28-11-2010, 05:12 PM
Με την είσοδο ιδιωτικών ελεγκτών, σχεδιάζει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση την λαθρεπιβίβαση στις αστικές συγκοινωνίες. Κύκλωμα πλαστών εισιτηρίων έχουν στήσει επιτήδειοι
Αγκάθι για τις αστικές συγκοινωνίες είναι οι λαθρεπιβάτες με ποσοστό που αγγίζει το 40%, ενώ τα διαφύγοντα έξοδα αγγίζουν μέχρι και τα 70 εκατομμύρια ευρώ.
Έτσι, η κυβέρνηση εξετάζει τη χρήση ιδιωτών ελεγκτών κυρίως σε λεωφορεία και τρόλεϊ με σκοπό να να προχωρήσει το ηλεκτρονικό σύστημα της αυτόματης συλλογής κομίστρου, με τους ελεγκτές να παίρνουν μπόνους από τους επίδοξους λαθρεπιβάτες.
Τη στιγμή που από τον ερχόμενο Ιανουάριο το ενιαίο εισιτήριο αναμένεται να αγγίξει τα 1,20 ευρώ έως 1,50 ευρώ ήδη 400 εθελοντές έχουν πιάσει δουλειά με σκοπό να βρουν τους επίδοξους λαθρεπιβάτες που τους κοστίζουν ακριβά.
Παράλληλα σαν αλλοτινοί τιμωροί ψάχνουν να ξεσκεπάσουν τους επιτήδειους που έχουν στήσει οργανωμένο κύκλωμα έκδοσης πλαστών εισιτηρίων που οργιάζει με τα πλαστά εισιτήρια να πωλούνται μέχρι και σε κιόσκια του ΟΑΣΑ!
Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι ότι ενώ η επιβατική κίνηση αυξάνεται σημειώνεται μείωση των επικυρωμένων εισιτήριων με ταυτόχρονη μείωση και των εσόδων.
Tον Σεπτέμβριο του 2010 χρησιμοποιήθηκαν 18,5 εκατομμύρια εισιτήρια, έναντι 19,5 τον αντίστοιχο μήνα του 2009, ενώ η ίδια εικόνα καταγράφεται και στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών όπου τον τελευταίο Σεπτέμβριο είχαν διατεθεί 306.661 κάρτες, έναντι 322.491 τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Υπολογίζεται δε ότι η μείωση των λαθρεπιβατών στα λεωφορεία κατά το ήμισυ, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση του ετήσιου ελλείμματος κατά 36 εκατομμύρια ευρώ.
Σημειώνεται ότι υψηλά ποσοστά λαθρεπιβίβασης έχει ο ΗΛΠΑΠ (17,5%), ενώ ακολουθεί ο ΗΣΑΠ με 10%, το Μετρό με 7% και το τραμ με ποσοστό που κυμαίνεται μεταξύ 6% και 7%.
Αγκάθι για τις αστικές συγκοινωνίες είναι οι λαθρεπιβάτες με ποσοστό που αγγίζει το 40%, ενώ τα διαφύγοντα έξοδα αγγίζουν μέχρι και τα 70 εκατομμύρια ευρώ.
Έτσι, η κυβέρνηση εξετάζει τη χρήση ιδιωτών ελεγκτών κυρίως σε λεωφορεία και τρόλεϊ με σκοπό να να προχωρήσει το ηλεκτρονικό σύστημα της αυτόματης συλλογής κομίστρου, με τους ελεγκτές να παίρνουν μπόνους από τους επίδοξους λαθρεπιβάτες.
Τη στιγμή που από τον ερχόμενο Ιανουάριο το ενιαίο εισιτήριο αναμένεται να αγγίξει τα 1,20 ευρώ έως 1,50 ευρώ ήδη 400 εθελοντές έχουν πιάσει δουλειά με σκοπό να βρουν τους επίδοξους λαθρεπιβάτες που τους κοστίζουν ακριβά.
Παράλληλα σαν αλλοτινοί τιμωροί ψάχνουν να ξεσκεπάσουν τους επιτήδειους που έχουν στήσει οργανωμένο κύκλωμα έκδοσης πλαστών εισιτηρίων που οργιάζει με τα πλαστά εισιτήρια να πωλούνται μέχρι και σε κιόσκια του ΟΑΣΑ!
Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι ότι ενώ η επιβατική κίνηση αυξάνεται σημειώνεται μείωση των επικυρωμένων εισιτήριων με ταυτόχρονη μείωση και των εσόδων.
Tον Σεπτέμβριο του 2010 χρησιμοποιήθηκαν 18,5 εκατομμύρια εισιτήρια, έναντι 19,5 τον αντίστοιχο μήνα του 2009, ενώ η ίδια εικόνα καταγράφεται και στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών όπου τον τελευταίο Σεπτέμβριο είχαν διατεθεί 306.661 κάρτες, έναντι 322.491 τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Υπολογίζεται δε ότι η μείωση των λαθρεπιβατών στα λεωφορεία κατά το ήμισυ, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση του ετήσιου ελλείμματος κατά 36 εκατομμύρια ευρώ.
Σημειώνεται ότι υψηλά ποσοστά λαθρεπιβίβασης έχει ο ΗΛΠΑΠ (17,5%), ενώ ακολουθεί ο ΗΣΑΠ με 10%, το Μετρό με 7% και το τραμ με ποσοστό που κυμαίνεται μεταξύ 6% και 7%.