις 700 οχήματα εκτός (σε διαγραφή ή σε ακινησία με μηδενική προοπτική επανένταξης στην κυκλοφορία) και να θέλεις να αυξήσεις με 300 οχήματα το στόλο σου. Και όλα αυτά με δεδομένο ότι τα Ν1 δεν αντέχουν πλέον και νομοτελειακά θα αρχίσουν να διαγράφονται μειώνοντας τον ακόμα περισσότερο! Τρύπες ήρθαν να καλύψουν και ακόμα και με αυτά ο ενεργός στόλος (στην καθημερινή δρομολόγηση) είναι μείον. Ακριβώς γι' αυτόν το λόγο ότι είναι ικανό να τσουλήσει τις ρόδες του θα παραμένει ενεργό και θα "λιώσει" κυριολεκτικά στο δρόμο, και ένα ακόμη Ν1 να μείνει που να είναι σε θέση να εκτελέσει δρομολόγιο θα βρίσκεται στο δρόμο μέχρι να βγάλει ζημιά. Κατάλαβε επιτέλους αυτό που προσπαθώ να σου εξηγήσω και δεν θέλεις (ή ενδεχομένως δεν μπορείς) να καταλάβεις ότι τα Merc "έχουν πεθάνει και δεν το ξέρουν εδώ και χρόνια" και ότι έτσι κι αλλιώς φεύγουν από την κυκλοφορία αλλά τα leasing (και τα υπεργολαβικά των ΚΤΕΛ) καλύπτουν τις ήδη υφιστάμενες ελλείψεις οχημάτων από κάτι Citelis με 57.000 χιλιόμετρα ενεργής ζωής και κάτι Urbino 18 με ακόμα λιγότερα, χώρια τα δεκάδες κομμένα Euro 2 όλα τα τελευταία χρόνια...
Απάντηση
Τελευταία φορά που μπήκα σε Ν1 ήταν στις 15 Οκτωβρίου στο #961. Το λέω γιατί λογικά πλησιάζει η απόσυρση και των τελευταίων στο τέλος της χρονιάς.
Απάντηση
Ξέρουμε αριθμούς που κυκλοφορούν ακόμα? Δεν πρέπει να είναι πάνω από 15. Το 802 πάντως χτες Κυριακή ήταν στο 211!
Απάντηση
Τον τελευταίο δίμηνο έχω δει 1-2 Ν1 στο 217-229 και στο 218. Νομίζω ότι ένα που είχα δει πρόσφατα είναι το 309 και σαν να θυμάμαι και το 330 να κυκλοφορεί, μπορεί όμως και να με απατά η μνήμη μου και στα δύο νούμερα.

Είχα πετύχει και το 116 στο 214 στις 5/11!
Απάντηση
Σήμερα πάντως, που έχει και την στάση εργασίας βγήκαν γύρω στα 7. Από Ανθούσα τα 104 και 961, ενώ από Μπραχάμι 286, 301, 330, 951 και 996
Απάντηση
Για τον Δεκέμβριο έχω σημειωμένα 18 Ν1 σαν παρατήρηση ότι έχουν κυκλοφορήσει. Ασφαλισμένα σίγουρα φαίνονται περισσότερα, αλλά τα πιο πολλά έχουν να κυκλοφορήσουν πολλούς μήνες και σίγουρα δεν κυκλοφορούν πλέον. Τα νούμερα που έχω σαν παρατήρηση Δεκεμβρίου είναι τα ακόλουθα: 5102 (19/12), 5104 (14/12), 5110 (15/12), 5115 (19/12), 5116 (7/12), 5165 (17/12), 951 (19/12), 996 (19/12), 261 (17/12), 286 (19/12), 301 (19/12), 302 (19/12), 309 (19/12), 967 (19/12), 319 (12/12), 330 (19/12), 342 (19/12), 4705 (7/12).
Απάντηση
Παντως μέχρι σήμερα υπάρχουν κάποια Ν1 δρομολογημένα κανονικά και από Μπραχάμι και από Ανθούσα.
Απάντηση
(28-12-2022, 09:54 AM)ecoj Έγραψε: Παντως μέχρι σήμερα υπάρχουν κάποια Ν1 δρομολογημένα κανονικά και από Μπραχάμι και από Ανθούσα.

Λογικά θα κυκλοφορήσουν και μέσα στο 2023 μερικά, πιστεύω όσο θα τσουλάνε θα δουλεύουνε μέχρι να μείνει και το τελευταίο που θα μας αποχαιρετήσει.
Απάντηση
(28-12-2022, 02:12 PM)kostas260 Έγραψε: Λογικά θα κυκλοφορήσουν και μέσα στο 2023 μερικά, πιστεύω όσο θα τσουλάνε θα δουλεύουνε μέχρι να μείνει και το τελευταίο που θα μας αποχαιρετήσει.
Δεν θα μου έκανε εντύπωση να είναι και έτσι αλλά θέμα διαθεσιμόητας η ΟΣΥ δεν έχει για να τα χρειάζεται. Δεν ξέρω και αν καλύπτονται νομικά από κάποια τροπολογία για να τα κρατήσουν παραπάνω.
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Mercedes-Benz ΕΛΒΟ C97.405Ν (N2) mercedes elbo 199 117.677 5 ώρες πριν
Τελευταία Δημοσίευση: Pantelis Tsigas
  Mercedes-Benz ΕΛΒΟ C97.405GN aliance 112 146.463 12-02-2025, 05:07 PM
Τελευταία Δημοσίευση: F. P Transporations

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 6 Επισκέπτης (ες)