Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ποιο θα είναι το μέλλον των Τρόλεϊ
#1
Βλέπω έτοιμαζονται να φέρουν ηλεκτρικά λεωφορεία. Πάμε για κατάργηση τα τρόλεϊ? Το δίκτυο τι θα γίνει? Και θα έχουν την αυτονομία που χρειαζόμαστε τα ηλεκτρικά? Ενώ στην Ευρώπη τα στηρίζουν εμείς πάμε για κατάργηση.... Σε λίγα χρόνια που θα πέσουν οι μπαταρίες θα βγάζουν δύο δρομολόγια το πολύ ... Και στους διαγωνισμούς για αγορά  λεωφορείων δεν αναφέρουν αγορά καινούριων τρόλεϊ...
Απάντηση
#2
(30-10-2021, 12:05 PM)Mrtrolleibus Έγραψε: Βλέπω έτοιμαζονται να φέρουν ηλεκτρικά λεωφορεία. Πάμε για κατάργηση τα τρόλεϊ? Το δίκτυο τι θα γίνει? Και θα έχουν την αυτονομία που χρειαζόμαστε τα ηλεκτρικά? Ενώ στην Ευρώπη τα στηρίζουν εμείς πάμε για κατάργηση.... Σε λίγα χρόνια που θα πέσουν οι μπαταρίες θα βγάζουν δύο δρομολόγια το πολύ ... Και στους διαγωνισμούς για αγορά  λεωφορείων δεν αναφέρουν αγορά καινούριων τρόλεϊ...
Σταδιακά τα τρόλεϊ θα καταργηθούν και αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

Το δίκτυο σταδιακά κατά τη διάρκεια της συρρίκνωσης του θα αφαιρεθεί.

Τα ηλεκτρικά λεωφορεία γενικά έχουν όση αυτονομία χρειάζεται ο εκάστοτε φορέας. Με βάση τις προδιαγραφές που διαγωνισμού (που στην πορεία θα μιλήσουμε σχετικά γιατί δεν αρέσουν πολλοί από τους όρους στην αγορά για διάφορους λόγους) φαίνεται να έχεις δίκιο στην ανεπάρκεια της αυτονομίας με βάση τις προδιαγραφές που θέτει.

Πουθενά στην Ευρώπη δεν "στηρίζουν" τα τρόλεϊ, το αντίθετο μάλιστα, κλείνει το ένα δίκτυο μετά το άλλο με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα της Μόσχας που ήταν και το μεγαλύτερο παγκοσμίως.

Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών λεωφορείων όταν "πέσουν" μετά την δεκαετία θα αντικατασταθούν. Το κόστος είναι αναλογικά ιδιαίτερα μικρό.

Για όλους τους παραπάνω λόγους δεν αγοράζει κανείς πλέον τρόλεϊ και κατ' επέκταση ούτε ο ΟΑΣΑ.
Απάντηση
#3
Προσωπική μου γνώμη είναι πως θα είναι τεράστιο λάθος να καταργηθούν τα τρόλει . Τα ηλεκτρικά λεωφορεία που έχουν δοκιμασθεί από την ΟΣΥ πρέπει να αντικαταστήσουν τα λεωφορεία παλαιάς τεχνολογίας (Euro I ή και Euro II). Αυτά τα λεωφορεία είναι τα εξής

Mercedes-Benz O450N Mark 1 (Τεχνολογίας Euro I)
Τα Mercedes-Benz / ΕΛΒΟ C97.405N Mark 2 (Τεχνολογίας Euro II)
Και τα πολύ ανθυγιεινά Neoplan C97.4007. (Τεχνολογίας Euro II)

Τα τρόλει καλύτερα να τα αφήσουν για το επόμενο στάδιο , προέχουν να αποσυρθούν αυτά
Απάντηση
#4
(30-10-2021, 11:30 PM)garvanitis Έγραψε: Σταδιακά τα τρόλεϊ θα καταργηθούν και αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

Το δίκτυο σταδιακά κατά τη διάρκεια της συρρίκνωσης του θα αφαιρεθεί.

Τα ηλεκτρικά λεωφορεία γενικά έχουν όση αυτονομία χρειάζεται ο εκάστοτε φορέας. Με βάση τις προδιαγραφές που διαγωνισμού (που στην πορεία θα μιλήσουμε σχετικά γιατί δεν αρέσουν πολλοί από τους όρους στην αγορά για διάφορους λόγους) φαίνεται να έχεις δίκιο στην ανεπάρκεια της αυτονομίας με βάση τις προδιαγραφές που θέτει.

Πουθενά στην Ευρώπη δεν "στηρίζουν" τα τρόλεϊ, το αντίθετο μάλιστα, κλείνει το ένα δίκτυο μετά το άλλο με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα της Μόσχας που ήταν και το μεγαλύτερο παγκοσμίως.

Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών λεωφορείων όταν "πέσουν" μετά την δεκαετία θα αντικατασταθούν. Το κόστος είναι αναλογικά ιδιαίτερα μικρό.

Για όλους τους παραπάνω λόγους δεν αγοράζει κανείς πλέον τρόλεϊ και κατ' επέκταση ούτε ο ΟΑΣΑ.
Κοίτα να δεις αν ήταν να εγκαταλειφθεί η ιδέα των τρόλεϊ δεν θα βγαίναν νέα μοντέλα... Εγώ βλέπω βγαίνουν συνεχώς νέα μοντέλα ... Νομίζω πως είναι λάθος να καταργηθούν θα έπρεπε να αντικατασταθούν για μένα με νέας τεχνολογίας διότι πολύ αμφιβάλλω ότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα τα καταφέρουν με Α/C ανοιχτό 20 ώρες το καλοκαίρι σερί χωρίς φόρτιση. Εκτός αν έχουν φορτιστές στα τέρματα το οποίο δεν πιστεύω ότι γίνεται καθώς πόση ώρα θα χρειάζεται να σπαταλουμε για φόρτιση
Απάντηση
#5
(31-10-2021, 11:56 AM)Mrtrolleibus Έγραψε: Κοίτα να δεις αν ήταν να εγκαταλειφθεί η ιδέα των τρόλεϊ δεν θα βγαίναν νέα μοντέλα... Εγώ βλέπω βγαίνουν συνεχώς νέα μοντέλα ... Νομίζω πως είναι λάθος να καταργηθούν θα έπρεπε να αντικατασταθούν για μένα με νέας τεχνολογίας διότι πολύ αμφιβάλλω ότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα τα καταφέρουν με Α/C ανοιχτό 20 ώρες το καλοκαίρι σερί χωρίς φόρτιση. Εκτός αν έχουν φορτιστές στα τέρματα το οποίο δεν πιστεύω ότι γίνεται καθώς πόση ώρα θα χρειάζεται να σπαταλουμε για φόρτιση
Τα "νέα" μοντέλα είναι επανασχεδιασμοί των παλιών και ο λόγος ύπαρξης τους από μερίδα κατασκευαστών είναι απλά να υπάρχουν στην αγορά (κάτι Trolza, BKM και λοιπά ανατολικά δεν απευθύνονται σε δυτικές αγορές). Οι πωλήσεις τους είναι από μηδαμινές ως μηδενικές.
Από εκεί και πέρα κανένα λεωφορείο είτε θερμικό είτε ηλεκτρικό δεν δουλεύει 20 ώρες σερί και δεν έχει και λόγο να το κάνει. Χώρια που η φόρτιση τους στα τέρματα ή και σε ενδιάμεσα σημεία της διαδρομής είναι εφικτή με ελάχιστο κόστος σε χρόνο. Ωστόσο να ξέρεις ότι υπάρχει λεωφορείο το οποίο ξεκίνησε πλήρως φορτισμένο από Βόλο για Θεσσαλονίκη όπου και δούλεψε όλη την ημέρα σε κυκλικό δρομολόγιο στο κέντρο της πόλης μέχρι τις 10 το βράδυ. Στο τέλος της ημέρας οι μπαταρίες του ήταν στο 24%.
Απάντηση
#6
(31-10-2021, 02:19 PM)garvanitis Έγραψε: Τα "νέα" μοντέλα είναι επανασχεδιασμοί των παλιών και ο λόγος ύπαρξης τους από μερίδα κατασκευαστών είναι απλά να υπάρχουν στην αγορά (κάτι Trolza, BKM και λοιπά ανατολικά δεν απευθύνονται σε δυτικές αγορές). Οι πωλήσεις τους είναι από μηδαμινές ως μηδενικές.
Από εκεί και πέρα κανένα λεωφορείο είτε θερμικό είτε ηλεκτρικό δεν δουλεύει 20 ώρες σερί και δεν έχει και λόγο να το κάνει. Χώρια που η φόρτιση τους στα τέρματα ή και σε ενδιάμεσα σημεία της διαδρομής είναι εφικτή με ελάχιστο κόστος σε χρόνο. Ωστόσο να ξέρεις ότι υπάρχει λεωφορείο το οποίο ξεκίνησε πλήρως φορτισμένο από Βόλο για Θεσσαλονίκη όπου και δούλεψε όλη την ημέρα σε κυκλικό δρομολόγιο στο κέντρο της πόλης μέχρι τις 10 το βράδυ. Στο τέλος της ημέρας οι μπαταρίες του ήταν στο 24%.
Όταν δουλεύουν κατσαρή βαρδυα δουλεύουν κοντά στις 20 ώρες (στο λέω διότι είμαι εκεί ) ,όσον αφορά τους χρόνους φόρτισης ένα 20 Λέπτο νομίζω στο οχτάωρο που περισσεύει συνήθως καθαρό πιστεύεις θα κάνει την διαφορά στο φορτισμα?
Απάντηση
#7
(31-10-2021, 03:41 PM)Mrtrolleibus Έγραψε: Όταν δουλεύουν κατσαρή βαρδυα δουλεύουν κοντά στις 20 ώρες (στο λέω διότι είμαι εκεί ) ,όσον αφορά τους χρόνους φόρτισης ένα 20 Λέπτο νομίζω στο οχτάωρο που περισσεύει συνήθως καθαρό πιστεύεις θα κάνει την διαφορά στο φορτισμα?
Στο απάντησα ήδη και με συγκεκριμένο παράδειγμα. Το όχημα στο οποίο αναφέρομαι δούλεψε από τις 04.00 το πρωί μέχρι τις 22.00 και μάλιστα τις πρώτες τέσσερις ώρες στην τελική του σε αυτοκινητόδρομο χωρίς να έχει τα οφέλη της ανάκτησης ενέργειας σε συνθήκες πόλης. Επίσης από το 20% φορτίζει στο 80% μέσα σε 15 λεπτά. Με δεδομένο λοιπόν ότι τα τρόλεϊ έτσι κι αλλιώς ήταν ότι πιο ξεπερασμένο ως συγκοινωνιακό μέσο συνδυάζοντας τα μειονεκτήματα λεωφορείων και τραμ με μεγάλο κόστος προς τα όποια οφέλη με την εξέλιξη της αυτόνομης ηλεκτροκίνησης περνάνε πλέον στην κατηγορία των "δεινοσαύρων". Η εξαφάνιση τους είναι δεδομένη, το πόσο σύντομα και πόσο απότομα είναι το θέμα.
Απάντηση
#8
(31-10-2021, 05:12 PM)garvanitis Έγραψε: Στο απάντησα ήδη και με συγκεκριμένο παράδειγμα. Το όχημα στο οποίο αναφέρομαι δούλεψε από τις 04.00 το πρωί μέχρι τις 22.00 και μάλιστα τις πρώτες τέσσερις ώρες στην τελική του σε αυτοκινητόδρομο χωρίς να έχει τα οφέλη της ανάκτησης ενέργειας σε συνθήκες πόλης. Επίσης από το 20% φορτίζει στο 80% μέσα σε 15 λεπτά. Με δεδομένο λοιπόν ότι τα τρόλεϊ έτσι κι αλλιώς ήταν ότι πιο ξεπερασμένο ως συγκοινωνιακό μέσο συνδυάζοντας τα μειονεκτήματα λεωφορείων και τραμ με μεγάλο κόστος προς τα όποια οφέλη με την εξέλιξη της αυτόνομης ηλεκτροκίνησης περνάνε πλέον στην κατηγορία των "δεινοσαύρων". Η εξαφάνιση τους είναι δεδομένη, το πόσο σύντομα και πόσο απότομα είναι το θέμα.
Δεν ήξερα ότι σε ένα τέταρτο φορτίζουν τόσο πολύ !!!Κρίμα πάντως για τα τρόλεϊ ,ήταν κάτι το διαφορετικό
Απάντηση
#9
Η εμπειρία από το Λονδίνο είναι:
  1. Φόρτιση των οχημάτων μόνο στο αμαξοστάσιο. Οι δοκιμαστικές εγκαταστάσεις σε αφετηρίες εγκαταλείφθηκαν
  2. Οι εταιρείες παραγγέλνουν πιο πολλά οχήματα από ότι με θερμικά λεωφορεία για το ίδιο έργο
  3. Αναγνωρίζεται ότι οι μπαταρίες θα πρέπει να αλλαχθούν στην διάρκεια ζωής του οχήματος (με σημαντικό κόστος)
Απάντηση
#10
(31-10-2021, 07:31 PM)abc Έγραψε: Η εμπειρία από το Λονδίνο είναι:
  1. Φόρτιση των οχημάτων μόνο στο αμαξοστάσιο. Οι δοκιμαστικές εγκαταστάσεις σε αφετηρίες εγκαταλείφθηκαν
  2. Οι εταιρείες παραγγέλνουν πιο πολλά οχήματα από ότι με θερμικά λεωφορεία για το ίδιο έργο
  3. Αναγνωρίζεται ότι οι μπαταρίες θα πρέπει να αλλαχθούν στην διάρκεια ζωής του οχήματος (με σημαντικό κόστος)
Κάποια πηγή που να αναφέρονται αυτά; Γιατί η πληροφόρηση μου από στελέχη εταιριών που λειτουργούν ηλεκτρικά οχήματα για λογαριασμό της TfL λένε εντελώς διαφορετικά πράγματα. Όσο για τις μπαταρίες σαφώς και χρήζουν αντικατάστασης, στα 8 με 10 χρόνια, το κόστος τους όμως δεν είναι ούτε τόσο μεγάλο όσο λέγεται και το έχουν βγάλει ήδη προ πολλού με το μειωμένο κόστος λειτουργίας έναντι των θερμικών λεωφορείων.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)